eitaa logo
کانال درسی عبدالرضا بختیاروند
352 دنبال‌کننده
426 عکس
137 ویدیو
154 فایل
عبدالرضا بختیاروند/مدرس حوزه و دانشگاه کانال رسمی در پیام رسان ایرانی ایتا: @darsha14 کاربری: @abakhtiarvand
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شبکه مودت
برخی سخنان واقعا فتنه است؛ آسمان ریسمان دوختن برای اختلاف افکنی بین نژادها!! مثلا می گویند: پارس که صدای سگ است، توسط عرب ها به ایرانی ها گفته شده است. چون عرب ها قائلند فارس ها مثل سگ پارس می کنند و صدایشان واضح نیست!!! در حالی که باید دانست فارس در زبان عرب به معنای سوارکار می باشد و در زبان فارسی، به صورت «پارس» نیز تلفظ شده است؛ مثل فیل و پیل. پس هیچ رابطه ای در زبان عربی بین فارس و صدای سگ وجود ندارد. علاوه بر آنکه املای درست این واژه در فارسی «پاس کردن» است نه «پارس کردن»؛ وظیفه سگ پاسبانی است، پس سگ پاس می کند نه پارس. (در زبان کردی این واژه به درستی تلفظ می شود). بیان نکته زیر از سایت ویکی پدیا دربارۀ واژۀ «پارس» خالی از لطف نیست: «پارت ها و پارس‌ها شیوه زندگی یکسانی داشتند و بهترین اسب سواران زمان خود بودند. به همین دلیل عرب‌ها پس از فتح ایران به بهترین اسب سواران و چابک سواران فارس می‌گفتند. آن‌ها واژه فارس را جایگزین کلمه عربی جواد، خیل و خیول عربی کردند و امروزه فارس را مترادف با شوالیه و جنگجو نیز بکار می‌برند». (ویکی پدیا). در برخی کتب علمای امامیه مانند الامان سید ابن طاووس و صحیفه مهدیه مجتهدی از امام مهدی (عج) به عنوان «فارس الحجاز» یاد می شود. یعنی سوارکار حجاز. بنابراین کاربرد واژۀ پارس دربارۀ ایرانیان، برای تمجید از آنان در سوارکاری بوده است و نه اهانت به زبان آنها. بختیاروند (مدرس حوزه و دانشگاه)
تهران/ یادگار امام تحقیق شماره ه: چند مورد از آثار فردی و اجتماعی روزه داری را بنویسید. 🌹🌹🌹🌹 نماز و روزه هاتون قبول التماس دعا 🍀🍀🍀🍀
تهران/ یادگار امام دانشجویانی که جزوه نوشته اند یا کتاب علامت گذاری شده داشته اند؛ تا آخر اردیبهشت می توانند با ارائه جزوه یا کتاب خود از 2 نمره ارفاق بهره مند شوند. (به ارائه یا ارسال کپی یا تصویر جزوه، نمره ای تعلق نمی گیرد). 🍀🍀
https://instagram.com/a_bakhtiarvand صفحه من در اینستاگرام عمومی شد.
قصه پرغصه دعوای بر سر لباس و شروع غربزدگی در پوشش از آنجا شروع شد که رضاشاه قلدر طرحی درانداخت برای متحدالشکل کردن لباس ایرانیان؛ در حالی که هر عقل سلیمی می داند که: «نه عدالت همیشه در تساوی است و نه زیبایی همیشه در یکسان بودن». جهان زیباست به همه تفاوت هایش؛ تفاوت در زمین و آسمان، خشکی و دریا، شیر و مار و پلنگ یا گاو و اسب و بره، آبی و قرمز و زرد و بنفش، لر و ترک و عرب و فارس، شرقی و غربی، چشم روشن و چشم سیاه، .... همه رنگ ها و زبان ها الهی اند و مقدس؛ و هیچ نژادی بر هیچ نژادی برتری ندارد مگر به تقوا؛ و تقوا نیست مگر احترام به نژادهای دیگر و دوری از نژادپرستی. قرار نیست سنگ بنایی که رضاشاه بر خلاف اراده الهی گذاشت ما نیز ادامه دهیم؛ بگذاریم هر ایرانی به راحتی با زبان و لباس خودش زندگی کند و هیچ زبان یا لباسی را به عنوان زبان و لباس برتر معرفی نکنیم. اختلاف در آب و هوای هر سرزمین و تنوع در فرهنگ ها، اقتضای تفاوت در پوشش و سبک زندگی را به دنبال دارد؛ هر ملاک به ظاهر عقلی یا شرعی که بخواهد فراتر از این اقتضا حرکت کند و باعث حرج و سختی شود، مصداقی از حکم جاهلی است که ساحت عقل و شرع از چنین احکامی مبرّاست. براستی اگر به طور فرض، پیامبر اسلام در ژاپن برانگیخته می شد، مأمور به پوشیدن عمامه و قبای عرب ها می شد؟؟ نوع لباسی که رسول خدا (ص) می پوشید، برآمده از منطقه او بود و نه دستور الهی؛ پس نباید مسلمانی به گونه ای معنا شود که گویا اسلام به عربی گفتن است و لباس عربی پوشیدن؛ مگر در جایی که نص صریح و متقن بر اعتبار چنین مواردی اقامه شود. اسلام دین نهایی و حضرت محمد (ص) پیامبر همۀ جهانیان است؛ دینی که در ضمن داشتن محکم ترین دستورات برای هدایت به سوی خداوند، به عنوان دین «سهله سمحه» معرفی شده است. پس حد وسط را برگزینیم، نه اجبار به پوشش فراتر از ملاک های شرعی و عرفی و نه خروج از حدود الهی. حدود خداوند دربارۀ پوشش الهی، دارای مرزهای مشخصی است که قرآن و روایات دربارۀ هر مرد و زن بیان کرده اند و هر مسلمانی ملزم به رعایت آن ها است. پیوست: سوره روم؛ آیه 22؛ (وَمِنْ آیَاتِهِ خَلْقُ السَّمَوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلاَفُ أَلْسِنَتِکُمْ وَ أَلْوَانِکُمْ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّلْعَالِمِینَ: و از نشانه های الهی، آفرینش آسمان ها و زمین، و تفاوت زبان ها و رنگ های شماست؛ همانا در این امر برای دانشمندان نشانه هایی قطعی است).
تحقیق هایی که در ترم دوم از شما خواسته شده بودند: 👇👇 تحقیق الف) با جستجو در آموزش های دین اسلام، یک نصیحت یا داستان کوتاه که مرتبط با وظایف انسان نسبت به پدر و مادر است ذکر کنید. تحقیق ب: یکی از مهربانی های اخلاقی که در سال 97 برایتان چشمگیر بوده است بنویسید و در کلاس بیان کنید. تحقیق شماره ج: یکی از آیات قرآن که دربارۀ مسائل اجتماعی است را با توضیح مختصر در کلاس ارائه دهید. تحقیق د) چند مورد از عوامل یا موانع خودباوری را بنویسید و به صورت مختصر توضیح دهید. تحقیق ه) چند مورد از آثار فردی و اجتماعی روزه داری را بنویسید. 🌼🌼🌼🌼 آخرین فرصت ارائه حضوری تحقیق: هفته آخر اردیبهشت 98 (به ارسال الکترونیکی تحقیق نمره ای تعلق نمی گیرد؛ بررسی پیام های بیش از 400 دانشجو وثبت آنها واقعا دشوار است).
تهران/ یادگار امام امکان دسترسی و ویرایش دانشجویان حذف شده وجود ندارد، ان شالله از ترم تلاش کنید منظم باشید. (برای آگاهی از وضعیت خود به سامانه دانشگاه مراجعه نمایید؛ پیام ندهید).
هدایت شده از شبکه مودت
انتخاب انجام دادن یا انجام ندادن یک کار در دست خودمون است؛ اما تحقق پیامدهای آن، انتخابی نیست! انتخاب ادب یا بی ادبی با خودته؛ اما نمی تونی بگی من مؤدب باشم و دیگران از من متنفر شوند. قطعا همه از انسان مؤدب خوششون میاد. یا بی ادبی کنی و انتظار داشته باشی دیگران برای تو احترام قائل شوند؛ نه عزیزم، بی ادبی یعنی خط زدن احترام دیگران. .... آب یا شراب؟؟ همنشینی با سیگار یا دوری از آن؟ قلم و دفتر یا قلیون و منقل؟؟ انتخاب همنشین دانا و مهربان یا احمق و هرزه؟؟؟؟ در هر انتخابی این را در نظر بگیر که انتخاب من، چه زنجیره ای از خوبی ها یا بدی ها را به دنبال خودش دارد؛ و بعد از این نگاه دقیق، به خودت بگو من سلامتی جسم و جان و آبروی خودم را دوست دارم، پس زنجیرۀ بدی ها را انتخاب نمی کنم. یا علی #انتخاب #سوره_مائده #نیک_بد #پیامدهای_رفتاری #مهارت_های_زندگی