eitaa logo
درس اخلاق
55.1هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
7هزار ویدیو
30 فایل
جهت مشاوره رایگان 👇 ایدی استاد حسینی @HosseiniMadras تبلیغات 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4031513195Cc2c5e9c9df
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنران :حجت الاسلام 🔴موضوع : منفعت دائمی 🌸ویژه ولادت صدیقه کبری زهرا(س)🌸 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓 قالَتْ علیها السلام :مَنْ اصْعَدَ إ لیَ اللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ، اهْبَطَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ لَهُ افْضَلَ مَصْلَحَتِهِ. حضرت فاطمه زهرا (س):هر کس عبادات و کارهای خود را خالصانه برای خدا انجام دهد، خداوند بهترین مصلحت ها و برکات خود را برای او تقدیر می نماید. 📚بحار ج 67 ص 249 ح 25 🍃🍃🍃➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
  🔵👈 مداومت در سه چیز!  شخصى از علماى اصفهان، اهل معقول و منقول بود که به مرحوم میرزاى شیرازى (ره) اشکالاتى داشت. لذا مطالبى نوشت نامه را علماى اصفهان امضا کردند و به نجف رفت تا نامه را به میرزاى شیرازى (ره) بدهد. قبل از آن ، به خدمت مرحوم «ملا فتحعلى سلطان آبادى (ره)» رسید و ایشان از مضمون نامه اى که در جیب آن عالم اصفهانى بود، او را با خبر کرد. آن آقا تکان خورد و تعجب کرد و با این که خودش را خیلى بالا مى دانست تواضع به خرج داد، لذا به ملا فتح على گفت: به ما چیزى بفرمایید تا استفاده کنیم. فرمود: شما که خود از علما و بزرگانید! اصرار کرد. مرحوم ملا فتحعلى فرمود: به سه چیز مداومت داشته باشید: 🔴👈1- نماز اول وقت؛ 2- زیارت عاشورا در هر روز؛ 3 - هر شب دو رکعت نماز وحشت بخوانید و به مؤمنین و مؤمناتى که کسى را ندارند و از دنیا رفته اند، هدیه کنید. [ از فرمایشات آیت الله بهجت در کتاب نکته هاى ناب ، ص148] 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
موضوع: 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درس اخلاق
🍃🍃🍃 نکوهش #بدزبانی همان‌طور که در مقدمه نیز ذکر شد، یکی از بزرگترین آفات و خطرات زبان، بد زبانی ا
🍃🍃 🔵حکایت برخورد پیامبر (ص)با عایشه عده ای از یهودیان توطئه کردند که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله” را مورد تمسخر و استهزا قرار دهند. يكى از آنها از کنار رسول الله”صلی الله علیه و آله” عبور كرد و به جاى اينكه بگويد: «سلام عليكم» گفت: «سام عليكم‏». [سام به معنای شمشير است و سام عليكم در اصطلاح به معنى «مرگ بر تو باد» است] پيامبر”صلی الله علیه و آله” در جواب فرمود: «عليكم» يعنى بر تو باد. دومى آمد و او نيز به ایشان گفت: «سام عليكم» و حضرت نیز در جواب فرمود: «عليكم»؛ يعنى آنچه گفتى بر خودت باد. نفر سوم آمد و او هم مانند آن دو نفر گفت: «سام عليكم». حضرت هم در جواب فرمود: «عليكم». عايشه خدمت حضرت بود. از مشاهدۀ اين وضعيت ناراحت شد و به آنها گفت: «يا ابناء القردة و الخنازير» يعنى ای فرزندان بوزينه‏ها و خوك­ها! چرا با پيامبر”صلی الله علیه و آله” اين چنين حرف مى ‏زنيد؟ نسبتى را كه عايشه به آنها داد، از نظر قرآن کریم نيز درست بود اما عايشه مى‏ گويد: پيغمبر اكرم”صلی الله علیه و آله” رنگش تغيير كرد، رو به من كرده و گفت: اى عايشه! چرا فحش دادى؟ عايشه مى‏ گويد گفتم: يا رسول الله! اينها توطئه كرده ‏اند و يكى پس از ديگرى مى‏ آيند و به شما توهین می‌کنند. حضرت فرمود: من كه جواب ايشان را دادم؛ آنچه به من گفتند: گفتم «عليكم» يعنى بر شما باد. سپس فرمود: 🔵👈 اى عايشه! مگر نمى ‏دانى گفتار و كردار ما مجسم مى‏ شود؛ اين فحش‏ها به صورت­هاى زشتى مجسم مى‏ شوند و در روز قيامت با انسان محشور مى‏ گردند. حرف بد، حتى با لفظ «پدر سوخته» و امثال اينها، در روز قيامت به صورت سگ، خوك و حيوانات وحشتناك در مى ‏آيد و اطراف انسان را مى‏ گيرد. 📚 جهاد با نفس ج ۱ ص ۱۶۹ 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
موضوع: رفع 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓 🌹پيامبر صلی الله علیه و آله🌹  أَوْصَانِي رَبِّي بِسَبْعٍ أَوْصَانِي بِالْإِخْلَاصِ فِي السِّرِّ وَ الْعَلَانِيَةِ وَ أَنْ أَعْفُوَ عَمَّنْ ظَلَمَنِي وَ أُعْطِيَ مَنْ حَرَمَنِي وَ أَصِلَ مَنْ قَطَعَنِي وَ أَنْ يَكُونَ صَمْتِي فِكْراً وَ نَظَرِي عَبَراً.   پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه به من ظلم نموده، بخشش به كسى كه مرا محروم كرده، رابطه با كسى كه با من قطع رابطه كرده، و سكوتم همراه با تفكّر و نگاهم براى عبرت باشد. 📚كنزالفوائد ج 2 ، ص 11  🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
نکتۀ بسیار مهّم! از وصایای رسول الله صلی الله علیه و آله به اباذر : يَا ابَاذرٍّ؛ اِذَا تَبِعتَ جَنَازَةً فَليَكُن عَقلُكَ فِيهَا مَشغُولاً بِالتَّفَكُّرِ وَ الخُشُوعِ وَ اعلَم انَّكَ لَاحِقٌ بِه.» ( مکارم الاخلاق ، ص 465 )  اى ابوذر؛ هنگامى كه دنبال جنازه ای حركت مى كنى عقلت را به تفكر و خشوع مشغول ساز، بدان كه تو نيز به او ملحق مى شوى.  شرح حدیث : عبرت گرفتن از مرگ و جنائز، یکی از اموری ست که باید به آن التفات کنیم. توجه به مرحله ی عبور از این عالم و این نشئه،نکته ی بسیار مهمّی ست. از بس تمام امور عالم تکراری شده،انسان به آن عادت می کند.در این جا اراده و اختیاری داریم ، ابزارعملی داریم و امکان سعادت و شقاوت در اختیار مان هست . میدانی برای تحرّک ما باز است که مدتش محدود می باشد . از این میدان که خارج شدیم ، وارد میدان وسیع و نامحدودی خواهیم شد که در آنجا نه امکان تحرّک هست، نه امکان پیشرفت و نه امکان به دست آوردن چیزی . در آن جا باید یکی یکی و مثقال مثقال ،نتایج آنچه را این جا فراهم شده بچینیم. فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ. وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً يَرَهُ خروج از این مرحله و ورود به آن مرحله، بسیار خطرناک و هولناک است. 🔴👈 پس باید به این توجّه کرد! پیر و جوان هم ندارد. شما جوان ها شانستان خیلی بیشتر از ما پیرها نیست خیلی ها در جوانی از این مرحله عبور می کنند. چه قدر افرادی که زنده بودند ،با نشاط حرف می زدند و کار می کردند و از مُرده ها و دوستان قدیمی شان صحبت می نمودند، حالا خودشان هم جُزوِ آنها هستند. ما هم به همین زودی به آنها ملحق خواهیم شد! فرصت را قدر بدانید! قدر دانستنش هم به این است که،در این فرصت به آنچه خدا را راضی می کند،مشغول شویم. 🔵👈 قدر جوانی را دانستن،یعنی با قدرت و نیروی جوانی رضای خدای متعال را به دست آوردن. همان چیزی که فردا از من خواهی پرسید و مؤاخذه خواهی کرد،مرا در آن به کار بینداز! این درخواست ما از خداست! [ شرح حدیث از حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در مقدمه درس خارج ، 1392 .] ❤️ ❤️ ✅✅✅ بسیار ❗️ 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
موضوع: تصفیه 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
درس اخلاق
🍃🍃 آفات زبان #سخن_چینى قسمت پنجم (۵): پیامدهاى زشت سخن چینى سخن چینى پیامدهاى ناخوشایندى را بر
🍃🍃 قسمت ششم 3 – رسوایى سخن چین : سخن چین به دنبال عیب ها و نقص هاى مردم مى رود تا ابزار لازم براى رفتار زشت خود را فراهم آورد. رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) پس از آن که سخن چینان را به تفرقه اندازى وصف مى کند، مى فرماید: …الباغون للبراء المعایب. … کسانى که در جست و جوى عیب هاى خوبان و صالحان هستند. امیر على (علیه السلام ) هم ایشان را با همین وصف نام برده ، است : المبتغون للبرآء المعایب . کسى که در پى عیب هاى مسلمانان است ، سرانجام رسوا مى شود. چنان که رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: یا معشر من اسلم بلسانه و لم یخلص الایمان الى قلبه لا تذموا المسلمین و لا تتبعوا عوراتهم ، فانه من تتبع عوراتهم تتبع الله عورته و من تتبع الله تعالى عورته یفضحه فى بیته . اى کسانى که به زبان اسلام آورده اید، ولى ایمان در دل شما خالص نشده ! مسلمانان را نکوهش ، و عیوب پنهان ایشان را دنبال نکنید. همانا کسى که در جست و جوى عیب مسلمانان باشد، خداوند به دنبال عیب او خواهد بود و هر کس خداوند در پى عیبش باشد، او را در خانه خودش رسوا مى سازد. ۴ – سلب اعتماد و دور شدن از مردم : بیم و هراس مردم از نقل رفتار و گفتارشان نزد دیگران ، موجب بى اعتمادى آن ها به سخن چین مى شود. مردم سخن چین را امانت دار ندانسته ، از سخن گفتن نزد او مى پرهیزند. امیر مؤ منان على (علیه السلام ) مى فرماید: لا تجتمع امانه و نمیمه . امانت با سخن چینى جمع نمى شود. سلب اعتماد از سخن چین ، موجب فاصله گرفتن مردم از او مى شود؛ چنان که امیر مؤ منان على (علیه السلام ) مى فرماید: ایاک و النمیمه فانها…تبعد عن الله و الناس . از سخن چینى بپرهیزید که موجب دور ساختن از خدا و مردم مى شود. ✅✅ دارد... اخلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان//استاد ایت الله مجتبی تهرانی 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
موضوع: 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
@dars_akhlaq .mp3
2.92M
🔴 مجموعه درس اخلاق 🔴 💐🎙 🍃🔻 موضوع 🔻🍃 🔵 🌹 بسیار زیباست 👌👌 ═══✼🍃🌹🍃✼══ 🔴کــانال درس اخلاق ✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓 🌸 امام على عليه السلام 🌸 مَن حَسُنَت خَليقَتُهُ طابَت عِشرَتُهُ؛   هر كس خوش اخلاق باشد، زندگى اش پاكيزه و گوارا مى گردد. 📚تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 255 ، ح 5378 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
درس اخلاق
🎥 #کلیپ_تصویری 💐🎙 #مقام_معظم_رهبری 🍃🔻 موضوع 🔻🍃 🔴👈 بعضیا میگن شما که میگید فرزند زیاد خب
🍃🍃 حاجَب از آتش ! عَن جابر بن یزید الجُعفی عَن ابی جعفرٍ محمدبن‌علیٍ الباقر علیه‌السلام قال مَن قَدَّمَ اَولَاداً یَحتَسِبُهُم عِندَالله حَجَبُوهُ مِنَ النَّارِ بِإِذنِ الله عَزَّوَجَل؛ (الامالی شیخ صدوق، صفحه‌ی 634) «یَحتَسِبُهُم عِندَالله» یعنی جوری این فرزندان را، این اولاد را بار بیاورد که بتواند آنها را به حساب خدا بگذارد. طبعاً فرزندی را انسان می تواند به حساب خدا بگذارد که او تربیت الهی پیدا کرده باشد؛ متدیّن باشد؛ اهل فسق و فجور و تضییع اوقات و این ها نباشد. این [فرزند] را انسان می تواند به حساب خدا بگذارد و الّا اگر یک فرزندی بود که انسان یا او را بد تربیت کرد – کما این که بعضیها فرزندان خودشان را بد تربیت می کنند؛ از اوّل این بچّه را اهل دنیا و اهل اشرافیگری و اهل شهوات و این ها بار می‌آورند. در محیط خانواده، پدر و مادر، مشی شان برای فرزند یک سرمشق است. اگر این سرمشق، سرمشق بدی باشد، بچّه بد بار می‌آید. فرض کنید پدر و مادر متقلّب [باشند]، دروغگو [باشند]، به همدیگر رحم نمی کنند، به همدیگر خیانت می کنند؛ اینها را هم بچّه می بیند جلوی چشمش؛به مسائل دینی اهمّیّت نمی دهند؛ به فرائض، به نماز، به روزه. بچّه [هم] همین‌جور بار می‌آید. این تربیت بد است- [یا] گاهی هست که انسان بچّه را، تربیت بد هم نمی کند لکن رها می کند؛ خیلی از ماها گرفتار این معنا هستیم؛ نه این که بچّه را بد تربیت کنیم، نه، اما رهایش می کنیم؛ احساس مسئولیّتی کَأنّه نسبت به او نداریم. 🔻 گاهی اوقات برای درس خواندن و مشق نوشتنش صرف وقت می کنیم اما برای نماز خواندنش، برای آشنا شدنش با قرآن، با مسائل دینی، نه، هیچ وقتی نمی گذارد. این رها کردن بچّه است. این ها را نمی شود انسان به حساب خدا بگذارد؛ یعنی بگوید خدایا این بچّه را من تربیت کردم برای تو، در حساب تو؛ نمی شود. 🔵👈 آن فرزندی را می شود انسان به حساب خدا بگذارد که او را رها نکند و تربیت خوب هم بکند. البتّه توجّه داشته باشید و توجّه دارید که تربیت فرزندان این‌جور نیست که انسان هر یک‌یک بچّه‌ها را بخواهد [که] مثل یک شاگرد معیّنی جلو [بیایند]، دعوتشان کند، بهشان حرف بزند [و] تربیتشان کند؛ نه. بعضیها می گویند که شما می گویید فرزند زیاد [داشته باشید]، خُب اگر [فرزندان] زیاد شدند در خانه، تربیتشان نمی توانیم بکنیم؛ این حرف غلط است. 😍 تربیت فرزندان، تربیت تک‌تک فرزندان نیست، تربیت محیط خانواده است. محیط خانواده که خوب بود، چه بچّه یکی باشد چه پنج تا،فرقی نمی کند، به‌طور طبیعی، به‌طور غالب خوب تربیت می شوند. پس بنابراین «یَحتَسِبُهُم عِندَالله» که در این حدیث شریف هست، معنایش این است که بچّه را جوری تربیت کند که بتواند او را پای خدا حساب کند. حالا، اگر «مَن قَدَّمَ اَولَاداً یَحتَسِبُهُم عِندَالله»، ... ، پرورش بدهد، ارائه بدهد فرزندانی را- که بتواند آنها را پای خدا حساب بکند، این فرزندان، او را از آتش الهی، از عذاب الهی دور نگه می دارند، مانع می شوند. 🔴👈 این یکی از این چیزهای مهم است. خدای متعال به ما میگوید که عمل صالح کنید تا پیش خدای متعال مأجور باشید، از عذاب الهی مأمون باشید؛ اما به این اکتفا نمی کند؛ می فرماید اگر چنانچه نسل بعد از خودتان را هم تربیت کردید، این هم یک حسنه‌ای است، یک عمل صالحی است که می تواند شما را حاجَب از آتش باشد. شرح حدیث از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی)-[ منبع : Khamenei.ir ] ❤️ ❤️  🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
موضوع: پاک شدن 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
ما ربُّ الارباب را رها و گم کرده ایم ! مردان الهی و تربیت شده که تربیت یافتگان حق هستند، به وسیله قوّۀ عاقله از همۀ مفاسد ونجاسات باطنی پاک هستند، و به سبب قوۀ عقل هیچ گاه به پلیدیهای نفسانی آلوده نمی گردند. انسان به وسیله تربیت الهی به جایی می رسد که حاکم بر هوای نفس می شود. 🔴👈 اگر انسان به این مقام رفیع نائل گردد و روحانی شود، بر همه طبیعت حاکم می شود. اراده مرد الهی و انسان کامل روحانی، همه تأثیر گذارنده های طبیعی و عوالم مادی را از کار می اندازد و تصرّف در ماده کائنات و طبیعت می کند. او حاکم است و طبیعت محکوم و تحت فرمان اوست. به برکت نورانیت و ولایت مطلقه حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) انسان، حاکم بر آتشهای دنیا و آخرت می شود و آتش، تحت فرمان او می گردد. تربیت، از مقام رحمت خداوند نشأت می گیرد، لکن انسان، ظلوم و جهول است. 🔵👈 متأسفانه ما انسانها ربُّ الاَرباب را، که ربِّ مطلق است رها و گم کرده ایم و به در خانه او نمی رویم و در عوض به در خانه دیگران مراجعه می کنیم. این هم از بی عقلی و جهل انسانهاست. [ اکبر اسدی ، نردبان آسمان ( مجموعه درس های اخلاق آیت الله بهاء الدینی)، قدسیان ، چاپ دوازدهم ، ص19 و 20 ]  🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درس اخلاق
🍃🍃 #آفات_زبان #سخن_چینى قسمت ششم 3 – رسوایى سخن چین : سخن چین به دنبال عیب ها و نقص هاى مردم مى
🍃🍃 قسمت هفتم پیامدهاى آخرتى سخن چینى ۱ – عذاب قبر: سخن چین از آغاز ورود به جهان برزخ ، گرفتار عقوبت رفتار ناپسند خویش ‍ مى شود. رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) در وصیت به امیر مؤ منان على (علیه السلام ) فرمود: یا على احذر…النمیمه فان …النمیمه توجب عذاب القبر. اى على از سخن چینى بپرهیز که همانا موجب عذاب قبر مى شود. امیر مؤ منان على (علیه السلام ) نیز مى فرماید: عذاب القبر یکون من النمیمه . عذاب قبر از سخن چینى است . ۲ – مسخ در محشر: بسیارى از گناه کاران در صحراى محشر با چهره واقعى رفتار خویش ‍ برانگیخته مى شوند و در این میان ، سخن چینان به سبب نوع خاص رفتار خود، به صورت یکى از حیوانات محشور مى شوند. معاذ بن جبل (از اصحاب رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) ) در منزل ابو ایوب انصارى نزدیک پیامبر (صلى الله علیه و آله و سلم ) نشسته بود. معاذ عرض کرد: اى پیامبر خدا! نظر شما درباره این آیه که مى فرماید: یوم ینفخ فى الصور فتاءتون افواجا، چیست ؟ رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: اى معاذ! مطلب بزرگى را پرسیدى ؛ (آن گاه اشک از چشمانش جارى شد و فرمود: (ده صنف از امت من پراکنده محشور مى شوند و خداوند آنان را از دیگر مسلمانان جدا، و چهره هایشان را مسخ مى کند. برخى از آنان به صورت میمون ، برخى به صورت … و…آنان که به صورت میمون محشور مى شوند، سخن چینانند…. ۳ – محروم شدن از بهشت : سخن چینى موجب خشم و سخط خداوند شده ، سخن چین را از بهشت محروم مى سازد. رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود: لا یدخل الجنه قتات . سخن چین وارد بهشت نمى شود. امام باقر (علیه السلام ) نیز مى فرماید: الجنه محرمه على القتاتین و المشاءین بالنمیمه . بهشت بر غیبت کنندگان و سخن چینان حرام است . از امام صادق (علیه السلام ) نقل شده است : اءربعه لا یدخلون الجنه الکاهن والمنافق و مدمن الخمر و القتات و هو النمام . چهار کس وارد بهشت نمى شوند: ۱ -کاهن ۲ – منافق ۳ – دائم الخمر ۴ – سخن چین . ۴ – عذاب آخرت : رفتار زشت سخن چین ، موجب خشم خداوند مى شود و او را گرفتار عذاب الاهى مى سازد. رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) در وصیت به ابوذر غفارى (ره ) فرمود: …یا اباذر صاحب النمیمه لا یستریح من عذاب الله فى الآخره . اى ابوذر! سخن چین در قیامت از عذاب خداوند راحت نخواهد شد. ✅✅ ادامه دارد... اخلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان//استاد ایت الله مجتبی تهرانی 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 🌹کانال درس اخلاق🌹 ✨✨✨✨✨ 🆔 @dars_akhlaq