eitaa logo
قهوه قجری
81 دنبال‌کننده
325 عکس
38 ویدیو
2 فایل
مجموعه یادداشت‌هایم از سیزدهم فوریه سال 2025 تا امروز به‌همراه یک فنجان قهوه تلخ نمیدونم، صرفا احیانا اگر کاری باهام داشتید: @MNimaM86 https://abzarek.ir/service-p/msg/4031878
مشاهده در ایتا
دانلود
احساساتم برانگیخته شد (قشنگ بود)
صورت نبندد ای صنم، بی زلف تو آرام دل دل فتنه شد بر زلف تو، ای فتنهٔ ایام دل ای جان من مولای تو، دل غرقهٔ دریای تو دیری است تا سودای تو، بگرفت هفت اندام دل تا جان به عشقت بنده شد، زین بندگی تابنده شد تا دل ز نامت زنده شد، پر شد دو عالم نام دل جانا دلم از چشم بد، نه هوش دارد نه خرد تا از شراب عشق خود، پر باده کردی جام دل پیغامت آمد از دلم، کای ماه حل کن مشکلم کی خواهد آمد حاصلم، ای فارغ از پیغام دل از رخ مه گردون تویی، وز لب می گلگون تویی کام دل من چون تویی، هرگز نیابم کام دل ای همگنان را همدمی، شادی من از تو غمی عطار را در هر دمی، جانا تویی آرام دل
قهوه قجری
هشدارشو قبل از اینکه باز کنید میدم. ممکنه برای بعضیاتون ناراحت کننده باشه. این عکس برای من یک حماسه
یک بزرگواری (در ناشناس) فرمودن که این عکس فیکه حالا نمیدونم واقعا این ادعا درسته یا نه ولی سوالی که برام پیش اومد این بود که از این همه سخنرانی و مانیفست اخلاق ناسیونالیسم به همین رسیدید؟ که عکس فیک و ساخته‌ی هوش مصنوعیه؟ غفرالله لنا ولکم😂 چی بگم آخه...
سریال invincible تموم شد قشنگ بود ولی توصیه نمیکنم هم خشن بود هم پر از مضامین جنسی بود (حتی توی دیالوگ‌ها) و خب اگر میدونستم اینجوریه اصلا سراغش هم نمی‌رفتم شاید تنها نکته‌ی مثبت کار که انقدر جذاب بود که باعث شد تا آخرش ببینم عناصر مهمی بود که در کل سریال مورد استفاده قرار گرفت. اگر عنصری وارد داستان می‌شد نقش داشت و الکی وارد نمی‌شد؛ و به قولی تکنیک (تفنگ چخوف) نمود جالبی در کار داشت. با توجه به پیش‌فرض‌های ذهنی که در آن گرفتار هستم (مسائل سیاسی و جامعه‌شناسی معاصر جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنم) برخی از بخش‌های مجموعه شدیدا باعث شدن به فکر فرو برم و خب دوباره برام سوال پیش بیاد که مرز خیانت و رفورمالیسم دقیقا چیه. اما در کل صحنه‌های خشن کار انقدر زیاد و بولد بودن که فکر نکنم بتونم فراموششون کنم. گرافیک کار خوب بود ولی سلیقه‌ی من نبود. قطعا گرافیک سه‌بعدی آرکین و امثالهم میتونه جذابیت بیشتری خلق کنه. موسیقی کار هم خوب بود. با سکانس‌ها تعارضی نداشتن در مجموع بخوام نمره بدن از ۱۰ میدم ۶.۹ پ.ن: ولی جدی نبینید. حتی اگر هم داستان و معنای پنهان لایه‌های زیرین کار قابل توجه بوده باشن خشونت کار واقعا بالا بود. انیمیشن بخاطر گرافیک سورئالی که داره راحت‌تر در ذهن انسان نقش می‌بنده و فراموش کردنش کار سخت‌تریه (حداقل خودم که اینجوریم) و بنظرم خیلی حرفه‌ای نیست که شما بیاید و به صورت انیمیشنی پاره شدن دل و روده‌ی کاراکتر به نمایش بگذاری (چیزی که حتی دیگه توی هالیوود هم مثل قبل وجود نداره و نمایش داده نمیشه)‌. پس نبینید لطفا. صنعت سانسور در ایران بیشتر یه صحنه‌های احساسی اهمیت میده تا خشونت دلهره‌آور. حتی اگر هم بخواید سانسور شده ببینید تاثیر مخربش همچنان براتون باقی می‌مونه.
974.3K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
يا مُطلِقاً في وصالِنا، ارجِعْ، ويا مُحَلِّفاً على هجرِنا، كَفِّرْ، إنَّما أبعدنا إبليسَ لأجلِكَ لأنَّه لم يَسجُدْ لك، فالعَجَبُ منك كيفَ صالحْتَهُ وهَجَرْتَنا!
علی کسی است که دین سایه‌ای ز قامت اوست سلامت همه اسلام در سلامت اوست بگو شوند به کل فضائلش منکر همان وجود علی مدرک امامت اوست علی که خاک نشین نیست گر به خاک آمد خدا گواست که از کثرت کرامت اوست به خلد رحل اقامت گر افکنَد، عیب است کسی که بر سر کوی علی، اقامت اوست حلال زادگی شیعه ثبت و مستند است همان ولایت مولا علی علامت اوست شهامت علی از فتح بدر و خیبر نیست گذشتن از همۀ حق خود شهامت اوست صدای نالۀ زهرا شنیدن از پس در گواه منزلت و صبر و استقامت اوست علـی ز سلطنت روزگـار عـارش بـود جهان به دیده کم از کفش وصله دارش بود به جز خدای نداند کسی که حیدر کیست علی است جان پیمبر، ولی پیمبر کیست از آن کسی که ز خیبر فرار کرد بپرس: کسی که کرد به یک حمله فتح خیبر، کیست؟ بـرادران مسلمـان! قسم بـه ذات خـدا کسی که گشت به ختم رسل برادر، کیست؟ نـداد فـاطمه را مصطفی بـه ایـن و بـه آن کسی که فاطمه را گشت کفو و همسر کیست؟ الا الا ز تمــام پیمبـران پـرسیـد: کسی که هست به دوشش لوای محشر کیست؟ کسی که یک تنه شد یار مصطفی به احد خرید رنج نود زخم را به پیکر، کیست؟ بیـا ز قـول نبی خطبـۀ غدیـر بخـوان در این خطابه عیان می‌شود که رهبر کیست کسی که حق علی را ربود و فخر نمود در این مقـام علی هم اگر نبود، نبود
نه هر که گشت محمّد، پیمبری داند نه هر که حق علی بُرد، رهبری داند نه هر که مسند حیدر گرفت و تند نشست میان معرکۀ جنگ، حیدری داند نوشته‌اند بر آن در که سوخت از آتش چگونه عدل کُشی دادگستری داند علی شناس یکی بود و او محمّد بود «که قدر گوهر یکدانه گوهری داند» به دست و تیغ و جوانمردی علی سوگند فقط علی است که اسلام پروری داند زبان شعر کجا، وصف او کجا؟ هرگز نه عنصری نه نظامی نه انوری داند مقام سائل او را به سلطنت ندهند گدای درگه او کیمیاگری داند چگونـه خواست فلانی ستـد برابر او؟ کم است از آنکه نهد رو به کفش قنبر او جهان به کام عدم بود و یا علی می‌گفت علی هماره خدا و خدا علی می‌گفت چو خواست آدم خاکی ز جای برخیزد به پا ستاد و به صوت رسا علی می‌گفت صدای یا علی از رود نیل بر می‌خواست به دست حضرت موسی، عصا علی می‌گفت به غزوه و احد و بدر و خیبر و احزاب نبی قدم به قدم ذکر «یا علی» می‌گفت قرار بود شود کعبه زادگاه علی که خشت خشت حرم ز ابتدا علی می‌گفت گر آفتاب بگوید علی، تعجب نیست خدا سخن، شب معراج، با علی می‌گفت حسن هماره توسل به حضرتش می‌جست حسین هم به صف کربلا علی می‌گفت امام و راهبر اولیا علی است علی هماره با همه انبیا علی است علی
که جای دست خدا پا نهاد غیر از تو؟ که روی دوش نبی ایستاد غیر از تو؟ پس از نبی که تو را خود امام خواند و امیر مرا امام و امیری مباد غیر از تو به ذات خالق منان به حرمت کعبه نداشت ذات خدا خانه زاد، غیر از تو که برد پیش‌تر از من دل مرا از دست که دست بر روی قلبم نهاد غیر از تو؟ نبود و نیست به عالم زمام‌داران را برای نوع بشر عدل و داد، غیر از تو که بین معرکه بخشیده خصم را شمشیر چه کس به قاتل خود شیر داد غیر از تو؟ قسم به اشک یتیمان، به پیش اشک یتیم که لرزه بر بدنش اوفتاد غیر از تو؟ چنان که دور نبی حیدری به غیر تو نیست پس از رسول خدا رهبری به غیر تو نیست **** غدیر بود که اسلام از او کمال گرفت غدیر بود که از کافران مجال گرفت غدیر بود که شیعه به دوستی علی جلال در کنف ذات ذوالجلال گرفت غدیر بود که قرآن دوباره صاحب یافت غدیر بود که شیطان ره زوال گرفت غدیر بود که پیغمبر از خدای بزرگ برای سینۀ پاک علی مدال گرفت غدیر بود که لبخند فتح عدل شکفت غدیر بود که توحید اعتدال گرفت خدا گواست که جشن غدیر را باید نه روز هجده ذیحجه، کل سال گرفت پس از غدیر کسی راه رستگاری یافت که دامن علی و خط سرخ آل گرفت بگیـر «میثم»، ایـن حکم خالق ازلی است کسی که بعد محمد امام توست علی است -غلامرضا سازگار