بسم الله قاصم الجبّارین
خدمت مجاهد بزرگ جهان اسلام، دبیرکل محترم حزبالله لبنان؛ حجتالاسلام والمسلمین سیدحسن نصر الله –دامت توفیقاته-
سلام علیکم
کوتاه بگوییم: سخن در انتقام است. "وَ مَن قُتِلَ مَظلوماً فَقد جَعَلنا لِوَلِیِّه سُلطانا"
حکم خدای عزیز ذوالانتقام است که هرکسی مظلومانه کشته شد، اولیای دم او حقّ تقاص دارند.
اشقی الاشقیاء عالم، حاج قاسم و ابومهدی ما را ناجوانمردانه، بزدلانه، در نیمهی شب و در خارج میدان نبرد شهید کردند. حاج قاسم همانقدر فرزند اهواز و مشهد و تهران و قم و کرمان بود، که فرزند کاظمین و نجف بود. فرزند کابل و دمشق بود. او فقط فرماندهی سپاه قدس ایران نبود، او نماد اقتدار و قدرت جبههی مقاومت بود. حاج قاسم متعلق به کل جبههی مستضعفین عالم بود و برای رهایی آنان جنگید. لذا کل جبههی مقاومت باید انتقام فرماندهی شهیدشان را بگیرند.
مگر رهبر عظیمالشأن انقلاب اعلام نفرمودند که تقاص خون حاج قاسم به رفتن آمریکا از منطقه است؟ "وَ قَاتِلُوهُمْ حَتىَ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ لِلَّه" جبههی مقاومت باید هرچه سریعتر وارد عملیاتهای سنگین خونخواهی شود. آنها نماد اقتدار و امنیت ما را زدند، ما هم باید نماد اقتدار و امنیت عنکبوتی آنها در منطقه را بزنیم. چهطور میشود فرض کرد که آمریکا از منطقهی ما بیرون رود در حالیکه اسرائیل غاصب هنوز حضور نحسش در منطقه ادامه داشته باشد؟ کیست که نفهمد زمانی شرارتها و دخالتهای آمریکا در منطقه پایان میپذیرد، که امّ الفساد اسرائیل به جهنم برود. پس بسم الله!
حزبالله، انصارالله، حشدالشعبی و تمام گروههای مقاومت باید هرچه سریعتر انتقام خون حاج قاسم و ابومهدی را بستانند. اگر فعالانه برخورد کنیم هیچگاه جهانخواران ترسو جرئت نمیکنند، با وقاحت تمام از طرح ننگین معاملهی قرن رونمایی کنند.
درخواست عاجل جوانان انقلابی حوزهی علمیه از آن جناب، تسریع در عملیّاتهای انتقام است.
عقیدهی ما بر این است که خون حاج قاسم و ابومهدی آنقدر ظرفیت و برکت دارد که در صورت اقدامات شجاعانه و به هنگام همهی اضلاع جبههی مقاومت، وعدهی نابودی رژیم پوشالی اسرائیل سالیان سال به تعجیل افتد و انشاءالله دیر نباشد که به امامت حضرتتان، نماز جماعت را در قدس شریف اقامه کنیم.
طلاب حوزهی علمیّه در کنار همهی جوانان و آزادیخواهان مقاومت، منتظر انتقامهای پشیمانکننده و جبرانناپذیر حزبالله هستند و در این راه از بذل جان و مال و آبرو هیچ دریغ ندارند.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
تشکل طلبگی ربیون مشهد
مجموعه مطالعاتی صحیفه امام (ره) قم
بسیج مدرسه علمیه صدوقی فاز ۵ قم
بسیج مدرسه علمیه مشکات تهران
بسیج مدرسه علمیه کریمه اهل بيت قم
جنبش قیام الله قم
🆔 @dars_akhlaq
🗓 #حدیث_روز
🌸 امام على عليه السلام 🌸
أَشْرَفُ الْخَلَائِقِ التَّوَاضُعُ وَ الْحِلْمُ وَ لِينُ الْجَانِبِ.
شريف ترين اخلاق، تواضع، بردبارى و نرم خويى است.
عیون الحکم و المواعظ(لیثی) ص 115 ، ح 2555
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🌹کانال درس اخلاق🌹
✨✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
همیشه توجه مان به عیوب خودمان باشد
بی عیب ما نداریم در دنیا و ما باید همیشه توجه مان به آن عیوب خودمان باشد .....و انسان که بخواهد برای خدا کار بکند و به مقام انسانیت برسد ،
🔴👈 باید همیشه دنبال این باشد که ببیند چه عیبی دارد . دنبال این نباشد که ببیند چه حسنی دارد. برای این که ، دنبال این که چه عیبی دارد ، می شود انسان در صدد رفع آن برآید ، و دنبال این که چه حسنی دارد پرده می شود در چشم انسان و نمی تواند عیوب خودش را ببیند.
❤️امام خمینی (ره ) ، صحیفه نور ، ج 17 ، ص 161
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🌹کانال درس اخلاق🌹
✨✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
درس اخلاق
🍃🍃 #آفات_زبان #سخن_چینى قسمت دوم (۳): نکوهش سخن چینى از دید شرع سخن چینى در آیات و روایات ب
🍃🍃
#آفات_زبان #سخن_چینى
قسمت سوم
انسان در برابر سخن چین چند وظیفه دارد:
۱ – او را تصدیق نکند؛ زیرا گناه کار و فاسق است و گواهى فاسق پذیرفته نمى شود؛ چنان که خداوند متعالى در قرآن کریم مى فرماید:
ان جاءکم فاسق بنباء فتبینوا.
اگر فاسقى براى شما خبرى آورد، درباره خبرش تحقیق کنید.
۲ – او را از این کار باز دارد؛ زیرا عمل او از امور منکر بوده و خداوند متعالى در قرآن مى فرماید:
و اءمر بالمعروف و انه عن المنکر.
امر به معروف کن و از منکر بازدار.
۳ – از او ابراز تنفر کند؛ زیرا او مبغوض خدا است و تنفر از مبغوض خدا لازم است .
۴ – به شخصى که مطلب از او نقل شده ، گمان بد نبرد؛ زیرا خداى تعالى مى فرماید:
اجتنبوا کثیرا من الظن ان بعض الظن اثم.
از بسیارى گمان ها بپرهیزید؛ چرا که بعضى از گمان ها، گناه است .
۵ – گفتار سخن چین ، او را به تحقیق و تجسس درباره شخصى که از او نقل شده وا ندارد که خداى تعالى مى فرماید: و لا تجسسوا.
۶ – خودش مرتکب کارى که دیگران را از آن نهى مى کند نشود؛ یعنى سخن چینى او را براى کسى که سخن از جانب او نقل شده ، بیان نکند؛ زیرا در این صورت ، هم سخن چینى و هم غیبت کرده است . مردى نزد امیر مؤ منان على (علیه السلام ) آمد و درباره دیگرى بدگویى کرد.
حضرت فرمود:
یا هذا نحن نساءل عما قلت فان کنت صادقا مقتناک ، و ان کنت کاذبا عاقبناک ، و ان شئت اءن نقیلک اءقلناک ؟ قال : اقلنى یا اءمیرالمؤ منین .
اى فلانى ! ما از آن چه گفتى ، مى پرسیم [= بازخواست مى کنیم ] اگر راست گفته باشى ، تو را دشمن مى داریم و اگر دروغ گفته باشى ، تو را مجازات مى کنیم و اگر بخواى رهایت کنیم [= از کرده خویش پشیمان شوى ] تو را رها مى کنیم . (آن مرد) گفت : اى امیر مؤ منان ! رهایم کنید.
✅✅ #ادامه دارد...
اخلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان//استاد ایت الله مجتبی تهرانی
#آیت_الله_مجتبی_تهرانی
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🌹کانال درس اخلاق🌹
✨✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq
درس اخلاق
🍃🍃 #آفات_زبان #سخن_چینى قسمت سوم انسان در برابر سخن چین چند وظیفه دارد: ۱ – او را تصدیق نکند؛
🌸🌸🌸
🔵درس اخلاق #آفات_زبان #سخن_چینى
🔴👈 انسان در برابر سخن چینی چند وظیفه دارد...
🗓 قسمت 3⃣
تربیتی در حساب خدا !
عَن جابر بن یزید الجُعفی عَن ابی جعفرٍ محمدبنعلیٍ الباقر علیهالسلام قال مَن قَدَّمَ اَولَاداً یَحتَسِبُهُم عِندَالله حَجَبُوهُ مِنَ النَّارِ بِإِذنِ الله عَزَّوَجَل؛ (الامالی شیخ صدوق، صفحهی 634)
«یَحتَسِبُهُم عِندَالله» یعنی جوری این فرزندان را، این اولاد را بار بیاورد که بتواند آنها را به حساب خدا بگذارد. طبعاً فرزندی را انسان می تواند به حساب خدا بگذارد که او تربیت الهی پیدا کرده باشد؛ متدیّن باشد؛ اهل فسق و فجور و تضییع اوقات و این ها نباشد. این [فرزند] را انسان می تواند به حساب خدا بگذارد و الّا اگر یک فرزندی بود که انسان او را بد تربیت کرد –کما این که بعضیها فرزندان خودشان را بد تربیت می کنند؛ از اوّل این بچّه را اهل دنیا و اهل اشرافیگری و اهل شهوات و این ها بار میآورند. در محیط خانواده، پدر و مادر، مشی شان برای فرزند، یک سرمشق است. اگر این سرمشق، سرمشق بدی باشد، بچّه بد بار میآید. فرض کنید پدر و مادر متقلّب [باشند]، دروغگو [باشند]، به همدیگر رحم نمی کنند، به همدیگر خیانت می کنند؛ اینها را هم بچّه، جلوی چشمش می بیند ؛ [پدر و مادر] به مسائل دینی اهمّیّت نمی دهند؛ به فرائض، به نماز، به روزه. بچّه [هم] همینجور بار میآید. این تربیت بد است.
🔵👈 گاهی هست که انسان بچّه را، تربیت بد هم نمی کند لکن رها می کند؛ خیلی از ماها گرفتار این معنا هستیم؛ نه این که بچّه را بد تربیت کنیم، نه، امّا رهایش می کنیم؛ کَأنّه احساس مسئولیّتی نسبت به او نداریم. گاهی اوقات برای درس خواندن و مشق نوشتنش وقت صرف می کنیم اما برای نماز خواندنش، برای آشنا شدنش با قرآن، با مسائل دینی، نه، هیچ وقتی نمی گذاریم. این رها کردن بچّه است. این ها را نمی شود انسان به حساب خدا بگذارد؛ یعنی بگوید خدایا این بچّه را من تربیت کردم برای تو، در حساب تو؛ نمی شود. ... تربیت فرزندان، تربیت تکتک فرزندان نیست، تربیت محیط خانواده است. محیط خانواده که خوب بود، چه بچّه یکی باشد چه پنج تا باشد، فرقی نمی کند، بهطور طبیعی، بهطور غالب خوب تربیت می شوند. پس بنابراین «یَحتَسِبُهُم عِندَالله» که در این حدیث شریف هست، معنایش این است که بچّه را جوری تربیت کند که بتواند او را پای خدا حساب کند. حالا، اگر «مَن قَدَّمَ اَولَاداً یَحتَسِبُهُم عِندَالله»،
🔴👈 اگر [انسان] تقدیم کند اولادی را -تقدیم کند یعنی بار بیاورد، پرورش بدهد، ارائه بدهد فرزندانی را- که بتواند آنها را پای خدا حساب بکند، این فرزندان، او را از آتش الهی، از عذاب الهی دور نگه می دارند، مانع می شوند. این یکی از این چیزهای مهم است. خدای متعال به ما میگوید که عمل صالح کنید تا پیش خدای متعال مأجور باشید، از عذاب الهی مأمون باشید؛ اما به این اکتفا نمی کند؛ می فرماید اگر چنانچه نسل بعد از خودتان را هم تربیت کردید، این هم یک حسنهای است، یک عمل صالحی است که می تواند شما را حاجب از آتش باشد.
📡 برداشت از : Khamenei.ir
❤️ #مقام_معظم_رهبری ❤️
🔵👈 تربیتی در حساب #خدا ❗️
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
🌹کانال درس اخلاق🌹
✨✨✨✨✨
🆔 @dars_akhlaq