eitaa logo
دانشگاه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
473 دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
4هزار ویدیو
91 فایل
برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #صلوات ألّلهُمَّ‌صَلِّ‌عَلى‌مُحَمَّدٍوآلِ‌مُحَمَّدٍوَعَجِّلْ‌فَرَجَهُم‌
مشاهده در ایتا
دانلود
💥 فاحشه‌ خانه رسمی!!! 🔻آقای حسین مرعشی، عضو فعال اصلاح طلبان و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی، که در دوره اصلاحات، معاون رئیس جمهور و همچنین رئیس سازمان گردشگری بود، در پاویون فرودگاه خدمت علامه‌ مصباح ‌یزدی شرفیاب شد و به ایشان گفت: جناب ‌آقای مصباح، عده‌ای از مردم برای خوشگذرانی و عیّاشی به جزیره آنتالیای ترکیه سفر کرده و ضمن ارتکاب گناه، أرز بسیاری را از کشور خارج می کنند. پیشنهاد ما برای جلوگیری از خروج أرز این است که ما شرائطی شبیه جزیره آنتالیا را در جزیره کیش فراهم کنیم و مردم هم، عیّاشی ها و خوش گذرانی های خود را در کیش انجام دهند؛ در این صورت أرز از کشور خارج نشده و به خودمان باز می گردد. نظر حضرتعالی چیست؟ 🔻 حضرت آیت الله مصباح یزدی، در کمال تعجب به آقای مرعشی خیره شدند و فرمودند: " آقای مرعشی! فاحشه ‌خانه رسمی در جمهوری اسلامی؟!!! " ⚡️ تفکر کارگزارانی، هیچگاه برای جلوگیری مردم از گناه، راهکار ارائه نمی دهد، بلکه دائما به فکر أرز و دلار، ثروت اندوزی و سرمایه داری است. به گفته برخی افراد کارگزاران، کیش حیاط خلوت نظام است!! ⚡️حتی مدیر گردشگری جزیره کیش هم دقیقا همین پیشنهاد و الگو را برای بنده تعریف کرد و از آن به ‌عنوان یک طرح مهم در جهت جذب گردشگر به کیش، یاد می‌کرد!!! البته نباید فراموش کرد که آبادانی کیش مدیون آقای هاشمی رفسنجانی و فرزندان آنها است که نوروز هر سال با خانواده و خویشان و همراهان، تعطیلات را در آنجا می گذراندند؛ و در طول این سفرها، برخی فرزندان ایشان خصوصا خانم فائزه ‌هاشمی، جلساتی با حسین ثابت، سرمایه‌گذار بزرگ در کیش و صاحب پارک دلفین ها و هتل داریوش، برگزار می کرد... http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
☑️| عزاداری امام حسین (ع) باید قهرمان هایی تربیت کند تا در برابر ظالم بایستند 🔶من حسینی را که کشته شده است تا من گریه کنم نمی شناسم. چرا من برای امام حسین'ع' گریه میکنم؟ من برای امام حسین'ع' گریه میکنم تا او را به یاد داشته باشم و به یاد داشته باشم که او در برابر دنیایی از قدرت ایستاد؛ دنیایی که همگی دست در دست هم داده و از هرسو او را احاطه کرده بودند و او به تنهایی به میدان می رفت ... 🔸من نمیتوانم مراسم عزاداری امام حسین'ع' را از تلاش برای حمایت مجاهدان در مرزها جدا بدانم. من نمی توانم سوگواری برای امام حسین'ع' را درک کنم مگر آنکه بتواند قهرمانانی را تربیت کند؛ کسانی را تربیت کند که در برابر ستمگر بایستند و در برابر حاکم ستمگر سخن حق را بگویند. این است معنای حسین'ع' و معنای عزاداری برای امام حسین'ع'. 📚 کتاب سفر شهادت امام حسین پیشرو اصلاحگری،بند ۱۸۴ http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
سؤال: هرگاه اسلام ناسخ دین هاى دیگر است، چرا در برخى از آیات قرآن، هریک از افراد و ملل جهان را اعم از مسلمان و یهودى و مسیحى و... در صورتى که به خدا ایمان داشته باشد و عمل نیک انجام دهد، اهل نجات مى داند و مى گوید: براى چنین افرادى در روز رستاخیز ترس و اندوهى وجود ندارد، آیا مفادّ این نوع آیات این نیست که همه ملل جهان حتّى پس از طلوع اسلام با شرایط یاد شده، اهل نجات مى باشند و هنوز هم شرایع آنها به قوّت خود باقى است و از درجه اعتبار ساقط نشده اند؟ 👇👇👇👇👇
پاسخ: لازم است قبلا متون آیات مزبور را ذکر کرده سپس به تجزیه و تحلیل آن بپردازیم. 1- «اِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ الَّذِینَ هَادُوا وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِینَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَومِ الآخِرِ وَ عَمِلَ صَالِحَاً فَلَهُمْ اَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلاَخَوْف عَلَیْهِمْ وَلاَهُمْ یَحْزَنُونَ;کسانى که (به پیامبر اسلام) ایمان آورده اند و کسانى که به آیین یهود گرویدند و نصارا و صابئان [= پیروان یحیى] هرگاه به خدا و روز رستاخیز ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند، پاداششان نزد پروردگارشان مسلّم است و هیچ گونه ترس و اندوهى براى آنها نیست. (هرکدام از پیروان ادیان الهى، که در عصر و زمان خود، بر طبق وظایف و فرمان دین عمل کرده اند، مأجور و رستگارند)». (1) 2- «اِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ الَّذِینَ هَادُوا وَالصّابِئُونَ وَالنَّصَارَى مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ و َعَمِلَ صَالِحاً فَلا خَوْف عَلَیْهِمْ وَلاهُمْ یَحْزَنُونَ» (2) که از نظر معنا چندان تفاوتى با آیه نخست ندارد. 3- «اِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَالَّذِینَ هَادُوا والصَّابِئِینَ وَالنَّصَارَى وَالَْمجُوسَ وَ الَّذِینَ اَشْرَکُوا إِنَّ اللهَ یَفْصِلُ بَیْنَهُمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ إِنَّ اللهَ عَلَى کُلِّ شَىْ شَهید; مسلّماً کسانى که ایمان آورده اند و یهود و صابئان ]= ستاره پرستان[ و نصارى و مجوس و مشرکان، خداوند در میان آنان روز قیامت داورى مى کند; (و حق را از باطل جدا مى سازد;) خداوند بر هر چیز گواه (و از همه چیز آگاه) است». (3) در ابتدا ممکن است چنین تصوّر شود که این آیات مى گویند پیروان هریک از ادیان یاد شده، اگر در عین ایمان به خدا و روز رستاخیز داراى عمل نیک باشند، رستگارند و نتیجه آن این است که هنوز ادیان دیگر منسوخ نشده است و اکنون که اسلام براى بشر عرضه شده، به این معنا نیست که پیروى از ادیان دیگر منسوخ گردیده، بلکه هریک از آیین هاى پیشین راهى به سوى خداست و بشر مى تواند از هر راهى که بخواهد به این مقصد برسد و هرگز لزومى ندارد که از راه شریعت خاصّى مانند اسلام پیروى کند. این مطلبى است که مکرّر از طرف افرادى که مطالعات سطحى در قرآن دارند، مطرح شده است. ولى باید توجّه داشت اساس تفسیر یک آیه این نیست که از آیات دیگر چشم بپوشیم و ارتباط آیه را از آنها قطع کنیم; بلکه باید در کشف مفهوم یک آیه علاوه بر شأن نزول، آیات قبل و بعد و سایر آیات قرآن را نیز در نظر داشته باشیم. هرگاه پس از ظهور آیین اسلام پیروى از آیین هاى دیگر رسمیّت داشت، علاوه بر این که تشریع آیین دیگرى به نام اسلام مورد نداشت، هرگز صحیح نبود که پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) نامه هاى تبلیغى به سران و رهبران کلّیّه ملل جهان بنویسد و همه را به آیین خود دعوت کند و آیین خود را یک آیین جهانى و شریعت خویش را خاتم معرفى کند. نامه هاى پیامبر و دعوت هاى پیاپى وى و جهاد طاقت فرساى مسلمانان با اهل کتاب در زمان پیامبر(صلى الله علیه وآله) و پس از وى و سخنانى که در این زمینه از پیشوایان بزرگ به دست ما رسیده است، همگى حاکى است که با ظهور اسلام دوران رسالت پیامبران پیشین تمام شده و اکنون رسالتى جز رسالت اسلام و نبوّتى جز نبوّت حضرت محمّد(صلى الله علیه وآله) وجود ندارد. اکنون باید دید که هدف آیه چیست؟ آیات مزبور دو حقیقت، یکى اجمالى و دیگرى تفصیلى را بیان مى کند. 1- اگر یهود و نصارا به راستى به خدا و قیامت معتقد باشند و ظاهر سازى ننمایند، مى بایست طبق تورات و انجیل و سایر کتاب هاى آسمانى خود به پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) ایمان بیاورند، زیرا تورات و انجیل به آمدن پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) بشارت داده و علائم او را بیان نموده است بطورى که آنان پیامبر را مانند فرزندان خود مى شناختند. (4) جالب این که قرآن مجید این حقیقت را در سوره مائده پیش از آیه مورد بحث بیان کرده و مى فرماید: «قُلْ یَا اَهْلَ الْکِتابِ لَسْتُمْ عَلَى شَىْ حَتَّى تُقِیمُوا التَّورَاةَ وَالاِنْجِیلَ وَ مَا اُنْزِلَ اِلَیْکُمْ مِنْ رَبَّکُمْ; اى اهل کتاب! شما هیچ آیین صحیحى ندارید، مگر این که تورات و انجیل و آنچه را از طرف پروردگارتان بر شما نازل شده است، بر پا دارید». (5) ناگفته پیداست، مقصود از به پا داشتن این کتاب هاى آسمانى، عمل به محتویات آن است; و یکى از محتویات این کتاب ها نبوّت پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله) و رسالت جهانى او مى باشد که در این کتاب ها وارد شده و بارها قرآن به آن اشاره کرده است. اگر آنان به راستى به خدا و روز رستاخیز ایمان داشته باشند، باید به رسالت جهانى پیامبر اسلام که جزء تعالیم خدا در کتب عهدین است، نیز ایمان داشته باشند، در این صورت جزء مسلمانان مى باشند و قطعاً مأجور خواهند بود. خلاصه: ایمان به خدا و روز رستاخیز، از ایمان به کتاب هاى آسمانى و تعالیم آنها که از آن جمله نبوّت خ
اتم پیامبران است جدا نیست و چنین فردى دیگر نمى تواند به اصطلاح مسیحى شود، بلکه یک فرد مسلمان خواهد بود. 2- با در نظر گرفتن آیات پیش از این آیه در سوره بقره روشن مى شود که این آیه مربوط به آن دسته اى از اهل کتاب است که در دوره پیامبران پیشین به راستى به خدا ایمان آورده و به روز رستاخیز معتقد بودند و به دستورهاى آیین خود در آن زمان عمل مى کردند; در مقابل آنها بعضى دیگر از جادّه توحید سرباز زدند و به عبادت و پرستش گوساله پرداختند و وقاحت را به جایى رسانیدند که صریحاً به موسى مى گفتند: تا خدا را با دیدگان خود نبینیم هرگز او را عبادت نمى کنیم. بنى اسرائیل بر اثر چنین رفتارهاى ناشایست، دچار خشم الهى گردیده چنان که در آیه ما قبل مى فرماید: و مُهر ذلّت و نیاز، بر پیشانى آنها زده شد و باز گرفتار خشم خدایى شدند; چرا که آنان نسبت به آیات الهى، کفر مىورزیدند و پیامبران را به ناحق مى کشتند. اینها به خاطر آن بود که گناهکار و متجاوز بودند. (6) در این جا خداوند براى رفع اشتباه و این که حساب آن دسته از اهل کتاب که به راستى به خداوند ایمان داشتند و روز رستاخیز را باور نموده و عمل صالح داشته اند از دیگران جداست و در روز رستاخیز اهل نجات بوده و براى آنان اندوه و غمى نخواهد بود، آیات مزبور را بیان فرموده است. در این صورت، آیه مخصوص آن دسته از اهل کتاب خواهد بود که در اعصار پیشین، زندگى مى کردند و قبل از بعثت پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) در گذشته بودند و ارتباطى به عصر رسالت پیامبر اسلام ندارد. شأن نزول آیه نیز این موضوع را کامل; روشن مى سازد که پس از نزول قرآن و بعثت پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله)، بعضى از مسلمانان در فکر فرو رفتند که هرگاه راه حقّ و نجات تنها آیین اسلام است، پس تکلیف نیاکان و اجداد ما که بر آیین دیگرى بودند چه خواهد بود؟ در این موقع آیه شریفه نازل شد و رسماً اعلام نمود که تمام کسانى که در عصر خود به خدا و روز رستاخیز و پیامبر زمان خود ایمان آورده و عمل صالح انجام داده اند، اهل نجات خواهند بود و براى آنان نگرانى نیست. سلمان در نخستین شرفیابى خود به حضور پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله)، از دوستان و راهبان دیر موصل سخن به میان آورد و در حالى که گروهى دور پیامبر حلقه زده بودند، رو به پیامبر کرد و گفت: تمام راهبان دیر موصل در انتظار بعثت شما به سر مى بردند، ولى متأسّفانه قبل از دیدار شما چشم از جهان فرو بستند. در این لحظه کسى به سلمان گفت: آنان اهل آتش هستند; این مطلب بر سلمان گران آمد، در این موقع آیه مورد بحث بر پیامبر نازل گردید و اعلام داشت آنها که به ادیان حقّ گذشته ایمان حقیقى داشته باشند - اگر چه عصر پر فضیلت پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) را درک نکنند - اهل نجات خواهند بود. خلاصه: کسانى که پیش از اسلام(صلى الله علیه وآله) به آیین واقعى عصر خود ایمان راسخ داشته اند، در روز قیامت اهل نجات خواهند بود. در این صورت، این آیه هرگز ارتباطى به افکار نادرستى از قبیل «صلح کل» (پیروان هر مذهبى اهل نجاتند) ندارد و چنین تفسیرى حاکى از بى خبرى از مفادّ آیه و آیات مربوط به آن مى باشد. گذشته از این، آیه 17 سوره حج کوچکترین ارتباطى به مدّعاى آنان ندارد و مفادّ آن جز این نیست که خداوند در روز رستاخیز میان ملل مختلف عالم داورى خواهد کرد; این سخن هرگز گواه بر آن نیست که پیروان همه مذاهب جهان روز قیامت اهل نجات بوده و همگى پویندگان راه حق مى باشند. ________________________________________ 1. سوره بقره، آیه 62. 2. سوره مائده، آیه 69. 3. سوره حج، آیه 17. 4. به سوره بقره، آیه 146 و سوره انعام، آیه 20 مراجعه فرمایید. 5. سوره مائده، آیه 68. 6. وَ ضُرِبَتْ عَلَیْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْکَنَةُ تاءُوا غَضَبِ مِنَ اللهِ ذلِکَ بِاَنَّهُمْ کَانُوا یَکْفُرُونَ بِآیاتِ الله وَ یَقْتُلُونَ النَّبیّینَ بغَیْر الْحَقِّ. (سوره بقره، آیه 61
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بشتابیــــد!📣 بشتابیــــد!📣 🌿...عَنْ جَمِيلِ بْنِ دَرَّاجٍ وَ غَيْرِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: 🍃«بَادِرُوا أَوْلَادَكُمْ (أَحْدَاثَكُم) بِالْحَدِيثِ قَبْلَ أَنْ يَسْبِقَكُمْ إِلَيْهِمُ الْمُرْجِئَةُ.» 📚الكافي، ج۶، ص۴۷ 🌿جمیل بن درّاج و برخی دیگر از راویان، از امام صادق (علیه السلام) نقل کرده‌اند که فرمودند: 🍃«پیش از آن‌که «مُرجئه» در (جذب) فرزندان (جوانان)تان از شما پیشی گیرند، با (استفاده از) «حدیث»، نسبت به (تربیت) آنان شتاب ورزید.» 📝پانوشتــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔆«ارجاء» در لغت به معنای «به تأخیر انداختن» است و اصطلاح «مُرجئه» در مورد سه گروه به کار رفته است: 1⃣کسانی که پس از رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، افرادی ناصالح را بر امیر مؤمنان (علیه السلام) مقدم می‌دانند و حق خلافت ایشان را مؤخَّر می‌کنند. (به دلیل غلبه این تفکر در دوره امام صادق (علیه السلام)، ایشان شیعیان را نسبت به این خطر آگاه فرموده‌اند و راه مقابله با این خطر را بهره‌گیری از حدیث اهل بیت (علیهم السلام) معرفی کرده‌اند.) 2⃣این اصطلاح، گاه در مورد کسانی به کار رفته است که وفای خداوند به «وعید» (وعده عذاب) را واجب نمی‌دانند و (علی‌رغم صراحت کلام خداوند و اهل بیت) گمان می‌کنند ممکن است اصلاً عذابی در کار نباشد. (علامه مجلسی و فیض کاشانی، در توضیح این حدیث، این احتمال را مطرح کرده‌اند، اما گفته‌اند مقصود، همان معنای نخست (مخالفان شیعه) است.) 3⃣این اصطلاح، همچنین در مورد نوعی تفکر اباحه‌گری نیز به کار رفته است که گمان می‌کنند «معصیت خداوند»، در «ایمان» خللی ایجاد نمی‌کند و «ایمان» را (که اعم است از ایمان قلبی، عملی و زبانی،) به ایمان قلبی و زبانی منحصر می‌دانند. ✅در هر صورت، امام صادق (علیه السلام) 🔸اولاً هشدار داده‌اند که تفکرات انحرافی، نوجوانان و جوانان شیعه را هدف قرار داده‌اند و (با توجه به خالی بودن و آماده بودن ذهن این گروه سِنی) باید نسبت به تعلیم و تربیت آنان شتاب ورزید و سستی ننمود. 🔸ثانیاً ایشان برای جلوگیری از نفوذ تفکرات انحرافی در جامعه شیعی (که در اقلیت بودند و هنوز به لحاظ علمی و اعتقادی، هویت مستحکمی نیافته بودند)، «حدیث» را به عنوان ابزار مقابله، معرفی کرده‌اند. http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚠️|بزرگ ترین دشمنان و خطرناک ترین آن ها برای امام حسین (ع) 🔷اين گروه بر آن بودند تا چهره امام حسين را مخدوش كنند، و را در نگه دارند، و آن را در گريه و اندوه و ناله منحصر كنند. ما بر حسين بسيار مى گرييم، اما هرگز در گريه متوقف نمى شويم. گريه ما براى نو كردن اندوه‌ها و كينه‌ها و ميل به انتقام و خشم بر باطل است. اين‌ها انگيزه ما براى گريه است. 🔹 چرا از به خاك افكنده شدن امام حسين ياد مى كنيم و آن را در مقاتل مى خوانيم؟ ناله‌ها و شيون هاى دلخراش! ماجرا را صحنه به صحنه مى خوانيم تا واقعيت را پيش رو آوريم، و خطر ستم پيشگان و سنگدلى شان را دريابيم، و همچنين و تأثير آن را بفهميم. 🔹پس، ما تنها به شيون بسنده نمى كنيم، و حسين را تنها شهيد اشك‌ها نمى دانيم، و برآنيم كه ما فقط با عزادارى به انجام نمى رسد. اگر در تاريخ نبرد ميان حق و باطل، واقعه كربلا را از مقطع زمانى خودش خارج سازيم و آن را با گذشته پيوند دهيم، به طور طبيعى حادثه با آينده هم پيوند مى خورد. 📚 صفحه 5-حسین (ع) وارث انبیا http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✏️|برخی از افراد زرق ورق غرب می شوند 📝 بزرگ ما این است که هنگامی که روشنفکران مترقی ما از غرب زده سخن می گویند خود را می کنند و آن را تنها در زنان و مردانی باز می شناسند که در و مصرف و و ادا و اطوار های اجتماعی و آداب معاشرت میمون وار و بی تشخیص و انتخاب، از می کنند، در صورتی که ی_غرب زدگی” و ”تقلید ناآگاه” از غربی شامل حال روشنفکران انقلابی و چپ گرای ما نیز می شود و اینگونه غرب زدگی به مراتب فاجعه آمیزتر و ریشه براندازتر از بیماری آن گروه فرنگی مآب بی دفاع تو خالی و خوش زرق و برق و در یک کلمه ” مصرف کننده ی مدرن ” است. 📚 بازگشت به خویشتن http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
👈خطی که با خون شهیدان قرمز شد👉 ❓توطئه ی اسلام آمریکایی-انگلیسی چیست؟ اسلام آمریکایی - انگلیسی از دو زاویه به مصاف جمهوری اسلامی آمده است. از یک طرف شاخه ی تکفیری های وحشی که بگویند اینها نماد اسلامگرایی و انقلابیون مسلمان اند، از یک طرف هم شاخه ی سکولار و به ظاهر روشنفکر. همان ها که خواهان توسعه و دموکراسی از نوع غربی آن هستند. http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
🔰جانشین های بعد از پیامبر صلی الله علیه وآله چه کسانی هستند؟؟؟ (مصادر اهل سنت) 📒و ذكر ابن شاذان هذا، حدّثنا أبو محمد الحسن بن عليّ العلوي الطبري، عن أحمد بن عبد اللّه، حدثني جدي أحمد بن محمد، عن أبيه، عن حماد بن عيسى، عن عمرو بن اذينة، حدثني أبان بن أبي عيّاش، عن سليم بن قيس الهلالي، عن سلمان المحمّدي قال: دخلت على النبي صلّى اللّه عليه و آله و إذا الحسين على فخذه و هو يقبل عينيه، و يلثم فاه، و يقول: «إنك سيد ابن سيد أبو سادة، إنّك إمام ابن إمام أبو أئمة، إنّك حجة ابن حجة أبو حجج، تسعة من صلبك تاسعهم قائمهم» 📚مقتل الحسین خوارزمی ج١ ص٢١٢ 🔖اسکن yon.ir/fXnJm 📝«به حضور پيامبر صلی الله علیه وآله شرفياب شديم كه حسين علیه السلام در آغوش او بود، چشمان او را بوسيد و فرمود: تو سيد و آقا و سرور بزرگواران هستى، تو خود و فرزند ائمه هستى، تو خود و فرزند حجت خدايى و پدر نُه امام بعد از خود هستى كه آخرين آنها آل محمد عج الله تعالی فرجه الشریف است» «اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
امروز؛ اگر میخوایین برای انقلاب کار کنین برای اربعین کار کنید اگر میخوایین برای شهدا کار کنین برا اربعین کار کنین اگر میخوایین حتی در سیاست پیروز بشین برا اربعین کار کنین. ⚠️دشمن افساد طلب نقطه قوت مارو فهمیده به همین دلیله با دروغ نگاران زنجیره ای ش اتحاد دو ملت رو نشانه رفته http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈هدف گيري انقلاب اسلامي👉 ❓سکولارها چگونه حساسیت های مردم در جهان اسلام را مهار می کنند؟ منادیان سکولاریسم (غیردینی کردن نهاد حکومت) در جهان اسلام برای مهار حساسیت های مردم، روی افکار عمومی کار می کنند که حکومت سکولار با دین ضدیت ندارد؛ نترسید. حکومت سکولار دین را مبنای مشروعیت و حتی مبنای عمل خودش قرار نمی دهد. حکومت سکولار از حق حاکمیت تفسیر دینی نخواهد داشت و مبنای سیاستگذاری ها و عمل حاکمیت را منابع دینی نخواهد دانست بلکه بر مبنای غیردینی مستقر خواهد کرد. http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
🔘| فقط برای نماز و روزه نبود 🔷 اگر ما مي‌‌‌‌‌گوييم انقلاب ايران يک انقلاب اسلامي بود معنايش اين نيست که يک انقلابِ فقط روحاني و معنوي و راجع به بود. چون امکان عبادتها و نيايشها به درستي نبود و درب مساجد بسته بود مردم طغيان کردند. نه، انقلاب اسلامي يعني انقلابي که بود و اسلام در همه جوانبش نفوذ داشت. 🔹از جنبه هم رنگ اسلامي داشت و لهذا خود مرفّه با محروم در اين انقلاب شرکت داشت و به استقبال محروم مي‌‌‌‌‌آمد، مرفّه و محروم هماهنگ با يکديگر حرکت مي‌‌‌‌‌کردند. انقلابي بود که توانست از گروه مخالف سرباز جذب کند و به اين طرف بياورد چون انقلابي بود که مي‌‌‌‌‌توانست وجدانهاو فطرتها را در اعماق ضمير مردم به حرکت درآورد. 🔷ما تا انقلاب خودمان را دقيق ، تا تمام ابعاد اين انقلاب را نشناسيم نمي‌‌‌‌‌توانيم آن را در آينده حفظ و نگهداري، رهبري و هدايت کنيم. اگر نشناسيم، يک وقت مي‌‌‌‌‌بينيم دانسته يا ندانسته کرده‌‌‌‌‌ايم. مگر انقلاب صدر اسلام را بني‌‌‌‌‌اميه با يک تحريف نکردند؟ ☑️ 📚آینده ی انقلاب اسلامی /اسلام معنویت محض نیست صفحه ۱۲۸ http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😨وحشت‌ناک‌ترین لحظات زندگی کدام‌اند؟😱 🔷انسان گاهی به دلیل قرار گرفتن در موقعیت‌های نامأنوس و غافل‌گیرکننده، دچار وحشت می‌شود؛ ترس از تاریکی، ترس از تنهایی، ترس از شکست، ترس از سرنوشت نامعلوم و... 🔹اگر کسی از ورای حیات انسان، به سیر کلی آن، نگاهی بیاندازد، می‌تواند به حساس‌ترین و نامأنوس‌ترین این موقعیت‌ها پی برده، دیگران را نیز از آن آگاه سازد تا خود را برای این موقعیت‌ها آماده سازند. 🔶امام هشتم (علیه السلام) که بر فراز ایستاده، ما را از این مهم آگاه ساخته است... 🌿قَالَ يَاسِرٌ الْخَادِمُ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ الرِّضَا ع يَقُولُ: 🍃«إِنَّ أَوْحَشَ مَا يَكُونُ هَذَا الْخَلْقُ فِي ثَلَاثَةِ مَوَاطِنَ يَوْمَ يُولَدُ وَ يَخْرُجُ مِنْ بَطْنِ أُمِّهِ فَيَرَى الدُّنْيَا وَ يَوْمَ يَمُوتُ فَيُعَايِنُ الْآخِرَةَ وَ أَهْلَهَا وَ يَوْمَ يُبْعَثُ فَيَرَى أَحْكَاماً لَمْ يَرَهَا فِي دَارِ الدُّنْيَا وَ قَدْ سَلَّمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى يَحْيَى ع فِي هَذِهِ الثَّلَاثَةِ الْمَوَاطِنِ وَ آمَنَ رَوْعَتَهُ فَقَالَ «وَ سَلامٌ عَلَيْهِ يَوْمَ وُلِدَ وَ يَوْمَ يَمُوتُ وَ يَوْمَ يُبْعَثُ حَيًّا» وَ قَدْ سَلَّمَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ عَلَى نَفْسِهِ فِي هَذِهِ الثَّلَاثَةِ الْمَوَاطِنِ فَقَالَ «وَ السَّلامُ عَلَيَّ يَوْمَ وُلِدْتُ وَ يَوْمَ أَمُوتُ وَ يَوْمَ أُبْعَثُ حَيًّا».» 📚 عیون أخبار الرضا، ج۱، ص۲۵۷ 🌿یاسر، خادم امام رضا (علیه السلام) نقل کرده است: از امام ابوالحسن الرضا (علیه السلام) شنیدم که فرمودند: 🍃«وحشتناک‌ترین (نامأنوس‌ترین) موقعیت‌هایی که انسان در آن‌ها واقع می‌شود، سه موقعیت است؛ ◀️روزی که متولد می‌شود و از شکم مادرش خارج می‌شود و دنیا را می‌بیند، ◀️روزی که می‌میرد و آخرت و اهل آخرت را به چشم می‌بیند، ◀️و روزی که حُکم‌هایی1⃣ می‌بیند که در دنیا ندیده است، ⏪و خداوند (عزّ و جلّ) در این سه موقعیت بر یحیی (بن زکریا علیه السلام) «سلام»2⃣ نموده است و ترس او را تسکین داده است؛ «سلام بر او، در روزی که متولد شد و روزی که می‌میرد و روزی که برانگیخته می‌شود»3⃣ و عیسی بن مریم (علیه السلام) نیز در همین سه موقعیت بر خود سلام نموده است؛ «و سلام بر من، در روزی که متولد شدم و روزی که می‌میرم و روزی که در حالی که زنده شده‌ام، برانگیخته می‌شوم»4⃣» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1⃣ مقصود، حکم کردن و قضاوت خداوند، در مورد بندگان، در روز قیامت است. 2⃣ معنای «سلام»، صحت، عافیت و در امان بودن از هلاکت است. 3⃣ سوره مریم، آیه۱۵ 4⃣ سوره مریم، آیه۳۳ http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️دولت تسامح⚫️ دولت روحانی هر واقعه‌ بین‌المللی را توجیه می‌کند و از موضع ذلیلانه و غرب پسندانه تحلیل می‌کند: ⏪توهین‌های سریالی اروپایی‌ها ⏪توهین‌های سریالی سعودی‌ها ⏪توهین‌های شیطان بزرگ ⏪حضور جاسوسان غرب در درون دولت 🔴بعلاوه دولت روحانی به شدت در مسیر رضایت نظام سلطه قدم بر می‌دارد: ⬅️سند ضد فرهنگی ۲۰۳۰ ⬅️سند ضد دینی FATF و.... 🔴چرایی ذلت پذیری و مسامحه‌گری دولت روحانی در مواجهه با مسائل و رخدادهای بین‌المللی صرف‌نظر از وجود تفکر لیبرالیستی و غربگدایانه و غربگرایانه به نیاز حیاتی و مبرم دولت به حفظ لاشه متعفن و نوزاد سقط جنین شده برجام بر می‌گردد. دولت روحانی ۵ سال است که مردم ایران را میهمان سفره‌ای کرده که علاوه بر تلف کردن وقت و خیالپردازی‌های دون‌کیشوت‌وار فقط بر سر این سفره ذلت و حقارت سرو می‌شود و بس. http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥 🔥 ✅آیا فقط انسانها منتظر ظهور امام زمان هستند⁉️ ❌نکته ای بسیار مهم 💠توجه به این نكته نیز لازم است كه تنها انسان ها نیستند كه منتظر ظهور و قیام حضرت مهدی علیه السلام هستند؛ بلكه تمامی موجودات و نظام هستی در انتظار برپایی حاكمیت عدل و قسط به سر می برند؛ زیرا تنها در آن جامعه نظام آفرینش دقیقاً طبق خواست الهی و به دور از هر گونه ظلم و تعدی، اداره خواهد شد. گروهی از این منتظران فرشتگانی اند كه برای یاری امام حسین علیه السلام در روز عاشورا به زمین آمدند ♻️ و خداوند به آنان امر فرمود تا هنگام قیام حضرت مهدی علیه السلام بمانند و آن حضرت را یاری كنند. 🔸امام صادق(ع) فرموده اند: 💠"«و آنان نزد قبر او پریشان و گردآلود تا روز رستاخیز گریانند و ایشان در انتظار خروج قائم به سر می برند». 👈🏻"در برخی روایات نیز گفته شده است: ساكنان زمین و آسمان از قیام و حكومت آن حضرت راضی می شوند و این رضایت بیانگر انتظار ایشان از برپایی آن حكومت است... 📚الغیبة/ص309 http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
••دو جور ميشود تبليغ تشيع كرد 🔻حضرت امير (ع) ميفرمايند كار جورى شده كه اگر من سكوت كنم در باره غصب خلافت و جنگ نكنم، ميگويند ترسيد. اگر مبارزه كنم ميگويند براى دنيا و رياست طلبى است. چه كار كنم من با شما؟ اگر سكوت كنم ميگوييد ترسيد و اگر فرياد بزنم ميگوييد جنگ قدرت است. لذا نه سكوت كرد ونه جنگيد، هم اعتراض و افشا كرد و حرفش را رساند و هم جنگ نكرد. حمايت انتقادى كرد از حكومت. 🔻خود حضرت امير ميگويد براى وحدت اين كار را كردم. غدير خودش بهترين درس وحدت است. چون با وجود اينكه اينهمه این حق صريح و شفاف بوده ، حضرت امير براى وحدت امّت سكوت كرده اند و از حقشان گذشته اند. فداكارى براى وحدت بالاتر از اين؟ غدير اتفاقاً برعكس آنچه ديگران فكر ميكنند، درس وحدت است. 🔻به برخى رفقا در قم كه خيلى حساس بودند و ميگفتند ما بايد علناً و به هر نحو ممكن اين مسائل اختلافى را بيان كنيم و اگر جنگ داخلى هم بين مسلمين راه افتاد ايرادى ندارد، گفتم شما كاسه داغتر از آش هستيد، خود على كه صاحب حق است،خودش ميگويد بخاطراينكه جنگ داخلى راه نيافتد تحمّل كردم، البته سكوت نكردند و حرفهايشان را زدند اما تحمّل كردند. شما بعد ١٤٠٠ سال ميگوييد هرچيز را با هر زبانى بگوييم و به هر قيمتى هم كه ميخواهد تمام شود؟! بعد اعلاميه دادند عليه من و آنجا گفتند كه اين كلمات شيطان از دهانش خارج شد!! و ميگفتند كه ما على نيستيم، ما شيعه على هستيم. 🔸عجب!يعنى شيعه على برخلاف على بايد كار كند تا شيعه على شود؟!؟🔸 🔻البته شيعه بايد حرفهايش را بزند، مؤدب و منطقى،بدون تفسيق و تكفير و فحش و اهانت. از حرفها اگر كوتاه بياييم،ديگر تشيّعى نيست، اما اينكه كجا ، چه بگوييم هم خيلى مهم است. 🔴دو جور ميشود تبليغ تشيع كرد، يك جور كه راه بيافتيم مثل بعضى اينطرف و آنطرف و ثابت كنيم كه فلانى ولد الزّنا بوده و اثبات كنيم زنا زادگى فلانى و حرام زادگى بهمانى و اهانت و سبّ و فحاشى و عصبانى كردن فرق اسلامى كه نتيجه اش جز جنگ مسلمين با هم و جز ريخته شدن خون شيعه كه همه جاى دنيا در اقلّيت است ،هيچ چيز ديگرى نيست. 🔴يك نحوه تبليغ تشيّع هم كارى است كه امام كرد، كارى است كه سيد حسن نصرالله در لبنان كرد. يك كلمه از شيعه و سنّى و اين بحث هاى كلامى نكردند اما چهره اى از شيعه نشان دادند كه تمام جوانان مسلمان غير شيعه و حتى غير مسلمان، توجه و علاقه و احترامشان به شيعه جلب شد. بخشی از سخنرانی استاد رحیم پور با عنوان "ولايت، مشروعيت و حاكميت" http://eitaa.com/joinchat/2075852811C7b8dd03bc4
✨ ✨ 🔰تفاوت « » و « » که به هر دوی آنها در اشاره شده چیست؟ ✅پرسش تفاوت بصیرت و فرقان - بویژه از منظر قرآن - چیست؟ 💢پاسخ اجمالی 💠فرقان 🔷واژه «فرقان» از ریشه «فرق» به معنای جدایی است؛ به همین جهت به گروهی از مردم که به گونه‌‌ای از دیگران جدا هستند، مثلاً مذهب یا آداب و رسوم ویژه‌‌ای دارند، «فرقه» گفته می‌شود؛ چنان‌که گروهی از ملائکه که به دستور خداوند اشیاء را از هم جدا می‌‌کنند، نیز «فارقات» نامیده می‌شوند. [1] 🔷لغت‌شناسان بر این باورند که واژه «فرقان» هر چند از نظر ریشه لغوی با «فرق» اشتراک دارد، ولی معنای آن بلیغ‌تر است؛ و آن این‌که «فرقان»، به معنای جدا کننده حق از باطل است؛ به‌همین جهت به کلام خداوند متعال - اعم از «قرآن کریم»، «تورات» و «انجیل»- که جدا کننده حق و باطل از نظر اعتقاد، اخلاق و رفتار است، «فرقان» گفته می‌شود.[2]همان‌گونه که به نورانیت قلب و قدرت شناخت حق از باطل هم «فرقان» گفته ‌شده ‌است؛[3] علاوه بر این‌ یکی از نام‌های روز قیامت نیز فرقان است؛[4] زیرا در آن روز حق از باطل شناخته و تمییز داده می‌شود. 💠بصیرت  🔷بصیرت از ریشه بصر [به معنای چشم] گرفته شده است؛ به نیروی بینایی، نیروی ادراک قلبی و نیز به علم و آگاهی «بصیرت» گفته می‌شود.[5] به نظر می‌رسد بیشترین کاربرد بصیرت همان دوم، یعنی نیروی ادراک قلبی است. ❌تفاوت و اشتراک 🔷با توجه به مطالب گفته شده، «فرقان» و «بصیرت» هر چند از نظر معنا مقداری اختلاف دارند، ولی در برخی از مصادیق و کاربردها یکسان هستند؛ بنابراین از نظر منطقی می‌توان گفت رابطه‌ی بین این دو رابطه عام و خاص من وجه است؛ یعنی در مواردی می‌توان هر دو واژه را به کار برد. مثلاً می‌توان گفت فلانی دارای بصیرت و فرقان است؛ در مواردی نیز یکی از دو واژه بالا را می‌توان بدون توجیه و تفسیر مورد استفاده قرار داد، اما کاربرد واژه دیگر نیاز به توجیه و تفسیر دارد. به عنوان نمونه به قرآن می‌توان «فرقان» گفت، ولی به کار بردن «بصیرت» برای قرآن نیاز به توجیه دارد؛ مثلاً باید گفت قرآن بصیرت دهنده است. 💎پی نوشت:   [1]. مرسلات، 4. [2]. «وَ إِذْ آتَیْنٰا مُوسَى الْکِتٰابَ وَ الْفُرْقٰانَ». بقره، 53. «وَ لَقَدْ آتَیْنٰا مُوسىٰ وَ هٰارُونَ الْفُرْقٰانَ». انبیاء، 48. «تَبٰارَکَ الَّذِی نَزَّلَ الْفُرْقٰانَ». فرقان، 1. «شَهْرُ رَمَضٰانَ الَّذِی أُنْزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدىً لِلنّٰاسِ وَ بَیِّنٰاتٍ مِنَ الْهُدىٰ وَ الْفُرْقٰانِ» بقره، 185. [3]. «یٰا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللّٰهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقٰاناً». أنفال، 29. [4]. أنفال، 41. ر. ک: راغب اصفهانى، مفردات ألفاظ القرآن، ص 632 -634، لبنان، سوریه، دار العلم، الدار الشامیة، چاپ اول، 1412ق. [5]. ابو الحسین، احمد بن فارس، معجم مقائیس اللغة، ج‌1، ص: 253، قم، دفتر تبلیغات اسلامى، چاپ اول، 1404ق؛ مفردات ألفاظ القرآن، ص 127. ☆منبع مطلب: سایت اسلام کوئست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خالدون در آیات قرآن معنی ابدی هست یا زماندار هست ❗️❗️ 💠💠 👌خلود در اصل لغت به معنى بقاى طولانى و هم به معنى ابديت آمده است، ولى در بسيارى از آيات قرآن با قيودى ذكر شده است كه از آن به وضوح مفهوم فهميده مى شود، مثلا در آيات 100 توبه 11 طلاق و 9 تغابن در مورد بهشتيان تعبير به خالِدِينَ فِيها أَبَداً مى كند، كه اين تعبير مفهومش ابديت بهشت براى اين گروه ها است، و در آيات ديگرى مانند 169 نساء و 23 جن در باره گروهى از دوزخيان همين تعبير خالِدِينَ فِيها أَبَداً ديده مى شود كه دليل بر جاودانگى عذاب آنها است. 🔸تعبيرات ديگرى مانند ماكثين فيها ابدا در آيه 3 كهف لا يَبْغُونَ عَنْها حِوَلًا (كهف- 108) و مانند اينها نشان مى دهد كه بطور قطع از بهشتيان و دوزخيان جاودانه در نعمت يا در عذاب خواهند ماند. 🔹بعضى كه نتوانسته اند اشكالات خلود و جاودانگى مجازات را به نظر خود حل كنند ناچار دست به دامن معنى لغوى آن زده و آن را به معنى مدت طولانى گرفته اند، در حالى كه تعبيراتى نظير آيات فوق چنين تفسيرى را ندارد. 📚تفسیر نمونه ج 9 ص 238 ❕شيخ مفيد در «اوائل المقالات» مى فرمايد ؛ «تمام علماى اماميّه اتفاق نظر دارند كه تهديد به خلود در آتش مخصوص كفّار است، و كسانى را كه داراى ايمان به خدا و اقرار به فرائض او دارند از اهل نماز، هرگاه مرتكب گناهى بشوند شامل نمى شود و تمام «مرجئه» و محدّثان بر اين امر متفقند، در حالى معتزله اتفاق برخلاف اين قول كرده اند، و چنين مى پندارند كه تهديد به خلود در آتش همه كفّار و همه فاسقان را شامل مى شود» 📚اوائل المقالات ص 53 👌بنا براین آنچه مسلم است خلود کفار و افراد بی ایمان در دوزخ می باشد اما درباره معصیت کاران این معنا مسلم نیست مگر انکه و گناه انچنان عظیم و گسترده باشد که انسان را به کفر و ترک ایمان بکشاند یا بی ایمان از دنیا برود 📚پیام قران ج 6 ص 371‌ 🔸امام کاظم علیه السلام فرمود ؛ «تنها اهل کفر وجحود واهل ضلالت و شرک در تا ابد باقی خواهند ماند» 📚التوحید صدوق ص407 ❔مهمترين اشكالى كه در مسأله خلود مطرح مى شود و در حقيقت اشكال اصلى است مسأله عدم تناسب «گناه» و «» است، گفته مى شود چگونه مى توان پذيرفت كه انسانى تمام عمر خود را كه حدّاكثر صد سال بوده است، كار بد كرده، و در كفر و گناه غوطه ور بوده، ولى در برابر يكصد سال گناه هزاران ميليون سال كيفر ببيند؟!. 👌البته اين مسأله در مورد نعمتهاى جاودان بهشتى مشكلى ايجاد نمى كند، چرا كه تفضّل و پاداش بيشتر از بخشنده مهربانى كه رحمتش عالم هستى را فرا گرفته جاى تعجّب نيست، ولى در مجازات و كيفر، جرم و جنايت حتماً لازم است، و اگر اين تعادل به هم خورد، با عدل الهى سازگار نخواهد بود، خلاصه يكصد سال كفر و گناه در خورد يك صد سال مجازات است، نه بيشتر. 🔸پيچيدگى اين اشكال سبب شده كه گروههايى به فكر توجيه آيات خلود بيفتند و آن را به معناى مدت طولانى يا خلود نوعى و نه شخصى، يا پيدا شدن نوعى سازش با محيط، و امثال آن كه توجيه كنند، ولى اين بسيار ضعيف و غير قابل قبول است، و هرگز با آيات خلود سازگار نيست. 👌آنها كه اين ايراد را مطرح مى كنند از يك نكته اساسى غافلند و آن فرق ميان مجازاتهاى قراردادى و تكوينى است كه نتيجه طبيعى اعمال و يا زندگى كردن در كنار خود اعمال است. 🔸توضيح اينكه ؛ گاهى قانونگذار قانونى وضع مى كند كه هركس مرتكب فلان خلاف شود بايد فلان مقدار جريمه مالى بدهد، تا فلان مدت در زندان بماند، مسلماً در چنين جايى بايد تناسب «جرم» و «جريمه» در نظر گرفته شود، هرگز براى يك كار كوچك مجازات اعدام يا حبس ابد نمى توان قرار داد، و به عكس براى كار مهمى همچون قتل نفس يك روز زندان بى معناست، حكمت و عدالت ايجاب مى کند كه اين دو با هم كاملًا باشد. 👌ولى كيفرهايى كه در حقيقت اثر طبيعى عمل است و خاصيت تكوينى آن محسوب مى شود، و يا نتيجه حضور خود عمل در برابر انسان است اين گفتگوها را نمى پذيرد، خواه در مورد آثار در اين جهان باشد يا در جهان ديگر. 🔸ادامه 👇