شب هشتم محرم 🏴
با نام و یاد سید الشهدا شروع میکنیم 🖤
📖 آیه امروز ، آیه ۹۶ سوره اعراف هستش .
آیه ۹۶ سوره اعراف :
🌹وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَٰكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ🌹
توی کانال محتواهای مربوط به این آیه قرار میگیره📥
و شما بعد از دیدن محتواهای مربوط میتونین به لینک مسابقه برین و به سوالات پاسخ بدین 📝
⏰️دقت کنین ققط تا اذان صبح فردا مهلت شرکت در مسابقه رو دارین
به قید قرعه به پنج نفر اول جایزه نقدی ۲۰۰ هزار تومانی تقدیم میکنیم 🎁😊
این پست رو برای دوستانتون هم بفرستین تا اونها هم در ثواب قرائت این آیه شریک بشن 📲
@zendegibaayeha
شرکت در مسابقه شب هشتم محرم 📲
آیه ۹۶ سوره اعراف 📖
برای شرکت در مسابقه وارد لینک زیر بشید 👇
https://survey.porsline.ir/s/Q9a6AwL
جانمونین!
یادتون نره که فقط تا اذان صبح فردا مهلت دارین توی این مرحله شرکت کنین⏰️
و به دو تا سوال بالا جواب بدین📝
@zendegibaayeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرصتی برای عاقبت بخیری
فرزندانمان...!
#نشر_حداکثری
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
https://eitaa.com/darolquranehazratmahdi
6-شب ششم.mp3
44.44M
#مسابقه_غیر_حضوری
#شب_ششم_محرم_الحرام_۱۴۴۶
🔰صوت سخنرانی
استاد محمدرضا صادقی قهساره
🔰موضوع
سبک زندگی اسلامی و ایرانی
تبیین آثار نگاه حرام و ایجاد بیماریها
بیان احکام و عوارض ماورایی کاشت ناخن
#مجموعه_فرهنگی_مذهبی_عشاق_الحسین_علیه_السلام
@heiatoshagh
https://eitaa.com/heiatoshagh
،
#مسابقه_غیر_حضوری
#شب_ششم_محرم_الحرام_۱۴۴۶
👆👆👆
با توجه به صوت سخنرانی بالا
از طریق لینک زیر به سوالات چند گزینه ای پاسخ داده و در مسابقه غیر حضوری مجموعه فرهنگی مذهبی عشاق الحسین علیه السلام شرکت کنید.
👇👇👇
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeDt1Lo56noTXS1Hh_8935tMi8yU1nLEFR3A9w6P8q58W7pkw/viewform?usp=sf_link
#مجموعه_فرهنگی_مذهبی_عشاق_الحسین_علیه_السلام
@heiatoshagh
https://eitaa.com/heiatoshagh
دارالقرآن حضرت مهدی (عج) شهر کهریزسنگ
#توضیح_زیارت_عاشورا 5⃣ قسمت پنجم 💠 مسلما هر چقدر جنایتی عظیم تر و سخت تر باشد، مکافات و قصاص آن هم
#توضیح_زیارت_عاشورا
6⃣ قسمت ششم
💠 ممکن است به کسی گفته شود خدا تو را نیامرزد. یا گفته شود خدا روزیت را قطع کند. هیچ کدام از این نفرینها به سختیِ ابن نیست که گفته شود خدا تو را لعنت کند. این نفرین آخری، یعنی اینکه خدا تو را از همهٔ انواع رحمتها و مهربانیهایش دور و محروم کند.
💠 ما معتقدیم که خدا بسیار رحیم و مهربان بوده و مهربانیش بر غضبش پیشی گرفته و رحمتش شامل حال همه مخلوقات حتی انسانهای بد شده است. حتی مهربانیش را آنقدر فراگیر کرده که جلادانی مثل شمر یا ابن ملجم ملعون، با قدرتی که براساس رحمانیت خدا در اختیار داشتند، مرتکب چنین جنایات عظیمی شدند.
💠 روایتی است که گنهکاری که محکوم به جهنم رفتن بود را ملائکه داشتند به سمت جهنم می بردند که آن گنهکار یک لحظه توقف کرده و پشت سرش را نگاه می کند. ملائکه می پرسند چرا توقف کردی؟ می گوید امیدوارم خداوند مرا مورد رحمتش قرار دهد و عفو کند. در این لحظه خدا هم به ملائکه دستور می دهد او را برگردانید. بنابر این هیچگاه برای ما قابل تصور نیست که خدا چقدر مهربانی دارد.
💠 لذا با توضیحات فوق، در مورد زیارت عاشورا می گوئیم، معنایش این است که از خدای به این مهربانی با اصرار و تکرار خیلی زیاد درخواست می کنیم که این افراد پلید را از رحمت و مهربانی خیلی زیاد خودش دور کرده و نکند که مثل آن فرد گنهکار جهنمی، بالاخره اینها را مورد رحمتش قرار داده و ببخشد.
#توضیح_زیارت_عاشورا
◀️ ادامه دارد.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مثلا تورو تاب میدم
مثلا به تو آب میدم...
مداحی جانسوز حاج محمدرضا بذری برای حضرت علی اصغر علیه السلام
🌷
اگه امروز روضه نرفتی اشکال نداره
🏴 اول سمت راستی رو ببینید بعد سمت چپی؛
و بعد هم التماس دعا😢
zyarate_nahie_moghadaseh_tarjomeh (2).pdf
750.3K
زیارت ناحیه مقدسه
زیارت ناحیه مقدسه .mp3
14.35M
🏴 زیارت ناحیه مقدسه با صدای استاد میرباقری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️چای روضه!
✅ عباس چای خور
معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟
.
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشتهاند که چون عشر و عاشر از یک ریشهاند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفتهاند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است:
آیا واژه عاشورا برای دهم ماهها دیگر نیز به کار میرود؟ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید میشد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعدهای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش میشوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعدهپذیر باشند؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا-..، اما میبینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمیکنند؛ لذا نمیتوانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع)
عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند میفرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کردهاند و چه بد معاشر و رفیقی است.
العاشور از ریشه عشر به کسی گفته میشود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند؛ و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت؛ یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا میرود.
تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی نهم را از دست میدهد. اتسع به فتح الف یعنی گروههای ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا میکند: روزی که ظرفیت بالا میرود و در سینهها فراخی ایجاد میشود و به جای تنگی، وسعت مییابد.
این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیهالسلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنیامیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است...
برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن
https://eitaa.com/darolquranehazratmahdi
دارالقرآن حضرت مهدی (عج) شهر کهریزسنگ
#توضیح_زیارت_عاشورا 6⃣ قسمت ششم 💠 ممکن است به کسی گفته شود خدا تو را نیامرزد. یا گفته شود خدا روزی
#توضیح_زیارت_عاشورا
7⃣ قسمت هفتم
💠 در نگاه اول به نظر می آید که لعن های زیارت عاشورا مربوط به قاتلین سید الشهدا علیه السلام می باشد. ولی چنین نیست. در فرازهایِ مختلفی از این زیارت و به دفعات، لعن های زیادی خطاب به گروه ها و افراد مختلفی فرستاده شده و جالب است بدانیم که قبل از لعن کردنِ قاتلین سید الشهدا، ابتدا بنیانگذاران و کسانیکه پایه های ظلم و ستم به اهل بیت عصمت و طهارت را بنا گذاشتند مورد لعن قرار گرفته اند.
💠 جهت دوری از طولانی شدن مطلب، ما فقط اشاره ای می کنیم به اینکه در هر مرتبه از لعن ها، چه گروه یا شخصی مورد نفرین و لعن قرار گرفته.
💠 اولین گروهی که مورد لعن قرار گرفته اند، بنیانگذاران ظلم بر اهل بیت می باشند:
ﻓَﻠَﻌَﻦَ ﺍﻟﻠَّﻪُ ﺃُﻣَّﺔً ﺃَﺳَّﺴَﺖﺃَﺳَﺎﺱَ ﺍﻟﻈُّﻠﻢِ ﻭَ ﺍﻟﺠَﻮﺭِ ﻋَﻠَﻴﻜُﻢﺃَﻫﻞَ ﺍﻟﺒَﻴﺖِ. ﭘﺲ ﺧﺪﺍ ﻟﻌﻨﺖ ﻛﻨﺪ ﺍﻣّﺘﻰ ﻛﻪ ﺍﺳﺎﺱ ﻇﻠﻢ ﻭ ﺳﺘﻢ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺍﻫﻞ ﺑﻴﺖ ﺭﺳﻮﻝ ﺑﻨﻴﺎﺩ ﻛﺮﺩﻧﺪ.
💠 همه میدانیم که شمر و یزیدی که در مقابل امام حسین علیه السلام ایستادند، تاسیس کننده ظلم و جور بر اهل بیت نبودند و بلکه دنباله رو ظلمی بودند که بعد از رحلت رسول خدا صلی الله علیه و آله، توسط سران سقیفه پایه گذاری شد.
#توضیح_زیارت_عاشورا
◀️ ادامه دارد.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تخلیه سودای قلب و دوری از عزاداریهای صنعتی
👤 استاد حسین خیراندیش
☜【طب شیعه】
https://eitaa.com/darolquranehazratmahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 روایت رهبر انقلاب از ماجرای شهادت حضرت عباس(علیهالسلام)
#زینب_سر_به_محمل_کوبیدن
🤔#پرسش
❔ شما در کانال خود خواستید رد کنید سر به #محمل کوبیدن حضرت زینب رو در حالی که علما تایید کردن❗️نظر #نهایی شما در این رابطه چیست ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌منبع اصلی و مورد استناد جریان مذکور ، کتاب شریف بحار الانوار می باشد .
❕ علامه مجلسی چنین نقل میکند که در بعضى از کتب معتبره دیدم از مسلم جصّاص نقل شده است:
⚫️ «ابن زیاد مرا خواست تا دارالاماره کوفه را تعمیر نمایم. زمانی که درهای دار الاماره را گچکارى میکردم، ناگاه شنیدم فریادهایى از اطراف بلند شد. از کارگر زیر دستم پرسیدم: چرا #کوفه دچار زاری و فغان گشت؟
گفت: همین حالا سر یکى از خارجیهایی که بر یزید خروج کرده را آوردهاند.
❕گفتم: آن خارجى کیست ؟ گفت حسین بن على .من صبر کردم تا کارگر رفت؛ چنان به صورتم زدم که ترسیدم چشمم کور شود. دست خود را شسته، دست از کار کشیدم و وارد میدان کوفه شدم؛ جایی که مردم منتظر ورود اسیران و #سرهاى بریده بودند. در این هنگام حدود چهل شتر با هودج پیدا شدند که در میان آنها اهلبیت حضرت سیدالشهداء و اولاد فاطمه بودند؛ دیدم که على بن الحسین بر شترى برهنه سوار است و غل و زنجیر به او آسیب رسانده و خون از رگهاى گردنش جارى است. او گریه میکرد و اشعاری با این مضامین میخواند:
«اى امت بد رفتار خدا شما را از باران رحمتش سیراب نکند، اى امتى که احترام جدّ ما را درباره ما مراعات نکردید. اگر روز قیامت پیغمبر خدا ما را جمع کند، شما در جواب چه خواهید گفت. شما ما را بر پشت شتران بیجهاز میگردانید. گویا ما آن افرادى نیستیم که پایه دین را براى شما محکم کرده باشیم»
❕در همین زمان، مردم کوفه از روی دلسوزی به بچهها نان، گردو و خرما میدادند. ام #کلثوم آنها را از دست و دهان کودکان میربود و دور میافکند و فریاد میزد: «اى مردم کوفه صدقه بر ما حرام است...». زنان کوفه با مشاهده این وضعیت براى مصیبت اهلبیت گریه میکردند.
👌امکلثوم سر خود را از #محمل خارج کرد و گفت: اى اهل کوفه آرام باشید. مردانتان ما را میکشند و زنانتان براى ما گریه میکنند. خدا در روز قیامت بین ما و شما داورى خواهد کرد. در همان هنگام بود که ناگاه صداى ضجه بلند شد و سر شهیدان که سر امام حسین پیشاپیش آنان بود را آوردند.
👌زینب با دیدن سر برادرش، پیشانی خود را بر چوب جلوی #محمل زد و خون از زیر مقنعهاش فرو ریخت، سپس با یک قطعه پارچه به سر امام حسین اشاره کرده و اشعارى را خواند:
❕اى ماهی که چون بسر حدّ کمال رسید، به ناگاه خسوف او را ربوده و غروبش را مقدّر کرد.پاره قلبم گمان نمیکردم که چنین مصیبتی در انتظارت باشد.
برادرم با فاطمه کوچکت سخنی بگو؛ زیرا نزدیک است که قلبش آب شود. برادرم! قلب مهربانت چه شد که اکنون سفت و سخت شده است...»
📚بحار الانوار ج45 ص115
👌ما در گذشته این روایت را چون #مرسل نقل شده بود ، از حیث سندی تضعیف کرده و رد کردیم ، اما با #تامل بیشتری که حول مساله داشته ایم و این که جریان مذکور در کتاب شریف و معتبر #بحار الانوار نقل شده است و علامه مجلسی نیز تصریح می کند که این جریان را از کتب #معتبر نقل می کند ، و از سوی دیگر در گذشته نیز ثابت کرده ایم که تمام روایاتی که در کتب معتبر ما نقل شده است مورد #استناد است جز موارد اندکی از آنها که خلاف سنت قطعی می باشد ؛
❕ 🔶 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2845
👌و از سوی دیگر جزع و فزع و بی تابی کردن و #لطمه زنی در محدوده شرع که ضرر قابل توجهی بر آن مترتب نشود ، در مصیبت امام حسین استحباب روایی دارد ؛
🔶 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2553
⚫️با توجه به تمام این #نکات به این نتیجه رسیدیم که روایت مذکور صحیح است و حضرت زینب سلام الله علیها بی اختیار با دیدن سر مبارک امام حسین ، سر خودش را به عنوان حزن و اندوه و مصیبت بر محمل می کوبد که به ناگاه سر خونین می شود ، ما نیز وقتی عزیزی از خود را از دست می دهیم ممکن است بی اختیار چنین رفتاری از ما صادر شود .
❕البته این نکته را متذکر می شویم که جریان مذکور نمی تواند مستند برای #قمه زنی قرار گیرد زیرا اساسا قمه زنی در نزد عرف مصداق عزاداری نمی باشد و هیچ کس در فراق عزیزانش شمشیر به سر نمی زند ، اما به سر و صورت زدن و حتی زدن سر به درب منزل و مانند آن در فراق عزایزان امری مرسوم در نزد عرف است و نوعی جزع و فزع کردن تلقی می شود و تا زمانی که ضرر خاصی بر آن مترتب نشود ، بی اشکال است و این نوع جزع و بی تابی کردن در فراق امام حسین هم مصداق عزاداری و حزن #تلقی می شود .
❕بنابراین از جریان حضرت زینب می توان استحباب به سر و صورت زدن و مانند آن را در مصیبت امام حسین استنباط کرد نه #قمه زنی را .
🔶 توضیح بیشتر در رابطه با حرمت قمه زنی:
🔸 https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1275
#پرسمان_اعتقادی
https://t.me/joinchat/AAAAADwfNBg2bGR7EMl2NA