eitaa logo
دارالقرآن حضرت مهدی (عج) شهر کهریزسنگ
372 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
236 فایل
آدرس:کهریزسنگ، خیابان ولی عصر، خیابان ششم ،جنب مسجدالحجت شادی ارواح طیبه جمیع شهدا و اموات به خصوص واقف این مرکز قرآنی حاج آقا سید عباس هاشمی فاتحه و صلواتی قرائت بفرمائید🙏 شماره تماس : 03142323496 (روزهای زوج از ساعت ۹ تا ۱۱ ) @Fatemeh_5_6
مشاهده در ایتا
دانلود
دارالقرآن حضرت مهدی (عج) شهر کهریزسنگ
#توضیح_زیارت_عاشورا 5⃣ قسمت پنجم 💠 مسلما هر چقدر جنایتی عظیم تر و سخت تر باشد، مکافات و قصاص آن هم
6⃣ قسمت ششم 💠 ممکن است به کسی گفته شود خدا تو را نیامرزد. یا گفته شود خدا روزیت را قطع کند. هیچ کدام از این نفرینها به سختیِ ابن نیست که گفته شود خدا تو را لعنت کند. این نفرین آخری، یعنی اینکه خدا تو را از همهٔ انواع رحمتها و مهربانیهایش دور و محروم کند. 💠 ما معتقدیم که خدا بسیار رحیم و مهربان بوده و مهربانیش بر غضبش پیشی گرفته و رحمتش شامل حال همه مخلوقات حتی انسانهای بد شده است. حتی مهربانیش را آنقدر فراگیر کرده که جلادانی مثل شمر یا ابن ملجم ملعون، با قدرتی که براساس رحمانیت خدا در اختیار داشتند، مرتکب چنین جنایات عظیمی شدند. 💠 روایتی است که گنهکاری که محکوم به جهنم رفتن بود را ملائکه داشتند به سمت جهنم می بردند که آن گنهکار یک لحظه توقف کرده و پشت سرش را نگاه می کند. ملائکه می پرسند چرا توقف کردی؟ می گوید امیدوارم خداوند مرا مورد رحمتش قرار دهد و عفو کند. در این لحظه خدا هم به ملائکه دستور می دهد او را برگردانید. بنابر این هیچگاه برای ما قابل تصور نیست که خدا چقدر مهربانی دارد. 💠 لذا با توضیحات فوق، در مورد زیارت عاشورا می گوئیم، معنایش این است که از خدای به این مهربانی با اصرار و تکرار خیلی زیاد درخواست می کنیم که این افراد پلید را از رحمت و مهربانی خیلی زیاد خودش دور کرده و نکند که مثل آن فرد گنهکار جهنمی، بالاخره اینها را مورد رحمتش قرار داده و ببخشد. ◀️ ادامه دارد.....
14.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مثلا تورو تاب میدم مثلا به تو آب میدم... مداحی جانسوز حاج محمدرضا بذری برای حضرت علی اصغر علیه السلام 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زیارت ناحیه مقدسه .mp3
14.35M
🏴 زیارت ناحیه مقدسه با صدای استاد میرباقری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟ . اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفته‌اند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است: آیا واژه عاشورا برای دهم ماه‌ها دیگر نیز به کار می‌رود؟ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟ آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید می‌شد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا-..، اما می‌بینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمی‌کنند؛ لذا نمی‌توانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند. عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع) عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است. العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند؛ و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت؛ یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا می‌رود. تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. اتسع به فتح الف یعنی گروه‌های ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگ‌ها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا می‌کند: روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد. این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیه‌السلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنی‌امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است... برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن https://eitaa.com/darolquranehazratmahdi