eitaa logo
کانال انجمن داستان پنج شنبه ها
42 دنبال‌کننده
18 عکس
2 ویدیو
77 فایل
قم_صفائیه_کوچه۳۸ پلاک۲۸ موسسه ادبی هنری اقالیم احساس_انجمن داستان اقالیم روزهای پنج شنبه ارتباط با ادمین @RoyaShirazi
مشاهده در ایتا
دانلود
بمب ساز.pdf
1.23M
داستان بمب ساز نویسنده:مادح نظری ◀️کانال تلگرامی  انجمن داستان اقالیم @aghalimstory📚 ◀️کانال انجمن داستان اقالیم درایتا https://eitaa.com/dastan5Shanbeh
وسواس.pdf
702.3K
نویسنده:بهرام صادقی ◀️کانال تلگرامی  انجمن داستان اقالیم @aghalimstory📚 ◀️کانال انجمن داستان اقالیم درایتا https://eitaa.com/dastan5Shanbeh
دو داستان بمب ساز و وسواس پنج شنبه ۳۱ خرداد ماه ساعت پنج و نیم موسسه فرهنگی هنری اقالیم احساس 🍃🌺
جن.pdf
1.8M
داستان: جن نویسنده:محمد محمدعلی پنج شنبه ۷ تیر ساعت پنج و نیم ◀️کانال تلگرامی  انجمن داستان اقالیم @aghalimstory📚 ◀️کانال انجمن داستان اقالیم درایتا https://eitaa.com/dastan5Shanbeh 🌺🍃
4_6048790025653453893.mp3
20.38M
داستان :قطار نوشته :محمد قاسم زاده خوانش: مجید قدیانی 🌺🍃◀️کانال تلگرامی  انجمن داستان اقالیم @aghalimstory📚 ◀️کانال انجمن داستان اقالیم درایتا https://eitaa.com/dastan5Shanbeh
کارگاه تابستانه استعدادیابی و خلاقیت کارگاه استعدادیابی و خلاقیت ویژه نو جوانان 11 تا 18 سال از روز ششم تیرماه 1403 ۵ عصردر موسسه فرهنگی هنری اقالیم احساس برگزار می شود. برای اطلاع بیشتر و ثبت نام با شماره 02537841121 یا با ایتای اقالیم 09199747893 و یا با شماره ۰۹۰۵۶۵۰۸۶۳۳ تماس حاصل فرمایید
🔻واقعیت در داستان با حضور استاد محمد قاسم زاده استاد محمد قاسم زاده در نشست انجمن داستان اقالیم مورخ پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۷درباره واقعیت در داستان سخن خواهد گفت. او نویسنده اثارمتعدد داستانی از جمله داستان بلند شهر هشتم، برندهٔ جایزهٔ پائولو کوئلیو در سال ۱۳۸۰. و رمانِ چیدن باد، برندهٔ جایزه ادبی مهرگان در سال۱۳۹۵ است. محمد قاسم‌زاده، متولد ۱۸ تیر ۱۳۳۴ در نهاوند است. شرکت در این نشست که با حضور اعضای کانون داستان اقالیم احساس برگزار می‌شود برای همگان آزاد خواهد بود. زمان ۷ تیر راس ۵ عصر مکان موسسه فرهنگی اقالیم احساس قم خیابان شهدا کوچه ۳۸ پلاک ۲۸ ساختمان اقالیم احساس
mihman - bookhapdf.pdf
206.2K
داستان:مهمان نوشته: البرکامو ۱۲ صفحه پنج شنبه ساعت پنج ونیم ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ◀️کانال تلگرامی  انجمن داستان اقالیم @aghalimstory📚 ◀️کانال انجمن داستان اقالیم درایتا https://eitaa.com/dastan5Shanbeh
داستان عطر.pdf
465.2K
سلام دوستان عزیز داستان :عطر نوشته :خانم منصوره آکار ◀️کانال تلگرامی  انجمن داستان اقالیم @aghalimstory📚 ◀️کانال انجمن داستان اقالیم درایتا https://eitaa.com/dastan5Shanbeh
mihman - bookhapdf.pdf
206.2K
داستان:مهمان نوشته: البرکامو ۱۲ صفحه پنج شنبه ساعت پنج ونیم مجدد ۲۱ تیر ۱۴۰۳ ◀️کانال تلگرامی  انجمن داستان اقالیم @aghalimstory📚 ◀️کانال انجمن داستان اقالیم درایتا https://eitaa.com/dastan5Shanbeh
CamScanner ۲۰۲۴-۰۷-۱۴ ۱۳.۴۵.pdf
2.4M
نماز پسین محمد بکایی پنج شنبه 28 تیرماه ساعت پنج و نیم ◀️کانال تلگرامی  انجمن داستان اقالیم @aghalimstory📚 ◀️کانال انجمن داستان اقالیم درایتا https://eitaa.com/dastan5Shanbeh
5633984.mp3
20.41M
از کوچه که پیچیدم، مردها داشتند تابوت‌ها را آماده می‌کردند ببرند سمت میدون تعزیه. تابوت‌ها و شمشیرها و علَم‌ها و کفن‌ها. شترها را بسته بودند پشت دکون جابر که شورا داشت و جنس کوپنی می‌آورد. ماجرا قطعی بود. 📖 استرالیا ✍️ روایتی از احسان عبدی‌پور زمان: ۲۱:۱۵ ثانیه
💕 چون سنگها صدای مرا گوش می کنی سنگی و ناشنیده فراموش می کنی رگبار نوبهاری و خواب دریچه را از ضربه های وسوسه مغشوش می کنی دست مرا که ساقه ی سبز نوازش است با برگهای مرده هماغوش می کنی ای ماهی طلائی مرداب خون من خوش باد مستیت که مرا نوش می کنی تو دره ی بنفش غروبی که روز را بر سینه می فشاری و خاموش می کنی در سایه ها فروغ تو بنشست و رنگ باخت او را به سایه از چه سیه پوش می کنی؟🖋 کانال انجمن داستان درایتا https://eitaa.com/dastan5Shanbeh
نـوشتن رمان به روایت‌شهرنوش پارسی پور نویسندگی را در خـوزستان شـروع کردم. رمان زیاد می‌خواندم و در حقیقت‌ در‌ این مقطع‌ فکر‌ دیـگری‌ در ذهـنم‌ نبود غیراز‌ اینکه می‌خواهم نویسنده شوم. شاید هم تا حدودی تأثیر مادرم بـود چـون او هـم از‌ سنین‌ جوانی کوشش‌هایی برای نوشتن کرده بود و طرح‌ رمانی‌ هم‌‌ در‌ ذهنش بود که‌ مقداری‌ از آن را هـم نـوشته بود. پدرم هم شعر می‌گفت و رمانی هم نوشته بود‌. من همیشه با شعر یک قدم فاصله دارم. دید من، دید پرنده است، همیشه همه چیز را در عبور می‌بینم. اما جـامعه‌ای که‌ در‌ حال پوست‌اندازی عمیق است و در‌ آن‌ ساختارهای شخص، روابط زن و مرد، روابط اربـاب و رعـیت، روابط حکومت و مردم به سرعت پوسـت‌ می‌اندازد، بیشتر متوجه نـثر مـی‌شود. به این ترتیب‌ می‌بینیم که از یک حالت بهت و جاذبه و کـشف و شـهود بـه سوی نگرش‌ فـلسفی مـی‌رویم. این فقط مختص‌من نیست و تحولی است که در کل جـامعه اتـفاق افتاده. من به‌عنوان یک‌ زن بـرای جـامعه‌ای که کیرکگارد دارد، هگل دارد‌، رابله‌، کانت‌، هـوگو، هـمینگوی و ... دارد چـه هدیه‌ای می‌توانم بیاورم؟ اگر بـخواهم تـکرار مکررات بکنم، که‌ خوب این چه کاری ‌‌است‌. پس برمی‌گردم به پیشینهء زنانه‌ام که دانشور است، بـهبهانی اسـت، فـرخ‌زاد، رابعه، قرةالعین‌ و چهارتا‌ و نصفی‌ زن دیگر است. تا جايی كه من می‌دانم ادبيات نوشتاري ايران با تاج سلطنه آغاز مي شود، البته رمان نمي نويسد، بلكه شرح احوال مي‌نويسد از خودش و او يك جور قيام كرده در مقابل آنچه كه او را احاطه كرده به عنوان زندگي و خيلي بدنام مي شود، نه براي نوشتنش، به خاطر رفتار آزادي كه داشته. البته افراد محدودي هستند مانند بي بي خانم استرآبادي و بعد از آنجا يك دفعه يك خلا است تا خانم سيمين دانشور و بالاخره افرادي كه بعد از خانم دانشور آمدند مثلا مهشيد اميرشاهي، گلي ترقي، غزاله عليزاده و من و بالاخره منيرو رواني پور. حـالا مـن روی هـمین بـنیاد مـی‌سازم و جـلو می‌روم، یعنی تعیین می‌کنم‌ که جای من کجاست. من نه‌تنها به زانوی ادب جـلوی حافظ می‌نشینم بلکه جلوی‌ سعدی هم همین کار را می‌کنم. دستشان را هم می‌بوسم. اما خواندن کارهای خانم دانشور به راستی برای من ارزشـمند بـوده‌. کارهای منیرو روانی‌پور قابل تأمل است و در موج‌های جوانتر خانم‌ فرشته مولوی، گلی ترقی‌، غزاله علیزاده، مهشید‌ امیرشاهی و میهن بهرامی که به ساختارهای‌ روانشناسی تـوجه دارد. خـانم فرخنده آقایی قصه‌های قابل تـأملی دارد. رویـهم‌ رفته رشدی که در ادبیات زنان شده به نظر من نتایج قابل‌ملاحظه‌ای‌ خواهد‌ داشت. شاید هنوز آن جهش‌هایی که لازم است انجام نشده باشد اما مایه‌های‌ آن در آثار نویسندگان زن به چشم می‌خورد. موضوع ادبیات و رمان نویسی برمی‌گردد به اینکه مردم از حالت رعیتی خارج می‌شوند و شروع می‌کنند به نوشتن و در ایران این تلاش بسیار مقدس است، به این دلیل که واقعا پس از سه هزار سال رعیتی، مردم دارند جان می گیرند و به عنوان انسان و می‌نویسند. من فکر می کنم حتی اگر کیفیت کار پایین باشد، این کمیت بالا نشانه خوبی است. https://eitaa.com/dastan5Shanbeh
مردی که گورش گم شد.pdf
3.85M
داستان :مردی که گورش گم شد نویسنده:حافظ خیاوی پنج شنبه ۴ مرداد ماه ساعت پنج و نیم عصر در موسسه فرهنگی هنری اقالیم احساس ◀️کانال تلگرامی  انجمن داستان اقالیم @aghalimstory📚 ◀️کانال انجمن داستان اقالیم درایتا https://eitaa.com/dastan5Shanbeh
گول.pdf
2.17M
داستان: گول نویسنده:حامد حبیبی پنج شنبه ۱۱ مرداد ماه ساعت پنج و نیم عصر در موسسه فرهنگی هنری اقالیم احساس ◀️کانال تلگرامی  انجمن داستان اقالیم @aghalimstory📚 ◀️کانال انجمن داستان اقالیم درایتا https://eitaa.com/dastan5Shanbeh
به کودکی که هرگز زاده نشد.pdf
2.59M
نویسنده:اوریانو فالاچی مترجم:مانی ارژنگی تعداد صفحه:۱۱۱ انتشارات:امیر کبیر "زندگی یعنی خستگی!زندگی یعنی جنگی که هر روز تکرار میشود و در ازای لحظات شادی اش که مکث های کوتاهی بیش نیست باید بهای گزافی پرداخت."
گول.pdf
2.17M
داستان: گول نویسنده:حامد حبیبی پنج شنبه ۱۱ مرداد ماه ساعت شش عصر در موسسه فرهنگی هنری اقالیم احساس ◀️کانال تلگرامی  انجمن داستان اقالیم @aghalimstory📚 ◀️کانال انجمن داستان اقالیم درایتا https://eitaa.com/dastan5Shanbeh
پاییز ۳۲.PDF
9.88M
داستان :پاییز نویسنده:رضا جولایی پنج شنبه ۱۸ مرداد ساعت ۶ عصر
پدر و پسر.pdf
1.82M
داستان :پدر و پسر نویسنده:ناصر زراعتی پنج شنبه ساعت ۶ ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۳
سال قصه‎‌‎های درخشان نویسنده‎‌‎ای که با تنها مجموعه داستانش درخشید و ناپدید شد    در این سال (۱۳۹۹) بین تمام آثار داستانی که چاپ شدند 2مجموعه داستان کوتاه چاپ شد؛ اولی «یوزپلنگانی که با من دویده‎‌‎اند» نوشته بیژن نجدی که بارها تجدید چاپ شده و دیگری مجموعه داستان «هیچکاک و آغاباجی و داستان‎‌‎های دیگر» نوشته "بهنام دیانی". هر دو اثر در سال بعد، برنده قلم زرین مجله گردون به سردبیری عباس معروفی شدند. بیژن نجدی معلم بود و در لاهیجان زندگی می‎‌‎کرد. در زمان حیاتش تنها کتاب یوزپلنگانی که با من دویده‎‌‎اند از او منتشر شد و در سال1376 در اثر سرطان درگذشت. اما نویسنده خوش‌اقبالی بود که با تنها کتابش به قله رفیعی در ادبیات داستانی ما دست پیدا کرد. نویسندگان بسیاری در آرزوی شاعری ‎‌‎بوده‎‌‎اند، اما از اقبال بد راه داستان را می‎‌‎رفتند و می‎‌‎نوشتند، اما داستان‎‌‎هایشان نه روایتگر بودند نه شعر؛ چیزی معلق میان این دو. اما نجدی هنرمندی بود که به زبان و شعر تسلط داشت و از طرف دیگر روایتگری را خوب آموخته بود و در داستان‌هایش بر لبه باریک شعر و داستان حرکت می‎‌‎کرد و داستان‎‌‎هایش لبریز از استعاره‎‌‎ها، تشبیه‎‌‎ها و تمثیل‎‌‎هایی بودند که داستان‎‌‎هایش را خیال‌انگیز و ماندگار می‎‌‎کردند، بی‎‌‎آنکه خواننده را خسته کنند. "هیچکاک و آغاباجی و داستان‎‌‎های دیگر"، نوشته بهنام دیانی بود. دیانی نام مرموزی در ادبیات داستان ما بود؛ نویسنده‎‌‎ای که خودش مجموعه داستانش را منتشر کرد، رمان «درخشش» از استیون کینگ را ترجمه کرد و 3فیلمنامه «کشتی آنجلیکا»، «روز فرشته» و «مهمانی خصوصی» را نوشت و بعد در تاریخ ناپدید شد. تنها مجموعه داستانی که منتشر کرد بارها خوانده شده و بسیار نایاب است و دیگر تجدید چاپ نشده. راوی داستان‎‌‎های دیانی، نوجوانی بود در آستانه ورود به بزرگسالی، یک عاشق خیال‌پرداز سینما که همه‌جا با سینما در حال گفت‎‌‎وگو بود. فرم روایی شبیه خاطره بود مانند «بازگشت یکه‌سوار» نوشته پرویز دوایی، اما ساختار خاطره نداشت و کاملا داستانی بود. فضاسازی، اتمسفر و شخصیت داشت. بهره‌گرفتن از سینما به ماندگاری و خیال‌انگیزی اثر بسیار کمک کرده بود. از روزنامه همشهری - محمد مقدسی /سال ۹۹ https://eitaa.com/dastan5Shanbeh
باله دریاچه قو.بهنام دیانی.27ص.PDF.pdf
287.6K
داستان :باله دریاچه قو نویسنده :بهنام دیانی
پدر و پسر.pdf
1.82M
داستان :پدر و پسر نویسنده:ناصر زراعتی پنج شنبه ساعت ۶ ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ https://eitaa.com/dastan5Shanbeh