eitaa logo
داریوش سجادی
937 دنبال‌کننده
868 عکس
297 ویدیو
5 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
آپارتاید سکسی! مناقشه مجعول بر سر تجارت سکس زوار عراقی در مشهد، شاخص زوال معرفت و انحطاط جماعتی است که همه شعورشان از شرافت، باورداشت به مالکیت سکسی و تمتع جنسی نژادپرستانه از جامعه نسوان است! دعوا بر سر «ملیت آلت» است نه حیثیت آن معصومیت مُجسم! همه داعیه‌شان بر سر آن است تا مبادا زن ایرانی طعمه جنسیتی نرینگان عراقی شود! بی تابی‌شان ناشی از شکستن انحصار حقخوابه مالکانه مونثان هم نژادشان است! دغدغه شان، زوال منزلت زن ایرانی که از ناحیه فقر مالی مُبدل به زیرخوابه نرینگان ایرانی شوند، نیست! در مغزهای کوچک و هوس بازشان آن شناعت تنها زمانی محل ملامت است که ملیت آلت آن نرینگان، برند عراقی پیدا کند! همه عربده‌شان و جوشش خون در رگ‌های غیرت‌شان محول به آنست که زن ایرانی را شما نباید ... و ما باید ...!؟ بی شرف‌ها، شتاب‌شان در شناعت‌ مرزهای آپارتاید و نژادپرستی را درنوردیده و اکنون آلت‌های خود را دلالت بر اصالت‌های خود کرده و ملیت آن «زائده» را در قامت جوازی بر زن بارگی شان بر سر دست گرفته اند! بی شرفان ـ خجالت بکشید! چشم های ناپاک‌تان را بشوئید. محل نزاع رقابت بر سر هوس ها و هوس بازی‌ها و تمتع نژادی بُردن از این «ریحانه» نیست! دعوا بر سر چیستی ملیت آلت های‌تان و چگونگی چریدن‌تان در آن «زنان مرتع مفروض انگاشته‌تان» نیست! شعور نحیف‌تان را ناظر بر شرافت انسانی این ریحانه ها قرار دهید! انسان بودنش را برسمیت بشناسید و از شرافت انسانی اش پاسداری کنید. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ داریوش سجادی @dariushsajjadi44
محمود واعظی: قبول داریم با شرایط اقتصادی که به وجود آمده فشار بر روی مردم افزایش پیدا کرده و ما هم از مردم می‌خواهیم که در حد نیازشان نیازمندی‌های خود را بخرند و از تجار و کسبه هم می‌خواهیم انصاف را در قیمت‌گذاری بیشتر رعایت کنند. بنا نداریم مسائل گرانی را با بگیر و ببند فقط حل کنیم و انتظارمان این است که مردم و کسبه و تجار رعایت همدیگر را بکنیم تا از این شرایط سخت عبور کنیم. ....... عجالتا بمنظور مصون ماندن رئیس دفتر محترم جناب رئیس جمهور از چشم زخم حاسدان، خرمهره ای برای ایشان تهیه و اسفندی دود شود. همه خوف‌مان آنست خدای ناکرده نخبه رُبایان معظم له را به احتساب شدت و عمق نبوغ شان با این راهکارهای تخصصی و کارشناسانه، برُبایند! با رویکرد ایشان به حول قوه الهی عن قریب زندگی شیرین می شود! تنها بقول مرحوم گل آقا اگر دولت محترم زحمت کشیده و اندکی هم بر واردات زالزالک بیافزایند مراد حاصل است و رعیت دعاگو! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ داریوش سجادی @dariushsajjadi44
جوجیتسوی سیاسی پروژه فعلی و در دستور کار آمریکا در مقابله با ایران «کلافگی رُمبش محور» است. محور این پروژه کلافه کردن شهروندان در زمین معیشت از طریق تحریم های فلج کننده اقتصادی است تا بتدریج بستر اجتماع را از طریق دامن زدن به اعتراضات شهروندی بسمت رُمبش و فروپاشی سیاسی مدیریت کنند. از سوی دیگر نوعی کرختی تعمدی و خودخواسته در درون بدنه مدیریت پراگماتیسمی دولت ایران مشهود است که می تواند با پروژه آمریکائی ها هم افزائی کند. فونداسیون این رویکرد بازگشت به دوران حیات هاشمی رفسنجانی دارد و اتاق فکر پراگماتیسم‌های منسوب به ایشان آن را در دستور کار داشتند تا از این طریق بتوانند با دامن زدن به بحران معیشت، با این توجیه که «مردم مستاصل شده و بُریده اند» بتوانند رهبری را مطابق پروژه «خوراندن جام زهر به امام» برای تحمیل سیاست های نئو لیبرالیستی و غرب محورانه مطمح نظرشان، تحت فشار قرار دهند. وارثان سیاسی هاشمی کماکان این پروژه را در دستور کار دارند و بمنظور عملیاتی کردن آن در یک همسوئی آشکار با آمریکائی ها دست بر روی سرمایه و ذخیره اصلی نظام که توده های محروم است گذاشته اند. مخنثی و بی عملی آشکار دولت در تدبیر وضعیت اقتصادی کشور نوعی بدل زدن محسوب می شود. ظاهرا دولت می کوشد بمنظور مدیریت بحران دست به یک «جوجیتسوی سیاسی» بزند. جوجیتسو یکی از فنون شناخته شده در ورزش های رزمی ژاپنی است که از آن طریق و در مصاف با حریف می کوشند از نیروی حریف علیه خودش و در زمین خودش استفاده کنند. بر این اساس پراگماتیسم ها می کوشند «ذخیره نظام» که سرمایه و توان اصلی نظام است را از طریق کلافگی اقتصادی بر سر نظام «هوار کنند» و بدین ترتیب نظام را در نقطه قوت اش بر زمین بزنند! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ داریوش سجادی @dariushsajjadi44
پاشیده‌ها! وقتی بدلیل مبارزه و فرار و زندان سایه پدر بالای سر اولاد نباشد تا رشد اخلاقی فرزندانش را در سنین تکوین شخصیت عهده داری کند و مادر نیز اسیر خویش کامی‌ها ناتوان از مدیریت بهینه فرزند باشد محصول محتوم چنین فرآیندی خانواده‌ای پاشیده است! روایتی است منسوب به رسول الله که: از سه چیز حذر کنید: دیوار شکسته، سگ درنده و زن سلیطه. https://www.aparat.com/v/C9isR لینک را ببینید 👆👆👆 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ داریوش سجادی @dariushsajjadi44
ژاندارک بازی فائزه! ابراز مخالفت مجدد فائزه هاشمی با حکومت دینی روایتی آشنا و قابل مناقشه از سنت سیئه کارگزارانی است که تا در حکومت‌اند مبتلا به سادیسم و خویش‌کامی اند و در فردای بیرون ماندن از حکومت مبتلا به مازوخیسم و آزادی طلبی می‌شوند. جنس تنزه‌طلبی فا‌ئزه لطیفه‌ای را می ماند که طی آن ایشان می کوشند با «ژاندارک بازی» و «ژاندارک نمائی» مانع از قابل رویت شدن پیوستن عقیل گونه خود به شامیان بعد از محرومیت‌شان از خزانه امیرالمومنین شوند! برائت امروز ایشان از حکومت دینی را چگونه می توان باور کرد در حالی که تا وقتی «آقا جون» بر سر کار بود و ایام به کام بود و مخالف هاشمی دشمن پیغمبر بود و ویلای لواسان هم به راه بود و جولان «مهدی بابا» مُهیا بود و رعیت نیز مشغول ثناگوئی و استقبال بود! بقاعده حکومت دینی نیز خوب بود و اکنون که بنا به هر دلیلی اسباب سور و سات و ویژه خواری و اشرافیگری برای ایشان کم فروغ شده مشارالیها به صرافت بد بودن و اخ بودن و نالازم و نامفید بودن حکومت دینی افتاده اند!؟ خیر فائزه خانم! نقل این حرف ها نیست. ادبار امروز شما از حکومت دینی در کنار اقبال دیروزتان از همان حکومت دینی حکایت آن داعشی است که همسرش را بعد از ازدواج در شب دوم سر بُرید! و وقتی در محکمه قاضی از ایشان پرسید چرا همسرت را کشتی؟ گفت: چون باکره نبود! و وقتی قاضی پرسید پس چرا همان شب اول او را نکُشتی گفت: آخه شب اول «بود»! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ داریوش سجادی @dariushsajjadi44
از صراط های مستقیم تا مستقیم ترین صراط در فولکلور ایرانی «یکی بود یکی نبود غیر از خدا هیچ کس نبود» مصداق خوش ذوقی مردمانی است که با ساده ترین شکل ممکن شهادت بر توحیدی داده اند که بر این منوال آنی که «بود» است کسی نیست جز همان خدائی که جز او هیچکس نیست و همه «بود»ها در جوار او «نبود»اند! همانی که مولانا با گزاره: من نه منم ، «نه من» منم به کنایه از آن «نفی منیت» را مراد می کند. ... صراط مستقیم در تمامی آیات قران استعاره ای است برای «عمل صالح» بر این مبنا «اسلام اُرژینال» صراطی است که حد عمل صالحانه در آن ناظر بر نیل به «هیچ انگاری» و «نیست پنداری» انسان از موجودیت اش و منیت اش و عاملیت اش و تقیدش به زیست امانتدارانه اش نزد خداوندی است که همه چیز است. در چنین خوانشی حریم عمومی و حریم خصوصی جملگی ذیل حریم «خداوند یکتا» گم شده و از حیز انتفاع ساقط اند و در این بی کرانگی هر اندازه فاصله «انجام دهنده عمل صالح» با «انجام خواهنده عمل صالح» کمتر شود؛ صالحانه بودن عمل و مستقیم ترین صراط ، تضمین شده تر است تا آنجائی که در یک هم پوشانی «رسد آدمی بجائی که جز از خدا نبیند» متن کامل در لینک زیر: https://bit.ly/2MdfpOn ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ داریوش سجادی @dariushsajjadi44
ما تصمیم گرفتیم نوع دیگری زندگی کنیم! آمریکا ستیزی در مقام یک سیئه ، اتهامی است که توسط صادق زیباکلام و نسخه‌های ژنریک ایشان به جمهوری اسلامی کلیپس شده و مطابق آن ایران را به خصومت ورزی بی دلیل با آمریکا معرفی می کنند. شعاری که در مهجورترین شکل ممکن نزد بخشی از عوام ایران مبتلا به کژفهمی است. اما فارغ از این کژاندیشی‌ها با اشغال سفارت آمریکا در آبان ۵۸ و اقدام شتابزده دولت وقت ایالات متحده در قطع روابط سیاسی خود با ایران ، جمهوری اسلامی از یک مزیت مهم برخوردار شد. در واقع قطع رابطه آمریکا برای نظام نوپای ایران حامل این مزیت بود که آمریکائی ها با آن اقدام عملا خود را از حضور و تاثیر مستقیم و میدانی در ایران بمنظور تامین منویات هژمونیک خود محروم کردند. بر این مبنا مضمون اصلی در شعار مرگ بر آمریکا نفی اتوریته اقتصادی ـ سیاسی واشنگتن در کنار نفی فرهنگ و لایف استایل آمریکائی از مناسبات زیستمانی و گفتمانی و خسروانی در ایرانِ ۵۷ به بعد بود. علی رغم این هر چند ایران بعد از اشغال سفارت از مضرات رابطه سیاسی و متفرعنانه امریکائان دور نگاه داشته شد اما نکته‌ای که در این میان مورد غفلت قرار گرفت ماندگاری رابطه فرهنگی و بقای مناسبات آمریکا‌سالارانه نزد فریفتگان به آن فریبنده خوش خرامنده در ایران بود! غفلتی که به سمپات‌های فرهنگی آمریکا در ایران این فرصت را می داد تا از روزنه های اجتماعی جهت آلوده سازی گفتمان انقلاب اسلامی بنفع هژمونی اباحه‌سالار آمریکائی بهره ببرند. علی رغم این، زمین بازی حاملان فرهنگ آمریکائی تا ۷۶ بیرون از دایره قدرت ایران قرار داشت و بعد از تکانش خرداد ۷۶ بود که برای نخستین بار سمپات‌های فرهنگ آمریکائی از جوار بی تدبیری و مواضع ژلاتینی سران جنبش اصلاحات توانستند در بدنه سیاسی نظام برخوردار از پایگاه شوند. بدین منوال دوم خرداد ۷۶ را می توان عطفینه‌ای محسوب کرد که دروازه‌های قلعه قدرت در ایران را برای ورود «اسب‌های چوبی» حامل سربازان و ژنرال‌های فرهنگ آمریکائی گشود. بر این اساس مضمون اصلی شعار مرگ برآمریکا و جهتگیری آمریکا ستیزی در انقلاب اسلامی قبل از مبارزه طلبی با آمریکا در زمین سیاست خارجی ناظر بر مبارزه با ذخیره‌ها و سمپات‌های دلبسته به فرهنگ و لایف استایل آمریکائی در داخل کشور است. مبارزه با مفتونان و مغبونان «اتوریته و لایف استایل آمریکائی» که برای استیلا و بازتولید مناسبات اباحه سالار آمریکائی در ایران، بی‌تابی و انجام وظیفه می‌کنند. این یک مبارزه گفتمانی با زیباکلامانی است که غافلانه و مذبوحانه در قامت ژنرال‌های فرهنگ آمریکائی می‌کوشند ناتوانی خود در فهم مبانی معرفت شناختی انقلاب اسلامی و کم عمقی بصیرت و دانش سیاسی خود از عمق استراتژیک ایران اسلامی را با «عوامفریبی ناشی از خودفریبی» ما به ازاء کنند. حرفی که دکتر ظریف چندی پیش زد از معدود حرف های درستی بود وقتی گفت «ما تصمیم گرفتیم نوع دیگری زندگی کنیم» و اتفاقا مخالفت‌هائی که با این گفته توسط برخی ایرانیان صورت گرفت موید آن است که ظریف این بار درست نشانه گیری کرده بود. واقعیت آنست که در بهمن ۵۷ ملتی انقلاب کرد و تصمیم گرفت نوع دیگری زندگی کند و ۴۰ سال بر این تصمیم و انتخاب خود مقاومت و پایمردی کرده. اتفاقا آنها که این جمله را برنتافتند، درست برنتافتند! چون مخاطب ایشان نبودند و ایشان از ابتدا و تاکنون در زمین آمریکا بازی کرده و در فضا و لایف استایل و نوع زندگی و فرهنگ آمریکائی تنفس کرده و چنان مناسبات «غرب‌بنده‌ای» را تکدی کرده اند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ داریوش سجادی @dariushsajjadi44
شیراک تراپی! پوستر منتشره در حاشیه نمایشگاه «زنان و تولید ملی» با تیتر «زنان چهره شهر را تغییر می دهند» ذیل منشوری از خطوطی رنگین و ضربدری بر روی رنگ سیاه قرینه اظهارات سالها پیش ژاک شیراک شهردار وقت پاریس است که اظهار داشت: دختران زيبای پاريس سرمايه های ارزشمند فرانسويان اند. ادعای شیراک بر این مبنا بود که اشتهار پاريس در ميان شهرهای اروپا به «شهرعشاق» است و شانزليزه و ايفل نماد معاشقه زوج های جوان فرانسوی‌اند و در چنين فضائی است که شیراک دختران زيبای فرانسوی را می ستايد که از این طریق صنعت توريسم در فرانسه را مديون جاذبه‌های سکشوال خود می کنند! نگرشی «جنس انگارانه» و «مال اندیشانه» از زن که بتعبیر اریک فروم روانکاو سرشناس آمریکائی چنین نگرشی ناشی از ماهیت مادی گروی اخلاقی منبعث از مصرف گرائی است. فروم در «داشتن و بودن» اشاره به خُلقیاتی می کند که مُتخلق برای پدیده‌ها ارزش مالکانه قائل است و بدین ترتیب یک پدیده زمانی ارزشمند است که در حوزه مالکیت و داشته‌های فرد درآید و در غیر این صورت «بودن» آن پدیده فاقد اصالت و ارزش است. معادل همین منطق است که زن را در مقام یک «بیلبورد متحرک» به الوان کردن شهر جهت ابتهاج بصری و وجد جنسی مردان موظف می دانند. نگرشی که برای زن در قامت موجودیتی تزئینی و ابزارواره جز حظ بصری جنسیتی رساندن به مردان در سطح شهر، رسالت دیگری قائل نیست. نگاهی مرد‌محور که شهر را در استیلا و سلطه مرد مفروض می انگارد تا آنگاه زنان در کنار دیگر ادوات و ابزار، زمینه خوش باشی و عیاشی و هیزباشی مردان در زندگی شهری را فراهم آورند. نگرشی که بودن زن در قامت یک انسان برایش بی معنا است و آن بودن را زمانی برسمیت می شناسد که در خدمت نظربازی مردانی باشند که خود را مالک شهر و بعضا مالک زن می انگارند ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ داریوش سجادی @dariushsajjadi44
تلخندها! عکس پیوست تداعی مقاله «بدویت مدرن» است که چهار سال پیش بابت نامسموع بودن اشک تمساح بی بی سی فارسی به بهانه جنایت داعش در کشتن یک زن خوش جمال (نگار حسینی) منتشر کردم و در بخشی از آن نوشتم: اشک تمساح بی بی سی در فقدان آن «مرحومه مغفوره» را تنها باید تبعیت روباتیک از تزریق ضدفرهنگ «زن ابزاربینی» آمریکائی‌ها محسوب کرد. بالغ بر سه سال است وحوش داعش در حال کشتن و خوردن و سلاخی مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان و نظامی و غیر نظامی در عراق و سوریه‌اند و به چشم نمی‌آیند و عکس زنان با چهره‌ آفتاب سوخته و کشته شده در شامات و عراق از جانب بی بی سی چیان آنتن نمی گیرد. اما بمجرد آنکه یک نفر از میان این کشته‌شدگان بنا بر استانداردهای هوسبازانه «زن تن بینی» آمریکائیان در چشم سربازان چشم و گوش بسته آن سلطه فرهنگی، مقبول می افتد(!) ناگهان ایشان متوجه می شوند جنایت بد است و داعش خر است! حکایت ایشان حکایت آن لطیفه نچندان ناراست است که می گفت: جرج بوش و اوباما نشسته بودن و باهم صحبت می‌کردن که یکی از دوستاشون وارد میشه و می‌پرسه: درمورد چی دارین صحبت می‌کنین؟ جورج بوش می گه: داریم نقشه می‌کشیم که جنگ جهانی سوم رو راه بیندازیم. دوستشون می پرسه: خوب که چی بشه؟ بوش می‌گه: که یک میلیارد مسلمان و آنجلینا جولی رو بکـُشیم! دوستشون با تعجب می پرسه : آنجلینا جولی!؟ اون رو دیگه برای چی میخواین بکشین؟ جورج بوش هم رو می‌کنه به اوباما و می‌گه: دیدی گفتم؟ مردم بیشتر نگران آنجلینا جولی هستن تا اون یک میلیارد مسلمان! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ داریوش سجادی @dariushsajjadi44
روانی ـ رانی! کیم هجلمگارد، خبرنگار روزنامه آمریکایی «یو اس‌ای تودی» که مدتی را در تهران گذرانده در نخستین گزارش خود به ترافیک پیچیده و رانندگی عجیب و غریب ایرانی‌ها پرداخته و نوشته: نخستین روزی که کامل در تهران بودم وقتم صرف این شد که در خیابان کشته نشوم! سرتاسر نوشته «هجلمگارد» گزارشی واقعی و تلخ از نابلدی و ناآشنائی غالب ایرانیان با پدیده ای بنام خودرو و شیوه رانندگی ناصحیح ایشان با خودرو است. صریح‌تر از این گزارش باید اذعان کرد رانندگی در ایران یک «بیماری روانی» است! اخیرا دو ماه در ایران بودم و طی این مدت بعد از ۲۰ سال مجدد در خیابان‌های تهران رانندگی کردم. واقعیت تلخ آنست که عموم تهرانیان و بلکه ایرانیان پشت فرمان خودرو رانندگی نمی کنند و خودرو برای ایشان ابزاری است جهت برون ریخت یک پسیکوز! اقلیتی هم که تبحر در رانندگی متمدنانه دارند گریزی ندارند تا با تن دادن به این اختلال روان ـ رانی، بتوانند خود را به مقصد برسند! در این میان اگر شماتتی باشد آن شماتت متوجه ریاست راهنمائی ـ رانندگی ایران است و گریبان ایشان را باید گرفت که بدون آموزش صحیح و بدون فرهنگ سازی برای این متوهمین به رانندگی اقدام به صدور گواهینامه می کند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ داریوش سجادی @dariushsajjadi44
راهبری یا پیروی!؟ محمدرضا تاجیک در مقام تئوریسین جریان اصلاحات و در مقام آسیب شناسی اصلاحات اظهار داشته: زمان آن فرا رسیده که ما یک نقد هستی شناسانه و شالوده شکنانه از جریان اصلاحات داشته باشیم که در این چندین سال که از عمر جریان اصلاح‌طلبی می‌گذرد کجا به کج‌راهه رفتیم و منجمد شدیم. اگر از وضعیت خود یک آسیب شناسی دقیق داشته باشیم می‌توانیم برای آینده برنامه‌ریزی کنیم که چه باید کرد و چه نباید کرد. پیش‌تر نیز عباس عبدی گفته بود اصلاح طلبان جهت برون رفت از وضعیت انفعال باید بر سر ماجراهای سال ۸۸ تکلیف خود را با حکومت روشن کنند. ضمن استقبال از فراخوان تاجیک اما تجویز عبدی نیز نمی تواند مُحلل مشکل اصلاحات باشد. اگر سران اصلاحات مطابق گفته تاجیک کجروی در جریان اصلاح طلبی را قبول دارند مشکل اصلی ایشان در حال حاضر عدم تجانس بین پایگاه مردمی جنبش ایشان با بدنه مدیریتی جنبش‌شان است. چیزی که اصلاح طلبان بدان تفطن داشته اما در بیان آن ماخوذ به حیائند آنست که سران اصلاحات کماکان اصرار دارند خود را متعهد و دلبسته و وابسته به امام و نظام و انقلاب معرفی و القاء کنند و با انتقال همین باور و شمَا از خود به نظام می کوشند سهم خود در نظام را تحفظ کنند در حالیکه در بدنه اجتماعی وابسته و پیوسته به ایشان نه تنها دلبستگی به آن سه وجود ندارد بلکه در طیف بزرگی از ایشان موج تنفر و اکراه از آن سه مشهود و مسموع است. این تقدیر ناشی از بازی ژلاتینی سران اصلاحات با آرای خاکستری بود که محصولش اتوبوسی شد با مسافر بیش از ظرفیت و با مقاصدی ناموازی که اکنون نه این شجاعت رو به اصلاح طلبان می‌ٔدهد تا عذر مسافران ناهمراه را بخواهند و نه خود شهامت پیاده شدن از آن اتوبوس را دارند. جنبشی که قرار بود توسط سرانش مدیریت و راهبری شود اکنون تابع و پیرو بدنه شده تا جائی که ضمن ناتوانی از مدیریت و راهبری پایگاه توده ای منتسبه‌شان، موجودیت شان نیز تبدیل به مانعی در میانه راه برای ادامه مسیر دیگران شده است. بقول آمریکائی‌ها: یا رهبر باش یا پیرو، در غیر این صورت لطفا از وسط راه کنار برو! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ داریوش سجادی https://eitaa.com/dariushsajjadi1344
جنگ هفتاد و دو ملت همه را عُذر بنه چون بدیدند «منیت» ره افسانه زدند! ................................................... مشكل اينه كه نصف اينايی كه خدا رو قبول دارن خدا قبولشون نداره! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ داریوش سجادی https://eitaa.com/dariushsajjadi1344
خبرگزاری تسنیم طی گزارشی نوشته: بازار لوازم‌التحریر در مازندران به دلیل گرانی رنگ و بوی خاصی نداشته و خانواده‌ها برای خرید وسایل ضروری حداقلی فرزندان خود توانایی خرید هم ندارند. شب گذشته نیز با یکی از دوستانم در ایران صحبت می کردم و اخباری که از افزایش بی رویه اقلام خوراکی و البسه و لوازم تحریر در آستانه گشایش مدارس می داد حیرت آور بود! در پاسخ به ایشان که پرسیدند: نمی دونم چرا دولت هیچ کاری نمی کنه گفتم: اتفاقا هیچ کاری نکردنش، همون کارشه!!! کاش در این موقعیت لااقل مردم بدون توجه به دولت با یکدیگر هم افزائی کنند و دست مساعدت به یکدیگر داده تا از این طوفان بگذرند! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ داریوش سجادی https://eitaa.com/dariushsajjadi1344
کوفه مکان نیست، خصلت است! علی مطهری در روزنامه اعتماد نوشت: شمر امروز ترامپ است. فرمایش جناب مطهری متین است اما خوب است بفرمایند با این نگاه آناکرونیک آنگاه کوفیان زمانه کیانند!؟ وقتی علی‌رغم هشدار و درخواست برائت رهبری و سکوت و بی‌عملی معنادار اصلاح طلبان، به لطف حمایت و پروپاگاندای تلویزیون فارسی بی بی سی ، برای نخستین بار دولت فخیمه انگلستان در پارلمان ایران برخوردار از فراکسیون امید می‌شود! وقتی امروز ندای کوفیانه «نفی مفاد قانون اساسی» به صراحت از حنجره پروانه سلحشوریان(!) و غلامرضا حیدریان(!) در نطق‌های پیش از دستور پژواک می یابد! در این صورت نمی‌بایست برای کوفیان امروز نیز مصداق یابی کرد! ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ داریوش سجادی https://eitaa.com/dariushsajjadi1344
ما دوست و دشمن ابدی «داریم»! هنری کیسینجر سالها پیش و با گویشی ناقدانه، آموزش سیاست در مراکز دانشگاهی کشورش را به سیستمی سترون تشبیه کرد که خروجی اش مشتی خوکچه آزمایشگاهی شده! آفتی که نوعاً در ایران نیز دامن‌گیر ساختار آکادمیک و برون‌داد آن در عرصه مدیران و دبیران کشور شده است. آفتی که به فونداسیون تدریس و تحصیل آکادمیک در ایران بویژه در حوزه علوم انسانی بازگشت دارد که قالباً «مونتاژ‌محور» است. سازمان آموزش دانشگاهی در ایران مبتلا به یک رنجوری ناشی از مستمندی اندیشه است و اساسا در این سازمان «تولید اندیشه» تعلق به اقلامی دارد که نه موجود است و نه نیازی بابت آن وجود دارد. ساختاری که غیر‌مستقیم قائل به صباوت فهم ایرانی است و یگانه راه رستگاری را قرار دادن قطعات تولیدات دانشی و وارداتی غرب بر روی خط مونتاژ و سوار کردن آن قطعات و بازتولید آن در فاهمه دانشجو و استاد ایرانی می داند. در این ساختار اندیشه تولید نمی شود و تنها اندیشه وارداتی از غرب «شائقانه» بازیافت می شود. یکی از برجسته ترین کالاهای فکری وارداتی که عناصر دانشگاهی ایران بدون کمترین تردید و بشکلی مهوع و چاکرسالارانه آن را ایقان کرده اند، جمله معروف لرد پالمرستون، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا است که با فهم ماکیاولانه‌اش از سیاست قائل به آن بود که در سیاست برای یک کشور دوست و دشمن ابدی وجود ندارد و تنها منافع ابدی (ملی) وجود دارد(!) برخلاف «یقین‌داشت»ِ ذوب شدگان در بلاهت و آویختگان به بهیمیت غرب، جمله مزبور محصول رویکرد مُلّوَنانه و خویش‌کامانه و نان به نرخ روزخوارانه برسمیت شناخته شده در حوزه تمدنی «غرب سرمایه سالار» است. برخلاف آن در حوزه ملاحظات دین سالارانه، برای جمهوری اسلامی دوست یا دشمن ابدی موضوعیت ندارد بلکه طریقیت دارد. جمهوری اسلامی دوست و دشمن ابدی ندارد بلکه اصول و مبانی ابدی دارد و بر اساس آن اصول و مبانی ابدی مُلزم به سیاست ورزی اخلاق محور است. در ساختار دانش «مونتاژ محور» فهمیدن و اندیشیدن جرم است! در این ساختار شما تنها موظفید فرمایشات کدخدا را «طوطی‌وارانه» و «شیدآوشانه» لب خوانی و بازخوانی و پیروی کنید. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ داریوش سجادی https://eitaa.com/dariushsajjadi1344
بچه ها این سرزمین کربلاست! بمناسبت عاشورای حسینی نوحه «دشنه بر لب تشنه» با صدای دلنشین «حسین فخری» را همراه با شعر «بچه ها این سرزمین کربلاست» تقدیم می کنم به همه سیه جامگان حسین ابن علی (ع) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بچه ها این سرزمین نینواست بچه ها این قسمت اسمش کربلاست پیکر یک مرد اینجا آشناست پیکرش صد پاره و از سر جداست بچه ها این پیکر مولای ماست بچه ها این دشت بی آب و علف این زمین نحس ، این شنزار مرگ هم نشان از مرد دارد هم ز ننگ بوده نامش از قدیم کرب و بلا خاستگاه ظالمان و اشقیاء بچه ها این بیرق سبز و ستبر بیرق عباس، آن شیر نژند هم نشان از عدل دارد هم ز حق ناز شست مردمان مرد ـ مرد بچه ها این صورت خیلی قشنگ این سر بر نیزه بنشسته به جبر! این عزیز زینب کبری در قلب و دو عین حجت باریتعالی؛ آن دلاور؛ آن حسین یادگار پاک آن مرد امین آن محمد، آن علی، آن نازنین اینک از جور «زیاد» و «حرمله» «ناصرن ینصرنیش» شد دغدغه ... بچه ها از هر گروه و هر نژاد دست اندر دست هم بایست داد رویگردان از تبار کوفیان سر به پیغام حسین باید نهاد: «من عزیز فاطمه ام ذلت نشایست بر ره‌ام من حسین ابن علی پرورده حُریتم» ... بچه ها این ماجرای کربلاست: بچه ها «هیهات من الذله» سرمشق شماست بچه ها این ماجرای کربلاست بچه ها این ماجرا «کار» شماست «کل ارض کربلا» سرمشق فردای شماست ... سرزمین نینوا یادش بخیر کربلای جبهه ها یادش بخیر .... ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ داریوش سجادی https://eitaa.com/dariushsajjadi1344