#خرافه_عیدالزهرا
💢 آیا نهم ربیع روز #قتل خلیفه دوم است؟
"این متن بدنبال دفاع از #خلیفه_دوم نیست؛ بلکه هدف رفع یک داستان تخیلی در بین #شیعیان است"
✅تاریخِ #دقیق قتل عُمَر بن خطاب به دست ابولولو :
طبق منابع تاریخی شیعه و سنی ، عمر بن الخطاب ( خلیفه دوم ) در بیست وششم ذی الحجه ترور شد و بعد از حدود سه روز درگذشت. بنابراین وی در آخر ذیحجه یا اول محرم درگذشته است. این مطلب را همه ی مورخان اعم از شیعه و سنی در آثار خود آورده اند.
بنابراین اقلیت قلیلی که در نهم ربیع الاول مراسم عمرکشان ( عید الزهرا یا فرحة الزهراء ) برگزار می کنند اساسا حدود هفتاد روز تأخیر می کنند و کارشان حتی اگر توجیه شرعی و عقلی دشته باشد ، دستکم از نظر تاریخی دچار اشکال است.
✅برای اطمینان می توانید به منابع تاریخی زیر مراجعه فرمایید که همگی آخر ذی الحجه را به عنوان تاریخ قتل عُمَر بیان کرده اند:
✅منابع تاریخی #شیعه یا متمایل به تشیع:
۱. تاریخ الیعقوبى ، یعقوبی، ج۲ ، ص۱۵۹ ، قرن سوم ، مولف آن شیعه است. همچنین تاریخ یعقوبى/ ترجمه فارسی آیتی ، ج۲ ، ص۴۹
۲. التنبیه و الإشراف ، مسعودی ، ص۲۵۰ ، قرن چهارم ، مؤلف آن شیعه یا متمایل به تشیع است
۳. مروج الذهب ، مسعودی ، ج۲ ص۳۰۴ و ص۳۲۱ ، قرن چهارم ، مولف آن شیعه یا متمایل به تشیع است.
۴. الفتوح ، ابن اعثم کوفی ، ج۲ ، ص۳۲۳ ، قرن چهارم ، مولف متمایل به تشیع است.
۵. مَسارّ الشیعه ، ص42 ، مؤلف: شیخ مفید (ره) پیشوای بزرگ شیعیان در اوایل قرن پنجم که خوشبختانه نسخه خطی اصلی این کتاب با دستخط مؤلف موجود است. در این کتاب نیز مرگ عمر در ذیحجه ذکر شده است. می دانیم که شیخ مفید(ره) از نظر عظمت علمی و تقوایی در حد عالی هستند تا جایی که برخی بر این باورند که به دریافت توقیع ( نامه ) از امام عصر (عج) مشرف شده اند.
✅برخی دیگر از #منابع تاریخی:
۶. الإمامة و السیاسة ، مولف ناشناس، ج۱ ص۳۹ ، قرن سوم ، مذهب مولف: نامعلوم
۷. المعارف ، ابن قتیبه، ص ۱۸۳ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی
۸. أنساب الأشراف، بلاذری، ج۱۰، ص۴۱۷ ، قرن: سوم ، مذهبِ مولف: سنی
۹. الطبقات الکبرى، محمد بن سعد، ج۳ ، ص:۲۵۸ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی
۱۰. تاریخ الطبری، طبری، ج۴، ص:۱۹۱ ، قرن چهارم ، مذهب مولف: سنی
✅بد نیست بدانیم که #علمای قدیم ما شیعیان درباره اینکه « عمر در ذیحجه کشته شده » اتفاق نظر داشته اند و حتی مرحوم علامه مجلسی(ره) نیز به این موضوع اعتراف کرده است
📚بحارالانوار، ج۳۱، ص ۱۱۸
✅البته مجلسی(ره) خود سعی کرده به هر قیمت شده #نهم ربیع الاول را تایید کند!! بعید نیست ایشان که در عصر صفوی می زیست از سوی حکومت یا جو جامعه تحت فشار بوده اند و از این رو به روایتی که از نظر سندی ضعیف است و از نظر متن نیز با مسلمات تاریخی و روایی در تعارض است استناد کرده اند! روایتی که مجلسی به آن استناد کرده از طریق دو راوی مجهول الهویه به احمد بن اسحاق قمی(ره) منسوب شده که سند و متن آن بسیارِ ضیعف است.
✅کفعمی از ابن ادریس حلی (صاحب کتاب السرائر) نقل کرده که درباره تاریخ نهم ربیع گفته است: " مَنْ زَعَمَ أَنَّ عُمَرَ قُتِلَ فِیهِ فَقَدْ أَخْطَأَ بِإِجْمَاعِ أَهْلِ التَّوَارِیخِ وَ السِّیَرِ " ترجمه: « هر کس بپندارد عمر در نهم ربیع کشته شده به اجماع صاحبان کتب تاریخ و سیره در اشتباه است». سپس خود کفعمی تاریخ ذیحجه را صحیح دانسته می افزاید: « الإجماعُ حاصلٌ مِن الشیعةِ و أهلِ السنّةِ على ذلک» یعنی «شیعه و سنی بر این موضوع اتفاق نظر دارند»
📚کفعمی، مصباح الکفعمی = جنة الأمان الواقیة ، ص: 511 و مجلسی، بحارالانوار، ج۳۱، ص ۱۱۹
#استوری_کنید
ولی فقیه زنده صریح لعن را حرام اعلام میکند دوستان هیاتی صریح با بکگراند قرمز لعن مینویسند!
تمرین خوبی است
که بین "میل" خودمان و حکم ولی به کدام عمل میکنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی از دوستان ظاهرا از آقای بهجت هم بیشتر درباره لعن و نفرین می فهمند
#خرافه_عیدالزهرا
💢آیا قاتل #خلیفه_دوم به کمک امام علی(ع) از مدینه فرار کرد و با طی الارض به #کاشان رفت؟
✅مرگ ابولولو؛ قاتل خلیفه دوم
در کتب #تاریخی آمده ابولولو پس از آسیب زدن به عمر و زخمی کردن تعدادی دیگر نمازگزاران پا به فرار گذاشت اما نتوانست از مسجد بیرون برود و در همانجا مردم او را دستگیر کردند و او که خود را گرفتار دید - با همان خنجری که عمر را با آن زده بود - خود را کشت (خودکشی کرد).
اما درباره قبر او باید گفت #طبیعی است جنازه اش را در همان مدینه دفن کرده اند. به هرحال او #نتوانست بگریزد حتی نتوانست از مسجد بیرون رود بلکه همانجا خودکشی کرد چه رسد به اینکه پایش به ایران و کاشان رسیده باشد!!. بنابرین اینکه برخی از عوام می گویند" ابولولو فرار کرده، نزد حضرت امیر(ع) آمد و از ایشان #پناه خواست و ایشان فرمودند: من تو را با طیّ الارض به کاشان می برم که مردمانش شیعه هستند" کاملاً بی پایه است زیرا مردم کاشان در آن زمان شیعه نبوده اند. اساساً مردم کاشان به تبعیت از قم شیعه شدند و چون رواج تشیع در قم بین سالهای 80 تا 115هجری آغاز شده بنابراین در سال مرگ عمر (سال 23 هجری) خبری از تشیع در کاشان یا در قم نبوده است.بلکه تشیع در آن زمان در میان عده ای از صحابه در مدینة النبی(ص) منحصر بود.
📚 تاریخ تشیع در ایران ص 173
در یک کلام نمی توان قصه های عامیانه ی مربوط به ابولولو را – که با عموم تواریخ شیعه و سنی تعارض دارند - باور کرد.درباره خودکشی ابولولو نیز به منابعی که در فوق ذکر شد مراجعه فرمایید.
استاد #رسول_جعفریان معتقد است قصه های عوامانه زیادی در قرن 6 و 7 در میان شیعیان درباره ابولولو رواج یافته که فاقد مستند تاریخی و علمی است.
وی با اینکه از #اشتباهات عمر دفاع نمی کند با این حال #دفاع از ابولولو را نیز ناروا می داند.
📚تاریخ خلفا
هدایت شده از دیده بان انقلابی🇵🇸
#خرافه_عیدالزهرا
💢 آیا نهم ربیع روز #قتل خلیفه دوم است؟
"این متن بدنبال دفاع از #خلیفه_دوم نیست؛ بلکه هدف رفع یک داستان تخیلی در بین #شیعیان است"
✅تاریخِ #دقیق قتل عُمَر بن خطاب به دست ابولولو :
طبق منابع تاریخی شیعه و سنی ، عمر بن الخطاب ( خلیفه دوم ) در بیست وششم ذی الحجه ترور شد و بعد از حدود سه روز درگذشت. بنابراین وی در آخر ذیحجه یا اول محرم درگذشته است. این مطلب را همه ی مورخان اعم از شیعه و سنی در آثار خود آورده اند.
بنابراین اقلیت قلیلی که در نهم ربیع الاول مراسم عمرکشان ( عید الزهرا یا فرحة الزهراء ) برگزار می کنند اساسا حدود هفتاد روز تأخیر می کنند و کارشان حتی اگر توجیه شرعی و عقلی دشته باشد ، دستکم از نظر تاریخی دچار اشکال است.
✅برای اطمینان می توانید به منابع تاریخی زیر مراجعه فرمایید که همگی آخر ذی الحجه را به عنوان تاریخ قتل عُمَر بیان کرده اند:
✅منابع تاریخی #شیعه یا متمایل به تشیع:
۱. تاریخ الیعقوبى ، یعقوبی، ج۲ ، ص۱۵۹ ، قرن سوم ، مولف آن شیعه است. همچنین تاریخ یعقوبى/ ترجمه فارسی آیتی ، ج۲ ، ص۴۹
۲. التنبیه و الإشراف ، مسعودی ، ص۲۵۰ ، قرن چهارم ، مؤلف آن شیعه یا متمایل به تشیع است
۳. مروج الذهب ، مسعودی ، ج۲ ص۳۰۴ و ص۳۲۱ ، قرن چهارم ، مولف آن شیعه یا متمایل به تشیع است.
۴. الفتوح ، ابن اعثم کوفی ، ج۲ ، ص۳۲۳ ، قرن چهارم ، مولف متمایل به تشیع است.
۵. مَسارّ الشیعه ، ص42 ، مؤلف: شیخ مفید (ره) پیشوای بزرگ شیعیان در اوایل قرن پنجم که خوشبختانه نسخه خطی اصلی این کتاب با دستخط مؤلف موجود است. در این کتاب نیز مرگ عمر در ذیحجه ذکر شده است. می دانیم که شیخ مفید(ره) از نظر عظمت علمی و تقوایی در حد عالی هستند تا جایی که برخی بر این باورند که به دریافت توقیع ( نامه ) از امام عصر (عج) مشرف شده اند.
✅برخی دیگر از #منابع تاریخی:
۶. الإمامة و السیاسة ، مولف ناشناس، ج۱ ص۳۹ ، قرن سوم ، مذهب مولف: نامعلوم
۷. المعارف ، ابن قتیبه، ص ۱۸۳ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی
۸. أنساب الأشراف، بلاذری، ج۱۰، ص۴۱۷ ، قرن: سوم ، مذهبِ مولف: سنی
۹. الطبقات الکبرى، محمد بن سعد، ج۳ ، ص:۲۵۸ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی
۱۰. تاریخ الطبری، طبری، ج۴، ص:۱۹۱ ، قرن چهارم ، مذهب مولف: سنی
✅بد نیست بدانیم که #علمای قدیم ما شیعیان درباره اینکه « عمر در ذیحجه کشته شده » اتفاق نظر داشته اند و حتی مرحوم علامه مجلسی(ره) نیز به این موضوع اعتراف کرده است
📚بحارالانوار، ج۳۱، ص ۱۱۸
✅البته مجلسی(ره) خود سعی کرده به هر قیمت شده #نهم ربیع الاول را تایید کند!! بعید نیست ایشان که در عصر صفوی می زیست از سوی حکومت یا جو جامعه تحت فشار بوده اند و از این رو به روایتی که از نظر سندی ضعیف است و از نظر متن نیز با مسلمات تاریخی و روایی در تعارض است استناد کرده اند! روایتی که مجلسی به آن استناد کرده از طریق دو راوی مجهول الهویه به احمد بن اسحاق قمی(ره) منسوب شده که سند و متن آن بسیارِ ضیعف است.
✅کفعمی از ابن ادریس حلی (صاحب کتاب السرائر) نقل کرده که درباره تاریخ نهم ربیع گفته است: " مَنْ زَعَمَ أَنَّ عُمَرَ قُتِلَ فِیهِ فَقَدْ أَخْطَأَ بِإِجْمَاعِ أَهْلِ التَّوَارِیخِ وَ السِّیَرِ " ترجمه: « هر کس بپندارد عمر در نهم ربیع کشته شده به اجماع صاحبان کتب تاریخ و سیره در اشتباه است». سپس خود کفعمی تاریخ ذیحجه را صحیح دانسته می افزاید: « الإجماعُ حاصلٌ مِن الشیعةِ و أهلِ السنّةِ على ذلک» یعنی «شیعه و سنی بر این موضوع اتفاق نظر دارند»
📚کفعمی، مصباح الکفعمی = جنة الأمان الواقیة ، ص: 511 و مجلسی، بحارالانوار، ج۳۱، ص ۱۱۹
#پدیده
💢بورسیه آلمان بود برای تحصیلات، بخاطر #جنگ، قید ادامه تحصیلات را زد
حتی نماینده امام هم به او اقتدا میکرد 👆👆
شهید علی پرویز
یک عده به بهانه نخبگی، تجارت، تحصیل از کشور فرار کردند تا در امان باشند اما یک عده با وجود نخبگی و آسایش به میدان جنگ رفتند.
https://eitaa.com/Politicalhistory
44.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حد فاصل ۲۲ بهمن ۵۷ تا ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ که آغاز جنگ است، جمهوری اسلامی چه شرایطی داشت؟ اساسا میتوانست شروع کننده جنگی باشد؟
لینک مشاهده از تلوبیون:
https://telewebion.com/episode/0x8c87e0b
21.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#منتشر_کنید
#ویژه
در روزهای اخیر گفته میشود: امام مردم و ارتش عراق را به قیام و کودتا علیه صدام دعوت کردند!!! این نامه برای چه تاریخی است؟
#حتما_ببینید
لینک مشاهده از تلوبیون:
https://telewebion.com/episode/0x8c87e0b
#انسان_شناسی۳۱۹
پیش از هر تصمیم و انتخابی در زندگی
اول تکلیف رأس هرم آرزوهایتان را مشخص کنید.
نوک پیکانِ آرزوهای شما، هر چه که باشد به بقیهی علاقهمندیها و نیازهای زندگی شما جهت میدهد.
🎞رسانه رسمی استاد محمد شجاعی
انسان شناسی ۳۱۹.mp3
11.72M
#انسان_شناسی ۳۱۹
#استاد_شجاعی | #استاد_فرحزاد
من یه عالمه آرزو دارم.
میخوام در رشته خودم بهترین باشم!
میخوام زندگی خوب و مرفهی برای خودم و خانوادهام بسازم!
نمیخوام بچههام توی حسرت خیلی چیزا بزرگ بشن؟
آیا این آرزوهای من، مانع رسیدن من به کمال انسانی و رشد روحی ام میشن؟
اگر اینطوره، پس زندگیم رو چجوری تأمین کنم؟
منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته
🎞 رسانه رسمی استاد محمدشجاعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری #استاد_شجاعی
✘ بدجوری توی گرفتاریها گیر کردم!
نه همسرم بفکر منه !
نه بچههام!
نه پدر و مادرم!
نه هیــــچ کس دیگه ...
منبع : «کارگاه فکر و ذکر ۲ »
🎞 رسانه رسمی استاد محمد شجاعی
هدایت شده از 📚خانه کتاب ابرک🌱🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبتون بهشت 🌱
سهم دلتون آرامش✨
هدایت شده از طاهره فخرانی
سلام علیکم
مسابقات قرآنی مرحله ناحیه ای پنج شنبه ساعت ۸ صبح برگزار می شود
مکان متعاقبا اعلام می گردد
با تشکر
هدایت شده از طاهره فخرانی
ج. خ. فخرانی. مربی:
سلام
وقت بخیر
نفرات اول تا سوم در هر رشته رو خدمتتون میزارم
اذان
نفراول. مرضیه آناهید
نفردوم ;مرضیه مقصودی
حفظ ومفاهیم سوره ملک
نفراول:زهرا یوسفی دیزیچه
نفردوم؛مرضیه جاجرمی
دعاخوانی صحیفه ی سجادیه(فراز۲۴)
زهرا غلامی
رشته ی تحقیق
نفراول؛مرضیه آناهید
نفردوم؛زینب میرابی جاجرم
نفریوم؛زهرا هنرمند
رشته ی ترتیل؛
نفراول:زهراغلامی
نفردوم؛الهه مقصودی
نفرسوم؛مرضیه مقصودی
حفظ۵جزء قرآن
نفراول:فاطمه جهانی
نفردوم:زویه براتی زاده
حفظ قرآن(زیر۷سال)
نفراول:خدیجه مقصودی
نفردوم؛سارا برانی
نفرسوم:نرگس وطن دوست
حفظ ۷تا۱۱سال
نفراول:کوثرمرادی
نفردوم؛زهرا مقصودی
نفرسوم:مریم سادات هاشمی
حفظ ۱۱تا۱۶سال
نفراول:فاطمه عباسزاده
نفردوم:فاطمه محجوب
نفرسوم:آسیه سادات آقامیرزایی
صحیح خوانی نماز:آسیه سادات اقامیرزایی
حفظ جزء ۳۰(حفظ یک جزء)
ماریا علیمردانی
هدایت شده از طاهره فخرانی
این افراد جهت شرکت در مسابقات ناحیه ای حائز رتبه شدن ومجاز به شرکت در مسابقات هستند
هدایت شده از طاهره فخرانی
سلام
صبح بخیر عرض تبریک پیشاپیش
مسابقات قرآنی مرحله ناحیه ۵شنبه در جاجرم برگزار می شود
زمان:۵ شنبه ۱۳مهر ساعت۸صبح
برادران:دارالقرآن جاجرم
خواهران: حسینیه دهقانان
هدایت شده از M....o
☘با سلام و عرض ادب☘
اطلاعیه
برگزار مسابقات قرآن وعترت بسیج
مرحله ی ناحیه در سه رشته فردی، گروهی، خانوادگی برگزار می شود
زمان: پنج شنبه۱۳مهرماه ساعت ۸صبح
مکان: حسینیه دهقان ها ویژه خواهران
دارالقرآن شهرستان جاجرم ویژه برادران
در اطلاع رسانی به دیگران سهیم باشیم.
#قرارگاه_تعلیم_تربیت
هدایت شده از 📚خانه کتاب ابرک🌱🇵🇸
17.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شعر زیبای خدا همسری رو قسمتت کنه😊
#طنز
#شعر_خوانی
هدایت شده از صالحین حوزه حضرت خدیجه(س) جاجرم🇵🇸
انسان شناسی ۳۲۳.mp3
10.07M
#انسان_شناسی ۳۲۳
#آیتالله_حق_شناس | #استاد_شجاعی
✘ پس چرا من هنوز نتونستم حتی محیط خونهمون رو مهربان و گرم نگهدارم؟
هنوز حسودم / عصبانیام/ کینه دارم و ...
با اینکه اهل عبادت و زیارتم،
پس چرا این وضع اخلاق منه؟
منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته
🎞 رسانه رسمی استاد محمد شجاعی
هدایت شده از صالحین حوزه حضرت خدیجه(س) جاجرم🇵🇸
#انسان_شناسی۳۲۳ | #استاد_شجاعی
رعایت آداب دینداری
شرکت مستمر در عزاداری ها
زیارت ها و عبادتهای طولانی
اگر به قدرت گیری روحی ما و درمان ضعفهای اخلاقی مان ختم نشوند،
فقط یک دینداری پلاستیکی بوده و در سعادت آخرت ما نقشی نخواهند داشت.
🎞 رسانه رسمی استاد محمد شجاعی
@ostad_shojae | montazer.ir