eitaa logo
آموزش مداحی دارالسّلام
197 دنبال‌کننده
950 عکس
249 ویدیو
55 فایل
©صفحه رسمی مرکزآموزش تخصصی مداحــی "دارالسّلام" ۴۰۷۱۳۰۰۰۱شماره مجوز از اداره تبلیغات اسلامی بامدیریت: مداح اهل بیت:احمدصدرایی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢↶ در کدام آیه قرآن کریم اشاره به گفتن «ان‌شاءالله» در هر کار سفارش شده است؟ 💠🔹پروردگار کریم در آیات ۲۳ و ۲۴ سوره کهف سفارش می‌فرماید: 《وَلَا تَقُولَنَّ لِشَیْءٍ إِنِّی فَاعِلٌ ذَلِکَ غَدًا إِلَّا أَن یَشَاء الله 》 و هیچ‌گاه با قاطعیت مگو که فردا چنین کاری را انجام خواهم داد مگر آنکه آن را وابسته به خواست و مشیت پروردگار نمایی ◽️⇦ از این آیه می‌توان برداشت کرد که گفتن «ان‌شاءالله» در هر کاری مطلوب است علاوه بر این آیات بسیاری وجود دارند که همین عبارت «ان‌شاءالله» در آنها به نقل از خود پروردگار و پیامبرانش آمده است ↫◄ لذا یک دستور کلی در این آیه به مؤمنین گوشزد شده که هرگز در مورد كارى نگو من بعداً آن را انجام می‌دهم 《وَلا تَقُولَنَّ لِشَیْء إِنِّی فاعِلٌ ذلِکَ غَداً》 ◽️⇦ بلکه کمی آینده نگر باش و بگو مگر اینکه خدا بخواهد ان‌شاءالله حداقل فایده این کار علاوه بر اینکه خود را در مقابل خداوند متعال خاضع نشان می‌دهیم آن است که اگر بر فرض در تحقق آن فعل تلاش نمودیم اما به هر دلیل ممکن نشد که آن را انجام دهیم خُلف وعده و یا دروغی از ما سر نزده زیرا تحقق آن فعل را مشروط به خواست و اراده خداوند متعال نموده بودیم ⤵️ نکتــ✍ـه‌ها ⓵ در سخن گفتن و تصمیم گیرى خدا را فراموش نكنیم ⓶ هرگز خود را مستقل از خدا ندانیم و به طور قطع از انجام كارى هر چند كوچک در آینده خبر ندهیم ⓷ به امكانات و توان خود تكیه نكنیم در آنچه هم یقین داریم باید ان‌شاءالله بگوئیم ⓸ انسان پیوسته نیازمند خداست و در هر كارى باید خود را وابسته به اراده الهى بداند ⓹ اظهار امیدوارى به امدادهاى الهى از شیوه‌هاى صحیح دعاست ⓺ تداوم ذکر خدا كوتاهترین راه رسیدن به رشد است ↲تفسیر نور حجة الاسلام محسن قرائتى ذیل آیات ۲۳ و ۲۴ سوره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ريشه هاى صفت زشت وناپسند ▫️فَإِنَّ الْبُخْلَ وَالْجُبْنَ وَالْحِرْصَ غَرَائِزُ شَتَّى، يَجْمَعُهَا سُوءُ الظَّنِّ بِاللهِ. 🟤همانا بخل و ترس و حرص، غرائز گوناگونى هستند كه ريشه آنها بدگمانى به خداى بزرگ است. ✍ اين سه خوى و خصلت داراى فصل مشتركى است كه سوء ظن نسبت به خداوند است، زيرا شخص ترسو با خود مى گويد اگر جلو بروم و اقدام كنم، كشته مى شوم، و بخيل مى گويد اگر خرج كنم و ببخشم، فقير مى شوم، و آزمند مى گويد اگر كوشش و جديت نكنم آنچه را كه مى خواهم به آن برسم، از دست مى دهم، و بازگشت اين امور و ريشه آن در بدگمانى نسبت به خداوند است كه اگر آدمى نسبت به خدا خوش گمان و يقين او راست باشد به خوبى مى داند كه اجل و روزى و توانگرى و نيازمندى همه مقدر است و هيچ يك از آنها بدون قضاى خداوند متعال نخواهد بود. 📘
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📝 | با «صحیفه‌ی سجادیه» مأنوس شوید 🔹زندگی امام سجّاد علیه‌السلام یکی از مهم‌ترین نقطه‌های عطف در تاریخ اسلام است؛ دورانی که به‌واقع یک پیچ تاریخی بزرگی به شمار می‌رفت. شناخت این دوران و آثار این امام عزیز یکی از مهم‌ترین وظایف شیعیان است. یکی از آثار امام سجّاد علیه‌السلام در این دوران، صحیفه‌ی مبارکه‌ی سجّادیّه است. تمام علما و بزرگان اسلامی، به‌ویژه حضرت امام خمینی رحمه‌الله و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به اُنس با این کتاب مهم توصیه‌ی اکید نموده‌اند. به مناسبت ایّام ماه محرّم و شهادت امام سجّاد علیه‌السلام، خطّ حزب‌الله در یادداشتی ضرورتِ اُنس با صحیفه‌ی سجّادیّه و تدبّر در آن را مبتنی بر بیانات رهبر انقلاب تبیین می‌نماید. 🔹صحیفه‌ی سجّادیّه یکی از آثار مکتوب ائمّه علیهم‌السلام است که در میان علما و بزرگان به «اُخت‌القرآن»، «انجیل اهل‌بیت علیهم‌السلام» و «زبور آل محمّد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم» مشهور است. صحیفه‌ی سجّادیّه را می‌توان اوّلین کتاب از قرن اوّل و دوّم هجری به شمار آورد. برای اینکه جایگاه صحیفه‌ی سجّادیّه را در تمدّن‌سازی اسلامی درک کنیم باید به فضای فکری و فرهنگی عصر امام سجّاد علیه‌السلام توجّه کنیم. دوران زندگانی و امامت امام سجّاد علیه‌السلام یکی از دوران‌های حسّاس تاریخ اسلام است. 🔹انحطاط و فساد اخلاق مردم؛ سبب فاجعه‌ی کربلا 🔹امام سجّاد علیه‌السلام، بعد از حماسه‌آفرینی و خطبه‌های آتشین دوران اسارت، در مدینه حضور داشتند. در آن دوران «بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه‌ی کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابن‌زیاد و عمر سعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند. اگر مردم آن‌طور پست نشده بودند، آن‌طور به خاک نچسبیده بودند، آن‌طور از آرمانها دور نشده بودند و رذایل بر آنها حاکم نمیبود، ممکن نبود حکومتها ــ ولو فاسد باشند، ولو بی‌دین و جائر باشند ــ بتوانند مردم را به ایجاد چنان فاجعه‌ی عظیمی، یعنی کشتن پسر پیغمبر و پسر فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها وادار کنند. مگر این شوخی است؟ یک ملّت وقتی منشأ همه‌ی مفاسد خواهد شد که اخلاق او خراب شود؛ این را امام سجّاد علیه‌السلام در چهره‌ی جامعه‌ی اسلامی تفحّص کرد و کمر بست به اینکه این چهره را از این زشتی پاک کند و اخلاق را نیکو گرداند. لذا دعای «مکارم‌الاخلاق» دعا است، امّا درس است؛ صحیفه‌ی سجّادیّه دعا است، امّا درس است.» ۱۳۷۲/۰۴/۲۳ 🔍 ادامه را بخوانید👇 khl.ink/f/57139
༺﷽༻  از جلسه آموزشی 📸 بشرح: 1️⃣ توضیح کامل کاربرد داشتن 👇 دفترچه و به صورت  | جداگانه | جهت دسته بندی محتوای نونهالان و نوجوانان 2️⃣ چگونگی خواندن نوحه در سبک های مختلف به صورت و ارتباط با 3️⃣ تمرکز در انتخاب مناسب با گروه سنی و | حسینی | 4️⃣ | ویژه نوجوانان | 5️⃣ خواندن چند نفر از در مدرس: برادرمحمّدجواد ۱۱ مرداد۱۴۰۳🔖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: رمز اصلی موفقیت یک مداح شش دانگ، تحقیق و مطالعه درباره اهداف مولایمان امام حسین (سلام الله علیه) و حماسه عاشورا و شناخت تحریفات وارد شده به علاوه خوش سلیقگی در نوع بیان وقایع عاشورا می باشد.و مطالعه کتبی از جمله حماسه حسینی(شهید مطهری) و کتاب ارزشمند لؤلؤ و المرجان (فقیه،مفسروشاعر حاج حسین محدث نوری) وکتب جمله اساتید و محققین معاصر بسیار ضروری است.و ما به لحاظ تکلیف الهی خویش و پاسداری از فرهنگ اصیل عاشورا در برابر دشمنان آگاه ! و نا آگاهان اهل تحریف ! مسؤلیم. واین بر مبنای کلام خداوند که فرمود:لا یکلف الله نفسا الا وسعها. پس هرکس به قدر خود همت و تلاش به کار گیرد که انشاءالله هدایت خداوند و نظر ذوات مقدسه معصومین (سلام الله علیهم) نیز به همراهش خواهد بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ورود اسرای اهل بيت عليهم السلام به شهر بعلبک 🔻با ورود اسرای اهل بيت عليهم السلام به شهر بعلبک، قافله اسیران کربلا در ۲۸ محرم از شهر بعلبک گذشت. مردم بعلبک تا ۶ مایلی از شهر بیرون آمده، به روش خاص خود به جشن و شادی پرداختند! آنان از نيزه داران با شكر و سويق و آذوقه استقبال کردند. ♦️منظره تاسف آور کودکان شلاق خورده و زنان داغدیده و دختران یتیم از یک طرف، و قهقهه‌های مردم بی‌خبر از همه جا و سخنان شماتت آمیز آن‌ها، نمکی بود بر زخم اسرای کربلا! در این جا بود که دختر امیرالمؤمنین، ام کلثوم س، به آن ها چنین نفرین کرد: «خداوند جمعتان را پراکنده و نابود سازد و کسانی را که به شما رحم نمی‌کنند بر شما مسلط گرداند.» 🔹حضرت امام سجاد علیه السلام در حالی که قطرات اشک بر چهره اش جاری بود، این اشعار را به مردم غفلت زده بعلبک فرمود: «آری روزگار است و شگفتی های پایان ناپذیر و مصیبت های مداوم آن! .... گویی که ما اسیران رومی هستیم که اکنون در حلقه محاصره ایشان قرار گرفته ایم! وای بر شما، ای مردمان غفلت زده! شما به پیامبر اکرم ص کفر ورزیدید و زحمات او را ناسپاسی کردید و چون گمراهان راه پیمودید.» 🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
༺﷽༻  از   جلسه آموزشی 📸 بشرح: | اهمیت فراگیری قرآن در مداحی | مدرس: حجت الاسلام ۱۸ مرداد ۱۴۰۳🔖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
༺﷽༻  از جلسه آموزشی 📸 بشرح: 1️⃣ شروع آموزش | هیئت دانش آموزی | ویژه کودکان و نوجوانان 2️⃣ توجه و احترام به عرصه | ستایشگری و مداحی | اهل بیت (ع) 3️⃣ اهمیّت حال خوب شخص مدّاح در 4️⃣ | ویژه نوجوانان | 5️⃣ خواندن چند نفر از در مدرس: برادرمحمّدجواد ۱۸  مرداد ۱۴۰۳🔖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روح پدرم شاد که می‌گفت به من خوش باد دمی که دیده آید به سخن عمری به زبان بی‌زبانی چون اشک یک چشم حسین گفت، یک چشم حسن 📝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ دعوت از مداحان پولکی، خلاف شرع است ▫️حجت‌الاسلام خادمیان، چهره ماندگار تبلیغ می‌گوید: 👇
آموزش مداحی دارالسّلام
✅ دعوت از مداحان پولکی، خلاف شرع است ▫️حجت‌الاسلام خادمیان، چهره ماندگار تبلیغ می‌گوید: 👇
✅ دعوت از مداحان پولکی، خلاف شرع است ▫️حجت‌الاسلام خادمیان، چهره ماندگار تبلیغ می‌گوید: هر واعظ و مداحی مزد تعیین کرد، دعوتش نکنید. ▫️متن کامل یادداشت او درباره پویش به شرح زیر است: ▫️اگر چه طرح برخی عناوین خود موجب وهن شعائر مکتب است؛ مانند همین که برخی در پی عادی‌انگاری این جمله خطرناک و تاریک هستند که مداحی می‌تواند شغل باشد و پناه می‌بریم به خدا از عادی‌انگاری این نوع عناوین. ▫️لکن حسب وظیفه مطالب زیر تقدیم می‌شود: ۱. در طول تاریخ اسلام، شیاطین سقیفه‌ای، اموی، زبیری، عباسی، وهابی به همراه یهود و نصاری و... دست در دست هم به دنبال حذف، تحریف، وهن و هتک معالم و شعایر و حقایق شریعت بودند و در این میدان آن چه هماره نقشه‌های آنان را منفعل و رسوا کرد، تلاش خالصانه محدثان، فقها، شاعران، ذاکرین و مبلغان امامیه بوده است و همواره واعظان و ذاکرین اهل البیت علیهم السلام مهم ترین نقش را در حفظ دیانت شیعیان داشته و دارند شکرالله مساعیهم ▫️۲. یک فقه‌شناس متبحر، می‌داند هر مصداقی را در ذیل کدام عنوان باید حکم شناسی کند؛ لذا اگر کسی سوال کند «تخمه خوردن یک طلبه در ملأ عام حلال است یا حرام؟» یک فقیه این موضوع را در عنوان اطعمه و اشربه و خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های حلال و حرام، تحلیل و حکم‌شناسی نمی‌کند، بلکه در عنوانشان مومن تحلیل می‌کند و حکم به حرمت آن می‌دهد؛ چنان‌که لباس شهرت را در البسه حلال و حرام تحلیل و حکم‌شناسی نمی‌کند و الا لباس شهرت از جهت البسه حلال، حلیت دارد، اما از جهت شأن‌شناسی حرام است و مثال اکثر فقها، پوشیدن لباس جندی (نظامی) در غیر میدان رزم توسط عالم دینی در ملأ عام است و.... ▫️سوال این است لباس نظامی اگر از راه حلال و جنس حلال تهیه شود چطور برای یک عالم دینی حرام است. پاسخ این است چون لباس شهرت قلمداد می‌شود. ▫️مساله تعیین مزد (پاکت) برای وعظ و مدح را باید در عنوان شانیت جایگاه وعظ و ذاکری تحلیل و حکم‌شناسی کرد؛ مانند لباس شهرت که تبیین شد. نه در عنوان اجیر و.... ▫️این جایگاه (وعظ و ذاکری) که در لسان روایت، اکبر از نماز، روزه، زکات و جهاد معرفی شده است، قداست خاصی دارد که وهن و هتک آن با تعیین مزد و پاکت بی‌شک استوار کردن سنت سیئه‌ای است که وبال و گناه آن بر ذمه مرتکب تا ابد خواهد ماند. ▫️قطعا و یقینا تعیین مزد توسط واعظ و مداح مصداق بارز وهن و هتک شأن مقدس وعظ و مداحی است و موجب تنفر و انزجار مومنین و هتک مقدسات است و عوام و خواص این حرکت نامیمون و قبیح را کاسبی با دین و مکتب قلمداد می‌کنند و سبب هتک و توهین می‌شود؛ چنان‌که برخی عزاداری‌ها مانند قمه‌زنی را چون امروزه سبب هتک حرمت شعائر شیعیان است فقهای عظام حرام اعلان کرده‌اند. ▫️بر عموم شیعیان فرض است هر واعظ و مداحی که تعیین مزد کرد را طرد و از دعوت او خودداری کنند و اگر مرتکبِ دعوت و استماع و حضور در جلسات وی شوند در معصیت بزرگ هتک حیثیت شعائر شیعیان شریک خواهند بود. والله العالم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خطر خروج از دین! 🔻 امام کاظم علیه السلام می‌فرمایند: دوست داشتن تملق و چاپلوسی، از محکم‌ترین و بهترین فرصت‌های شیطان است تا خوبی‌ها و کارهای زیبای انسان‌های محسن و نیکوکار را نابود کند. رسول خدا (ص) هم می‌فرمایند دوست داشتن تملق، انسان را نسبت به «دین» کور و کر می‌کند. یعنی در واقع چنین انسانی با دوست داشتن تعریف و تمجید و تملق و چاپلوسی، نه دیگر دین را می‌شناسد، نه حرف دین را می‌تواند گوش کند و نه می‌تواند به دین عمل کند و از دین و چهارچوبی که دین برای زندگی به‌وجود آورده است خارج می‌شود. 👤 استاد_محمد_عینی‌زاده_موحد