✳️ رضاخان و برگزاری کارناوالهای شادی در ایام عزاداری سیدالشهدا «ع»
رفتهرفته هر سال نسبت به سال قبل برگزاری مجالس عزاداری سخت میگردید و از سال ۱۳۱۵/۱۶ در ماه محرم از طرف دولت از سران اصناف و بنگاهها اجباراً خواسته میشد که کارناوال راه بیندازند و سال ۱۳۱۹ روز کارناوال مصادف با دههٔ اول ماه محرم (عاشورا) بود و شب قبل کارناوال مفصلی به راه انداختند که در کامیونها عدهای عملهٔ طرب و فواحش را جمع کرده بودند که در کامیونها به رقص و پایکوبی میپرداختند.
منبع:حسین_مکی،تاریخ_بیستساله_ایران ، ج۱، ص ۴۵۲.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مخالفان ظهور
استاد پناهیان
✨ افرادی که دنبال مهدی فاطمه علیهماالسلام نیستند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 نذار که عادت بکنیم به غربت فراق تو
🔹دنیا میفهمه آخرش باید بیاد سراغ تو...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍂 پيامبر خدا صلىاللهعليهوآله
برای شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایی در دلهای مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمیشود.
🥀
📚 جامع احادیث الشیعه، ج١٢، ص۵۵۶
#حدیث #امام_حسین #عاشورا
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
از قرآن بپرس:
💠آیا میشود معاد و زنده شدن دوباره را برای کسانی که فقط با روشهای تجربی میخواهند مسائل را بپذیرند، اثبات کرد؟
⭐️وَاللَّـهُ الَّذِي أَرْسَلَ الرِّيَاحَ فَتُثِيرُ سَحَابًا فَسُقْنَاهُ إِلَىٰ بَلَدٍ مَّيِّتٍ فَأَحْيَيْنَا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا ۚ كَذَٰلِكَ النُّشُورُ ﴿٩﴾⭐️
💠و خدا همان كسى است كه بادها را روانه مىكند؛ پس [بادها] ابرى را برمىانگيزند، و [ما] آن را به سوى سرزمينى مرده رانديم، و آن زمين را بدان [وسيله]، پس از مرگش زندگى بخشيديم؛
رستاخيز [نيز ]چنين است.
سوره مبارکه فاطر – آیه 9
🌸
🚩 معرفت خدا و اخلاص
قال اميرالمؤمنين عليه السلام:
اولُ الدّين معرفتُه و كمالُ معرفتِه التصديقُ به ...
سرآغاز دين، شناخت خداست و درست شناختن او باور داشتن اوست و درست باور داشتن او يگانه دانستن اوست و درست يگانه دانستن او خالص بودن براي اوست و کمال اخلاص براي او نفي صفات (مخلوقات) از اوست.
🔶نهج البلاغه، خطبه 1
#شناخت_خدا_باور_اخلاص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾ای اهل حرم میر و علمدار نیامد
◽علمدار نیامد
◾سقای حسين سید و سالار نیامد
◽علمدار نیامد
#محرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 امام صادق علیهالسلام
هر چیزی پاداش و مزدی دارد، مگر اشکی که برای ما ریخته شود (که چیزی با آن برابری نمی کند و مزد بیاندازه دارد).
🥀
📚 جامع احادیث الشیعه، ج١٢، ص۵۴٨
#حدیث #امام_حسین
6حدیث با موضوع آخرت
🌸🌸
امام على عليه السلام :
لا تَـكُن مِمَّن يَرجُو الآخِرَةَ بِغَيرِ العَمَلِ... يَنهى وَ لا يَنتَهى وَ يَامُرُ بِما لا يَاتى... ؛
از كسانى مباش كه بى عمل، به آخرت اميد دارند... از گناه باز مى دارند، اما خود باز نمى ايستند، به كارهايى فرمان مى دهند كه خود انجام نمى دهند.
نهج البلاغه(صبحی صالح) ص497 و 498 ، حكمت 150
🌸🌸
پيامبر صلى الله عليه و آله :
فلِيَتَزَوَّدِ العَبدُ مِن دُنياهُ لآِخِرَتِهِ ، وَ مِن حَياتِهِ لِمَوتِهِ وَ مِن شَبابِهِ لِهَرَمِهِ ، فَاِنَّ الدُّنيا خُلِقَت لَكُم وَ اَنتُم خُلِقتُم لِلخِرَةِ ؛
انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى اش از جوانى، توشه برگيرد، چرا كه دنيا براى شما آفريده شده و شما براى آخرت آفريده شده ايد .
تنبيه الخواطر و نزهه النواظر(معروف به مجموعه ورام) ج 1، ص 131
🌸🌸
امام على عليه السلام :
أَفضَلُ النّاسِ عَقلاً أَحسَنُهُم تَقديرا لِمَعاشِهِ و َأَشَدُّهُمُ اهتِماما بِإِصلاحِ مَعادِهِ؛
عاقلترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر همّت نمايد.
تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص52
🌸🌸
امام صادق عليه السلام :
اَلْخَيْرُ كُلُّهُ اَمامَكَ وَ اِنَّ الشَّرَّ كُلَّهُ اَمامَكَ وَ لَنْ تَرى الخَيْرَ وَ الشَّرَّ اِلاّ بَعْدَ الاْآخِرَةِ لاَنَّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ جَعَلَ الْخَيْرَ كُلَّهُ فِى الْجَنَّةِ وَ الشَّرَّ كُلَّهُ فِى النّارِ؛
همه خوبىها و بدىها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمىبينى، زيرا خداوند همه خوبىها را در بهشت و همه بدىها را در جهنم قرار داده است.
تحف العقول، ص 306
امام على عليه السلام :
مَنْ كانَ فيهِ ثَلاثٌ سَلِمَتْ لَهُ الدُّنْيا وَ الآْخِرَةُ: يَأْمُرُ بِالْمَعْروفِ وَ يَأْتَمِرُ بِهِ وَ يَنْهى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ يَنْتَهى عَنْهُ وَ يُحافِظُ عَلى حُدودِ اللّهِ جَلَّ وَ عَلا ؛
هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مىماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن عمل كند، از زشتى باز دارد و خود از آن باز ايستد و از حدود الهى پاسدارى كند.
تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص332 ، ح7645
امام على عليه السلام :
إنَّ الدُّنیا و الاَخِرَةَ ... بِمَنزِلَة المَشرِقِ وَ المَغرِبِ وَ ماشٍ بَینَهُما کُلَّما قَرُبَ مِن واحِدٍ بَعُدَ مِن الاخَرِ وَ هُما بَعدُ ضَرَّتانِ.
دنیا و آخرت به منزله مشرق و مغرب هستند و کسی که میان آن دو راه می پیماید هر اندازه به یکی نزدیک شود از دیگری دور می شود.
نهج البلاغه(صبحی صالح) ص486 ، حکمت 103
🍂 امام حسين عليهالسلام
نه عفّت و مناعت مانع روزى مى شود و نه حرص زدن روزى بيشتر مى آورد؛ زيرا روزى تقسيم شده است.
🌷
📚 بحار الأنوار، ج١٠٣، ص٢٧، ح۴٢
#حدیث #امام_حسین
💎 امام حسين عليهالسلام
همانند آن کسی كار كن كه مىداند در برابر گناه مؤاخذه مىشود و در برابر كار نيك پاداش مىگيرد.
🦋
📚 بحار الأنوار، ج٧٨، ص١٢٧، ح١٠
#حدیث #امام_حسین
💠 وظیفه مردم برای تسریع ظهور عدل مطلق
📝 درست است که عدل جهانی مانند نیروی حیاتی است و جنبه ماورائی دارد، ولی تا موانع رفع نشود حیات تجلی نمی کند. پس وظیفه مردم است مبارزه با موانع برای تسریع ظهور عدل مطلق.
به عبارت دیگر تا مردم کمال جو و عدل مطلق طلب نباشند، آنهم طلبی صادق و توأم با تلاش، به آن هدف عالی ماورائی نمی رسند.
📙 یادداشتهای استاد مطهری، ج 9، ص382.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ندای حضرت ولی عصر (عج) در زمان ظهور مبارکشان، چگونه به همه مردم عالم می رسد، و چه بیاناتی را می فرمایند؟
🔵 ماجرایی از عریضه نویسی محضر امام عصر(عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✒ ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻭﺍﺣﺪ ﺟﻬﺎﻧﻲ
🔴 ﻭﻳﮋﮔﻲ ﻫﺎ، ﺍﺧﺘﻴﺎﺭﺍﺕ ﻭ ﻋﻤﻠﻜﺮﺩﻫﺎﻱ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﻬﺪﻱ (عج) ﺩﺭ ﻋﺼﺮ ﻇﻬﻮﺭ، ﺟﺰ ﺑﺎ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻭﺍﺣﺪ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﻣﺤﻘّﻖ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.
🎋 ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ، ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﻱ (عج) ﻇﻠﻢ ﻭ ﺟﻮﺭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﺮ ﻣﻲﺍﻧﺪﺍﺯﺩ ﻭ ﻋﺪﺍﻟﺖ ﻭ ﺩﻳﻦ ﺣﻖ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻣﺴﺘﻘﺮ ﻣﻲﺳﺎﺯﺩ. ﺍﻭ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﻣﻄﻠﻖ ﻭ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﻧﺘﻴﺠﺔ ﺁﻥ، ﭼﻴﺮﮔﻲ ﺑﺮ ﻋﺎﻟﻢ ﻭ ﺗﺸﻜﻴﻞ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻣﻘﺘﺪﺭ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻭ....
💭 ﺍﻣﺎﻡ ﺑﺎﻗﺮ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎﻡ ﻣﻲﻓﺮﻣﺎﻳﺪ:
«ﺍﻟﻘَﺎﺋِﻢُ ﻣِﻨّﺎ ﻣَﻨْﺼُﻮﺭٌ ﺑِﺎﻟﺮﻋْﺐِ ﻣُﻮَﻳﺪٌ ﺑِﺎﻟﻨﺼْﺮِ ﺗُﻄْﻮﻱ ﻟَﻪُ ﺍﻟﺎَﺭْﺽُ ﻭَﺗَﻈْﻬَﺮُ ﻟَﻪُ ﺍﻟﻜُﻨُﻮﺯُ ﻳﺒْﻠُﻎُ ﺳُﻠْﻄﺎﻧُﻪُ ﺍﻟﻤَﺸْﺮِﻕَ ﻭَﺍﻟﻤَﻐْﺮِﺏَ ﻭَﻳﻈْﻬِﺮ ُﺍﻟﻠﻪُ ﻋَﺰﱠﻭَﺟَﻞﱠ ﺑِﻪِ ﺩِﻳﻨَﻪُ ﻋَﻠَﻲ ﺍﻟﺪﱢﻳﻦِ ﻛُﻠﻪِ ﻭَﻟَﻮﻛَﺮِﻩَ ﺍﻟﻤُﺸْﺮِﻛُﻮﻥَ ﻓَﻠﺎ ﻳﺒْﻘَﻲ ﻓِﻲ ﺍﻟﺎَﺭْﺽِ ﺧَﺮﺍﺏٌ ﺍِﻟﺎﱠ ﻗَﺪْ ﻋُﻤِﺮَ ﻭَﻳﻨْﺰِﻝُ ﺭُﻭﺡُ ﺍﻟﻠﻪِ ﻋﻴﺴَﻲ ﺑْﻦُ ﻣَﺮﻳﻢَ ﻓَﻴﺼَﻠّﻲ ﺧَﻠْﻔَﻪُ»؛ (۱)
❖🔸 ❖🔸 ❖ 🔶 ❖🔸 ❖🔸 ❖ 🔸
✨ «ﻗﺎﺋﻢ ﻣﺎ ﺑﺎ ﺍﻓﻜﻨﺪﻥ ﺑﻴﻢ ﻭ ﻫﺮﺍﺱ ﺩﺭ ﺩﻝ ﺳﺘﻤﮕﺮﺍﻥ، ﻳﺎﺭﻱ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﻭ ﺑﺎ ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ ﺍﻟﻬﻲ ﺗﺄﻳﻴﺪ ﻣﻲﮔﺮﺩﺩ. ﺯﻣﻴﻦ ﺑﺮﺍﻳﺶ ﺧﺎﺿﻊ ﻭ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﻣﻲﺷﻮﺩ ﻭ ﮔﻨﺞﻫﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻭ ﻧﻤﺎﻳﺎﻥ ﻣﻲﮔﺮﺩﺩ. ﺣﻜﻮﻣﺖ ﺍﻭ ﺷﺮﻕ ﻭ ﻏﺮﺏ ﻋﺎﻟﻢ ﺭﺍ ﻓﺮﺍ ﻣﻲﮔﻴﺮﺩ. ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺍﻭ ﺩﻳﻨﺶ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺗﻤﺎﻣﻲ ﺍﺩﻳﺎﻥ ﭼﻴﺮﮔﻲ ﻭ ﻏﻠﺒﻪ ﻣﻲﺑﺨﺸﺪ؛ ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ ﻛﺮﺍﻫﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺩﺭ ﻋﺼﺮ ﻇﻬﻮﺭ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺧﺮﺍﺑﻲ ﻭ ﻭﻳﺮﺍﻧﻲ ﻧﻤﻲ ﻣﺎﻧﺪ؛ ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﺑﺎﺩ ﻣﻲﺷﻮﺩ. ﻋﻴﺴﻲ ﺑﻦ ﻣﺮﻳﻢ ﻓﺮﻭﺩ ﻣﻲﺁﻳﺪ ﻭ ﭘﺸﺖ ﺳﺮ ﺍﻭ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﻲﮔﺰﺍﺭﺩ».
📚 منابع
ﺟﻠﺪ 1، ﺻﻔﺤﻪ 222-درس نامه مهدویت
۱. کمال الدین، ﺝ 1، ﺹ 331،
💢 مفهوم رجعت
📌 »رجعت« در لغت به معناي »بازگشتن به سوي دنيا» است.
📚 ( فرهنگ عميد: 522/1. )
📌 و در اصطلاح عبارت است از :
»بازگشت بعضي از مؤمنان و بعضي از كافران به اين دنيا، بعد از ظهور امام زمان ( عليه السلام ) ».
📚 (مجمع البحرين: 333/4 )
📌 از جمله اجماعيات و ضروريات مذهب شيعه، حقيقت رجعت است. يعني پيش از قيامت، در زمان حضرت مهدي (عج) و بعد از آن حضرت، جمعي از مؤمنان خالص و جمعي از كافران خالص. و به عبارت ديگر جمعي از نيكان بسيار نيك و جمعي از بدان بسيار بد، به دنيا بر مي گردند.
📚 ( نورالثقلين: ج 4، ص100)
📌 خوبان و نيكان و مؤمنان خالص به دنيا بر مي گردند براي اينكه با ديدن دولت ائمه ( عليهم السلام ) ديده هايشان روشن گردد ومقداري از جزاي خوبي هايشان در دنيا به آنها برسد.
📌 و بدان و كافران محض، به دنيا بر مي گردند براي اينكه به عقوبت و عذاب دنيوي برسند. و دولتي كه نمي خواستند به اهل بيت ( عليهم السلام ) برسد را مشاهده كنند، و همچنين براي اينكه شيعيان از ايشان انتقام بگيرند.
📌 و ساير مردم در قبرها مي مانند تا روز قيامت محشور شوند. چنانچه در احاديث بسيار وارد شده كه رجوع نمي كند در رجعت مگر كسيكه ايمان خالص داشته و يا كافر محض باشد، امّا ساير مردم به حال خود باقي مي مانند، تا روز قيامت.
📚 ( بحارالانوار: ج 53، ص 39، ح 1 )
سلام به اون خوبایی که نصیبشون شد برن کربلا .🌸
یه چیز بگم به همه تون 🌸
زیارت کنید به نیابت از امام زمان عجل الله
به نیابت از امام راحل
به نیابت از همه شهدایی که آرزو به دل موندن برای کربلا
به نیابت از همه اموات
به نیابت از عزیزانتون
به نیابت از اونایی که آرزو به دلشون موند
زیارتتون قبول ان شاء الله تعالی و صدر همه حوائج فرج آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف🌺🦋🌺
امام على عليه السلام :
إِنَّ الدُّنيا مَشغَلَةٌ عَن غَيرِها و َلَم يُصِب صاحِبُها مِنها شَيئا إِلاّ فَتَحَت لَهُ حِرصا عَلَيها و َلَهَجا بِها و َلَن يَستَغنىَ صاحِبُها بِما نالَ فيها عَمّا لَم يَبلُغهُ مِنها؛
براستى كه دنيا آدمى را به كلّى سرگرم خود مى سازد و دنياپرست به چيزى از آن نرسد، مگر آنكه باب حرص و شيفتگى به آن بر رويش گشوده شود و به آنچه از اين دنيا دست يافته اكتفا نمى كند تا در پى چيزى كه بدست نياورده نرود.
نهج البلاغه (صبحی صالح) ص423
#خودسازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شجره نامه انبیاء...
حتما ببینید خیلی جالبه👌
خاتم انبیا محمد صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آه مهدی حالت در ماه محرم چگونه است؟😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر فکر میکنی گناهکاری و خجالت میکشی بری سمت امام زمانت، اشتباه میکنی...
✅‼️✅توجّه امام حسین (علیه السلام) به خواص✅‼️✅
تاریخ ثابت کرده است که خواصّ هر امّتی بینیاز از روشنگری و شنیدن تحلیل درست و بیپرده نیستند. صِرف خواصّ دینی یا سیاسی بودن، سبب «اطلاع» و «بصیرت» نیست؛ بلکه باید گاهی در همایشی دور هم جمع شده و به جای اتلاف وقت و هزینه بیت المال، به بصیرتافزایی پرداخته شود.
در زمینه دعوت از خواص برای شنیدن حقایق یا یادآوری مسائل مهم و ارزشی، طبق خطبة منا، باید به نکات زیر توجه داشت:
📌1. قبل از وقوع حادثه باید خواص را جمع کرد و روشنگری نمود؛ وگرنه معلوم نیست در بحبوهه فتنه چگونه عمل کنند؛ چنانچه امام حسین (علیه السلام) چندین سال قبل از واقعه عاشورا و در زمان حیات معاویه، بزرگان را دور هم جمع کرد و این خطبه را ایراد فرمود: «فَلَمَّا کَانَ قَبْلَ مَوْتِ مُعَاوِیَةَ بِسَنَة حَجَّ الحُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍِّ صَلَوَاتُ اللهِ عَلَیْهِ... فَجَمَعَ الْحُسَيْنُ (علیه السلام) بَنِي هَاشمٍ؛ یک سال قبل از مرگ معاویه، امام حسین (علیه السلام) به حج رفتند ... آن حضرت بنی هاشم را [که به حج آمده بودند] جمع کرد.» تا روشنگری را از اینجا آغاز نماید.
📌2. اجتماعات بصیرتافزا باید با «محوریت دین و عالمان ربّانی» اداره شوند؛ وگرنه کسب مقصود حقیقی محقق نمیشود؛ چنانچه امام حسین (علیه السلام) قریب به 700 هزار از رجال و معروفین به دین و دینداری و حدود 200 نفر از انصار را جمع کرد و به ایراد این خطبه بصیرتافزا با محوریت آموزههای دینی پرداخت: «أَرْسَلَ رُسُلًا لَا تَدَعُوا أَحَداً مِمَّنْ حَجَّ الْعَامَ مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) الْمَعْرُوفِينَ بِالصَّلَاحِ وَ النُّسُکِ إِلَّا اجْمَعُوهُمْ لِی فَاجْتَمَعَ إِلَیْهِ بِمِنًی أَکْثَرُ مِنْ سَبْعِمِائَةِ رَجُلٍ وَ هُمْ فِی سُرَادِقِهِ عَامَّتُهُمْ مِنَ التَّابِعِینَ وَ نَحْوٌ مِنْ مِائَتَیْ رَجُلٍ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ (صلی الله علیه و آله)؛ افرادی را فرستادند و فرمودند: احدی از اصحاب پیامبر (صلی الله علیه و آله) که معروف به صلاح و عبادت هستند و امسال به حج آمدهاند را ترک نکنید و آنها نزد من جمع نمائید. در منا بیش از هفتصد نفر نزد آن حضرت در خیمهاش جمع شدند که اکثر آنان از تابعین بودند و حدود دویست نفر نفر از اصحاب پیامبر (صلی الله علیه و آله) بودند.»
📌3. فعالیتهای بصیرت افزایی امّت اسلامی، باید توسط «بهترین افراد امّت» در «بهترین مکانها» و «بهترین زمانها» که اثرپذیری را بیشتر میکند، صورت گیرد؛ چنانچه حضرت ابا عبدالله (علیه السلام) موسم حج را برای این امر مهم انتخاب کردند: «فَجَمَعَ الْحُسَيْنُ (علیه السلام) بَنِي هَاشِمٍ رِجَالَهُمْ وَ نِسَاءَهُمْ وَ مُوَالِیَهُمْ وَ شِیعَتَهُمْ مَنْ حَجَّ مِنْهُمْ وَ مِنَ الْأَنْصَارِ مِمَّنْ یَعْرِفُهُ الْحُسَيْنُ (علیه السلام) وَ أَهْلُ بَیْتِه؛ پس امام حسین (علیه السلام) مردان و زنان و طرفداران و شیعیان بنی هاشم که به حج آمده بودند و کسانی از انصار که به حضرتش و اهل بیت او ارادت داشتند، همه را گرد آورد..»
📌4. اولویت دعوت با بزرگانی است که هوای «اصلاح» جامعه و امت اسلامی را در سر دارند و به عبادات و حلقة درس اندک خویش دل خوش نکرده و به «رسالتهای اجتماعی» خویش بها میدهند: «أَرْسَلَ رُسُلًا لَا تَدَعُوا أَحَداً مِمَّنْ حَجَّ الْعَامَ مِنْ أَصْحَابِ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) الْمَعْرُوفِينَ بِالصَّلَاحِ وَ النُّسُکِ إِلَّا اجْمَعُوهُمْ لِی.»
#بیداری_سیاسی