پارسال با برخی از صفتهای بیانی آشنا شدیم.
طبق گفتهی کتاب درسی برخی از اسمها یا ریشههای ماضی و مضارع افعال با پذیرفتن برخی پسوندها تبدیل به صفت بیانی میشن. از جمله:
صفتهای بیانی لیاقت (مصدر+ی)
صفتهای بیانی مفعولی (بن ماضی + ه/ار)
صفتهای بیانی نسبی (اسم +ی/ین/ینه/انی/انه)
صفت بیانی فاعلی (که خب اینا یذره زیادترن)
از بین انواع صفتهای بیانی نوعی صفت بیانی داریم که بهش میگن مطلق
و جالبه بدونید صفات بیانی مطلق هم بعضا با پسوند ایجاد میشوند و الزاما مرکب یا ساده نیستن
مثل: وحشتناک، وحشتانگیز، وحشتگون، وحشتبار
ساقی مجلسم ببین! باده نهاد پیش من
گفت بخور نمیخوری پیش کس دگر برم
سوال: تعداد مفعول؟
پ.ن:😂😂😂
قهوه قجری
مرثیه مرثیه در شور و تلاطم گفتند همه ارباب مقاتل به تفاهم گفتند واژه در واژه نوشتند و قیامت کردند ص
مربوط به پارساله ولی خب خودم خیلی دوستشون دارم
پارسال روز تاسوعا برای جراحی ابروی شکافبرداشتهم از دماوند رفتیم قم و تا خود دماوند شعر تاسوعایی میخوندم و مداحی تاسوعایی گوش میدادم
پ.ن: اسکرول کنید پایین چیزهای قشنگی هست