🔹 رژه مقتدرانه حشدالشعبی در پادگان اشرف
💠 باید باور کنیم که مدتهاست مساله جریان چپ، اعدامهای دهه شصت و کنشگری #منافقین و بسیاری از مسائل دیگر تمام شده اند و حالا عناصر #تمدن_نوین_اسلامی به وضوح دیده میشوند. دانشگاههای ما که در مشروطه ماندهاند ما نباید در دهه شصت بمانیم. #تاریخی که به درد #آینده نخورد را باید در همان گذشته دفن کرد.
#مقاومت #منطقه #عراق #جنگ_شناختی
🆔 @darseenghelab
بیرمنگام - آقای کاظمی.mp3
4.65M
📞 گفت و گوی خانه طلاب جوان با آقای کاظمی همسر خانم کمالی که در شهر بیرمنگام و حین رأی دادن، مورد هجوم منافقین قرار گرفتند.
✅ در این فایل صوتی با مردی آشنا میشوید که سال ۸۸ در جنبش سبز فعال بوده و به حالت قهر از جمهوری اسلامی به انگلیس، مهاجرت می کند.
👈 اما باطن دروغ گوی غرب و مدد حاج قاسم دستش را می گیرد.
🎙 بشنوید و لذت ببرید.
#مدافعان_حریم_وطن
#هموطن_باغیرت
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
ناکارآمدی ارزش زدایی از روایت تاریخ.pdf
303.6K
#معرفی_مقاله
🔹 آیا روایت تاریخ باید فارغ از ارزشها باشد؟
🔻 نویسنده این مقاله مدعی است که هر کنش تاریخی دارای بار ارزشی است و لذا کنشگر تاریخی نیز نمیتواند ارزش گریز باشد. یک مورخ در مواجهه با مواد تاریخی هرگز مانند یک شیمیدان نسبت به عناصر شیمیایی برخورد نمیکند زیرا در تمام مراحل روایت تاریخ حضور دارد.
💠 کسانی که تلاش دارند تا تاریخ را از عناصر ارزشی تخلیه کنند، یا از ماهیت منطق روایت غافلند یا در صدد سوء استفاده از تاریخ هستند.
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
#معرفی_سایت
#زنان
سایت بنیاد ایرانشناسی یکی از بهترین #سایتهای_تاریخی است. این مرکز چهار #نشریه_تاریخی بارگذاری میکند که علیرغم همه انتقادات وارده، قابل استفاده برای همگان هستند.
💎 همایش جایگاه زن در#تمدن_ایران_و_اسلام یکی از برنامههای این مرکز است که ویدئوهای این همایش و چکیده مقالات آن در سایت بارگذاری شده است👇👇
https://woman.iranology.ir/
💥ویژه ها در مدرسه انقلاب
🆔 @darseenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 سخنان سانسور شده شهید بهشتی درباره آزادی!!
بشنوید و برای اونهایی که تصورشون از شهید بهشتی تحریف شده هم بفرستید.
🆔 @darseenghelab
پیش فرض های کلامی دانش پزشکی.pdf
329.2K
#معرفی_مقاله
🔹 پیشفرضهای کلامی دانش #پزشکی
🔻 در این مقاله، نویسنده پس از پژوهشهای عمیق تاریخی و اسنادی چنین میگوید که پزشکان مسلمان در مراحل پیشگیری، شناسایی و درمان بیماری، متاثر از باورهای اسلامی بودهاند و علاوه بر اینکه ملزم به احکام دینی بودند، شفابخشی دارو را به اذن الهی میدانستند و در عین استفاده از تجربه و روشهای علمی، بیماران را به توسل و دعا دعوت میکردند.
💠 جهان از منظر پزشک مسلمان تهی از معنا و بی هدف نیست بلکه علاوه بر چهره مادی، چهره ملکوتی هم دارد. مسیر موفق پزشکان مسلمان، الگوی مناسبی در بومی سازی دانش پزشکی در ایران کنونی است.
🆔 @darseenghelab
📌 فداکاران؛ الماسهای حکومتداری
🔹 روند تضعیف امپراتوری #صفویه از زمانی آغاز شد که #قزلباش های فداکار را کنار گذاشته و ارتشی به ظاهر #شکیل و یکدست بنام شاهسون که صرفا برای پول می جنگیدند، استخدام شدند. نتیجه مشخص بود: شاهسون ها وقتی اوضاع را نامناسب می دیدند، عطای پول را به لقایش می بخشیدند و حکومت را تنها می گذاشتند...
💠 جناب آقای رئیسی عزیز، فداکاران و کسانی که در #میدان امتحان پس داده اند، بهترین نیروها خواهند بود زیرا وفادارند، کم توقع و کم هزینهاند و تا پای جان تلاش میکنند حتی اگر شما کارشان را نبینید! نکند دنبال #اسم باشید و کارمندان را بر #بسیجیها برتری دهید. فداکاران، بیشتر مسؤلیت گریزند و کمتر مشهورند اما در حکم الماس هستند برای حکومتداری. فداکاران را دریابید.
🆔 @darseenghelab
اصرار بر #کجفهمی
درباره آقای رئیسی چند گزاره #روشن و شفاف وجود دارد که متاسفانه عدهای اصرار بر کجفهمیدن این گزارهها دارند.
1. اغلب کسانی که به آقای رئیسی رای دادند وی را #اصلح می دانستند.
2. آقای رئیسی درباره ستادهای انتخاباتی تصریح کرد که اینها نقشی دردولت آینده من نخواهند داشت.
3. آقای رئیسی درمناظرات گفت : «از جوان ها در خانه ها سوال میکنم، از بچه ها سوال میکنم، شما دارید گیم بازی میکنید، دارید در واقع، بازی کودکانه، نوجوانانه بازی میکنید، چقدر وسط بازی حالتان گرفته میشود؟ معلومه زیرساخت ها درست نیست.»
4. از دفتر آقای رئیسی با طیفی از نخبگان جریان اصلاحات و اصولگرایی تماس گرفته شده که پیشنهادتان برای دولت را بگویید.
🔹 حملات منافقین و ضدانقلاب به آقای رئیسی که طبیعی است اما اصرار برخی از مدعیان انقلابی بر کجفهمی و طرح اتهامات دروغ، واقعا جای تاسف دارد. ایشان چنین القا میکنند که آقای رئیسی
1. بدلیل ترجیح صالح مقبول بر اصلح رای آورد!☹️
2.مدیریت وی در ستادهایش نشان داد که مدیریت انقلابی ندارد(بخلاف صریح بیانات رهبری درباره آقای رئیسی)🙃
3. وی موافق فضای مجازی رهاست😳
4. چرا ایشان نازِِ اصلاح طلبها را میکشد و به ما زنگ نمیزند❗️
🔅دنیای غریبی است دوستان، مراقب عاقبت بخیریمان باشیم. و تعابیر حکیمانه رهبر انقلاب از آقای رئیسی ( #حرکت_جهادی، جدی، شبانهروزی، پرتلاش، پرانگیزه،) را با بدبینی خودتان مقایسه کنید.
🆔 @darseenghelab
26.pdf
17.58M
📍 #اختصاصی
📖 دیدهبان اندیشه تقدیم میکند:
فعالیتهای جریان #روشنفکری_حوزوی در ماه رمضان گذشته💯
💢 سرخطهای شماره 26 این نشریه :
🔹 آزاد اندیشی در حوزه علمیه
🔹 روشنفکری حوزوی
🔹محورهای جریانات روشنفکری درون حوزه علمیه در ماه رمضان گذشته
🔹 و شخصیتهای فعال این جریان
🏛 موسسه فرهنگی ـ رسانهای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه
#دیدهبان_اندیشه
🔴ملاقات سعدی و مولوی
🖊استاد احمدحسین شریفی در کانال خود (@Ahmadhoseinsharifi) نوشت:
🔶سعدی (۶۰۶-۶۹۰ق) و #مولوی (۶۰۴-۶۷۲ق) معاصر بودند. اما در اینکه آیا این دو با هم ملاقاتی داشتهاند یا خیر، سندی قطعی در اختیار نداریم. در عین حال سعدی در باب دوم بوستان، داستان مسافرت خود و جمعی از دوستانش را به اقصای روم برای ملاقات با یک عارف را ذکر میکند که برخی از محققان احتمال دادهاند آن فرد، مولوی بوده است. در عین حال این حکایت نشان میدهد که #سعدی دل خوشی از مولوی نداشته است:
شنیدم که مردی است پاکیزه بوم
شناسا و رهرو در اقصای روم
من و چند سیّاح صحرانورد
برفتیم قاصد به دیدار مرد
سر و چشم هر یک ببوسید و دست
به تمکین و عزت نشاند و نشست
زرش دیدم و زرع و شاگرد و رخت
ولی بی مروت چو بی بر درخت
به لطف و سخن گرم رو مرد بود
ولی دیگدانش عجب سرد بود
همه شب نبودش قرار و هجوع
ز تسبیح و تهلیل و ما را ز جوع ...
به ایثار مردان سبق بردهاند
نه شب زنده داران دل مردهاند ...
کرامت جوانمردی و نان دهی است
مقالات بیهوده طبل تهی است
قیامت کسی بینی اندر بهشت
که معنی طلب کرد و دعوی بهشت
به معنی توان کرد دعوی درست
دم بی قدم تکیه گاهی است سست
🌹
🖋 ظاهرا مرحوم مولوی یه #املت هم به سعدی نداده که این بنده خدا در شهر غریب گرسنه نمونه😂
🆔 @darseenghelab
▪️تهران؛ همین ۵۰ سال پیش...
🔹 ببخشید که عکس از واقعیت وضع زندگی مردم است و در آن زن بیحجابی نیست تا از دیدنش عدهای به وجد بیان❗️
💬 علیرضا گرائی
🆔 @darseenghelab
اسلام به قم.pdf
374.7K
#معرفی_مقاله
🔹 مقالهای خواندنی درباره ورود اسلام به قم
این مقاله به فرایند ورود اجباری یا اختیاری اسلام به شهر قم میپردازد و در صدد است از یک سو نظریۀ پذیرش اجباری اسلام توسط اهالی قم را رد نماید و از سوی دیگر ایدۀ پذیرش آسان و از سرآگاهی اسلام از سوی قمیها را نقد کند.
🔻نویسنده اذعان دارد که قمیها مقاومتهای سختی در برابر عربها از خود نشان دادند، لیکن این بدان معنا نیست که اسالم نیز به زور
و اکراه وارد فرهنگ مردم قم شد. پذیرش اسلام ضرورتاً به معنای پذیرش فرهنگ عربی نبوده است، بلکه هستۀ اسلام به صورت متن
(قرآن) در میان قمیها، رسوخ کرد.
🆔 @darseenghelab