فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 من #قرآن را دوست دارم
⚔ واکنش حاج محمود کریمی
به هتک حرمت قرآن کریم
🏴یک دستمان باشه تو دست قرآن
یک دستمان پرچم یا حسیــــــن
.
.
در شــــب پنجــــم #محـرم
در محکومیت هتاکی به قرآن کریم
📍نشر آثار #حاج_محمود_کریمی
[کانال حاج محمود کریمی]
@HajMahmoud_Karimi
بسمالله الرحمن الرحیم
🔸 سوالات مرحله سوم طرح
« شمیم محرم»
🔸️ سوال 1)
روایت زیر دو مورد کیفیت حکومت بنی امیه را کدام عالم اهل سنت بیان کرده است؟
«حکومت امویان، خلافت اسلامى نبود؛ بلکه سلطنت استبدادى بود و منطبق با وحى اسلام نبود؛ بلکه ناشى از افکار جاهلیت بود. براى اینکه بدانیم حکومت بنى امیه بر چه اساسى استوار شد کافى است که همان صورت بیعت یزید را ببینیم. معاویه گروه هایى از مردم را احضار کرد تا راجع به گرفتن بیعت براى یزید نظر بدهند. مردى که او را یزید بن مقفع مى گفتند، برخاست و گفت: امیرالمؤمنین این است و اشاره به معاویه کرد.
سپس گفت: اگر معاویه مرد، امیرالمؤمنین این است و اشاره به یزید کرد. پس از آن گفت: هر کس این را نپذیرد، پس این است [و اشاره به شمشیر کرد]. معاویه گفت: بنشین تو سید خطبایى».
1) امام محمد غزالی
2) سید قطب
3) امام محمد بخاری
🔸️ سوال 2)
سخن زیر از امام حسین علیه السلام خطاب به چه کسی و در کجا بود؟
« ما خاندان نبوت و معدن رسالتیم. محل آمد و شد فرشتگان و محل فرود رحمت خدا هستیم. خدا با ما (فیض وجود را) آغاز کرده و با ما به پایان مى رساند. یزید فاسق، فاجر، شرابخوار، قاتل بى گناهان و متجاهر به فسق و فجور است. کسى مانند من با مثل او بیعت نکند؛
1) خطاب به مروان در شهر مدینه
2) خطاب به ولید ( والی مدینه) و در شهر مدینه
3) خطاب به عبدالله زبیر در شهر مکه
🔸️ سوال 3)
امام حسین (ع) تحت هیچ شرایطی حاضر به بیعت با یزید نشدند زیرا :
1) زیرا بیعت با خلیفه در اصطلاح مسلمین، تعهد اطاعت و انقیاد به کسى است که مرکز تحقق هدف هاى عالى اسلامى، مصدر عزّت و اعتلاى مسلمین و اعلاى کلمه اسلام، حامى قرآن، آمر به معروف، ناهى از منکر و به عبارت دیگر قائم مقام و جانشین پیغمبر باشد.
2) زیرا این بیعت، تعّهد همکارى در قتل مردم بى گناه و بردن آبرو و عزّت اسلام است و ساحت مقدس امام حسین(علیهالسلام) به این بیعت ننگین آلوده نخواهد شد. لذا آن حضرت جمله «مِثْلى لا یُبایِعُ مِثْلَهُ» را مانند یک حکم بدیهى و مورد اتفاق و مسلم همه فرمود؛
3) هر دو مورد صحیح است
🔸 سوال 4)
آقا امام حسین علیه السلام در برابر این ظلم بی حد قیام کردند چرا که:
1)اگر قیام امام حسین(علیهالسلام) در آن هنگام به فریاد اسلام نرسیده بود و انفصال آن حکومت را از زمامدارى اسلامى آشکار نساخته بود؛ بزرگ ترین ننگ و عار دامن اسلام را لکه دار مى ساخت و عدالت و نظام ممتاز حکومتى دین خدا پایمال و نابود مى گشت.
2) آن حضرت با قیام خود نظر دین را درباره حکومت یزید اعلام کرد. با سکوت یا بیعت امام(علیهالسلام)، مردم بیش از پیش در مورد اسلام و نظام اسلامى به اشتباه مى افتادند و اسلامى باقى نمى ماند.
3) هر دو مورد صحیح است
🔸 سوال 5)
متن زیرناظر به اهمیت کدام فریضه مهم دینی ست کما اینکه امام (ع) هدف از قیام خود را احیای این فریضه میداند؟
این مسأله یک وظیفه شرعى و فقهى صرف نیست؛ بلکه ملاک، معیار و در واقع علت فرستادن رسولان الهى است؛ زیرا عالم مادى، عالم اختلاط خوبى ها و بدى ها، حق و باطل، خوش آیندها و بدآیندها، ظلمت و نور، فضایل و رذایل است و این امور گاهى چنان درهم تنیده مى شوند که شناخت آنها و سپس تأسى و عمل به آن، دشوار می گردد.
1) فریضه امر به معروف و نهی از منکر
2) نماز اول وقت
3) هر دو مورد صحیح است
🔸 سوال 6)
حدیث نورانی زیر از کدام امام
معصوم (ع) نقل شده است؟
امر به معروف و نهى از منکر راه پیامبران است. برنامه افراد صالح و شایسته است. واجبى است که سایر واجبات در گرو آن اقامه مى شوند. امنیت راه ها در سایه آن حاصل مى شود. حلیت کسب ها به سبب آن است. در سایه امر به معروف و نهى از منکر است که دشمنان را به رعایت انصاف وادار مى سازد، ... کارها در سایه امر به معروف و نهى از منکر به سامان مى رسد.
1) امام صادق (ع)
2) امام باقر (ع)
3) امام حسين (ع)
🏴🏴🏴🏴🏴🏴
✅️ارسال پاسخ در قالب زیر :👇👇
نام و نام خانوادگی
شماره تماس
کد شش رقمی جواب
فرصت تا ساعت ۱۲ پنج شنبه ۵ مرداد ماه ۱۴۰۲
🖤به ادمین زیر 👇👇👇 :
@Mohammadreza_akvan
@Mohammadreza_akvan
فقط به این آی دی ارسال شود👆
🏴🏴🏴🏴🏴🏴
همچنین جهت دریافت منبع مسابقه ، پیگیری نتایج، دریافت متن pdf مسابقه و شرکت در مرحله های بعدی عضو شوید👇👇
https://eitaa.com/joinchat/885522624C188f52cf3e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠فضیلت خواندن زیارت عاشورا
🔸خوشا بحال کسانی که هر روز این زیارت را می خوانند
🎤🎙حجت الاسلام والمسلمین استاد #عالی
#زیارت_عاشورا
Ali Fani - Ziyarate Ashura [320].mp3
21.43M
زیارت عاشورا
التماس دعا
4_318504763102593594.mp3
4.66M
🎼 تنظیم دیجیتال روضه حضرت علی اکبر(ع)
🎤 حجت السلام مومنی
🔻 #روضه
#تنظیم_دیجیتال
🍃 پیشنهاد ویژه برای دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬کلیپ تصویری تلنگر
حتما ببینید و به خاطر تعظیم شعایر حسینی و رفع شبهات عزاداری
حتما ترویج دهید تا قدمی برای دستگاه امام حسین علیه السلام برداشته باشید.
دارالقرآن حضرت مهدی (عج) شهر کهریزسنگ
بسمه تعالی 🌷ختم قرآن کریم به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان🖤🖤🖤 🌀
با تشکر و التماس دعا از عزیزانی که سعادت و توفیق شرکت در این ختم قرآن را داشتند ، تا جمعه روز عاشورا برای تلاوت اجزاء انتخابی فرصت هست ، قبول باشه ان شاءالله 🌹🙏
بسمه تعالی
📣 دارالقرآن حضرت مهدی (عج ) برگزار می کند؛
قرائت زیارت ناحیه مقدسه ویژه خواهران
مداح ؛ کربلایی رضا شمسی
زمان؛ روز تاسوعا و عاشورا ساعت ۱۷:۱۵
مکان؛ دارالقرآن حضرت مهدی (عج)
https://eitaa.com/darolquranehazratmahdi
📡 هماکنون پخش زنده سخنرانی استاد #رائفی_پور از لینک زیر👇
🔗 aparat.com/masaf.ir/live
🔗 instagram.com/masaf
✅ کانال رسمی استاد رائفیپور و مؤسسه مصاف 👇
🆔 @Masaf
zyarate_nahie_moghadaseh_tarjomeh (2).pdf
750.3K
زیارت ناحیه مقدسه
معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟
.
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشتهاند که چون عشر و عاشر از یک ریشهاند و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است پس عاشورا یعنی دهم محرم؛ و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفتهاند. اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است:
آیا واژه عاشورا برای دهم ماهها دیگر نیز به کار میرود؟ مثلاً آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد؟ یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است؟
آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید میشد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعدهای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش میشوند: اول – ثانی - ثالث - رابع ... و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و... چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعدهپذیر باشند؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا-..، اما میبینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمیکنند؛ لذا نمیتوانیم دلیلی داشته باشیم که تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند.
عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع)
عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند میفرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کردهاند و چه بد معاشر و رفیقی است.
العاشور از ریشه عشر به کسی گفته میشود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند؛ و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت؛ یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا میرود.
تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی نهم را از دست میدهد. اتسع به فتح الف یعنی گروههای ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید. اتساع یعنی گسترده شدن و گشاد شدن. بالا رفتن ظرفیت. اتساع شرائین؛ یعنی رگها گشاد شدند و ظرفیت شان برای عبور خون زیاد باشد. التاسوع چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیت اش زیاد باشد؛ و بالاخره التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا میکند: روزی که ظرفیت بالا میرود و در سینهها فراخی ایجاد میشود و به جای تنگی، وسعت مییابد.
این دو نام از ابداعات امام سجاد (علیهالسلام) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات بنیامیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین (علیه السلام) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد (علیه السلام) لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است...
برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن
💠پویش ملی «لبیــک یا قـــرآن»
اعلام انزجار عزاداران حسینی از اهانت به قرآن
🔰همخوانی سوره مبارکه مسد
درهیأتهای عزاداری سراسر کشور
📆۵شنبه، پنجم مرداد، شب عاشورای محرم ۱۴۴۵قمری
در پی هتک حرمت مجدد به قرآن کریم پویشی با عنوان «لبیک یا قرآن» در تمامی هیئات مذهبی سراسر کشور با همخوانی سوره مبارکه مسد توسط عزاداران در شب عاشورا برگزار میشود.
#لبیک_یا_قرآن
جامعه قرآنی و هیئتهای سراسر کشــــور
@quranbsj_ir