1_57824947.mp3
4.1M
# ۲۸ رجب سالروز خروج #امام حسین(ع) از مدینه به سوی مکه (۶۰ ق)
قافله از راه میرسه
از دل صحرا میرسه
#مهدی رسولی
https://sapp.ir/deldadegi
دلدادگی💙
🔴🔴🔴#امید رو امثال #مهران_ مدیری ها نکشتند
اون یابو هایی کشتند که همزمان با اینکه زندگی مردم زیر 2 متر گل و لجن بود
درگیر #رنگ متالیک ریش و دید بازدید های عیدانه از صد نسلِ سابقا روستایی و حالا
#کانادا نشینشون بودند
اسم #دروغ گفتن و #لجن بودن امید دادن نیست
امید را آن #نامردی به باد داد که در همه ی حیات کثیفش یک بار هم در کنار مردم کشورش نبوده
#شیخ بنفش
https://sapp.ir/deldadegi
دلدادگی💙
هدایت شده از دلداده انقلاب
درشفاعت شهدا دستِدرازی دارند
عکسشان را بنگر چــهره نازی دارند
مابه یادآوری خاطره ها محتاجیـم
ورنه آنانبه منوتو چه نیازیدارند
بیاد امام و شهدا صلوات
https://eitaa.com/deldadegi
دلدادگی 💙
🔴 #عقاب یا #کرکس؟
عقابی بس گرسنه داشت می مرد
و کرکس سوی دیگر لاشه می خورد
کنارش هم کلاغی بهره می برد
از.. آن مردار او هم جیره می خورد
و جغد پیر دانایی در آنجا
نظاره می نمود احوالشان را
عقاب پیر را کرکس چنین گفت
بیا قدری بخور از لاشه ی مفت
بخور تا اندکی قوت بگیری
وگرنه ممکن است الان بمیری
عقاب اما نشد حاضر به خوردن
بهای امتناعش بود مردن
به جغد پیر دانا گفت کرکس
غرورش باعث مرگش شد و بس
اگر چه او همان شاه طیور است
ولیکن کرد ثابت بی شعور است
به لبخندی ملامت گونه اما
بگفتا پاسخش را جغد دانا
عقاب است و شکار تازه خوردن
نباشد در مرامش لاشه خوردن
نه او مانند کرکس مرده خوار است
و نه مثل کلاغان پاچه خار است
گرسنه مردنش مطلوب تر هست
ز #عزت او نمی شوید دمی دست
الا ای آن که داری #عزت نفس
مشو هرگز اسیر #شهوت نفس
مهم باشد چگونه زیست کردن
نیرزد زندگی با #یوغ گردن
#گرسنه چون عقابی پیر مردن
به از مانند کرکس #مرده خوردن
http://Sapp.ir/deldadegi
دلدادگی💙
❤️ امیری حسین و نعم الامیر
در عالمِ خیال، گرفتم ضریح را
دارالشفای حضرت عیسی مسیح را
پیش حبیب، مَن مَنم از ریشه مِن مِن است
لکنت گرفت، جای زبان فصیح را
ماندم که من کجا و صفای حرم کجا ؟!
اصلا که راه داده به اینجا کَریهْ را !؟
تا آبروی من نرود پیش زائران ...
آن «اَظْهَرَ الْجَميل»، صدا زد «قَبیح» را
دست مرا که بست به ششگوشِ خویش، گفت ...
من میخرم به حُرّ حَرم هر شبیه را
سَر دادهام که سَر بشوید از تمام خلق
وقتش رسیده یار شوید این ذبیح را
حالا که حُرّی از حرمم؛ کربلاییام ...
کشتم درون خویش، گدای وقیح را
افسوس، تا کبوتر خوابم پرید، بُرد
رویای سبزِ خوابِ دخیلِ ضریح را
#امیری_حسین_و_نعم_الامیر
#یا_رفیق_من_لا_رفیق_له
#اللهم_ارزقنا_کربلا
📝رضا قاسمی
http://Sapp.ir/deldadegi
دلدادگی💙
🔴🔴🔴نقش عاشورا در قاب تاریخ:
آیا عاشورا یک مناسبت است؟ آیا عاشورا گذشت و آنرا پشت سر گذاشتیم؟ یا عاشورا همین اکنون است.
🔸🔹بعد از محرم هم آیا عاشورا حرف برای گفتن دارد؟ آیا عاشورا چون اکسیژن است که هر لحظه باید با آن نفس کشید و تازه شد؟ آیا حادثه ای به آن عظمت که حتی در عرش اعلا به آن بها می دهند، درس های حیات بخشی دارد که جایی ثبت کرده هر روز مرور کنیم؟ آیا درس های عاشورا در تابلوهای شهر یا قابهای آویز دیوار خانه ما نقش بسته؟
🔸🔹عاشورا می تواند به نرم افزار قابل استفاده تبدیل شود ، اگر بیشتر در آن کنکاش شود، اینجا برخی از نکات موجود در فرهنگ عاشورا آورده شده:
🔹💠🔹💠🔹💠🔹💠🔹
1- در عاشورا یاران امام به خیمه امام و حضرت زینب آمدند و وفاداری خودرا تا آخرین قطره خون اعلام کردند. مثل قبل نبود که علی (ع) و فاطمه(ع) لازم باشد (در کوچه های مدینه) به سرای سربازان بروند تا التزام بگیرند که خوب دفاع کنند و جا خالی ندهند!
2- عاشورا هرکس بدهی مالی به مردم داشت اجازه ایثار جان نداشت.
3- عاشورا اطاعت از امام بصورت مطلق بود، نه فقط در احکامی چون نماز و روزه بلکه در سیاست و زندگی به امام اقتدا می کردند.
4- عاشورا در عین فشار جنگ، اولویت اول با نماز بود. حتی به خاطر ضرورت و فشار جنگ، هیچ قانونی زیر پا گذاشته نشد، برای نمونه آنجائی که قبل از شروع جنگ، شمر به اطراف خیمه ها برا ی گشت شناسائی آمده بود، یکی از یاران امام گفت الان شمر دراین جا تنهاست و در تیر رس من است اجازه بفرمائید اورا هدف قرار دهم ، امام فرمودند ما نباید شروع کننده جنگ باشیم!!
🌷🌱🌷🌱🌷🌱🌷🌱
5- عاشورا بزرگترها فدای کوچکترها می شدند – حضرت ابوالفضل در راه آب آوردن به شهادت رسیدند، در جامعه نباید بعضی بزرگان اموال را به نفع خود مصادره کنند و طلحه و زبیرهای کاخ نشین ظهور کنند.
6- عاشورا سر غلام سیاه پوست روی پای فرمانده قرار می گرفت.
7- عاشورا آقازاده ها سهمیه آب و غذای بیشتری نداشتند.
8- عاشورا ذلت معنی نداشت، سر خم کردن مقابل کفر بی معنی بود، حتی اسرا هم با قدرت و روحیه فریاد می زدند و کاخ ظلم می لرزاندند.
🌻⛳️🌻⛳️🌻⛳️🌻⛳️🌻
9- عاشورا خانم ها بدنبال تجمل نبودند، آنها هم با یک سخنرانی موتور محرکه دستگاه مقتدر بنی امیه را منهدم می کردند.
10- عاشورا هیچ کس از سلطه گران کافر، گدایی نکرد، تمنای پناهندگی و یک وعده غذا و آب نکرد ، اسرا در برابر نگهبانها سر فرود نیاوردند.
11- عاشورا هیچ کس بد اخلاقی نکرد حتی اسرای خسته و تشنه به نگهبانها کلمات زشت نگفتند.
12- عاشورا میان هیچ یک از مدیران جبهه حق، اختلافی نبود، اطاعت و عشق بود به مولا .
🌿⚜🌿⚜🌿⚜🌿⚜🌿
13- عاشورا کم و زیاد بودن تعداد نیروی انقلابی ملاک نبود، آیه قرآن ملاک بود – كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَ اللَّهُ مَعَ الصَّابِرينَ (سوره بقره آیه 249) چه بسيار شده كه گروهى اندك به يارى خدا بر سپاهى بسيار غالب آمده، و خدا با صابران است.
14- عاشورا به این آیه عمل می شد( وَ سارِعُوا إِلى مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقينَ (آل عمران آیه 133) هر کس از دیگری برای اطاعت از ولی زمان پیشی می گرفت ، نقش امام ، التماس برای تندتر کار کردن مسؤلین و مردم نبود، عاشورا کار به تذکر و اخطار نکشید، همه چون تیری در کمان آماده بودند و با یک اشاره امام ، به سوی هدف پرتاب می شدند، امام، دائم ناچار بود ایست بدهد و امواج خروشان ایثار را برای چند ساعتی آرام کند تا در زمان مناسب به ایفای نقش بپردازند .
⛳️🔴⛳️🔴⛳️🔴⛳️🔴⛳️
بهره مندی از فرهنگ عاشورا یعنی اجرای همه بندهایی که در بالا به آن اشاره شد. و دهها نکته دیگر.
وظیفه شیعه و مسلمان، ترویج این فرهنگ است ، نه فقط دلسوزی بر آنچه بر اهل بیت گذشت و بعد هم بازگشت به زندگی معمولی و پذیرش ذلت ها و حل شدن و مانور منفعل در میدان بازی دشمن، بدون بهره گیری از نرم افزار قدرتمند و انسان ساز عاشورا.
تدوین : سید محمد حسین مرکبی
http://Sapp.ir/deldadegi
دلدادگی💙
May 11
یاد معشوق
چیزی نیست
که امکان جدا شدن از دل عاشق را داشته باشد.
کمترین کاری که عاشق میکند
یاد معشوق است
نیست؟
عاشق اگر عاشق باشد
عالَمی را یاد معشوق میاندازد.
هر معشوقی به اندازۀ عاشقهایی که دارد
تکثیر میشود در دنیا.
تعداد تکثیرشدههای هر معشوقی
نشان صدق ادعای عاشقان اوست
تو که این همه عاشق داری
چقدر تکثیر شدهای در دنیا؟
پس باید این طور بگویم تا درست شود:
تو اگر معشوق باشی و ما عاشق
باید هر کدام از ما
تویی شده باشیم برای خودمان.
اگر درست نیست
زودتر بگو تا باز هم برگردم از این حرفم!
درست نیست؟
تو پیش از ظهورت
به اندازۀ عاشقهای صادقت
ظهور میکنی برای مردم.
این روزها به گمانم
ظهورت کم شده.
بیشتر ظهور کن
آقا!
🔹بهانه بودن
📝محسن عباسی ولدی
🔹اللهم عجل لولیک الفرج
http://eitaa.com/deldadegi
دلدادگی 💙
http://Sapp.ir/deldadegi
حاج احمد به دو نفر لقب #ماست فروش داده بود و می گفت اینها عناصر عملیاتی نیستند و فقط بلدند در ستاد بنشینند و دستور بدهند!
به قولى #سالروز_ولادت
#حاج_احمد_متوسليان
http://Sapp.ir/deldadegi
دلدادگی💙
🔴🔴🔴#صدا و سیما و گناه نابخشودنیِ "#مرجعیتبخشی" به بازیگران
🔻چرا بازیگران سینما و تلویزیون، به اندازهای مرجعیت اجتماعی یافتهاند که در بزنگاههای مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقشهای اساسی و بعضا تعیین کننده ایفا میکنند؟ آیا آنان شایستگی چنین جایگاهی را در جامعه دارند؟
🔻پیش از پاسخ به این سوال، باید در شخصیت بازیگران دقیق شویم. بازیگر کیست؟ بازیگر در واقع هنرمندی است که میتواند ذهن خود را در اختیار نویسنده و جوارح خود را در اختیار کارگردان بگذارد تا به دستور آنها بگوید و بجنبد. بازیگر به اختیار خود نه سخنی میتواند بگوید و نه حرکتی میتواند بکند.
اواخر سال ۱۳۹۷ اتفاقی افتاد که اشاره به آن، در لمس بیشتر این معنی به ما کمک میکند. وقتی خشایار الوند، نویسنده سریال پایختت چهره در نقاب خاک کشید، دیدیم که کل پروژه متوقف شد؛ نقی معمولی با رفتن خشایار الوند دچار مرگ مغزی شد و از سیروس مقدم که مسئول تنظیم حرکات جوارح او بود نیز، کاری برای احیایش برنیامد. آقای مقدم حرف جالبی در تلویزیون زد و گفت من تجربه از دست دادن عوامل را در میانه کار دارم و پس از فوت خانم پوپک گلدره، بازیگر دیگری را جایگزین کردم. اما نویسنده را نمیتوان جایگزین کرد و آقای مقدم هم نتوانست. نویسنده خالق همه شخصیتهای فیلم و داستان فیلم است و جایگزین ندارد.
🔻حال پرسش اینجاست که چرا علاقه مردم به شخصیت نقی معمولی-که مخلوق ذهن خشایار الوند است- آقای محسن تنابنده را تبدیل به سلبریتی میکند و او در مسائل گوناگون از موضع و جایگاه نقی معمولی اظهار نظر میکند؟ آیا او این حق را دارد؟ آیا تبدیل شدن بازیگران به صاحبنظران اجتماعی، سوء استفاده و سرقت شخصیت محبوبی نیست که نویسنده خلق کرده است؟
🔻پاسخ این سوالات البته روشن است. اما چه چیزی باعث شده است که بازیگران، به چنین جایگاهی در اجتماع برسند؟ به نظر میرسد مقصر اصلی در این سرقت شخصیتی، سیاستگذاران و تصمیمگیران سازمان صدا و سیما هستند. سازمان صدا و سیما به جای اینکه بیینده را از این وهم در بیاورد که آنچه دیده است، فیلم است و آنکه بازی میکند، در حال اجرای دستورات نویسنده و کارگردان است، در فضای خارج از فیلم بیشتر به وهم اینهمانی معمولی-تنابنده دامن میزند.
وقتی گاه و بیگاه، در برنامههای مناسبتی، بازیگر میهمان است و مجری از علائق و سلایقش تا نظراتش درباره مسائل گوناگون از او سوال میکند، روشن است که این بازیگر دچار توهم صاحبنظر بودن در امور گوناگون جامعه خواهد شد. درباره خوانندگان محترم نیز مسئله همین است. حنجره خوبی دارند و توانستهاند مفهومی که شاعر میسراید و با وزنی که او ساخته، صدایی بسازند، اما گاه شخصیت شاعر را به سرقت میبرند و چنان رفتار میکنند که گویی آنچه خواندهاند، سخن خود آنهاست.
🔻وقتی این توهم، هم در بازیگر و هم در مردم، ایجاد شد، بازیگران یا به استخدام سیاسی درمیآیند و در بزنگاههای سیاسی مورد بهرهبرداری قرار میگیرند، یا اینکه دوز این توهم در جامعه چنان بالا میزند که بازیگران سیاستمدار میشوند.
🔻این وضعیت متوهمانه، حاصل نگاه تفرجگاهی به جای نگاه دانشگاهی به صدا و سیماست. هدف صدا و سیما نباید سرگرم کردن مردم و گذراندن وقت آنها باشد، بلکه هدف باید اعتلای سواد و فهم و درک و آگاهی مردم باشد. سلبریتیپروری و مرجعیتبخشی به آنها، با این اهداف متعالی در تضاد و تناقض است.
🔻خوب است دوستان تصمیمگیر در صدا و سیما، اگر هم بنا دارند به جای دانشمندان و صاحبنظران، عوامل فیلم و سریال را به برنامهها دعوت کرده و از علایق و سلایقشان سوال کنند، به جای بازیگران نویسندگان فیلمنامهها، و به جای خوانندگان، شاعران را دعوت کنند تا درباره آنچه خلق کردهاند با مردم سخن بگویند.
📝سید یاسر جبرائیلی
دلدادگی💙