eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
473 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟ایران باستان، از واقعیت تا توهم ⭐️ایرانی بودن یا مسلمان بودن؟! عده ای بر اساس سوء تفاهم و جهل و یا اهداف سیاسی، در جهت تخریب ملیت (به مفهوم مثبت) و اسلامیت مردم ما، نوعی تقابل بین ایرانیت و مسلمان بودن قرار می دهند، که گویی ایرانی بودن و مسلمان بودن در تقابل با یکدیگر هستند. این دو مفهوم هیچ ربطی به یکدیگر ندارند و یکی اشاره به مفهوم سرزمینی و جغرافیایی است و دیگری اشاره به مفهوم اخلاقی و عقلی. 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
🌟ایران باستان، از واقعیت تا توهم ⭐️دین ایرانیان قبل از اسلام ..... در مورد ایران قبل از اسلام، این توهم که ملت ایران زرتشتی بودند و زرتشتی گری یک سبک زندگی و تفکر و اخلاقیات بوده و عمیقاً در مناسبات اجتماعی نفوذ داشته، کاملاً اشتباه است. ملت ایران قبل از اسلام گرایش های مختلفی داشته است. بخش هایی از مردم تابع آیین مغان و مفاهیم ماقبل زرتشت بودند. عده ای گرایش به مهرپرستی و میترائیسمی داشتند. کسانی زرتشتی بودند. شرق ایران بسیاری از مردم بودایی و در غرب خیلی ها مسیحی و عده ی اندکی یهودی بودند. جریان های مزدکی و مانی نیز بخش مهمی از اقشار مردم را فراگرفته بود. بخش مهمی از مردم ایران اساساً دین نداشته و به چیز خاصی معتقد نبودند.
🌟ایران باستان، از واقعیت تا توهم ⭐️جریان دوگانه پرستی چه زمانی در ایران به وجود آمد ؟ طبق نظر مشهور، جریان دوگانه پرستی و ثنوی گری و دو قطبی دیدن کل عالم هستی که یک نگاه غیر توحیدی و مشرکانه است، از قبل از زرتشت در ایران وجود داشته است. این دوگانه پرستی در دین زرتشت هم ابقاء شد و هم باقی ماند و در یک دوره هایی نیز تقویت شد. از جمله این نوع جریان ها ایمان به خدای شر و خدای خیر است که در دین زرتشت وجود دارد و ناشی از همین دیدگاه می باشد. گفته می شود که این جریان ها متعلق به آیین مغان و ایرانیان باستان قبل از زرتشت می باشد.
🌟ایران باستان، از واقعیت تا توهم ⭐️عقاید تفکر مهرپرستی چگونه است؟ تفکر مهرپرستی و میترائیسم، در یک دوره ای تفکر غالب در ایران و هند و بخش های مهمی از اروپا بود. طبق این عقیده، خدای مهر به شکل انسانی بود که در غاری ظهور کرد و چوپان ها به او ایمان آوردند. خدای مهر، گاو نری را می کشد و خون آن گاو را بر زمین می افشاند و این قطرات خون باعث می شود که زمین سرسبز شود. بعضی از عقاید میترائیسمی چنان در اروپا و غرب ریشه دار شد که بعد از ظهور مسیحیت در اروپا، با دیدگاه های مسیحیت ترکیب شد و در آیین مسیحیت باقی ماند.
🌺نه زن بي نقش شرقي و نه زن برهنه غربي زن در تعريف شرقي عنصري در حاشيه ی تاريخ و بي نقش در تاريخ سازي است و در تعريف غربي كه حدود 150 تا 200 سال از بروز آن مي گذرد، موجودي است كه جنسيت او بر انسانيتش مي چربد و ابزار جنسي در اختيار سرمايه داري غربي شده است. زن در غرب به شرط برهنگي پذيرفته شده و نقش آلي در خدمت مردان سفيدپوست اروپايي دارد.
🌺نه زن بي نقش شرقي و نه زن برهنه غربي 🌺🌺چرا امام خمینی (ره)، سفير اسلام را به همراه يك زن به جهان كمونيسم فرستاد؟ امام سفير اسلام را به همراه يك زن به جهان كمونيسم فرستاد و اين نشان از اهميت مقام زن در نگاه امام دارد. در انقلاب ما زناني ظهور كردند كه تعريف زن را تغيير دادند و حضور زن را در دو عرصه خانواده و اجتماع به ثبت رسانده اند.
🌺نه زن بي نقش شرقي و نه زن برهنه غربي 🌺🌺كساني كه «كلفتي مدرن» را تئوريزه كردند! عده اي با نگاه روشنفكرانه و با اين بيان كه زن سنتي «كلفت» است و براي همسر خود كار مي كند، براي زن فريبي و عوامفريبي، كلفتي مدرن را تئوريزه كردند و زن را به عنوان ابزاري در دست سرمايه داران قرار دادند. در جمهوري اسلامي الگويي از زن مطرح شد كه خطوط سياه تحجر و خطوط قرمز نگاه ابزاري به زن در دنياي مدرن را شكست.
🌺نه زن بي نقش شرقي و نه زن برهنه غربي 🌺🌺زن مجاهد مسلمان ايراني؛ معلم ثاني براي زنان جهان امروز در مسئله سبك زندگي و اصلاح آن در مسائلي چون اصلاح الگوي مصرف، ازدواج و طلاق و...، سهم زنان به مراتب بيشتر از مردان است و اگر اين الگو جهاني شود؛ به تعبير مقام معظم رهبري، زن مجاهد مسلمان ايراني؛ معلم ثاني براي زنان جهان خواهد بود؛ پس از معلم اول كه زنان صدر اسلامي بودند. http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘آيا بدون حب اهل بيت سلام الله عليهم اجمعين عملي قبول نمي شود؟! (مصادر اهل سنت) 👈اين يک عقيده مسلّم بين بوده که بدون اهل بيت عليهم السلام و دشمني با آن ذوات مقدس، نه تنها هيچ عملي از انسان قبول نمي شود، بلکه موجب دخول در آتش جهنم است. 🔹جالب است که با مراجعه به کتب اهل سنت نيز، دقيقا همين مطلب به چشم مي خورد. 💠بسياري از علماي اهل سنت من جمله حاکم نيشابوري، ابن أبي عاصم، طبراني و... با سند صحيح از قول رسول خدا صلي الله عليه و آله چنين نقل کرده اند: 🔰اگر مردي [بنده اي] بين رکن و مقام بایستد و نماز بخواند و روزه بگيرد و سپس خدا را زيارت کند [کنايه از مرگ] در حالي که بغض اهل بيت پيامبر [علیهم السلام] را [در دل] داشته باشد، وارد آتش جهنم مي شود. 📚المستدرک ج٣ ص١۶١ اسکن 👈 goo.gl/ohQ3Ab ⬅️این روایت طبق تصریح حاکم و همچنین شمس الدین ذهبی صحیح است. ✅روشن است که در این روایت؛ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مقبولیت اعمال را در گرو اهل بیت علیهم السلام شمرده اند و همچنین واضح است که از مصادیق محبت سلام الله علیهم اجمعین، اطاعت از آن بزرگواران میباشد و از جمله اطاعت اهل بیت علیهم السلام، برائت از دشمنان آن بزرگواران می باشد که در نتیجه حب اهل بیت علیهم السلام و برائت و دوری از دشمنان آن بزرگواران، شرط قبولی اعمال بوده و همان چیزی است که عقیده شیعه که از منظر اهل سنت نیز چنین می باشد. ⁉️حال تکلیف کسانی که هم ادعای محبت اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین را دارند و هم از دشمنان و کسانی که روش و منهج آنان از اهل بیت علیهم السلام جداست و اقدام به غصب حق اهل بیت علیهم السلام کرده اند، تبعیت می‌کنند چیست؟ ⚠️کمی تفکر نیاز است...❗️ قضاوت با شما http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
💥 فاحشه‌ خانه رسمی!!! 🔻آقای حسین مرعشی، عضو فعال اصلاح طلبان و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، که در دوره اصلاحات، معاون رئیس جمهور و همچنین رئیس سازمان گردشگری بود، در پاویون فرودگاه خدمت علامه‌ مصباح ‌یزدی شرفیاب شد و به ایشان گفت: جناب ‌آقای مصباح، عده‌ای از مردم برای خوشگذرانی و عیّاشی به جزیره آنتالیای ترکیه سفر کرده و ضمن ارتکاب گناه، أرز بسیاری را از کشور خارج می کنند. پیشنهاد ما برای جلوگیری از خروج أرز این است که ما شرائطی شبیه جزیره آنتالیا را در جزیره کیش فراهم کنیم و مردم هم، عیّاشی ها و خوش گذرانی های خود را در کیش انجام دهند؛ در این صورت أرز از کشور خارج نشده و به خودمان باز می گردد. نظر حضرتعالی چیست؟ 🔻 حضرت آیت الله مصباح یزدی، در کمال تعجب به آقای مرعشی خیره شدند و فرمودند: " آقای مرعشی! فاحشه ‌خانه رسمی در جمهوری اسلامی؟!!! " ⚡️ تفکر کارگزارانی، هیچگاه برای جلوگیری مردم از گناه، راهکار ارائه نمی دهد، بلکه دائما به فکر أرز و دلار، ثروت اندوزی و سرمایه داری است. به گفته برخی افراد کارگزاران، کیش حیاط خلوت نظام است!! ⚡️حتی مدیر گردشگری جزیره کیش هم دقیقا همین پیشنهاد و الگو را برای بنده تعریف کرد و از آن به ‌عنوان یک طرح مهم در جهت جذب گردشگر به کیش، یاد می‌کرد!!! البته نباید فراموش کرد که آبادانی کیش مدیون آقای هاشمی رفسنجانی و فرزندان آنها است که نوروز هر سال با خانواده و خویشان و همراهان، تعطیلات را در آنجا می گذراندند؛ و در طول این سفرها، برخی فرزندان ایشان خصوصا خانم فائزه ‌هاشمی، جلساتی با حسین ثابت، سرمایه‌گذار بزرگ در کیش و صاحب پارک دلفین ها و هتل داریوش، برگزار می کرد... http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
☑️| عزاداری امام حسین (ع) باید قهرمان هایی تربیت کند تا در برابر ظالم بایستند 🔶من حسینی را که کشته شده است تا من گریه کنم نمی شناسم. چرا من برای امام حسین'ع' گریه میکنم؟ من برای امام حسین'ع' گریه میکنم تا او را به یاد داشته باشم و به یاد داشته باشم که او در برابر دنیایی از قدرت ایستاد؛ دنیایی که همگی دست در دست هم داده و از هرسو او را احاطه کرده بودند و او به تنهایی به میدان می رفت ... 🔸من نمیتوانم مراسم عزاداری امام حسین'ع' را از تلاش برای حمایت مجاهدان در مرزها جدا بدانم. من نمی توانم سوگواری برای امام حسین'ع' را درک کنم مگر آنکه بتواند قهرمانانی را تربیت کند؛ کسانی را تربیت کند که در برابر ستمگر بایستند و در برابر حاکم ستمگر سخن حق را بگویند. این است معنای حسین'ع' و معنای عزاداری برای امام حسین'ع'. 📚 کتاب سفر شهادت امام حسین پیشرو اصلاحگری،بند ۱۸۴ http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
سؤال: هرگاه اسلام ناسخ دین هاى دیگر است، چرا در برخى از آیات قرآن، هریک از افراد و ملل جهان را اعم از مسلمان و یهودى و مسیحى و... در صورتى که به خدا ایمان داشته باشد و عمل نیک انجام دهد، اهل نجات مى داند و مى گوید: براى چنین افرادى در روز رستاخیز ترس و اندوهى وجود ندارد، آیا مفادّ این نوع آیات این نیست که همه ملل جهان حتّى پس از طلوع اسلام با شرایط یاد شده، اهل نجات مى باشند و هنوز هم شرایع آنها به قوّت خود باقى است و از درجه اعتبار ساقط نشده اند؟ 👇👇👇👇👇
پاسخ: لازم است قبلا متون آیات مزبور را ذکر کرده سپس به تجزیه و تحلیل آن بپردازیم. 1- «اِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ الَّذِینَ هَادُوا وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِینَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَومِ الآخِرِ وَ عَمِلَ صَالِحَاً فَلَهُمْ اَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلاَخَوْف عَلَیْهِمْ وَلاَهُمْ یَحْزَنُونَ;کسانى که (به پیامبر اسلام) ایمان آورده اند و کسانى که به آیین یهود گرویدند و نصارا و صابئان [= پیروان یحیى] هرگاه به خدا و روز رستاخیز ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند، پاداششان نزد پروردگارشان مسلّم است و هیچ گونه ترس و اندوهى براى آنها نیست. (هرکدام از پیروان ادیان الهى، که در عصر و زمان خود، بر طبق وظایف و فرمان دین عمل کرده اند، مأجور و رستگارند)». (1) 2- «اِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ الَّذِینَ هَادُوا وَالصّابِئُونَ وَالنَّصَارَى مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ و َعَمِلَ صَالِحاً فَلا خَوْف عَلَیْهِمْ وَلاهُمْ یَحْزَنُونَ» (2) که از نظر معنا چندان تفاوتى با آیه نخست ندارد. 3- «اِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَالَّذِینَ هَادُوا والصَّابِئِینَ وَالنَّصَارَى وَالَْمجُوسَ وَ الَّذِینَ اَشْرَکُوا إِنَّ اللهَ یَفْصِلُ بَیْنَهُمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ إِنَّ اللهَ عَلَى کُلِّ شَىْ شَهید; مسلّماً کسانى که ایمان آورده اند و یهود و صابئان ]= ستاره پرستان[ و نصارى و مجوس و مشرکان، خداوند در میان آنان روز قیامت داورى مى کند; (و حق را از باطل جدا مى سازد;) خداوند بر هر چیز گواه (و از همه چیز آگاه) است». (3) در ابتدا ممکن است چنین تصوّر شود که این آیات مى گویند پیروان هریک از ادیان یاد شده، اگر در عین ایمان به خدا و روز رستاخیز داراى عمل نیک باشند، رستگارند و نتیجه آن این است که هنوز ادیان دیگر منسوخ نشده است و اکنون که اسلام براى بشر عرضه شده، به این معنا نیست که پیروى از ادیان دیگر منسوخ گردیده، بلکه هریک از آیین هاى پیشین راهى به سوى خداست و بشر مى تواند از هر راهى که بخواهد به این مقصد برسد و هرگز لزومى ندارد که از راه شریعت خاصّى مانند اسلام پیروى کند. این مطلبى است که مکرّر از طرف افرادى که مطالعات سطحى در قرآن دارند، مطرح شده است. ولى باید توجّه داشت اساس تفسیر یک آیه این نیست که از آیات دیگر چشم بپوشیم و ارتباط آیه را از آنها قطع کنیم; بلکه باید در کشف مفهوم یک آیه علاوه بر شأن نزول، آیات قبل و بعد و سایر آیات قرآن را نیز در نظر داشته باشیم. هرگاه پس از ظهور آیین اسلام پیروى از آیین هاى دیگر رسمیّت داشت، علاوه بر این که تشریع آیین دیگرى به نام اسلام مورد نداشت، هرگز صحیح نبود که پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) نامه هاى تبلیغى به سران و رهبران کلّیّه ملل جهان بنویسد و همه را به آیین خود دعوت کند و آیین خود را یک آیین جهانى و شریعت خویش را خاتم معرفى کند. نامه هاى پیامبر و دعوت هاى پیاپى وى و جهاد طاقت فرساى مسلمانان با اهل کتاب در زمان پیامبر(صلى الله علیه وآله) و پس از وى و سخنانى که در این زمینه از پیشوایان بزرگ به دست ما رسیده است، همگى حاکى است که با ظهور اسلام دوران رسالت پیامبران پیشین تمام شده و اکنون رسالتى جز رسالت اسلام و نبوّتى جز نبوّت حضرت محمّد(صلى الله علیه وآله) وجود ندارد. اکنون باید دید که هدف آیه چیست؟ آیات مزبور دو حقیقت، یکى اجمالى و دیگرى تفصیلى را بیان مى کند. 1- اگر یهود و نصارا به راستى به خدا و قیامت معتقد باشند و ظاهر سازى ننمایند، مى بایست طبق تورات و انجیل و سایر کتاب هاى آسمانى خود به پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) ایمان بیاورند، زیرا تورات و انجیل به آمدن پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) بشارت داده و علائم او را بیان نموده است بطورى که آنان پیامبر را مانند فرزندان خود مى شناختند. (4) جالب این که قرآن مجید این حقیقت را در سوره مائده پیش از آیه مورد بحث بیان کرده و مى فرماید: «قُلْ یَا اَهْلَ الْکِتابِ لَسْتُمْ عَلَى شَىْ حَتَّى تُقِیمُوا التَّورَاةَ وَالاِنْجِیلَ وَ مَا اُنْزِلَ اِلَیْکُمْ مِنْ رَبَّکُمْ; اى اهل کتاب! شما هیچ آیین صحیحى ندارید، مگر این که تورات و انجیل و آنچه را از طرف پروردگارتان بر شما نازل شده است، بر پا دارید». (5) ناگفته پیداست، مقصود از به پا داشتن این کتاب هاى آسمانى، عمل به محتویات آن است; و یکى از محتویات این کتاب ها نبوّت پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله) و رسالت جهانى او مى باشد که در این کتاب ها وارد شده و بارها قرآن به آن اشاره کرده است. اگر آنان به راستى به خدا و روز رستاخیز ایمان داشته باشند، باید به رسالت جهانى پیامبر اسلام که جزء تعالیم خدا در کتب عهدین است، نیز ایمان داشته باشند، در این صورت جزء مسلمانان مى باشند و قطعاً مأجور خواهند بود. خلاصه: ایمان به خدا و روز رستاخیز، از ایمان به کتاب هاى آسمانى و تعالیم آنها که از آن جمله نبوّت خ
اتم پیامبران است جدا نیست و چنین فردى دیگر نمى تواند به اصطلاح مسیحى شود، بلکه یک فرد مسلمان خواهد بود. 2- با در نظر گرفتن آیات پیش از این آیه در سوره بقره روشن مى شود که این آیه مربوط به آن دسته اى از اهل کتاب است که در دوره پیامبران پیشین به راستى به خدا ایمان آورده و به روز رستاخیز معتقد بودند و به دستورهاى آیین خود در آن زمان عمل مى کردند; در مقابل آنها بعضى دیگر از جادّه توحید سرباز زدند و به عبادت و پرستش گوساله پرداختند و وقاحت را به جایى رسانیدند که صریحاً به موسى مى گفتند: تا خدا را با دیدگان خود نبینیم هرگز او را عبادت نمى کنیم. بنى اسرائیل بر اثر چنین رفتارهاى ناشایست، دچار خشم الهى گردیده چنان که در آیه ما قبل مى فرماید: و مُهر ذلّت و نیاز، بر پیشانى آنها زده شد و باز گرفتار خشم خدایى شدند; چرا که آنان نسبت به آیات الهى، کفر مىورزیدند و پیامبران را به ناحق مى کشتند. اینها به خاطر آن بود که گناهکار و متجاوز بودند. (6) در این جا خداوند براى رفع اشتباه و این که حساب آن دسته از اهل کتاب که به راستى به خداوند ایمان داشتند و روز رستاخیز را باور نموده و عمل صالح داشته اند از دیگران جداست و در روز رستاخیز اهل نجات بوده و براى آنان اندوه و غمى نخواهد بود، آیات مزبور را بیان فرموده است. در این صورت، آیه مخصوص آن دسته از اهل کتاب خواهد بود که در اعصار پیشین، زندگى مى کردند و قبل از بعثت پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) در گذشته بودند و ارتباطى به عصر رسالت پیامبر اسلام ندارد. شأن نزول آیه نیز این موضوع را کامل; روشن مى سازد که پس از نزول قرآن و بعثت پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله)، بعضى از مسلمانان در فکر فرو رفتند که هرگاه راه حقّ و نجات تنها آیین اسلام است، پس تکلیف نیاکان و اجداد ما که بر آیین دیگرى بودند چه خواهد بود؟ در این موقع آیه شریفه نازل شد و رسماً اعلام نمود که تمام کسانى که در عصر خود به خدا و روز رستاخیز و پیامبر زمان خود ایمان آورده و عمل صالح انجام داده اند، اهل نجات خواهند بود و براى آنان نگرانى نیست. سلمان در نخستین شرفیابى خود به حضور پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله)، از دوستان و راهبان دیر موصل سخن به میان آورد و در حالى که گروهى دور پیامبر حلقه زده بودند، رو به پیامبر کرد و گفت: تمام راهبان دیر موصل در انتظار بعثت شما به سر مى بردند، ولى متأسّفانه قبل از دیدار شما چشم از جهان فرو بستند. در این لحظه کسى به سلمان گفت: آنان اهل آتش هستند; این مطلب بر سلمان گران آمد، در این موقع آیه مورد بحث بر پیامبر نازل گردید و اعلام داشت آنها که به ادیان حقّ گذشته ایمان حقیقى داشته باشند - اگر چه عصر پر فضیلت پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) را درک نکنند - اهل نجات خواهند بود. خلاصه: کسانى که پیش از اسلام(صلى الله علیه وآله) به آیین واقعى عصر خود ایمان راسخ داشته اند، در روز قیامت اهل نجات خواهند بود. در این صورت، این آیه هرگز ارتباطى به افکار نادرستى از قبیل «صلح کل» (پیروان هر مذهبى اهل نجاتند) ندارد و چنین تفسیرى حاکى از بى خبرى از مفادّ آیه و آیات مربوط به آن مى باشد. گذشته از این، آیه 17 سوره حج کوچکترین ارتباطى به مدّعاى آنان ندارد و مفادّ آن جز این نیست که خداوند در روز رستاخیز میان ملل مختلف عالم داورى خواهد کرد; این سخن هرگز گواه بر آن نیست که پیروان همه مذاهب جهان روز قیامت اهل نجات بوده و همگى پویندگان راه حق مى باشند. ________________________________________ 1. سوره بقره، آیه 62. 2. سوره مائده، آیه 69. 3. سوره حج، آیه 17. 4. به سوره بقره، آیه 146 و سوره انعام، آیه 20 مراجعه فرمایید. 5. سوره مائده، آیه 68. 6. وَ ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْکَنَةُ تاءُوا غَضَبِ مِنَ اللهِ ذلِکَ بِاَنَّهُمْ کَانُوا یَکْفُرُونَ بِآیاتِ الله وَ یَقْتُلُونَ النَّبیّینَ بغَیْر الْحَقِّ. (سوره بقره، آیه 61
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بشتابیــــد!📣 بشتابیــــد!📣 🌿...عَنْ جَمِيلِ بْنِ دَرَّاجٍ وَ غَيْرِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: 🍃«بَادِرُوا أَوْلَادَكُمْ (أَحْدَاثَكُم) بِالْحَدِيثِ قَبْلَ أَنْ يَسْبِقَكُمْ إِلَيْهِمُ الْمُرْجِئَةُ.» 📚الكافي، ج۶، ص۴۷ 🌿جمیل بن درّاج و برخی دیگر از راویان، از امام صادق (علیه السلام) نقل کرده‌اند که فرمودند: 🍃«پیش از آن‌که «مُرجئه» در (جذب) فرزندان (جوانان)تان از شما پیشی گیرند، با (استفاده از) «حدیث»، نسبت به (تربیت) آنان شتاب ورزید.» 📝پانوشتــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔆«ارجاء» در لغت به معنای «به تأخیر انداختن» است و اصطلاح «مُرجئه» در مورد سه گروه به کار رفته است: 1⃣کسانی که پس از رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، افرادی ناصالح را بر امیر مؤمنان (علیه السلام) مقدم می‌دانند و حق خلافت ایشان را مؤخَّر می‌کنند. (به دلیل غلبه این تفکر در دوره امام صادق (علیه السلام)، ایشان شیعیان را نسبت به این خطر آگاه فرموده‌اند و راه مقابله با این خطر را بهره‌گیری از حدیث اهل بیت (علیهم السلام) معرفی کرده‌اند.) 2⃣این اصطلاح، گاه در مورد کسانی به کار رفته است که وفای خداوند به «وعید» (وعده عذاب) را واجب نمی‌دانند و (علی‌رغم صراحت کلام خداوند و اهل بیت) گمان می‌کنند ممکن است اصلاً عذابی در کار نباشد. (علامه مجلسی و فیض کاشانی، در توضیح این حدیث، این احتمال را مطرح کرده‌اند، اما گفته‌اند مقصود، همان معنای نخست (مخالفان شیعه) است.) 3⃣این اصطلاح، همچنین در مورد نوعی تفکر اباحه‌گری نیز به کار رفته است که گمان می‌کنند «معصیت خداوند»، در «ایمان» خللی ایجاد نمی‌کند و «ایمان» را (که اعم است از ایمان قلبی، عملی و زبانی،) به ایمان قلبی و زبانی منحصر می‌دانند. ✅در هر صورت، امام صادق (علیه السلام) 🔸اولاً هشدار داده‌اند که تفکرات انحرافی، نوجوانان و جوانان شیعه را هدف قرار داده‌اند و (با توجه به خالی بودن و آماده بودن ذهن این گروه سِنی) باید نسبت به تعلیم و تربیت آنان شتاب ورزید و سستی ننمود. 🔸ثانیاً ایشان برای جلوگیری از نفوذ تفکرات انحرافی در جامعه شیعی (که در اقلیت بودند و هنوز به لحاظ علمی و اعتقادی، هویت مستحکمی نیافته بودند)، «حدیث» را به عنوان ابزار مقابله، معرفی کرده‌اند. http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️|بزرگ ترین دشمنان و خطرناک ترین آن ها برای امام حسین (ع) 🔷اين گروه بر آن بودند تا چهره امام حسين را مخدوش كنند، و را در نگه دارند، و آن را در گريه و اندوه و ناله منحصر كنند. ما بر حسين بسيار مى گرييم، اما هرگز در گريه متوقف نمى شويم. گريه ما براى نو كردن اندوه‌ها و كينه‌ها و ميل به انتقام و خشم بر باطل است. اين‌ها انگيزه ما براى گريه است. 🔹 چرا از به خاك افكنده شدن امام حسين ياد مى كنيم و آن را در مقاتل مى خوانيم؟ ناله‌ها و شيون هاى دلخراش! ماجرا را صحنه به صحنه مى خوانيم تا واقعيت را پيش رو آوريم، و خطر ستم پيشگان و سنگدلى شان را دريابيم، و همچنين و تأثير آن را بفهميم. 🔹پس، ما تنها به شيون بسنده نمى كنيم، و حسين را تنها شهيد اشك‌ها نمى دانيم، و برآنيم كه ما فقط با عزادارى به انجام نمى رسد. اگر در تاريخ نبرد ميان حق و باطل، واقعه كربلا را از مقطع زمانى خودش خارج سازيم و آن را با گذشته پيوند دهيم، به طور طبيعى حادثه با آينده هم پيوند مى خورد. 📚 صفحه 5-حسین (ع) وارث انبیا http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✏️|برخی از افراد زرق ورق غرب می شوند 📝 بزرگ ما این است که هنگامی که روشنفکران مترقی ما از غرب زده سخن می گویند خود را می کنند و آن را تنها در زنان و مردانی باز می شناسند که در و مصرف و و ادا و اطوار های اجتماعی و آداب معاشرت میمون وار و بی تشخیص و انتخاب، از می کنند، در صورتی که ی_غرب زدگی” و ”تقلید ناآگاه” از غربی شامل حال روشنفکران انقلابی و چپ گرای ما نیز می شود و اینگونه غرب زدگی به مراتب فاجعه آمیزتر و ریشه براندازتر از بیماری آن گروه فرنگی مآب بی دفاع تو خالی و خوش زرق و برق و در یک کلمه ” مصرف کننده ی مدرن ” است. 📚 بازگشت به خویشتن http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
👈خطی که با خون شهیدان قرمز شد👉 ❓توطئه ی اسلام آمریکایی-انگلیسی چیست؟ اسلام آمریکایی - انگلیسی از دو زاویه به مصاف جمهوری اسلامی آمده است. از یک طرف شاخه ی تکفیری های وحشی که بگویند اینها نماد اسلامگرایی و انقلابیون مسلمان اند، از یک طرف هم شاخه ی سکولار و به ظاهر روشنفکر. همان ها که خواهان توسعه و دموکراسی از نوع غربی آن هستند. http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
🔰جانشین های بعد از پیامبر صلی الله علیه وآله چه کسانی هستند؟؟؟ (مصادر اهل سنت) 📒و ذكر ابن شاذان هذا، حدّثنا أبو محمد الحسن بن عليّ العلوي الطبري، عن أحمد بن عبد اللّه، حدثني جدي أحمد بن محمد، عن أبيه، عن حماد بن عيسى، عن عمرو بن اذينة، حدثني أبان بن أبي عيّاش، عن سليم بن قيس الهلالي، عن سلمان المحمّدي قال: دخلت على النبي صلّى اللّه عليه و آله و إذا الحسين على فخذه و هو يقبل عينيه، و يلثم فاه، و يقول: «إنك سيد ابن سيد أبو سادة، إنّك إمام ابن إمام أبو أئمة، إنّك حجة ابن حجة أبو حجج، تسعة من صلبك تاسعهم قائمهم» 📚مقتل الحسین خوارزمی ج١ ص٢١٢ 🔖اسکن yon.ir/fXnJm 📝«به حضور پيامبر صلی الله علیه وآله شرفياب شديم كه حسين علیه السلام در آغوش او بود، چشمان او را بوسيد و فرمود: تو سيد و آقا و سرور بزرگواران هستى، تو خود و فرزند ائمه هستى، تو خود و فرزند حجت خدايى و پدر نُه امام بعد از خود هستى كه آخرين آنها آل محمد عج الله تعالی فرجه الشریف است» «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
امروز؛ اگر میخوایین برای انقلاب کار کنین برای اربعین کار کنید اگر میخوایین برای شهدا کار کنین برا اربعین کار کنین اگر میخوایین حتی در سیاست پیروز بشین برا اربعین کار کنین. ⚠️دشمن افساد طلب نقطه قوت مارو فهمیده به همین دلیله با دروغ نگاران زنجیره ای ش اتحاد دو ملت رو نشانه رفته http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈هدف گيري انقلاب اسلامي👉 ❓سکولارها چگونه حساسیت های مردم در جهان اسلام را مهار می کنند؟ منادیان سکولاریسم (غیردینی کردن نهاد حکومت) در جهان اسلام برای مهار حساسیت های مردم، روی افکار عمومی کار می کنند که حکومت سکولار با دین ضدیت ندارد؛ نترسید. حکومت سکولار دین را مبنای مشروعیت و حتی مبنای عمل خودش قرار نمی دهد. حکومت سکولار از حق حاکمیت تفسیر دینی نخواهد داشت و مبنای سیاستگذاری ها و عمل حاکمیت را منابع دینی نخواهد دانست بلکه بر مبنای غیردینی مستقر خواهد کرد. http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
🔘| فقط برای نماز و روزه نبود 🔷 اگر ما مي‌‌‌‌‌گوييم انقلاب ايران يک انقلاب اسلامي بود معنايش اين نيست که يک انقلابِ فقط روحاني و معنوي و راجع به بود. چون امکان عبادتها و نيايشها به درستي نبود و درب مساجد بسته بود مردم طغيان کردند. نه، انقلاب اسلامي يعني انقلابي که بود و اسلام در همه جوانبش نفوذ داشت. 🔹از جنبه هم رنگ اسلامي داشت و لهذا خود مرفّه با محروم در اين انقلاب شرکت داشت و به استقبال محروم مي‌‌‌‌‌آمد، مرفّه و محروم هماهنگ با يکديگر حرکت مي‌‌‌‌‌کردند. انقلابي بود که توانست از گروه مخالف سرباز جذب کند و به اين طرف بياورد چون انقلابي بود که مي‌‌‌‌‌توانست وجدانهاو فطرتها را در اعماق ضمير مردم به حرکت درآورد. 🔷ما تا انقلاب خودمان را دقيق ، تا تمام ابعاد اين انقلاب را نشناسيم نمي‌‌‌‌‌توانيم آن را در آينده حفظ و نگهداري، رهبري و هدايت کنيم. اگر نشناسيم، يک وقت مي‌‌‌‌‌بينيم دانسته يا ندانسته کرده‌‌‌‌‌ايم. مگر انقلاب صدر اسلام را بني‌‌‌‌‌اميه با يک تحريف نکردند؟ ☑️ 📚آینده ی انقلاب اسلامی /اسلام معنویت محض نیست صفحه ۱۲۸ http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا