7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 حمید رسایی: آیت الله مصباح فرمودند من نه کسی هستم نه خودم را کسی میدانم...
🖋ما عاشق همین اخلاق علامه مصباح بودیم او خودش را کسی نمیدانست و همیشه با #غیرت_دینی تنها به فکر دفاع از دین و ولایت بود؛ غیرت دینی، درّی است که در بازار مدعیان #علم و #تخصص، کمیاب است.
🆔 @darseenghelab
🔹تاریخ کشور رابخوانید چرا که از راههای فریب جوانان #تحریف_تاریخ است و متاسفانه این کار به وفور انجام میگیرد.
🎙رهبرمعظم انقلاب: ۸۰/۸/۲۰
🆔 @darseenghelab
📌مقابله با تطهیرپهلوی از ضروریترین نیازهای رسانهای
🔹 یکماه دیگر تا #سوم_اسفند و صدمین سال #کودتای_رضاخانی باقی مانده است. اهل اطلاع از روند تطهیر خاندان منحوس پهلوی در فضای مجازی آگاه هستند. بیش از یک سوم فعالیتهای مربوط به حوزه تاریخ در فضای مجازی ذیل پروژه #تطهیرپهلوی است؛ پروژهای که از سال 88 با تجمیع نیروهای برانداز و تعریف پروژههای جدی برای سلطنتطلبان آغاز شده و هنوز ادامه دارد.
🔻 متاسفانه بدلیل ذهنیت نه چندان مثبت و نگاه درجه چندمی جریان انقلاب به #رسانه، هنوز اقدام خاصی در برابر پروژه تطهیرپهلوی صورت نگرفته است؛ پروژه دامنهداری که ضدیت با دین، تخریب نظام، ناامیدسازی مردم و چهرهسازی از عناصر بی لیاقتی همچون رضاپهلوی را در دستورکار قرارداده است.
💠 تا سوم اسفندماه، فرصت یکماههای در دست جریان انقلاب است تا فعالیتهای خود را بر این مساله متمرکز کند تا شاید بتواند بخشی از آثار عملیات 11 ساله دشمن را بزداید.
@darseenghelab
📌پیج رهبرانقلاب الگوی موفق فعالیت رسانهای تاریخی
🔹پیج khamenei_history در اینستاگرام ازفعالترین پیجهای #تاریخی جبهه انقلاب است. جالب آنست که در میان 10 پیج برتر تاریخی در اینستاگرام، تنها این پیج با 377هزار فالور، #انقلابی است و سایر پیجها متعلق به جریانات تجاری، تحریف، سلطنت طلب و روشنفکری هستند.
🔻 موضوع محوری فعالیتهای این پیج، مساله #مقاومت است. مقاومت در دو عرصه اقتصادی و سیاست خارجی مدنظر این پیج بوده که با استفاده از تاریخ مقاومت اقتصادی علمای عصر مشروطه و بهره گرفتن از تاریخ جهان، دنبال میشود.
💠 در این پیج، روند تاریخی پیشرفت سایر کشورها (آلمان، امریکا، انگلیس، ژاپن ، چین) بر مبنای تقویت ایده «اقتصاد مقاومتی» و «تولید ملی» مورد توجه قرار گرفته و تجربه مذاکرات با غرب و سابقه بدعهدی به اروپا و امریکا برجسته میشود.
🖋 پیج مذکور از سایر صفحات انقلابی متفاوت است زیرا اولا تاریخ را ناظر به اولویتها و #نیازهای_واقعی جامعه روایت می کند ثانیا از #تکنیکهایی مانند قرینهسازی با استفاده ازتاریخ جهان به خوبی استفاده میکند.
🆔 @darseenghelab
📌موسسه علامه مصباح باید #سکولار باشد❗️
#اختصاصی
#خیلی_مهم
🆔 @darseenghelab
«نقدی بر امتداد خط #اعتدال در ژورنالیسم حوزوی توسط فرید مدرسیهای معمم»
🔹 سایت #مباحثات طی یادداشتی تحت عنوان «چه کسی رئیس موسسه امام خمینی(ره) خواهد شد؟» روایتی تحریفآمیز از روند تحولات موسسه امام خمینی(ره) بیان کرده و نهایتا اتخاذ رویه سکولار را به این موسسه توصیه کرده است.
💠 مباحثات، ضمن تقسیم اساتید موسسه به دو گروه «علمی» و «سیاسی»، ورود موسسه به مسائل سیاسی را آفت اصلی این موسسه و عامل سقوط این مرکز علمی تفسیر میکند و مینویسد: «به نظر می رسد آنچه که در سالهای گذشته بیش از هرچیز منجر به تضعیف این مؤسسه گردیده تبدیل شدن جریان سیاسی این مرکز به ویترین مؤسسه و غفلت از معرفی و تقویت بخشها و شخصیتهای علمی این مرکز شده است.»
🔻 پیشفرض سایت #اعتدالی مباحثات آنست که ورود طلاب و اساتید به عرصه سیاسی، مخالف شان علمی ایشان است؛ چنین مفروضی دقیقا همان جمله پاکروان، رئیس #ساواک است که به امام خمینی(ره) گفت سیاست یعنی پدرسوختگی و بهتر است شما در آن دخالت نکنید❗️
🔹مباحثات پس از روایت تحریفآمیز و سکولار از گذشته موسسه، توصیهای #دستوری برای آینده این موسسه ارائه کرده و مینویسد: «باید دید ریاست بعدی این موسسه چه اولویتهایی برای خود تعریف خواهد کرد. قطعا بازگشت به اهداف اصلی موسسه یعنی تربیت طلاب متخصص در علوم انسانی باهدف پاسخگوئی به شبهات و عقائد انحرافی اولویت نخست این موسسه #باید باشد. هدفی که در ۱۵ سال اخیر بخاطر ورود برخی از اعضای آن به تشکیل جناحهای سیاسی کمتر مورد توجه قرار گرفتهاست»
🔻مباحثات در بخش پایانی این یادداشت بدون اشاره به منبع خاصی و صرفا بر اساس خیال و گمانه از آیتﷲ عباس کعبی و سیداحمد رهنمائی به عنوان گزینههای ریاست موسسه سخن گفته است هرچند وزن آیت الله رجبی را بالاتر از این دو بزرگوار تحلیل کرده است.
🆔 @darseenghelab
🖋 در بررسی این یادداشت سه نکته قابل طرح است.
1️⃣ آیا علامه مصباح تنها از سال 88 وارد مسائل سیاسی شد؟ مبارزات سال 42استاد با رژیم پهلوی، مقابله با جریان التقاط و چپگرا، نقد رویکرد دولت خاتمی و..، هیچکدام مساله سیاسی نیستند؟ چرا مباحثات، #تحریف_علامه_مصباح را در دستور کار قرارداده است؟
2️⃣ دوگانه علمی-سیاسی، حکایت از نگرش سکولار این سایت به عرصه #علم و #سیاست دارد. در این نگرش اگر شخص دانشمندی مانند دکتر نبویان یا آقاتهرانی وارد مسائل سیاسی شود، مرتکب امر اشتباهی شدهاند! بنابراین اساتید موسسه باید درکنج عزلت نشسته و تحصیل علم کنند و سیاست #پدرسوخته را به ما #آشنایان به سیاست بسپارند!
3️⃣ سایت مباحثات فاقد شانیت ورود به فضاسازی رسانهای جهت تعیین ریاست موسسه است و ضروری است تا از تلاش برای تفرقه_افکنی میان بزرگان موسسه دست بردارد. تلاشهای این سایت #اعتدالی در تضعیف جایگاه آیت الله رجبی که سالها قائم مقام آیت الله مصباح بوده است، ره به جایی نخواهد برد.
🔍 سوال جدی اینست که طرح مطالب #خیالی که منشا واقعی ندارد، چه سنخیتی با ماموریت حرفهای یک رسانه دارد؟ منبع این گمانه سازی ها کجاست؟ چه کسی از آقایان کعبی و رهنمایی به عنوان گزینههای ریاست بر موسسه نام برده است؟
🔹 مباحثات اگر بنای ورود به پروندههای مهم و جنجالی دارد، میتواند به افشای خط فتنه گران ۸۸ بپردازد که برخی از اعضای تحریریه این سایت در جرگه آن قماش بودهاند و هنوز هم سایت شخصی شان فیلتر است! بررسی پرونده باند مخوف مهدی هاشمی قاتل نیز برای مصون ماندن از انحراف فکری و برای فاصلهگذاری با کانون های فتنهگری مانند بیت منتظری مفید است.
#تفرقه_بیانداز_و_حکومت_کن
#سکولاریسم_حوزوی
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از محمد حسین رجبی دوانی
📜 #متن
#پاسخ_به_سوالات
استاد دکتر محمدحسین #رجبی_دوانی
🚦بررسی ماجرای هجوم به خانه وحی
۲. سبقت حضرت فاطمه سلاماللهعلیها برای دفاع از امیرالمومنین علیهالسلام
ویژه ایام #فاطمیه سلام الله علیها (۳)
📍طبق نقل ابن قتیبه عمربن خطاب با گروهی از افراد که طبق نقلها رجاله بودند (رجاله در لغت به معنای پیاده است اما در آن بار منفی نهفته است و منظور افراد بی سرپا و اوباش) به سوی خانه حضرت زهرا سلاماللهعلیها حرکت کردند، در حالی که شعله آتشی در دست عمربن خطاب بود.
📍به او گفتند چه کار میخواهی انجام دهی. گفت میخواهم این خانه را با کسانی که در آن حضور دارند به آتش بکشم. به او گفته شد که در این خانه فاطمه و یادگار رسول خدا حضور دارند. عمر جواب داد اگرچه او باشد (به تعبیر عربی گفت "وَ إن" یعنی اگر چه چنین باشد).
📍طبق نقل، عمر خانه را محاصره کرد و با صدای بلند فریاد زد ای کسانی که در این خانه پناه گرفتهاید باید بیرون بیایید، در غیر این صورت خانه را به آتش میکشم.
📍در خانه همانگونه که ذکر شد علاوه بر امیرمومنان و حضرت زهرا سلاماللهعلیهما، ۱۲ نفر از اصحاب برگزیده پیامبر اکرم نیز حضور داشتند. در اینجا وظیفه همه افراد حاضر، دفاع از صاحب ولایت است که در خطر قرار دارد.
📍لذا اینکه سوال میشود چرا با وجود امیرالمومنین علیهالسلام در خانه، حضرت زهرا سلاماللهعلیها به مقابله با مهاجمان می شتابد، باید پاسخ داد امیرالمومنین هدف و منظور غاصبان است و در خطر ۱۰۰ درصد قرار دارد، هرکس که به ولایت باور و اعتقاد دارد باید در دفاع از ولایت در قبال مهاجمان و معترضان به ولایت بایستد. قطعاً همه آن ۱۲ تن چنین قصدی داشته اند. اما فضل تقدم در این ارتباط به حضرت زهرا سلاماللهعلیها اختصاص می یابد. یعنی آن وجود مقدس، از همگان در دفاع از ولایت سبقت میجوید، در حالی که آن مردان حاضر نیز قصد دفاع از حضرت را داشتند، حضرت زهرا سلاماللهعلیها به مقابله با غاصبان مهاجم میشتابد و چون یادگار عزیز و ارجمند رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم بود تصور نمیرفت که مهاجمان غاصب حرمت یادگار رسول خدا را نگه ندارند.
📍طبق نقل ابن قتیبه، حضرت زهرا سلاماللهعلیها که از صدای عمربنخطاب او را شناخته بود، پشت در آمد و در پاسخ او فرمود ای پسر خطاب! این بود عمل به سفارشهای پدرم رسول اکرم درباره ی اهل بیت او؟! در حالیکه هنوز کفن پدرم خشک نشده است با خاندان او چنین رفتار می کنید؟!
📍عمر هم که متوجه صدای حضرت زهرا سلاماللهعلیها شد در پاسخ گفت ای دختر پیغمبر، میدانم نزد پدرت چقدر محبوب بودی اما اگر در را نگشایی و اینها و علی بیرون نیایند و بیعت نکنند خانه را به آتش میکشم، چون این کار دین پدرت را محکم تر می کند.
📍حضرت زهرا سلاماللهعلیها وقتی چنین گستاخی را شنید با صدای بلند خطاب به رسول اکرم شروع به استغاثه و آه و ناله فرمود که ای پدر! بعد از رحلت تو ما از پسر ابی قحافه (یعنی ابوبکر) و پسر خطاب (یعنی عمر) چه ها که ندیدیم!
🔸این بیان به قدری سوزناک بود که به نقل ابن قتیبه بسیاری از همان افراد و رجاله هایی که با عمر بن خطاب بودند منقلب شدند، به گونهای که دلهای آنها شکافته و جگرهای آنها پاره پاره گردید و در حالی که منقلب شده بودند گفتند که ما را با فاطمه و خانه فاطمه کاری نیست و صحنه را ترک کردند. اما گروهی از این رجاله ها و اوباش با عمر بن خطاب باقی ماندند.
در اینجا ابنقتیبه عنوان میکند که درب باز شد...
#ادامه_دارد
📲 @rajabidavani
رفاه زمان پهلوی اینقدر زیاد بود که مردم از اعضای زائد بدنشون مثل کلیه هم درآمدزایی میکردند 😏
@Bisimchimedia
@darseenghelab
🔹 خشونت؛ از حرف تاعمل
💠 ما با بعضی از اشخاص که در جامعه هستند، تقسیم کار کردهایم. ما در زمینههایی حرف #خشونت را میزنیم و آن را تائید میکنیم و آنها عملش را انجام میدهند و متقابلاً، آنها تحمل و مدارا را در زبان ترویج میکنند و عمل آن را ما انجام میٔهیم. یک همچون تقسیم کاری بین ما و بعضی از افراد انجام گرفته که انشالله مبارک است
🎙آیت الله مصباح در مصاحبه با روزنامه کیهان، ۱۴ شهریور ۱۳۷۸
♨️ ویژهها در مدرسه انقلاب
@darseenghelab
رمان تاریخی
📚 #کتاب «شانزده سال» اثر منیژه آرمین
🔻 وقایع تاریخی جزو آن حوادثی است که اگر با زبان هنری بیان شوند جذابیت بیشتری را برای خواندن بدست میآورند.
رمان «شانزده سال» از زمره مستندهای داستانی در حوزه تاریخ معاصر ایران است که در سال 1395 توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.
منیژه آرمین یک داستاننویس و روانشناس بنام کشور است وی با مطالعه منابع تاریخی و واکاوی آنها، مستندهای داستانی ارزندهای را خلق کرده است اما کتاب شانزده سال دارای شاخصههای ممتازی است که اهم آن عبارتند از:
1. در نگارش اثر مراعات جانب بیطرفی در شرح وقایع رعایت شده.
2. ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دوران تاریخی مورد نظرمنعکس گردیده.
3. عزل دو شاه - احمدشاه و رضا شاه- با نگاهی به دو مقوله دین و سیاست در جامعه ایرانی پیوند خورده و بواقع لازم و ملزوم همدیگر دانسته شده.
4. مطابقت رویدادها و حوادث با اصل زمان.
5. به صراحت مشخص شده اقدامات اصلاحی فکر و اندیشه فروغی بوده اما به اسم رضا شاه منظور گردیده.
#معرفی_کتاب
(این پست درصدد تایید یا رد کامل کتاب نیست)
🆔 @darseenghelab
🔻امام خمینی: اصلاحات ارضی به اینجا منتهی شد که بکلی زراعت ما از بین رفت
«شما ملاحظه کنید به اسم اینکه ما میخواهیم زراعت را، دهقانها را دهقان کنیم، تا حالا رعیت بودند و ما میخواهیم حالا دهقانشان کنیم! «اصلاحات ارضی» درست کردند. اصلاحات ارضیشان بعد از این مدت طولانی به اینجا منتهی شد که بکلی دهقانی از بین رفت، بکلی زراعت ما از بین رفت، و الآن شما در همه چیز محتاجید به خارج. یعنی محمدرضا این کار را کرد تا بازار درست کند از برای امریکا و ما محتاج به او باشیم در اینکه گندم از او بیاوریم، برنج از او بیاوریم، همه چیز را. تخم مرغ از او بیاوریم، یا از اسرائیل که دست نشانده امریکاست بیاوریم»
📌بخشی از سخنرانی ایشان در بهشت زهرا؛ 12 بهمن 1357
#انقلاب_سفید #اقتصاد_پهلوی
🆔 @darseenghelab
#معرفی_سایت
🔻 سایت فرهیختگان تمدن شیعی، یکی از بهترین منابع اینترنتی در زمینه علمای شیعه زیر نظر پژوهشکده باقرالعلوم میباشد. در این سایت می توان بر اساس حروف الفبا، قرن حیات، جغرافیا، تألیفات به جستوجوی علما پرداخت که در پزوهشهای مرتبط با تاریخ تشیع، جریانشناسی حوزه و روحانیت بسیار مفید خواهد بود گرچه برخی از بخشهای آن ناقص است و به مرور زمان در حال تکمیل شدن است.
🔹 در این سایت امکان جستجوی علما بر اساس منطقه جغرافیایی ، تخصص علمی، تالیفات، فعالیتهای علمی و ... موجود است که در نوع خود #منحصر_به_فرد است.
#روحانیت #سایت
http://nbo.ir/Default.aspx
👈مخاطب، جرات نمیکند...
🔹 شما قرن چهارم هجری را نگاه کنید. کتاب «تمدن اسلامی در قرن چهارم هجری»، نوشتهی «آدام متز»، (۵۲۵) نشان میدهد که تمام محیط اسلامی، اصلًا بازار علم دنیاست، و آن نقطهی اصلیش هم ایران است؛ یعنی همین اصفهان و ری و فارس و خراسان و هرات و مرو و .... این شهرها مرکز و قلهی علم دنیا بوده است؛
💠 اما متأسفانه نسل امروز اینها را نمیداند. این ندانستن، نه به معنای این است که همین مطالبی را که من گفتم، نمیداند؛ چرا، این مطالب را #صد بار شنیده است؛ همه در کتابها هم گفتهاند؛ همه جا هم گفتهاند؛ اما #باورش نیست! بیآنکه به زبان انکار کند، یک حالت ناباوری در همهی نسل امروز و نسل قبل، نسبت به گذشتهی ایران وجود دارد؛ علتش هم این است که تمدن غرب و این تکنولوژی #پُرسر_و_صدا، آنچنان آمده فضا را پُر کرده، که حتّی کسی #جرأت نمیکند به #شجرهنامهی خودش نگاه کند.
🎙 رهبرمعظم انقلاب 15/11/1370.
🖋 بهنظر میرسد که جرات دادن به این نسل، یکی از مهمترین وظایف اصحاب رسانه است. دوستان اگر از #جذب_خاکستری و سیابازیهای رسانهای فارغ شدند، کمی به سخنان رهبرانقلاب فکر کنند و به جوانان انقلابی #جرات تزریق کنند.
#رسانه
🆔 @darseenghelab