4_6025948169802615432.mp3
11.69M
#پرواز_در_آسمان_رجب۳
فایل اول
❣داستان رجب، داستان دلداگی است؛ دلدادگی بین عاشق و معشوق، حبیب و محبوب...
راز این دلدادگی در این است که بدانیم؛ ↓
- " اهلِ رجب " بودن به چه معناست؟
- در این رحم زمانی یک ماهه چه سری نهفته است که انسان را دهها سال بالا میبرد؟
#استاد_شجاعی
#حجتالسلام_حسینی_قمی
📣 *قاتلین 158 معلم* ؛ امروز چه چیزی از جان فرهنگیان می خواهند؟!
🔰 در میان 17000 شهید ترور کشور، 158 شهید معلم ترور داریم که 18 تن از آنان در پایتخت به شهادت رسیدهاند. این 158 شهید که در فاصله سالهای 57 تا 88 ترور شدهاند، در شهرهای مختلف و توسط درگیریهای مسلحانه، بمبگذاریها، انفجارهای انتحاری و ترور شخصی به شهادت رسیدهاند.
❌ عزم تشکل های مسئله دار فرهنگیان برای تخریب نظام و دولت با شکل دهی تجمعات
⭕️ با روی کار آمدن دولت سیزدهم فعالیتهای تشکل های مسئله دار همچون شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان در فضای مجازی پررنگتر شده است.
❗️ تشکل هایی که در مدیریت هشت ساله دولت روحانی بروز و ظهور انتقادی نداشتند و به محض استقرار دولت جدید نطقشان باز شده و تا جایی که توانسته اند در صدد تخریب دولت گام برداشتند.
🔻از نمونه های از این اقدامات می توان به انتشار محتواهای آموزشی برای شکل گیری تحصن موفق و یا اخبار تحریف شده از اقدامات دولت در روز های اخیر اشاره کرد....
❓حال سوال اینجاست که این روند تا کی ادامه دارد
▪️ اعتراض امام جمعه لاهیجان به سفر آیت الله رئیسی به گیلان
🔹سفر نمایشی| حجتالاسلام سلیمانی:
این سفر نصفه و نیمه بوده، اینکه صبح جمعه بیایم و غروب جمعه بریم ، بعید است مشکلات حل شود و حتی مشکلات خوب گفته هم نمیشود.
🔹دیدارهایایزوله| امام جمعه لاهیجان: جلسه نخبگان هم بنده دعوتم اما نخواهم رفت چون بسیاری از نخبگان دعوت نشدند. چرا من امام جمعه به عنوان نخبه دعوت شدم، اما خیلی از جوانان متاسفانه دعوت نشدن؟! مسئولان استان چه فکری کردند؟! اگر نتوانیم جلوی آقای رئیسی دوتا حرف بزنیم، دوتا داد بزنیم جلو کی حرف بزنیم؟؟! پس چرا به ایشان رای دادیم؟!
🔹انتصابات بدون تحول| سیدجواد سلیمانی:
به جلسه شورای اداری گیلان هم نخواهم رفت چون خیلی از مدیران میانی که مسببان اصلی فلاکت مردم هستند، در اون جلسه حضور دارند، من با اینابشینم که چی؟! با اینها میخواهیم مشکلات مردم را حل کنیم؟! شما می روی ما می مانیم و اینها.آقای رئیسی تحول اساسی ایجاد کن، بنده خودم میام شورای اداری رشت، جارو میزنم کف استانداری را.
🔹فیلتر مشکلات مردم با نظارت و برسی ناقص|حجت الاسلام سلیمانی: غیر از کانال وزارت کشور از وضعیت گیلان اطلاعات کسب کنید
آقای رئیس جمهور قرار ما این نبود، غیر از کانال وزارت کشور باید از خیلی ها نظر بگیرید.نظارت و بررسی ها باید دست کسانی باشد که بتوانند طبق آن فکر عمل کنند.
📝 روزنامه راه مردم
📚 خمس حیوانات خانگی
💠 سؤال: چند عدد جوجه خریدیم که الان مرغ و خروس شده اند، آیا سر سال خمسی، مشمول خمس هستند؟
✅ جواب: اگر برای استفاده در مصارف شخصی زندگی باشد (نه برای کسب درآمد)، خمس ندارد.
#احکام_خمس #خمس_حیوانات_خانگی
💠 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله
🔸إن مثل المؤمن في الدنيا كمثل الجنين في بطن أمه إذا خرج من بطنها بكى على مخرجه حتى إذا رأى الضوء ووُضع لم يحب أن يرجع إلى مكانه. وكذلك المؤمن يجزع من الموت فإذا أفضى إلى ربه لم يحب أن يرجع إلى الدنيا كما لا يحب الجنين أن يرجع إلى بطن أمه
🔹وضعیت مؤمن در دنیا مانند جنینی است که در شکم مادرش قرار دارد. او وقتی متولد شود ابتدا گریه را آغاز می کند، تا وقتی که چشمش باز شده و روشنایی را ببیند و شیر بخورد که دیگر دوست ندارد به جایگاه گذشته خود بازگردد. در نمونه ای مشابه، مؤمن از مرگ جزع می کند، اما وقتی به دیدار پروردگارش رسید، دیگر دوست ندارد که به دنیا بازگردد چنان که نوزاد دوست ندارد به شکم مادرش برگردد
📗إحیاء علوم الدین، ابو حامد غزالی، ج 15، ص 187
💠 امام علی علیه السلام
🔸شتَّانَ مَا بَيْنَ عَمَلَيْنِ: عَمَلٍ تَذْهَبُ لَذَّتُهُ وَ تَبْقَى تَبِعَتُهُ وَ عَمَلٍ تَذْهَبُ مَئُونَتُهُ وَ يَبْقَى أَجْرُهُ
🔹فاصله ی بسیاری است میان دو عمل: عملی که لذتش می رود ولی پیامدهای آن باقی می ماند، و عملی که رنج و زحمتش می رود اما اجر و پاداش آن ماندگار است.
📗نهج البلاغه، حکمت 121
@ahlolbait
💠 امام علی علیه السلام
🔸شَتَّانَ مَا بَيْنَ عَمَلَيْنِ: عَمَلٍ تَذْهَبُ لَذَّتُهُ وَ تَبْقَى تَبِعَتُهُ وَ عَمَلٍ تَذْهَبُ مَئُونَتُهُ وَ يَبْقَى أَجْرُهُ
🔹فاصله ی بسیاری است میان دو عمل: عملی که لذتش می رود ولی پیامدهای آن باقی می ماند، و عملی که رنج و زحمتش می رود اما اجر و پاداش آن ماندگار است.
📗نهج البلاغه، حکمت 121
🔻شرح حدیث
🔸چه حکمت عمیق و پند دلنشینی!
🔸شنیده اید که می گویند: یک لحظه هوسرانی، یک عمر پشیمانی!
🔸سرنوشت کارهای نیک و بد ما انسانها همین گونه است. دستگاه خدا دستگاه حساب و کتاب و پاداش و کیفر است. اگر در دنیا هم نشود، آخرت در پیش است که روز داوری است.
🔸اهل معصیت دنبال خوشگذرانی و لذّتند، لذّتهای گذرا ولی آثار آن و پیامدهای سوء آن باقی است. مثل کسی که در یک لحظه عصبانی می شود و کسی را به قتل می رساند اما زندان و کیفر او را به راحتی رها نمی کند.
🔸اهل طاعت که به فرمان خدا عمل می کنند، گر چه از برخی خوشیها محروم می شوند یا رنج عبادتشان مثل ایام روزه و حج پایان می یابد اما پاداش آنان باقی است.
🔸کدام یک از این دو کار عاقلانه تر است؟
🔸لذتهای زودگذر با عواقب سخت و همیشگی، یا سختیهای گذرا، اما پاداشهای ابدی؟
🔸عاقل کسی است که راحت و نعمت ابدی آخرت را با لذایذ حرام و زودگذر دنیا عوض نکند.
📗منبع: #حکمت_های_علوی ، جواد محدثی
#شرح_حدیث