eitaa logo
مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان
24هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
834 ویدیو
49 فایل
daroo100.com 🌐 مشاوره درمانی (تماس وتلگرام وایتا): 1️⃣س18_22(علیزاده):09059103308 2️⃣س14_18(اقای رحمانی):09357404545 بانوان: 1_ س12_16: 09059103306 ☘️سفارش محصولات: 10_17: 09028645641
مشاهده در ایتا
دانلود
از کلام نورانی حضرت جواد علیه السلام بهره مند شویم: «الْمُؤمِنُ یحْتاجُ إلی ثَلاثِ خِصالٍ: تَوْفیقٍ مِنَ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ، وَ واعِظٍ مِنْ نَفْسِهِ، وَقَبُولٍ مِمَّنْ ینْصَحُهُ.» ○ مؤمن در هر حال نیازمند به سه خصلت است: توفیق از طرف خداوند متعال، واعظی از درون خود، قبول و پذیرش نصیحت کسی که او را نصیحت نماید. 📔 بحار الانوار، ج۷۵، ص۳۵۸ ◇ «مَن اَصغی إلی ناطِقٍ فَقَد عَبَدَهُ، ‌فَاِن کانَ النّاطِقُ یُؤَدّی عَنِ اللهِ عزّوجلّ فَقَد عَبَدَالله، ‌وَ إن کانَ النّاطِقُ یُؤَدّی عَنِ الشَّیطانِ فَقَد عَبَدَ الشَّیطانَ.» ○ هر کس به سخن گوینده ای گوش فرا دارد او را بندگی کرده است. اگر گوینده سخن از خدا می‌گوید، او خدا را بندگی کرده و اگر از زبان شیطان سخن می‌گوید، شیطان را بندگی نموده است. 📔 تحف العقول، ص ۴۵۶ «قَد عاداكَ مَن سَتَرَ عَنكَ الرُّشدَ اتِّباعا لِما تَهواهُ.» ○ كسى كه به خاطر پيروى از دلخواه تو، راه درست را بر تو پنهان دارد، بی‌گمان با تو دشمنى كرده است. 📔 أعلام الدين حدیث ۳۰۹ جناب عبدالعظيم حسنى نقل می‌کند: خدمت مولایم امام جواد "ع" رسیدم. مى‌‏خواستم از ايشان بپرسم كه: آيا قائم همان مهدى است يا غير اوست؟ قبل از اینکه من چيزى بگويم، امام جواد "ع" به من فرمود: «قیام کننده ما، همان مهدی است كه بايد در غيبتش، انتظارش را بكشند و در دوران ظهورش، مطیعش باشند، و او سومين نفر از نسل من است. قسم به خدايى كه محمّد صلی الله علیه وآله را به نبوّت برانگيخت و ما را به امامت ويژه ساخت، اگر فقط يك روز از دنيا باقى مانده باشد، خداوند، آن روز را آن قدر طولانی مى‌گرداند كه مهدی "ع" ظهور كند و زمين را از عدل و داد لبریز سازد، همان گونه كه از ظلم و ستم پر شده است...» 📔 کمال الدین باب۳۶، حدیث۱ 🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج •• •• •• •• •• ✨ مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان ✨ @daroo100 ‍ 🔹▫️🔸♦️🔸▫️🔹
⚜️ امام رضا علیه السلام: «شُبَاطُ ثَمَانِيَةٌ وَعِشْرُونَ يَوْماً تَخْتَلِفُ فِيهِ الرِّيَاحُ وَتَكْثُرُ الْأَمْطَارُ وَيَظْهَرُ فِيهِ الْعُشْبُ وَيَجْرِي فِيهِ الْمَاءُ فِي الْعُودِ وَيَنْفَعُ فِيهِ أَكْلُ اَلثُّومِ وَلَحْمِ الطَّيْرِ وَالصُّيُودِ وَالْفَاكِهَةِ الْيَابِسَةِ وَيُقَلَّلُ مِنْ أَكْلِ الْحَلاَوَةِ وَيُحْمَدُ فِيهِ كَثْرَةُ الْجِمَاعِ وَالْحَرَكَةِ وَالرِّيَاضَةِ.» «شُباط ۲۸ روز است(اواخر بهمن تا اواخر اسفند)؛ بادها دگرگون، بارش باران زیاد، سبزه‌ها آشکار و سرشاخه‌ها آبدار می‌شود؛ خوردن سیر، گوشت پرنده، شکار، میوه‌های خشک مفید است؛ شیرینی کمتر بخورید؛ ازدیاد آمیزش، حرکت و فعالیت بسیار مفید است.» 📖 منبع : بحارالأنوار، ج ۵۹، ص ۳۰۶ مستدرک الوسائل ج ۱۶، ص ۴۵۵ ☃️❄️⛈ 📜 •• •• •• •• •• 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
🔹شهید سید مرتضی آوینی: " در پزشکی و علم نوین، بلا استثنا در همه ی موارد هنگام درمان ابرو، چشمتان را کور می‌کنند. معالجات پزشکی نوین مضحک و خنده دار بوده و سراپا جهل است." 🔸🔹🔸
شهید مهندس مرتضی آوینی: در کتاب «مبانی توسعه و تمدن غرب» درباره طب اسلامی آمده است: طب قدیم دقیقاً بر مبانی حکیمانه ای منشاء گرفته از دین اسلام، استوار بوده است و بدین ترتیب، امکان تعلیم و تدریس آن در حوزه های علمیه وجود داشته است. در مورد طب، نباید پنداشت که علم پزشکی امروز، صورت تکامل یافته ی طب قدیم است؛ علم پزشکی اصولاً بر مبانی دیگری استوار است. در قدیم انسان را از یک سو جزئی از طبیعت و از سوی دیگر جامع همه ی طبایع می دانسته اند و بدین ترتیب سعی می کرده اند که نظم داخلی بدن انسان رادقیقاً در انطباق با طبیعت خارج، شناسایی کنند. بر این مبنا، انسان راهمچون طبیعت خارج، صاحب طبایع چهارگانه ی گرم وخشک، گرم وتر، سرد وتر، سردو خشک می دانسته اند و اخلاط چهارگانه ی بدن انسان- صفرا، خون، بلغم و سودا- رامتناظر با این طبایع اربعه قرار می داده اند و سعی می کرده اند از روز نظامی که فی ما بین این طبایع چهار گانه در طبیعت موجود است، نظام داخلی بدن انسان را پیدا کنند و بر همان اساس عمل کنند. این مبنا، بر خلاف آنچه معمولاً می پندارند، توسط پزشکی امروز، نه تنها نقض نشده است، بلکه روز به روز حقانیت آن آشکارتر می شود. به هر تقدیر، پزشکی امروز را هرگز نمی توان همان علم طب قدیم دانست. بین پزشکی امروز و مبانی اعتقادی و فلسفی ما پیوندی استوار وجود ندارد. این حرف را به عنوان سرزنش تلقی نکنید؛ مقصود حقیر، بیان این نکته است که چرا دیگر امکان تدریس این علوم در حوزه های علمیه وجود ندارد. آن چه در زمینه ی علم طب و پزشکی امروز گفتیم، درباره ی همه علوم دیگر، حتی ریاضیات و هندسه نیز صادق است. همه ی این علوم در گذشته بر مبانی دیگری استوار بوده اند و فی مابین آنها و مجموعه ی اعتقادات مذهبی و فلسفی انسان پیوندی کامل برقرار بوده است. این پیوند اکنون بریده شده و به اعتقاد حقیر، این انقطاع نه به علت تخصصی شدن علوم، بلکه به علت جدایی علم و دین از یکدیگر حاصل شده است. تخصصی شدن علوم، خود معلول همین جدایی است. علم جدید، وقتی مستقیما سراغ یک عضو از میان اعضا می رود، مسلماً اشتباه خواهد کرد، زیرا (بدن) حتی اگر به تعبیر خودشان یک سیستم باشد، همه اعضایش پیوسته به هم است و این اجزاء در ارتباط با هم معنا دارند و هر کدام فی نفسه و به طور مجرد از سایر اعضاء معنا ندارند. بنابر این اگر بخواهید سراغ یک عضو بروید، باید همه اعضا را بشناسید. باید از طریق کل گرایی به جزء رسید نه با جزء گرایی به سراغ اجزا رفت. عالَم جزء را فقط از طریق عالَم کل می توان شناخت. وقتی کسی به کل عالم اشراف علمی پیدا می کند به او حکیم می گویند. این آدم از کل می آید سراغ جزء؛ چون حکمت پیدا کرده از عالم اجمال به عالم تفصیل می آید و علت را پیدا کرده و برطرف می کند. درطبابت قدیم همین کار را می کردند. این طب جدید است که فوراً می خواهد برود عوارض شیمیایی یا فیزیکی حادث شده را از سر راه بر دارد و این غلط ترین و اشتباه ترین کاری است که ممکن است در این عالم اتفاق بیفتد. به این خاطر که خیلی از این عوارضی که هست، خودش در جهت شفاست. طبیعت عالم، این طور است که خودش شفا را در خود به وجود می آورد. اگر شما بخواهید این عوارض را از سر راه بردارید یعنی سیر جریان شفا را منقطع کرده اید، نه تنها معالجه نکرده اید، بلکه در طریقه علاج هم ممانعت پیش آورده اید. این جزء نگری در طب، دیوانگی است و به خدا (قسم) جنون است! شما تا آن وقت که تصوری از کل عالَم نداشته باشید، نمی توانید اجزاء را بشناسید. بنابراین تغییراتی که در بدن حادث می شوند و یارفتارهایی که ظاهر می گردند به عللی بر می گردند که ابتدا باید آن علل را شناسایی کرد و از آن طریق، معلول را هم از سر راه برداشت بدون اینکه به بقیه اعضا لطمه ای بخورد. و این فقط از طریق حکمت میسر است و راه دیگری ندارد. علم جدید همیشه و بلااستثناء در همه موارد (به جای درست کردن ابرو) چشم را کور می کند! من در بررسی امراض مختلف و معالجات این ها. به این رسیده ام که روش معالجات این ها مضحک و خنده دار است و سراپا جهل است.
🔘 امام صادق علیه السلام: «إِنَّمَا نَزَلَ‌ السَّوِيقُ‌ بِالْوَحْيِ مِنَ السَّمَاء» همانا سویق با وحی از آسمان نازل شده است. ✍🏻 منبع : الکافی، ج۶، ص۳۰۶ المحاسن، البرقی، ج۲، ص۴۸۸ ⚠️ سویق ، ترکیبی از آرد تفت داده شده‌ی (بدون روغن) و سبوس تفت داده شده برخی حبوبات (مثل گندم،جو،عدس و ...) می‌باشد. ___________________________ 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ پیامبر صل الله علیه و آله: «كُلُوا الثُّومَ وَ تَدَاوَوْا بِهِ فَإِنَّ فِيهِ شِفَاءً مِنْ سَبْعِينَ دَاء» سیر بخورید و با آن مداوا کنید، که هفتاد بیماری را شفا می‌دهد. 📚 منبع : مکارم الاخلاق، ص ۱۹۰ 🧄 ________________________ 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
🔸🔹🔸 💠 میلاد با سعادت حضرت امیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السلام و روز پدر را تبریک و تهنیت عرض می کنیم 🌹 🔆 از حضرت علی علیه السلام روایت شده: 🔸 الْعِلْمُ ثَلاثَهٌ: اَلْفِقْهُ لِلاَْدْیانِ، وَ الطِّبُّ لِلاَْبْدانِ،وَ النَّحْوُ لِلِّسانِ (بحار الأنوار ، ج 75، ص 45). 🔹 دانش سه قسم است: فقه برای دین، طب برای تن و نحو برای زبان. 🔰 دفتر آیت الله تبریزیان 🔸🔹🔸
🔹🔸🔹 💐زیارت حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام (زیارت امین‌الله) 💠السَّلامُ عَلَيک يااَمينَ اللهِ فى‏ اَرْضِهِ، وَحُجَّتَهُ عَلى‏ عِبادِهِ، 《اَلسَّلامُ عَلَيک يا اَميرَالْمُؤْمِنينَ》، اَشْهَدُ اَنَّک جاهَدْتَ فِى اللهِ حَقَّ جِهادِهِ، وَعَمِلْتَ بِکتابِهِ، وَاتَّبَعْتَ سُنَنَ نَبِيهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيهِ وَآلِهِ، حَتّى‏ دَعاک اللهُ اِلى‏ جِوارِهِ، فَقَبَضَک اِلَيهِ بِاخْتِيارِهِ، وَاَلْزَمَ اَعْدائَک الْحُجَّةَ مَعَ مالَک مِنَ الْحُجَجِ‏ الْبالِغَةِ عَلى‏ جَميعِ خَلْقِهِ، 💠اللّهُمَّ فَاجْعَلْ نَفْسى‏ مُطْمَئِنَّةً بِقَدَرِک‏، راضِيةً بِقَضآئِک، مُولَعَةً بِذِکرِک وَدُعآئِک، مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ اَوْلِيآئِک، مَحْبُوبَةً فى‏ اَرْضِک وَسَمآئِک، صابِرَةً عَلى‏ نُزُولِ بَلائِک، شاکرَةً لِفَواضِلِ نَعْمآئِک، ذاکرَةً لِسَوابِغِ آلآئِک، مُشْتاقَةً اِلى‏ فَرْحَةِ لِقآئِک، مُتَزَوِّدَةً التَّقْوى‏ لِيوْمِ جَزآئِک، مُسْتَنَّةً بِسُنَنِ اَوْلِيآئِک، مُفارِقَةً لِأَخْلاقِ اَعْدائِک، مَشْغُولَةً عَنِ الدُّنْيا بِحَمْدِک وَثَنآئِک، 💠اللّهُمَّ اِنَّ قُلُوبَ الْمُخْبِتينَ اِلَيک والِهَةٌ، وَسُبُلَ الرَّاغِبينَ اِلَيک شارِعَةٌ، وَ اَعْلامَ الْقاصِدينَ اِلَيک واضِحَةٌ، وَاَفْئِدَةَ الْعارِفينَ مِنْک فازِعَةٌ، وَاَصْواتَ الدَّاعينَ اِلَيک صاعِدَةٌ، وَاَبْوابَ الْإِجابَةِ لَهُمْ مُفَتَّحَةٌ، وَدَعْوَةَ مَنْ ناجاک مُسْتَجابَةٌ، وَتَوْبَةَ مَنْ‏ اَنابَ اِلَيک مَقْبُولَةٌ، وَعَبْرَةَ مَنْ بَکى‏ مِنْ خَوْفِک مَرْحُومَةٌ، وَالْإِغاثَةَ لِمَنِ اسْتَغاثَ بِک مَوْجُودَةٌ، وَالْإِعانَةَ لِمَنِ اسْتَعانَ بِک مَبْذُولَةٌ، وَعِداتِک لِعِبادِک مُنْجَزَةٌ، وَزَلَلَ مَنِ اسْتَقالَک مُقالَةٌ، وَاَعْمالَ‏ الْعامِلينَ لَدَيک مَحْفُوظَةٌ، وَاَرْزاقَک اِلَى الْخَلائِقِ مِنْ لَدُنْک نازِلَةٌ، وَعَوآئِدَ الْمَزيدِ اِلَيهِمْ واصِلَةٌ، وَذُنُوبَ الْمُسْتَغْفِرينَ مَغْفُورَةٌ، وَحَوآئِجَ خَلْقِک عِنْدَک مَقْضِيةٌ، وَجَوآئِزَ السَّآئِلينَ عِنْدَک مُوَفَّرَةٌ، وَ عَوآئِدَ الْمَزيدِ مُتَواتِرَةٌ، وَمَوآئِدَ الْمُسْتَطْعِمينَ مُعَدَّةٌ، وَمَناهِلَ الظِّمآءِ مُتْرَعَةٌ، 💠اللّهُمَّ فَاسْتَجِبْ دُعآئى‏، وَاقْبَلْ ثَنآئى‏، وَاجْمَعْ بَينى‏ وَ بَينَ‏ اَوْلِيآئى‏، بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَعَلِىٍّ وَ فاطِمَةَ، وَالْحَسَنِ وَالْحُسَينِ، اِنَّک وَلِىُ‏ نَعْمآئى‏، وَمُنْتَهى‏ مُناىَ، وَغايةُ رَجائى‏ فى‏ مُنْقَلَبى‏ وَمَثْواىَ، 💠انْتَ اِلهى‏ وَ سَيدى‏ وَمَوْلاىَ، اِغْفِرْ لِأَوْلِيآئِنا، وَ کُفَّ عَنَّا اَعْدآئَنا، وَاشْغَلْهُمْ عَنْ اَذانا، وَ اَظْهِرْ کلِمَةَ الْحَقِّ وَاجْعَلْهَا الْعُلْيا، وَ اَدْحِضْ کلِمَةَ الْباطِلِ وَاجْعَلْهَا السُّفْلى‏، اِنَّک عَلى‏ کلِّشَى‏ءٍ قدیر. 🔆 میلاد با سعادت مولی الموحدین، حضرت امیر المؤمنین علی علیه السلام بر همگان مبارک 🔰 دفتر آیت الله تبریزیان 🔹🔸🔹
⚜️ امام صادق علیه السلام: «لو یعلم الناس ما في التفاح ما داووا مرضاهم إلا به ، ألا و إنه أسرع شيء منفعة للفؤاد خاصة ، و إنه نضوحه.» اگر مردم می‌دانستند که در سیب چیست، بیمارانشان را جز به آن درمان نمی‌کردند، بدانید که سیب، بویژه، سودمندترین چیز برای قلب و مایه شست و شوی آن است. 📓 منبع : طب الأئمة لابني بسطام، ص۱۳۵ الکافی، ج۶، ص۳۵۷، ح۱۰ المحاسن / بحارالانوار ... دانشنامه احادیث پزشکی، ج۱، ص۲۳۱. ح۳۲۳ •• •• •• •• •• 💢 مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان 💢 @daroo100
1_1472947832.PDF
569.7K
✅ رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه ممانعت از ورود کارکنان واکسن نزده 👈 در همه ادارات قابل استفاده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیوان عدالت اداری به نفع واکسن نزده ها رای داد. ✅ دیوان عدالت اداری : صرفا کرده وبه اختیار نداده است که بتواند مقابل ورود کارمندان دولت را بگیرد .
⚫️ قسمتی از خطبه حضرت زینب سلام الله علیها در کاخ یزید لعنت الله علیه: ای یزید آیا گمان می بری این که اطراف زمین و ‌آفاق آسمان را بر ما تنگ گرفتی و راه چاره را بر ما بستی که ما را به مانند کنیزان به اسیری برند، ما نزد خدا خوار و تو سربلند گشته و دارای مقام و منزلت شده ای، پس خود را بزرگ پنداشته به خود بالیدی، شادمان و مسرور گشتی که دیدی دنیا چند روزی به کام تو شده و کارها بر وفق مراد تو می چرخد، و حکومتی که حق ما بود در اختیار تو قرار گرفته است، آرام باش، آهسته تر. آیا فراموش کرده ای قول خداوند متعال را «و کسانی که کافر شدند، گمان نکنند مهلتی که به آنان می دهیم به سودشان خواهد بود، جز این نیست که مهلتشان می دهیم تا بر گناه خود بیفزایند، و برای آنان عذابی خوار کننده است» ( ترجمه سوره آل عمران / آیه 178) - منبع: مقتل الحسین، ابومخنف، ترجمه سید علی محمد موسوی جزایری در بلاغت چون علی در فصاحت چون حسن در شهامت چون حسین و در حیا چون مادر است •• •• •• •• •• ▪️ مرکز طب اسلامی آیت الله تبریزیان ▪️ @daroo100