eitaa logo
دهکده کارآفرینی بهارستان
170 دنبال‌کننده
269 عکس
311 ویدیو
3 فایل
شبکه مسائل اقتصاد مقاومتی #اقتصاد_ما #سواد_تجاری ارتباط: @alireza_zamanpour
مشاهده در ایتا
دانلود
«نوروزِ کم‌تصادف»! شاید براتون جالب باشه که علیرغم حواشی و سر و صدای زیاد و مصاحبه دائمی مسئولین و پروپاگاندای رسانه‌های داخلی و خارجی، اما طبق اعداد رسمی مرکز آمار، تعطیلات نوروزی و کلا فروردین؛ «کمترین» میزان تصادف و تلفات رانندگی در نیمه اول ۱۴۰۲ و رتبه ۹ از ۱۲ماه سال ۱۴۰۱ را به خود اختصاص داده است که در سال ۱۴۰۳، علیرغم رشد تردد اما ۳۰٪ کاهش هم داشته است! جالب‌تر آنکه شهریور و مهر در صدر آمار تلفات رانندگی هستند.. یادآوری میکنیم با توجه به نسبت تعداد خودروهای خارجی به داخلی، خودروهای وارداتی علیرغم قیمت‌های چندبرابری اما ۱۰برابر کشنده‌تر از خودروهای داخلی هستند. تذکر دوستانه ما این است که در مواجهه با رسانه و سلبریتی‌ها حتما اصل را بر غلط بودن محتوا گذاشته و به احترام آگاهی، به منابع معتبر جهت اطلاع از واقعیت مراجعه نماییم🌻 تحلیل کامل، فنی و مستند تصادفات رانندگی ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
«ایران و تلفات رانندگی جهان»! احتمالا جالب‌ترین آمار درباره وضعیت تلفات رانندگی در جهان، مرتبط با شاخص تلفات به تصادف باشد. طبق این شاخص وضعیت ایران نزدیک به آمریکا و بهتر از ژاپن و انگلیس و عربستان و.. است. برای مثال آمریکا با سالیانه ۶میلیون تصادف، حدود ۴۳هزار فوتی و ۳میلیون مصدوم دارد که ۰/۰۰۷۱ تصادف آن منجر به فوت و نصف تصادفات منجر به جراحت است. ‏این نسبت برای انگلستان با حدود ۹۱هزار تصادف و ۱۵۵۰ فوتی، ۰/۰۱۷۰ می‌باشد. برای ژاپن نیز با بیش از ۵۰۰هزار تصادف و ۴۷۰۰فوتی و ۶۰۰هزار مصدوم، ۰/۰۰۹۴ بوده و نرخ جراحت عدد عجیب ۱.۲ می‌باشد. برای ایران نیز با بیش از ۲میلیون تصادف و ۱۸هزار فوتی و ۳۵۰هزار مصدوم ۰/۰۰۸۸ بوده و نرخ جراحت عدد جالب ۰/۱۷ می‌باشد. جمع‌بندی آن‌که علیرغم میزان بالای تصادف در کشور نسبت به سایر کشورها و استفاده بیش از ۹۸٪ از خودروی داخلی اما شاخص مجروحین به تصادفات با اختلاف بهتر از سایر کشورهای مدعی و در شاخص تلفات به تصادفات نزدیک به آمریکا و برتر از کشورهای مطرحی مثل ژاپن و انگلستان و عربستان هستیم. ✍سیدامیرحسین حسینی🇮🇷 ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
🔶🔷🔶از شما اصرار و از آنها انکار مولای ما! در دیدار ساعتی پیش با دانشجویان فرمودید: یکی از دوستان گفتند که تصور شده که نظر رهبری در مورد مسأله ی عدالت با سال 80 فرق کرده! اگر فرقی کرده باشد در این جهت فرق کرده که شده بر مسأله ی عدالت؛ چون پیشرفت هایمان در سمت عدالت کم بوده اصرار بیشتری ما داریم.از عدالت که کسی دست برنمی‌دارد. بگذارید از همین جمله آخر شروع کنم؛ «از عدالت که کسی دست بر نمی دارد» مولای ما! نمیدانم مقصودتان از «کسی» غیر خودتان هم هست یا نه؟ ولی با کمال شرمندگی از مجاهدت بیش‌ از نیم قرنی شما در گسترش عدالتخواهی باید بگویم: اینجا در سطح نخبگان میانی از عدالت دست برمی دارند! خیلی خوب هم از عدالت دست برمی دارند! آقا جان! یادتان هست بعد از پذیرش قطعنامه 598می گفتید:ما عدالت طلبیم چه با جنگ؛ چه‌بی جنگ. خاطرتان هست درسالگرد رحلت امام به همه سوگداران امام فرمودید: دعوت به نظام اسلامی منهای اعتقادی راسخ و عملی پیگیر در راستای عدالت اجتماعی دعوتی ناقص بلکه غلط و دروغ است. فرمودید: جمهوری اسلامی منهای عدالت معنا ندارد. بعد از رحلت امام فریاد می زدید: والله قسم! در جامعه اسلامی هم ممکن است مُترَف به وجود بیاید! به خاطر دارید که از مخلصان انقلاب برای شکل نگرفتن طبقه ی مرفه جدید در دهه ۷۰ استمداد می طلبیدید: از دل نظام اسلامی دارد طبقه نو کیسه جدیدی به وجود می آید!‌ مگر این شدنی است؟!مخلصان انقلاب نخواهند گذاشت... در دهه هشتاد فرمودید:لب مطالبه من از شما جوان های دانشجو عدالتخواهی است. حتی به دانشجویان فرمان دادید: هر پدیده ضد عدالت در واقعیت کشور باید مورد سوال قرار بگیرد. حتی به سران نظام، فرمان هشت ماده ای صادر فرمودید و هیچ کس را مبرا از سوال ندانستید. با مسئولین نظام که می نشستید "مشروعیت نظام" را "وابسته به عدالت خواهی" می دانستید. در دهه ۹۰ از لزوم تشکیل "لشکر جوان مطالبه گر" گفتید؛ از "خطر بر زمین افتادن علم عدالت"؛ از "لزوم تطابق همه برنامه های حاکمیت با عدالت"؛از "پیوست عدالت داشتن همه برنامه ها"؛ از "لزوم انتخاب نماینده و رئیس جمهور طرفدار عدالت" وووو اما درست در هنگامه ای که در دهه گذشته بیش از ۱۰بار از عقب ماندگی در عدالت گفتید؛در دهه ای که "اصرار شما بیشتر شده بود"؛ عده ای نه تنها بر عدالت اصرار نداشتند که برای نخواستن عدالت، انواع و اقسام "معاذیر و قید های موهوم" را به دست و پای عدالت می انداختند؛ بی آنکه یک‌بار نشان مان دهد چگونه می شود عدالت مطلوب شان را خواست؟! یکی عدالتخواهان را "خوارج" می دانست! یکی از "تمام شدن دوران عدالت"می گفت! همو از "تمام شدن دوران بحث درباره عدالت" سخن به میان می کشید! شخص دیگری عدالت خواهان را "سگان بی قلاده" می خواند! آن یکی از برچسب "خوارج پلاس و ۲پلاس"ش رونمایی می کرد! ده ها تلاش مستمر و با رسانه های نفتی!! با اینکه وضعیت عقب ماندگی در عدالت؛(توزیع ناعادلانه آزادی و ثروت‌ها و فرصت ها و ابزار کار و منابع و اعتبارات بانکی،خصوصی سازی حراج کننده بیت المال و خانه مان سوز کارگران،بی اعتنایی عجیب نسبت به زنان سرپرست خانوار، تکون طبقه بانکدار خصوصی با خلق نقدینگی های افسانه ای،نانظام حقوق و دستمزد،نانظام مالیاتی، آموزش و پروش طبقاتی و پولی،انحصارات صادرات و واردات،احتکار زمین توسط برخی نهادها،رسانه های نارسانای صدای مردم و حافظ وضع موجود و ده ها مساله دیگر) فرصت نمایش عملی عدالتخواهی مطلوب را پیش پایشان گذارده بود؛ اما برخی از آنها قیدهایی که به عدالت و عدالت خواهی میزدند نه برای اصرار بر خط اصیل عدالت خواهی که برای انکار اساس عدالت خواهی بود. خواستم بنویسم: «کاش یک بار دیگر برای شرمندگی ما هم که شده در ۸۵ سالگی روزی یک ساعت روی پای می ایستادید و برای مان یک بار دیگر از نسبت توحید و عدالت و آزادی می گفتید درست مثل ماه رمضان۵۰ سال پیش در مسجد امام حسن ع مشهد»؛اما خواب زده ها را بیدار نشاید! شما نیم قرن است که مدام از عدالت می گویید؛ اما از شما است و از برخی آنهایی که در پس و پیش نام مبارکتان القاب قطار میکنند؛ ! سایه تان مستدام خط عدالت مدیون نام و‌ مرام تان @dehkadeh_karyar
6.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بخشی از روایت از زندگی خودش:  تصور نکنید که من با زندگی به سبک و سیاق متظاهران به روشنفکری نا آشنا هستم، خیر من از یک راه طی شده با شما حرف میزنم. من هم سالهای سال در یکی از دانشکده‌های هنری درس خوانده‌ام، به شبهای شعر و گالری های نقاشی رفته ام. موسیقی کلاسیک گوش داده ام. ساعتها از وقتم را به مباحثات بیهوده درباره چیزهایی که نمی‌دانستم گذرانده‌ام. من هم سال‌ها با جلوه فروشی و تظاهر به دانایی بسیار زیسته‌ام. ریش پروفسوری و سبیل نیچه‌ای گذاشته‌ام... اما بعد خوشبختانه زندگی مرا به راهی کشانده است که ناچار شده‌ام رودربایستی را نخست با خودم و سپس با دیگران کنار بگذارم و عمیقاً بپذیرم که «تظاهر به دانایی» هرگز جایگزین «دانایی» نمی‌شود... باید در جست و جوی حقیقت بود و این  متاعی است که هرکس براستی طالبش باشد، آن را خواهد یافت، و در نزد خویش نیز خواهد یافت. ۲۰ فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی روز هنر انقلاب 🇮🇷 🆔 @mahdiasgari133
12.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 پیوند های جامعه ولایی 📚 خلاصه ای از طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن صدای استاد سید علی خامنه ای را میشنوید 💢 @dehkadeh_karyar
8.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ادعای عجیب یاسر جبرائیلی در مورد پشت پرده گرانی دلار: از جیب هر ایرانی ۶ میلیون تومان برداشته‌اند! یاسر جبرائیلی، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام: 🔹تمام کالاهای وارداتی به ازای هر یک دلار حداقل ۱۰ هزار تومان گران شده است. 🔹نتیجه اینکه از جیب هر ایرانی ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برداشته اند و به جیب صاحبان دلار ریخته اند! 🔹یک خانواده پنج نفره که گاهی دنبال یک وام ۱۰ میلیونی هستند خبر ندارند که صاحبان دلار ۳۱ میلیون تومان ظرف یک سال از جیب آنها برداشته اند 💢 @dehkadeh_karyar
⭕️مشکل نرخ ارز، قسمت اول ابتدا این نکته را متذکر می‌شویم که هر کشوری ساختار خاصِ خودش را دارد و لذا نمی‌توان بدون ملاحظات خاص، از نسخه‌های دیگر کشورها استفاده کرد. ❌ حال سؤال این‎‌جاست: در این مدت چه اتفاق واقعی در عرصه اقتصادی افتاده است که بخواهد نرخ ارز را این‌طور جابه‌جا کند؟ ✅آیا تولید تضعیف شده؟ خیر، الان در وضعیت رشد اقتصادی هستیم. ✅آیا در این مدت کوتاه، نقدینگی جدیدی وارد اقتصاد شده؟ خیر، در کوتاه‌مدت چنین حجمی از نقدینگی نمی‌تواند وارد اقتصاد شود. ✅آیا تحریم جدیدی ایجاد شده؟ خیر، تحریم به سقف خودش رسیده و دیگر راهی برای بیشتر شدن ندارد. ✅آیا نمی‌توانیم نفت بفروشیم؟ خیر، طبق آمارها فروش نفت ایران به حد قبل از تحریم‌ها رسیده است. ✅آیا نمی‌توانیم پول نفت را وارد کشور کنیم؟ خیر، طبق آمارها وضعیت بسیار خوبی در این زمینه داریم. ❌پس مشکل کجاست که هر از چندگاهی در دولت‎‌های مختلف چنین تلاطمی به‌وجود می‌آید؟ 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
⭕️مشکل نرخ ارز، قسمت دوم 🔹در کشور ما، حداقل دو مشکل اساسی در مورد نرخ ارز وجود دارد: 🔶 مشکل اولی که وجود دارد این است که در اکثر موارد، نرخ ازر، خارج از سازوکار بازار و در محیط‌های غیربازاری مانند سایت‌ها و کانال‌هایی که اساساً به دنبال کشف قیمت واقعی نیستند، شکل می‌گیرد. 🔷 از ناحیه مسئولین، راهی جز کنترل این فضاها نیست؛ چراکه آن‌ها از اساس به دنبال کشف قیمت بازاری نیستند. 🔷 از ناحیه مردم نیز باید این عادت را در خودمان نهادینه کنیم که دچار چنین بازی‌هایی نشویم و خیلی سریع تحت تأثیر آن‌ها قرار نگیریم. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
⭕️مشکل نرخ ارز، قسمت سوم ❌ مشکل دوم نرخ ارز این است که علاوه بر مورد اول، در بعضی از موارد نیز قیمت ارز توسط دلال‌ها تعیین می‌شود. 🔷 سؤال مهم این است که اساساً چرا باید بازاری به نام بازار ارز داشته باشیم تا دلال‌ها بتوانند در آن ورود کنند. کسانی که قصد خروج از کشور یا واردات را ندارند، چرا باید متقاضی ارز باشند؟ چرا باید منابع کشور در اختیار کسانی قرار گیرد که مصرف کننده واقعی ارز نیستند؟ 🔷 تنها راهی که در شرایطِ خاص کشور ما می‌تواند جلوی التهابات ارزی را بگیرد این است که بازار آزاد ارز بسته شود و دولت ارز را تنها در اختیار کسانی قرار دهد که نیاز واقعی به آن دارند. 🔷 دولت باید در یک بازه یک تا دوماهه ارزی که در دست مردم است را به قیمت روز بخرد و بعد از آن اعلام شود هرگونه معامله ارز به منزله قاچاق است و طبق قوانین قاچاق و پولشویی با آن برخورد می‌شود. 🔷 به نظر می‌رسد در این شرایط که سال‌هاست با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، راهی جز این نیست. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
⭕️مشکل نرخ ارز، قسمت پایانی 🔷 در واقع تا مشکل دلالی حل نشود، ارزپاشی بی‌فایده است و صرفاً منابع ارزی بانک مرکزی را هدر می‌دهد. حال، مشکل دلالی چگونه حل می‌شود؟ 🔷 از دو راه می‌توان مشکل دلالی را رفع کرد: ✅ ۱. غیرقانونی دانستن دلالی و مبارزه میدانی با آن؛ کاری که در دوران جنگ اتفاق افتاد و صرفاً دولت منتشر کننده ارز بود و اگر کسی متقاضی واقعی ارز نبود، ارزی دریافت نمی‌کرد؛ کاری که روسیه در همین دوران تحریم انجام داد و از همین راه نرخ ارز را کنترل کرد. ✅ ۲. قانونی دانستن دلالی ولی گرفتن مالیات تنظیمی؛ این مالیات‌ها می‌توانند ۸۰ تا ۹۰ درصد سود دلال را بگیرند تا دلال دیگر انگیزه‌ای برای ورود به این بازار نداشته باشد. چنانکه از اسم این نوع مالیات برمی‌آید، این مالیات برای کسب درآمد دولت نیست و فقط برای تنظیم بازار وضع می‌شود. 🔷 اما نکته مهمی که هر دو روش دارد این است که مقدمه اجرای این دو روش، ثبت تمامی معاملات است. تا زمانی که معاملات ثبت نشوند، نه امکان گرفتن مالیات تنظیمی وجود دارد و نه می‌توان معامله آن را ممنوع کرد؛ لذا چاره ای جز ثبت همه تراکنش‌های مالی نیست. 🌹به اقتصاد اخلاقی بپیوندید👇👇👇 @Economic_Ethics
💥💥💥💥خبر مهم💥💥💥💥 🇮🇷🇮🇷جشنواره اقوام ایرانی🇮🇷🇮🇷 ✅✅به اطلاع می‌رساند ، روابط عمومی شهرداری بهارستان در نظر دارد ، درراستای حفظ و معرفی فرهنگ غنی و ناب ایرانی اسلامی، نسبت به برگزاری «جشنواره بزرگ اقوام ایرانی» در شهر بهارستان اقدام نماید، لذا از فعالین محترم در عرصه اقوام در زمینه های مختلف (اطلاعات دقیق در پوستر فراخوان ثبت شده)دعوت می‌شود رزومه فعالیت‌های خود را تا تاریخ سی‌ام فروردین ۱۴۰۳، در پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۱۳۴۸۹۶۲۵۴ ارسال نمایند. 🔥🔥توجه....توجه🔥🔥 🔥لطفا جهت آگاهی و شرکت پرشور شهروندان،این پیام رابرای علاقه مندان به فرهنگ‌ناب اقوام ایرانی ارسال نمایید🔥 🔊🔊🔊🔊اطلاعات تکمیلی و اعلام زمان بندی برگزاری جشنواره در کانال ایتای شهرداری بهارستان:👇👇👇 https://eitaa.com/sh_baharestan روابط عمومی شهرداری بهارستان