جزء 15.mp3
4.15M
💠فایل صوتی: تند خوانی جزء پانزدهم قرآن کریم
🔹 با صدای استاد معتز آقایی
@ahlolbait
4_5945038953110309605.mp3
1.95M
🌸روحتونو جلا بدین
❣️ به صوت استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد
🔹يا أُخْتَ هَارُونَ مَا كَانَ أَبُوكِ امْرَأَ سَوْءٍ وَمَا كَانَتْ أُمُّكِ بَغِيًّا (28)
🔹فأَشَارَتْ إِلَيْهِ ۖ قَالُوا كَيْفَ نُكَلِّمُ مَنْ كَانَ فِي الْمَهْدِ صَبِيًّا (29)
🔹قالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتَانِيَ الْكِتَابَ وَجَعَلَنِي نَبِيًّا (30)
🔸ای خواهر هارون! نه پدرت مرد بدی بود و نه مادرت بدکاره بود [این طفل را از کجا آورده ای؟] (28)
🔸پس مریم به نوزاد اشاره کرد [که از او بپرسید.] گفتند: چگونه با کودکی که در گهواره است، سخن بگوییم؟! (29)
🔸نوزاد [از میان گهواره] گفت: بی تردید من بنده خدایم، به من کتاب عطا کرده و مرا پیامبر قرار داده است. (30)
📗سوره مریم آيات 30 - 28
#تلاوت_قرآن
@ahlolbait
🔴 اثبات کنید انسانید!
🔻 در سال ۱۹۰۸، کنگو به عنوان مستعمره به کشور بلژيک واگذار شد و از آن زمان به بعد «کنگو بلژيک» ناميده شد.
‼ «پاتريس لومومبا» رهبر انقلابي کنگو، رفتار استعمارگران بلژيكي با مردم اصيل بومي كنگو را تشريح کرده و ميگويد: اهالي كنگو براي اثبات انسان بودن خود بايد مراحل آموزشي و آزمايشي دشواري را طي ميکردند تا آدم بودن و متمدّن بودنشان توسط استعمارگران بلژيكي با صدور كارت شناسائي ويژهاي به نام «كارت استحقاق بهره مندي از مزاياي مدني» مورد تأييد قرار گيرد.
📚 كتاب جنایات غرب، دکتر مهدی سعیدی ص ۴۶۲
#جنایات_غرب
#ثامن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ 🎬 #حرفهای_من_و_خدا | یا جامع
عمرمان گذشت، به دنبالِ....
• جلبِ مِهر این و آن!
• جذبِ نگاهِ این و آن!
• جمعِ قلوبِ این و آن!
• آرامگرفتن در آغوشِ این و آن!
💥 اما یادمان رفت مداری را که
این و آن هم، روی آن جمع میشوند و آرام میگیرند!
🌐 آپارات | اینستاگرام | یوتیوب
حضرت دریا_صابر خراسانی.mp3
2.4M
#شب_پانزدهم
ویژه ولادت امام حسن مجتبی علیهالسلام💫
صابر خراسانی 🎤
اوج قله تقدیر ۱.mp3
11.1M
#اوج_قله_تقدیر ۱
#آیتالله_حسنزاده_آملی
#استاد_شجاعی
💢 محال است کسی قدرِ شبهای قدر را درک کند،
و محال است به اوج قلهی تقدیر دست یابد؛
مگر آنکه به کشفِ یک فرمول، قبل از شبهای قدر رسیده باشد!
☜ فرمولی که ؛
قدم اول تمام قدرتها و پرشها در سلوکِ انسانی است ❗️
#سر_سفره_افتتاح | فراز نهم
✨ الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى مِنْ خَشْيَتِهِ تَرْعَدُ السَّماءُ
☜ اینکه روزی چندبار به " لا اله الّا الله " اقرار میکنیم!
و نه از این عشق، طعمی چشیدهایم،
و نه برایش به بیتابی افتادهایم،
یعنی هنوز به بلوغ عاشقی نرسیدهایم! ✘
✦ جاذبهی این اله ،
عظمت این هستیِ یکپارچه،
اگر ادراک شود ؛
میل به رسیدن و وصل، به تولید بیتابیِ مدام میانجامد...
شبیهِ این جهانِ سراسر شعوری،
که در برابر هیبت خالقش، به خشیت و شوریدگی مبتلاست!
※ متن و صوت دعای افتتاح
✨﷽✨
*خوردن مسئولیت دارد*
یکی از دستورات قرآن که بدون استثناء، همه به آن عمل می کنیم دستور خوردن است: کُلُوا: بخورید.
همه ما این قسمت از آیه را بلدیم و به آن عمل می کنیم: کُلُوا وَاشْرَبُوا: بخورید و بیاشامید.
اما یادمان باشد که از نظر قرآن، خوردن، مسئولیت دارد. در قرآن چندین بار دستور " *کُلُوا* " آمده است، ولی هیچ کجا نمی فرماید بخورید و بروید دنبال کارتان! هر کجا گفته بخورید، بعد از آن، از ما چیزی خواسته است.
چند تا از این آیات:
۱) کُلُوا وَاشْرَبُوا مِن رِّزْقِ اللَّهِ وَ لَا تَعْثَوْا فِی الْأَرْضِ.
بخورید، ولی گناه نکنید.
سوره بقره، آیه ۶۰
۲) کُلُوا مِمَّا فِی الْأَرْضِ حَلَالًا طَیِّبًا وَ لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ.
بخورید، ولی دیگه دنبال شیطان راه نیافتید.
سوره بقره، آیه ۱۶۸
۳) کُلُوا مِن طَیِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاکُمْ وَ اشْکُرُوا لِله.
بخورید، ولی شکر خدا رو به جا بیارید.
سوره بقره، آیه ۱۷۲
۴) کُلُوا مِمَّا رَزَقَکُمُ اللَّهُ حَلَالًا طَیِّبًا وَ اتَّقُوا اللهِ.
بخورید، ولی تقوا هم داشته باشید و خدا ترس باشید.
سوره مائده، آیه ۸۸
۵) کُلُوا وَ اشْرَبُوا وَ لَا تُسْرِفُوا.
بخورید، ولی اسراف نکنید.
سوره اعراف، آیه ۳۱
۶) کُلُوا مِن طَیِّبَاتِ مَا رَزَقْنَاکُمْ وَ لَا تَطْغَوْا فِیهِ.
بخورید، ولی طغیان نکنید.
سوره طه، آیه ۸۱
۷) فَکُلُوا مِنْهَا وَ أَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِیرَ.
بخورید، ولی دیگران را هم اطعام کنید و فقرا را یادتان نرود.
سوره حج، آیه ۲۸
۸) کُلُوا مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَ اعْمَلُوا صَالِحًا.
بخورید، ولی اعمال صالح هم انجام بدهید.
سوره مومنون، آیه ۵۱
۹) حتی قرآن می فرماید ما به زنبور عسل وحی کردیم: کُلِی مِن کُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُکِی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلًا.
از شیره گل ها بخور، ولی راه پرودگارت را طی کن.
سوره نحل، آیه ۶۹
یعنی خوردن، برای حیوانات هم مسئولیت دارد. بنابراین، آدم هایی که می خورند و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند، از حیوانات هم کمتر هستند. از این به بعد، هر وقت خواستیم غذا بخوریم، با دقت بیشتری غذا بخوریم. با هر غذا خوردنی، یک مسئولیتی روی دوشمان است.
🌹🌹🌹🌹🌹
🔴 تقویت حافظه و روزه داری
♻️ پیامبر خدا(ص): ۵ چیز فراموشی را از میان میبرد، حافظه را میافزاید و بلغم را از بین میبرد:
۱_ مسواک زدن
۲_ روزه گرفتن
۳_قرائت قرآن
۴_ عسل
۵_کندر
🔹 مغز یکی از اعضای رئیسهی بدن است که مزاج آن سرد و تر است و اگر این گونه نبود نمیتوانست حجم زیادی از اطلاعات را دریافت و پردازش کند.
علت فراموشی اغلب ازغلبه سردی و رطوبت در مغز است.
🔹 مواردی که روایت به آنها اشاره کرده، بدن را گرم میکنند، مثلا مزاج روزه گرم و خشک است و باعث افزایش صفرای بدن و به تبع آن گرمی مغز میشود.
🔹 قرآن نیز گرمابخش به تن است و تلاوت آن باعث از بین رفتن بلغم بدن میشود.
🔹 عسل و کندر نیز صفرازاست ولی نکته مهم این است که هر کس متناسب با مزاج خود باید از این موارد استفاده کند تا تعادل مزاجی خود را حفظ کند.
🔹 گاهی در اثر غلبه صفرا نیز فراموشی رخ میدهد که صفرا تبدیل به سودا میشود. برای رفع سودای مغز، سرکنگبین، شربت سرکهشیره و انار موثر است.
🔹 اسطوخودوس نیز مغز را از سودا جارو میکند البته سودایی که از بلغم (سردی وتری) پدید آمده باشد.
🔹 تقویت مغز و حافظه هم میتواند با مصرف مغزها (بخصوص بادام)، مویز، ماساژ سر و شانه چوبی کشیدن به سر باشد و هم میتوان با استشمام عطریات طبیعی متناسب مزاج که غذایی لطیفتر از غذای خوراکی است، باشد. مثلا گل محمدی، گلاب، نرگس، مریم، دود اسفند... که گلاب و گل محمدی رو به اعتدال است ولی نرگس، مریم و دود اسفند گرم هستند.
#تقویت_حافظه
#غلبه_بلغم
#روزه
#قرائت_قرآن
#سردی_مغز
#سودای_مغز
#رمضانیه
راه های رفع عطش
شربتها و میوه های مناسب برای رفع تشنگی
🍶شربتها
🍺ماءالشعیر
🍋شربتلیمو
شربت سکنجبین
میوهها:
🍒انار
🍎سیب
🍐به و گلابی
🍒هندوانه،خربزه،انگور،زردآلویتازه…
🍒مصرف میوه ها باید حداقل ۱-۱/۵ ساعت با زمان غذاخوردن فاصله داشته باشد.
#رحیق #طب_ایرانی #طب_اسلامی #طب_سنتی #خیراندیش
#نسخ_استاد
🔴 عوامل اصلی در پیدایش #اماس عبارتند از:
۱. حرص خوردن بیش از حد.
۲. حساس و زود رنج بودن.
۳. عصبی شدن.
۴. خوردن بیش از حد غذاهای سرد یا خیلی گرم مانند فلفل و زنجبیل.
۵. بینظمی در خواب شبانگاهی و شروع خواب شب دیرتر از موقع مناسب.
♻ #درمان بیماری ام اس:
بایستی غذاهای گرم مزاج که کمی رطوبت بخش هستند را مصرف کرد، و از غذاهای سرد دوری جست.
از بهترین غذاهای گرم مزاج #ارده با #شیره_انگور یا خرما میباشد، که توصیه میشود حداقل هفته ای 3 وعده میل شود.
همچنین غذاهای گرم بویایی و گرم خوراکی، توان مقابله با مشکلات و غصهها را افزایش میدهند؛ و به همین دلیل است که در مراسم ترحیم گلاب و خرما پخش میکنند.
ذکر این نکته ضروری است که با استمرار مصرف غذاهای گرم، ممکن است بدن انسان واکنش نشان دهد.
در این شرایط بایستی یک جاذبه یا شوک سرد به گوارش داده شود؛ تا بتواند گرما را به خوبی جذب تن کند. و از آنجا که این سردی نه میتواند آب سرد، ترشی و یا حتی گوجه فرنگی و… باشد، چرا که این سردی در بدن رسوب کرده و به عمق بدن نفوذ میکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ورود به خیمه امام زمان
عجل الله تعالی فرجه الشریف
روزهای ماه رمضان و قرآن خوانی به نیت فرج حضرت ولی عصر ارواحنا فداه
برای شنیدن هرروز یک آیه راجع به امام عصر ، با ما همراه باشید.
🌹امام حسن عليه السّلام:
♦️♦️سه چيز مردم را به هلاكت مى رساند:
1⃣◀️ تكبّر
2⃣◀️ حرص و آز
3⃣◀️ حسد
⛔️ پس #خودبينى و #تكبر، دين انسان را از بين مى برد، همان طورى كه شيطان تكبر كرد و دينش نابود شد و منفور گرديد.
⛔️ #حرص و آز دشمن شخصيت هر فرد است همانطور كه آدم ابوالبشر (بواسطه حرصى كه در وى به وجود آمد) از بهشت رانده شد.
⛔️ #حسد (آرزوى زوال نعمت از ديگران) راهبر بدبختيها و تيره روزيها است، بواسطه حسد قابيل هابيل را كشت.
📚 الروائع المختارة، سيد مصطفى موسوى، ص116
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 #نهج_البلاغه
🔰خودت را برتر از آن بدان که به پستی گناه تن بدهی
☀️اکرم نفسک عن کل دنیه ..... فانک لن تعتاض بما تبذل من نفسک عوضا
💠 نفس خود را از هرگونه پستی بازدار، ...زیرا نمی توانی به اندازه آبرویی که از دست می دهی بهایی به دست آوری
📚 #نامه ۳۱
🎤شهید#مطهری
#دعایروزپانزدهمماهمبارکرمضان
اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَهَ الخاشِعین و اشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین.
خدایا! فرمانبردارِیِ فروتنان را در این ماه روزیم کن
و به بازگشت دلدادگان، سینهام را در این ماه گشاده نما
به امان تو اى امان ترسناکان.
التماس دعا
【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الفرج
♥️ الگوی همیشگی جوانان
🔻 حضرت آیتالله خامنهای: امام حسن و امام حسین را گفتهاند: «سیّدی شباب اهل الجنّة». با این که اینها همیشه جوان نبودند و به سنین پیری هم رسیدهاند، یعنی جوانی اینها باید به عنوان یک #الگو همیشه در مقابل چشم جوانهای دنیا باشد. ۱۳۸۳/۰۵/۱۷
🔻 مجلس از معرکه گریخت:
فرار مجلسیان از موقعیّتِ «تعارض منافع»
مهدی جمشیدی
[1]. آیتالله خامنهای در دیدار نمایندگان مجلس در تاریخ 22/4/1399 گفتند:
«اولویّت» را به «مسائل کلیدی» بدهید؛ مسئلۀ «مدیریّت فضای مجازی»، جزو مسائل مهمّ ما است که این مسئله، مسئلۀ بلندمدّت هم نیست؛ مسئلۀ «کوتاهمدّت» و «میانمدّت» و جزو مسائل نزدیک ما است.
این سخن بدان معنی بود که: اوّلاً، مدیریّت فضای مجازی، از جمله «مسائل کلیدی و دارای اولویّت» است؛ ثانیاً، در «کوتاهمدّت» باید چارهای برای آن اندیشید؛ ثالثاً، این تکلیف بر عهدۀ «مجلس» است. بااینحال، پس از گذشت نزدیک به دو سال از این تأکید واضح رهبر انقلاب، طرحی که در مجلس نگاشته شد، چندین بار ویرایش شد و با مخالفتهای درونی از سوی خود نمایندگان مجلس مواجه گردید و به سرانجام نرسید.
[2]. آیتالله خامنهای در دیدار مسئولان نظام در تاریخ 23/1/1401 نیز در لفافه، به این تعللِ غیراخلاقی انتقاد کرد و گفت:
در مجلس کلمۀ «تعارض منافع»، مدام تکرار میشود. تعارض منافع، فقط در اقتصاد نیست؛ بلکه در بخشهای دیگر هم تعارض منافع هست. اگر من و شما در «توجّه مردم به ما»، یک منفعتی داریم، یک منفعت هم «منفعت عمومی کشور» است، اینجا تعارض منافع است؛ کدام را «مقدّم» خواهیم کرد؟ اگر ما «آبرو و توجّه مردم به خودمان» را مقدّم دانستیم بر آنچه «نفع کشور» در آن است، این مصداقِ تعارض منافع است؛ باید «خدا» را در نظر داشته باشیم.
رهبر انقلاب در این تذکّرِ اخلاقیِ پنهان، دوگانۀ «آبرو و توجّه مردم به خودمان/ منفعت عمومی کشور» را به صورت تلویحی بر اتّفاقی در مجلس تطبیق داد که گویا مصداقی جز «مدیریّت فضای مجازی» ندارد؛ چراکه هیچ مسألهای در مجلس به اندازۀ این طرح، به مایۀ «تعارض منافع» تبدیل نشد. بنابراین، هرچند شاید این گفته، مصداقهای دیگری نیز داشته باشد، امّا به نظر میرسد که مدیریّت فضای مجازی، نمونۀ تمامعیار آن باشد.
[3]. چند روز بیش از این گفتۀ آیتالله خامنهای نگذشته که امروز در خبرها خواندیم رئیس مجلس، طی نامهای طرح را به شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده و از رئیس آن درخواست کرده که سیاستهای کلّی در زمینۀ فضای مجازی، نگاشته شود. امّا اوّلاً، آیا مجلس پس از چند سال دریافته که ما نیازمند «سیاستهای کلّی در زمینۀ فضای مجازی» هستیم و طرحی که در مجلس نوشته میشود باید در چهارچوبِ سیاستهای کلّی باشد؟! ثانیاً، چرا رهبر انقلاب به این ملاحظه توجّه نداشته و خواستار پرداختن «مجلس» به فضای مجازی، آن هم در کوتاهمدّت، شده بود؟! ثالثاً، آیا مسألۀ امروز و فوری ما، سیاستهای کلّیِ فضای مجازی است؟! رابعاً، میدانیم که نگارش و تصویب چنین سیاستهایی، بسیار طول خواهد کشید و در این مدّت، دچار خسارتهای جبرانناپذیرِ بسیار بیشتری خواهیم شد.
[4]. مجلسیان، زیرکانه جای خالی دادند و از معرکه گریختند تا «هزینۀ موضعگیری» را نپردازند. مجلس، نه شهامتِ «تأیید علنیِ» طرح را داشت و نه شهامتِ «ردِ علنیِ» آن را. در موقعیّتِ «تعارض منافع»، باید از میدان گریخت و انتخاب نکرد. در اینجا، بهترین انتخاب، «انتخابنکردن» است. ازاینرو، رئیس مجلس، راهی جز این ندیده که طرح را به بهانۀ تعریف سیاستهای کلّیِ فضای مجازی، به شورای عالی فضای مجازی ارجاع دهد تا از «هزینۀ اجتماعیِ طرح» بگریزد یا دستکم، هزینۀ آن را میان مجلس و شورای عالی فضای مجازی، توزیع کند. قصّۀ انداختن توپ به زمینِ بیصاحبِ شورای عالی فضای مجازی در میان است.حججی برای انقلاب، «سر» میدهد، ولی اینان حاضر نیستند حتّی اندکی، «اعتبار و منزلتِ اجتماعی»شان گزند ببیند. گویا درس اخلاقِ اخیرِ رهبر انقلاب نیز بر اینان مؤثّر نیفتاد. ایشان در آن سخنرانیِ آغشته به موعظه و حکمت، از «استغفار نسبت به گناهِ ترکِ فعل» گفت و اینان در اوّلین فعلِ خویش پس از آن محفل، «ترک فعل» را برگزیدند. خصوصیّتِ تعلّقاتِ دنیایی، همین است که بضاعتِ «فاعلیّت» را از انسان میستاند تا مبادا منافع مادّی، در خطر افتند. «محافظهکاران»، نهفقط کربلایی نیستند، بلکه حتّی حسین را نیز به «نرفتن» – یا همان «ترک فعل» – فرامیخوانند. قافلۀ حسین، در دریایی از خون، غوطهور خواهد شد و این دیندارانِ عافیتطلب، در مردابِ منافعِ خویش. این است هویّتِ اخلاقیِ شبهاصولگرایان ...
مداحی_آنلاین_بساط_مهمونی_جوره_طاهری.mp3
6.36M
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
@Fanous
بـسـاط مـهـمـونی جـوره 💚
حضورمون چه پر شوره 💚
🎤 محمدرضا طاهری
🎉 میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) ، مبارک باد 👏
#امام_زمان #ماه_مبارک_رمضان #ماه_رمضان