eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
473 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
#زن_آنگونه_که_باید_باشد صفحه ۲۴۱ تا۲۴۵ بخش سوم 🔸زنان؛ بر تخت تربيت نسل انسان🔸 ✳️فزوني توان جسمي م
صفحه ۲۴۱ تا۲۴۵ بخش اول 🔸فمينيسم يا جنگ بين زن و مرد؟🔸 🚫فمينيسم يا جنبش به‌اصطلاح دفاع از حقوق زنان طوري به صحنه آمده كه 📛 گويا بايد به جنگ مردان بيايد ❌و لذا فضاي تفاهم و مودّتي كه خداوند بين زن و شوهر به‌وجود آورده است را به ‌شدت تخريب مي‌کند ♨️ و از اين طريق لذت آرامشي را كه يك خانواده مي‌تواند با پذيرفتن حقوق متقابل زن و مرد، به‌وجود آورد، به‌كلي از بين می برد. 🚫از جمله پيش‌فرض‌هاي ناصواب فمينيستي، 🚫پست پنداشتن زاييدن و تربيت فرزند و همسرداري، براي زنان است. 〽️در اين عقيده، گذشتة زنان در تاريخ- به‌‌عنوان مادران- بي‌ارزش قلمداد شده است 〽️ و چنين تلقي مي‌كنند كه در طول تاريخ توسط مردان، به زنان ظلم شده است 〽️ و زنان مجبور شده‌اند در خانه بمانند 〽️ و همسرداري و مادري كنند 🔰 كه به‌واقع بايد گفت چنين قضاوتي نسبت به گذشتة زنان توسط مدافعان حقوق زن، ظلم مضاعفي است به زن. @daneshgahevelyat
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
#زن_آنگونه_که_باید_باشد صفحه ۲۴۱ تا۲۴۵ بخش اول 🔸فمينيسم يا جنگ بين زن و مرد؟🔸 🚫فمينيسم يا جنبش به
صفحه۲۳۶_۲۴۰ بخش چهارم ♦️زن و اسارت جديد♦️ ♨️ نظام سرمايه‌داري 👈 با شعار فمينيستي 👈 و رهانيدن زن از كار منزل و وظايف خانواده‌، 🚫زن را - به‌عنوان نيروي كار ارزان و مطيع و پرحوصله و پر دقت- به خدمت در كارخانجات و مراكز توزيع كالا واداشته 🚫و عملاً او را با همان مشاغل شبه خانگي، به خدمتكاري جامعه گماشته است، ⬅️اما اين‌جا ديگر در خدمت صاحبان ثروت است، ✖️بدون توجه به نيازهاي روحي آنان، ✖️و متأسفانه عده‌اي از زنان، خودشان پيشتاز شعارهايي هستند تحت عنوان «جنبش آزادي زنان» ✖️و معلوم نيست از چه‌چيزي مي‌خواهند آزاد شوند و به چه‌چيزي مكلف گردند. ❌جنبش فمينيسم در برخي جوامع صرفاً نظم سنتي خانواده را از هم گسست، ‼️بدون آن‌كه قادر باشد نظم قابل قبول و سالم ديگري را جايگزين آن سازد 📛 و لذا تخم دشمني و رقابت را در فضاي پاك خانواده پراكند 👈 و وفا و مودّت و رحمت، جاي خود را به رقابت و بي‌مهري داد 👈 و خانواده به شركت تجاري منفعت‌طلبانه تبديل شد 👈 و همة اعضاء خانواده به‌خصوص زنان گرفتار بحران روحيِ بي‌عاقبتي، غمزدگي و بيهوده‌بودن ‌شدند ⚠️و همة اين‌ها عوارض پشت‌كردن به خانواده‌اي است كه ☘با قيود ديني اداره مي‌شود ☘و در آن هركس موظف به وظايفي نسبت به خود و نسبت به ساير اعضای خانواده است. @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ تضعیف رهبری هدف دشمنان 💢 دشمنان به خوبی دریافته‌اند که راه نفوذ در جامعه ایمانی، از گذر تضعیف رهبر این جامعه می‌گذرد؛ چراکه بزرگترین مانع نفوذ دشمنان، رهبر جامعه و هدایت‌های دشمن‌شکنانه او است. طبق آیات گوناگون قرآن، دشمنان از راه‌های گوناگون به تضعیف رهبر جامعه می‌پردازند؛ یا این‌که او را تهدید می‌کنند: «و قال‌الذین کفروا لرسلهم لنخرجنکم من ارضنا او لتعودن فی ملتنا قاوحی الیهم ربهم لنهلکن الظالمین» « کسانی‌که کافر شدند به پیامبران خود گفتند ما قطعا شما را از سرزمین خود اخراج خواهیم کرد، مگر این‌که به آیین‌مان بازگردید، در این حال پروردگارشان به آن‌ها وحی فرستاد که من ظالمان را هلاک می‌کنم» سوره ابراهیم/آیه13 @daneshgahevelyat
🔥 دوره اصلاحات؛ دوره گسترش نفوذ ‼️ در دوم خرداد 1376 دولتی به ریاست سیدمحمد خاتمی شکل گرفته که به اعتقاد افراد بی‌شماری، دوم خرداد، مبداء تاریخ دگراندیشان شد. بر اساس این تفسیر، دوم خرداد وجه مشترک دگراندیشان و تجدیدنظرطلبان و اپوزیسیون داخل و خارج و لیبرال دموکرات‌ها و سوسیال دموکرات‌ها شد و از آن پس همراه با نامشان پس‌وندی جعل شد به‌نام «دوم خردادی» که در حقیقت رمزشب مشترکی برای گروه‌های سیاسی مختلف با گرایش‌های گوناگون بود. 💢 تفسیرهایی از دوم خداد مانند «نه بزرگ به نظام» یا «نه به قسمتی از حاکمیت» یا «نه به جناح راست»، همگی در صحنه عمل نیز دارای اثر بود. پس از استقرار دولت خاتمی، «اصلاح طلب» عنوانی بود که مجموع جریان‌ها و گروه‌های موسوم به چپ در دهه 60 برای خود برگزیدند. آنان «اصلاحات» را ایدئولوژی خود نامیدند. 🔴 تعریف درستی از اصلاحات نشد اما برخی تحلیل‌گران با رصدکردن شعارها، برنامه‌ها و اقدامات دولت خاتمی به‌درستی به این نتیجه رسیده بودند که هدف اصلاحات موردنظر جریان دوم خرداد، چیزی جز سکولاریزه کردن نظام اسلامی نیست. این تحلیل کاملا واقعیت داشت؛ زیرا کسانی‌که سال‌ها برای تدوین سکولاریزه کردن ایران فعالیت‌های نظری کرده بودند، به به‌دست گرفتن قوه مجریه، با تمام توان وارد عمل شدند و پروژهه براندازی نظام دینی ایران را به اجرا گذاشتند. ✂️ برشی از یادداشت هادی مجیدی در نشریه فرهنگ‌پویا @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✏️📖 📖✏️ 💥 قسمت اول 💥 ✨معرفی اجمالی_۱✨ ✅علم و عالمان در هر جامعه و مرکز علمی، تابعیتی از هویت فرهنگی آن جامعه و مرکزند و اصولا مؤسسه‌های آموزشی و پژوهشی، طبق فرهنگ و ایدئولوژی، اقدام به برنامه‌ریزی و سامان‌دهی می‌کنند و این تصور که از طریق نظام آموزشی غربی می‌توان به اهداف اسلامی دست یافت، ادعایی فریب‌کارانه است؛ زیرا نظام مذکور با جهت‌گیری سکولار تدوین شده است و در نتیجه، با جهت‌گیری اسلامی در تعارض یا تزاحم خواهد بود. ✅ادعای نوشتار فوق این است که نه تنها عموم مردم، بلکه عالمان علوم تجربی نیز در تخصص و گرایش علمی خود از دین انتظار دارند و در تحقق فرایند علمی، به آموزه‌های دینی نیازمندند و اگر در بستر متافیزیک دینی نمو نیابند، اسیر متافیزیک سکولار خواهند شد. ✅مسئله‌ی علم دینی، مقوله‌ای نیست که تنها در جهان اسلام مطرح شده باشد؛ در جهان مسیحیت نیز در دو دهه‌ی اخیر، این مسئله با قوّت، مورد بحث قرار گرفته و حتّی در خصوص آن کنفرانس‌هایی برگزار شده است که آخرین آن‌ها، کنفرانس علم در یک زمینه‌ی خداباورانه بود (Science in theistic content) که در تابستان ۱۳۷۷. هـ. ش/ ۱۹۹۸. م در کانادا برگزار شد. @daneshgahevelyat 👇👇👇
✏️📖 📖✏️ 💥 قسمت دوم 💥 ✨معرفی اجمالی_۲✨ ✅علم جدید در دوران شکوفایی پوزیتویستی و روشن‌گری سکولار مآبانه، پای به سرزمین‌های اسلامی نهاد؛ علمی که از متافیزیک خدامحور و دین‌گرا فاصله گرفت و تفکر بی‌دینی و گاه ضددینی را با خود یدک می‌کشید. براین اساس، ایده‌ی تعارض علم و دین رواج یافت. ✅آیا تاکنون از خود پرسیده‌ایم که چرا جهان اسلام که قرن‌ها پرچم‌دار علم و فلسفه بود، در این چند قرن اخیر، دچار انحطاط و عقب‌ماندگی شد؟ مگر مسلمانان برای شش قرن رهبری علمی جهان را در دست نداشتند؟ (۳۵۰ سال رهبری مطلق و ۲۵۰ سال رهبری مشترک با مسیحیان). آیا جوامع اسلامی دانشمندان، ریاضی‌دانان، طبیعت‌شناسان پزشکان، شیمی‌دانان و جغرافی‌دانان بزرگی چون جابرین حیان، خوارزمی، رازی، مسعودی، بیرونی، ابوالوفا، خیام، ابن سینا، خواجه نصیر الدین طوسی، ابن رشد و ابن طفیل نپرورانده است؟ ✅هرمان راندال، در این‌باره می‌گوید: «مسلمین در قرون وسطا نماینده‌ی همان نوع تفکر علمی و زندگی صنعتی بودند که ما امروزه به مردم آلمان نسبت می‌دهیم. مسلمین بر خلاف یونانیان از آزمایشگاه و آزمایش کردن با صبر و حوصله بیزار نبودند و در رشته‌های طب و مکانیک و در حقیقت در همه‌ی فنون، به نظر می‌رسد که به حکم طبیعت خود، علوم را به خدمت بلا واسطه‌ی زندگی بشر گماشته‌اند؛ نه این که علوم را به عنوان غایتی برای خود (بدون ارتباط با زندگی) در نظر بگیرند».
✏️📖 📖✏️ ✨دلیل سیر قهقرایی✨ ✅پاره‌ای علّت عقب‌ماندگی را فاصله گرفتن از دنیای غرب دانسته‌اند و راه چاره را در پیروی کامل از باورهای مغرب زمین منحصر ساخته‌اند؛ عده‌ای منشاء افول تمدن عظیم اسلامی را فقدان سودای سر بالا و نداشتن جسارت‌ اندیشیدن معرفی کرده‌اند و برخی به فهم نادرست گزاره‌های دینی و گروهی نیز به استعمار بیرونی یا استبداد درونی تمسک جسته‌اند؛ و بی‌شک تمام عوامل مذکور در پیدایش این پدیده‌ی نامیمون مؤثر بوده‌اند؛ ولی نباید از نفوذ علم سکولار در جوامع اسلامی و نقش آن در استمرار عقب‌ماندگی مسلمانان غفلت کرد؛ زیرا هم چنان که در مباحث آینده ثابت خواهیم کرد، علمی که خنثی بوده و فارغ از پارادیم و پیش فرض‌های معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی، متافیزیکی و ایدئولوژیکی باشد، نداریم؛ بنا بر این گاهی فرایند علم در زمینه‌ای دینی و متافیزیک خداباورانه نضج می‌گیرد و گاهی پیش فرض‌های غیر دینی و ضد دینی آن را تحقق می‌بخشند. ✅به نظر می‌رسد بحران هویت و دوگانگی ذهنی و روحی دانش‌پژوهان مسلمان و توده‌ی مردم را باید به همین عامل مهم برگرداند، زیرا جامعه‌ای که به لحاظ فرهنگی و اجتماعی، اسلامی است، آن گاه که با‌ اندیشه‌های سکولار در دوران تحصیلی دانشگاهی آشنا شود، دچار بحران هویتی و دو شخصیتی می‌شود. ✅برای توصیف و تبیین دقیق مقوله‌ی علم دینی، باید به توضیح اجمالی محورهایی چون تعریف علم، دین، متافیزیک، انواع رابطه‌ی علم و دین، تعریف علم دینی، انگیزه و اهمیّت طرح علم دینی و انواع تاثیرگذاری دین بر علم پرداخت.
✏️📖 📖✏️ ✨چیستی علم_۱✨ واژه‌ی علم، مشترک لفظی است و در معانی متعددی به کار رفته است: - کاربرد علم در مقابل جهل که بر همه‌ی دانستنی‌ها اعم از تصورات و تصدیقات، علوم حصولی و علوم حضوری، علوم عقلی، حسی و شهودی و نقلی، تک گزاره‌ها یا رشته‌های علمی اطلاق می‌شود. - علم به معنای قطع و یقین و متعلق آن، گزاره‌هایی است که مورد یقین آدمی باشد؛ اعم از این که آن گزاره‌ی یقینی، صادق و مطابق با واقع باشد یا کاذب و خلاف واقع بوده باشد. علم در این کاربرد، مقابل شک و ظنّ و وهم قرار دارد. - علم به معنای نظام و سیستمی از گزاره‌های حصولی ـ که با روش‌های مختلف کسب معرفت به دست آمده‌اند ـ است؛ مانند علوم تجربی، فلسفی، تاریخی، عرفانی، ادبی و... - علم به معنای نظام و سیستمی از گزاره‌های حصولی ـ نه حضوری ـ است که با روش حسی و تجربی تحصیل شده و به صورت فنی، طبقه‌بندی شده‌اند؛ مانند علوم تجربی، طبیعی و انسانی. در این اطلاق، فقه، اصول، کلام، فلسفه، عرفان و علوم ادبی و تاریخی، علم به شمار نمی‌آیند.
✏️📖 📖✏️ ✨چیستی علم دینی_۲✨ ✅ز:هر گونه علمی که برای جامعه‌ی اسلامی مفید و لازم باشد. ✅ح:قرار دادن دین به منزله‌ی داور نهایی؛ یعنی عالمان علوم تجربی، نتایج کار خود را به داوری دین بسپارند و در صورت عدم تعارض، با گزاره‌های دینی آن را پذیرا باشند. ✅ط:دین نه تنها مشوّق فراگیری علوم است بلکه خطوط کلی و قواعد عام علوم را نیز فراهم می‌کند و مبانی جامع بسیاری از علوم تجربی، صنعتی، نظامی و مانند آن را تعلیم می‌دهد؛ همان طور که با استمداد از قواعد عقلی و قوانین عقلانی، بعضی از نصوص دینی، مورد بحث علم اصول قرار گرفته تا کلید فهم متون فقهی شود، لازم است با همان ابزار، برخی از نصوص دینی دیگر که به عنوان ابزار شناخت عالم و آدم صادر شده‌اند، محور بحث و فحص قرار گرفته و ابزار مناسب شناخت مجتهدانه‌ی علوم دیگر تبیین شود. ✅ی:مجموعه‌ی علوم تجربی است که از طریق گزاره‌ها، باوره‌ها و رفتار دینی شکل می‌پذیرد و در روش، اهداف، انگیزه‌ی علمی، تئوری‌سازی و جهت‌گیری علمی، از آن‌ها تاثیر می‌پذیرد؛ زیرا تعالیم دینی و متافیزیک غیر دینی، در فرایند تحقیقات علمی و در بستر و زمینه‌ی پژوهش‌های تجربی گنجانده می‌شود. @daneshgahevelyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا