eitaa logo
دنانیوز
274 دنبال‌کننده
3هزار عکس
945 ویدیو
14 فایل
◾دنانیوز حنجره ی عدالتخواهان و تریبون مستضعفین در سراسر عالم است www.Denanews.ir آدرس سایت؛ ◾پیشنهاد، انتقاد و تبادل:
مشاهده در ایتا
دانلود
♨ بایسته‌های عدالتخواهی ✍ علیرضا فقیهی‌راد؛ ♦ عدالتخواهی نه معارضه و تخریب‌گری و نه نقد محافظه‌کارانه‌ی کلی و بی‌خطر است. عدالتخواهی با مبانی انقلاب اسلامی در چهارچوب‌های نظام صریح و شفاف و بدون‌ ترس، نقد می‌کند و و هزینه می‌دهد، اما به هزینه دادن اصالت نمی‌بخشد و عقلانیت انقلابی را درنظر می‌گیرد! متن کامل را اینجا بخوانید👇 http://denanews.ir/?p=29218 ✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان @denanews_ir
♨‏گاهی تنها راه ممکن برای اصلاح وضع موجود، ‎ است. مصداق عینیِ این روزهایش اینکه؛ جناب ‎ که خود در معرض اتهام قرار دارد و تکلیف تایید یا رد اعتبار‌نامه‌اش مشخص نیست، می‌تواند اعتبار‌نامه‌ی فرد دیگری، شبیه خودش را تایید کند! ‎ صفحه رسمی توییتر جریان مردمی عدالتخواه استان https://twitter.com/jaryan_edalat?s=08 ✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان @denanews_ir
♨ مدیرانِ انقلابیِ رسانه‌ی ملی، بی‌اعتنا به صحبت‌های رهبری! ♦رهبر انقلاب در دیدار دانشجویی ماه رمضانِ امسال، یکی از علت‌های تشکیل جلسه دانشجویی را "گفتمان‌سازی" عنوان کرده و با تعابیری نظیر "باید"، "بی‌تردید" و "بایستی" نقش صدا و سیما را در این گفتمان‌سازی، ترسیم کردند: «البتّه رسانه‌ی ملّی باید کمک کند، بدون تردید رسانه‌ی ملّی باید کمک کند... بالاخره بایستی به این نظرات جوان‌ها و مطالبی که جوان‌ها فراهم می‌کنند، توجّه بشود و گفتمان‌سازی بشود در جامعه. وقتی گفتمان‌سازی شد، جلب اقبال عمومی به مجموعه‌های جوان و پیشرو حاصل خواهد شد؛ یعنی اقبال عمومی به وجود می‌آید، آن وقت اثر خودش را در انتخاب مدیریّت‌ها و امثال این‌ها به جا می‌گذارد.» ♦اینکه افراد به اصطلاح غیر حزب‌الهی صدا و سیما از کنار صحبت‌های رهبری با سرعت نور عبور کنند جای تعجب نیست البته جای سوال و نقد و مطالبه هست؛ اما اینکه جوانان انقلابی و به اصطلاح حزب‌الهیِ صدا و سیما نظیر مدیران شبکه‌های افق، سه و ... (البته اگر تکذیب نکنند) صحبت‌های رهبر انقلاب را نادیده بگیرند و بی محلی کنند اصلاً قابل فهم و بخشش نیست. ♦مدیران محترم شبکه‌های صدا و سیما پاسخ دهند چرا بعد از گذشت چند هفته، هنوز صحبت‌های دانشجویان که به نوعی فریاد دردهای جامعه بود را منتشر نکرده‌اند؟ دیدار طلاب و صحبت‌های کارگران با رهبری، چه طور؟ آن هم همه صحبت‌ها و نه گزیده کردن آن‌ها. ✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان @denanews_ir
🔴⚪️🔵نشست مجازی 📌جریان مردمی عدالتخواه استان ک‌وب برگزار می‌کند: 🍃نشست مجازی با موضوع👇 «حکمرانی نوین، امام خمینی و ایده دولت» ⬅️ با حضور دکتر محسن جبارنژاد _دانشجوی دکترای علوم سیاسی _پژوهشگر فلسفه سیاسی 📆چهارشنبه ۱۳۹۹/۳/۱۴ ⏰ساعت ۲۲ 🍃علاقمندان می‌توانند با عضویت در گروه در این‌ نشست حضور یابند. 🍂سوالات خود پیرامون موضوع را در زمان برگزاری نشست در گروه مطرح کنید. https://chat.whatsapp.com/AGmKZHRvqlREJAiRoUlYKW ✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان @denanews_ir
🌷شهید سید مرتضی آوینی: ☑️ امام «ره» به ما آموخت که «انتظار در مبارزه است» و این بزرگ‌ترین پیام او بود. جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد دنانیوز در تلگرام https://t.me/joinchat/AAAAADvUrZydQ3BE1gxSrw دنانیوز در اینستاگرام https://www.instagram.com/p/BgQMkWLHSwv/?igshid=1xd0xysykc7us دنانیوز در واتس آپ https://chat.whatsapp.com/Jbh4ezxDgqfBp2lWPZNwhG دنانیوز در ایتا http://Eitaa.com/denanews_ir
💢چرا امام گفت جمهوری اسلامی؟! ✍️وحید جلیلی ☑️ ، پس از زنداني شدن در 15 خرداد 42، حق داشتن در سلول را نداشت. بعد از مدتي كه به ايشان اجازه مطالعه می‌دهند، ايشان دو كتاب را پيغام می‌دهند كه برايشان بفرستند. يكي است و دومی كسروي، كه امام بعدها نيز از اين كتاب ذكري مي‌كند. ☑️ امام با نهضت‌های ديني و نوع رهبري ديني قيام‌های قبلي؛ به اينجا رسید كه برای حفظ و استمرار پیروزی‌ها باید یک رابطه دو طرفه، مستمر و رسمی بین دینی و مردم تعریف شود. ☑️ در طي دو دهه گذشته، غلبه بحث‌های صرفاً فلسفی و نظری، در تبيين يا دفاع از حكومت دينی، باعث لاغر شدن رويكرد تاريخي در فهم و تبيين جمهوري اسلامي شده است. ☑️ در قرن نوزده میلادی در ، با نیروهایی مخلص، فداکار و متدین به رهبری وارد صحنه می‌شوند. بعضی گفتند او خودش را به عنوان زمينه‌ساز (عج) معرفی کرد و بعضی گفته‌اند كه خودش را مهدی موعود معرفی كرد. شعارها کاملاً دینی بود، در یک روز چند هزار را می‌کشند و حكومت ديني تأسيس مي‌كنند ولي بعد از گذشت چند سال، انگلیسی‌ها دوباره برمی‌گردند. ☑️ در يك نهضت كاملاً دينی به رهبری شكل می‌گيرد و به تأسيس حكومت ديني به رهبري يك عالم دينی می‌انجامد اما فرجام خوشی پيدا نمی‌كند و از سازش با غربی‌ها سر در می‌آورد. ☑️در ، کودتایی می‌شود که اسم آن را انقلاب گذاشتند. و بعد ، زمام امور را دست می‌گیرند. ناصر، علمدار مبارزه با می‌شود و بسيار هم محبوب است. ناصر می‌میرد و نفر بعدی است، درست 180 درجه برعکس ناصر. او کسی است که با اسرائیلی‌ها ائتلاف می‌کند، در حالي كه مردم همان مردم‌اند اما حق قانوني براي مشاركت ندارند! ☑️ امام اين را مد نظر داشت و در تأسيس صرفاً نگاه 👈فلسفی و نظری نداشت و بي‌اعتنايی به تجربيات تاريخی امت اسلامي و غرق شدن در مباحث انتزاعی و نظری را افتخار نمی‌دانست. ☑️ از همان روزهای اول نهضت، امام تجربه عميقي نسبت به رفتارهای و پيدا كرد. امام می‌ديد بسياری نخبگانِ عالم و فاضلي كه بايد علي‌القاعده حرف و آرمان امام را بهتر از ديگران می‌فهميدند چگونه او را تنها گذاشتند و حتي به مقابله و مانع‌تراشی در راه نهضت او پرداختند و به قول ، آن جماعت نخبگاني همه "بلا استثناء!" او را تنها گذاشتند و در همان حال توده‌هايی كه شايد با نظر استخفاف به آن‌ها نگاه مي‌شد، تا پاي جان به ميدان آمدند و از كارگران فصلي آذربايجاني در تا در ميدان بار تهران خود را فداي امام كردند. 👈امام؛ زخمِ خنجر نخبگان و طعم شيرين خلوص و وفاداري توده‌ها و جمهور مردم را در عمق جان خود داشت و را تثبيت كرد تا پاسخی درخور به وفاداري اثبات شده اين ملت كه آنها را بهتر از امت اسلامی در دوره پيامبر و اميرالمؤمنين می‌دانست داده باشد. ☑️ ، در تثبیت خود، مدیون جمهوریت نظام است. در واقع خدمتی که جمهوریت و رویکرد حکیمانه امام در انتخاب دقیق یک چنین نظامی برای ساختار نظام اسلامی انجام داد، به تثبیت رهبری دینی در جامعه انجامیده است. امام با آن نگاه تاریخی‌اش به اینجا رسیده بود که اگر انقلاب‌ها بخواهند ادامه پیدا کنند، حضور واقعی مردم در صحنه و ارتباط تنگاتنگ و همیشگی آن‌ها با رهبری دینی در اداره نظام است. برنامه نداشتن براي حفظ منظم و قانوني در صحنه و واگذاري تمام مسئوليت و اختيارات حكومت به و اتكاي صرف به محبوبيت و مشروعيت دينی يا انقلابی او، فرجام‌های تلخی را برای بعضي از قيام‌های اسلامی معاصر رقم زده بود . ☑️ بايد مشاركت واقعی مردم در انجام تكليف و و دخالت در سرنوشت جامعه اسلامي نهادينه و تثبيت می‌شد و تضمين‌های قانوني لازم را پيدا می‌كرد تا با بالا گرفتن رقابت‌هایِ خواص براي امتيازگيري از رهبری؛ ظرفيت‌های ديگري برای مقابله با خواص و انحرافات و ترفندهايشان در اختيار رهبری باشد، وگرنه نخبگان و خواصِ اهل حق در همين انقلاب هم نشان دادند كه براي منحرف كردن نظام و تغيير ماهيتش و تنها گذاشتن و زير فشار قرار دادن رهبری، استعداد و آمادگی بسيار شگرفی دارند. 🔻 برش‌هایی از جزوه 《مهجوریت جمهوریت نظام‌》 ‌ برای دانلود جزوه به لینک زیر مراجعه کنید:‌ http://jalili-vahid.ir ✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان @denanews_ir
📺 سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب در سی و یکمین سالروز رحلت امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ۱۴ خردادماه بمناسبت سی و یکمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی رحمه‌الله، در یک سخنرانی زنده‌ی تلویزیونی با ملت ایران سخن خواهند گفت. ♦️بیانات رهبر انقلاب ساعت ۱۱ روز چهارشنبه، از سایت، اینستاگرام، توئیتر KHAMENEI.IR و شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بصورت زنده پخش خواهد شد. 👈مراسم سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که هرسال با سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار میشد، با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر عدم برگزاری تجمعات، امسال در حرم مطهر برگزار نمی‌شود. ✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان @denanews_ir
♨ ضرورت شناخت راه امام و خطر تحریف امام (ره) ✨ امام خامنه ای: ♦️اگر راه امام گم یا فراموش و یا خدای نکرده عمداً به کنار گذاشته شود ، ملت ایران خواهد خورد. 👈 بازخوانی اصول مستند مکتب امام ، تنها راه مقابله با تحریف شخصیت آن بزرگوار است ، اصولی مانند : ⚫اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی، ⚫اعتماد به صدق وعده‌ی الهی و بی‌اعتمادی به مستکبران، ⚫ اعتماد به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی ⚫حمایت جدی از محرومان و مخالفت با اشرافی‌گری ⚫حمایت از مظلومان جهان و مخالفت صریح و بی‌ملاحظه با قلدران بین‌المللی ⚫ استقلال و رد سلطه‌پذیری ⚫ و تأکید بر وحدت ملی. ۱۳۹۴/۳/۱۴ جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه وبویر احمد ✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان @denanews_ir
♨ رهبر معظم انقلاب؛ امام خمینی(ره) هم انسان تحول‌خواه بود و هم تحول‌آفرین، و ایشان بزرگترین تحولات را در زمان خودشان ایجاد کردند. متن کامل را اینجا بخوانید👇 http://denanews.ir/?p=29223 ✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان @denanews_ir
♨ خطر امام بی‌خطر! ✍ محمدصادق شهبازی ♦هنر امام، ایجاد مرزبندی با قرائت بی‌خطر از اسلام و آوردن اسلام به صحنه و شکل‌دهی انقلاب و حکومت دینی بود. ♦با غالب شدن انقلاب، انقلاب و اسلام مدعی‌های زیادی پیدا کرد. سید علی خامنه‌ای در سال 58 و در سالگرد شهید مصطفی خمینی، با درک این خطر، برای مرزبندی انقلابی‌ها با مدعیان اسلام و انقلاب، لغت خط امام را ساخت و شاخص‌های اندیشه امام را بازخوانی کرد (کاری که بعدها در دوره ریاست‌جمهوری و به‌ویژه رهبری او و بیش از همه در 14 خردادها مکرراً تکرار شد). اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد. ♦بعد از چند سال، نسخه سیاسی خط امام تولید شد. در دهه شصت و هفتاد، جناح چپ (اصلاح‌طلبان امروز) و در دهه هشتاد و نود جناح راست (اصولگرایان فعلی) از خط امام برای مبارزه سیاسی با رقیب بهره جستند. ویژگی این مدل برداشت از خط امام، بزرگ کردن بخش‌هایی از اندیشه امام و بی‌توجهی به بخش‌های دیگری از آن بود ♦تحریف مکتب امام، سکه بازار شد و روایتی خلاف واقع از اندیشه امام ارائه دادند، امامی که قدرت را گرفته و تحویل آنان داده، امامی که دولت مدرن ایجاد کرده، امامی که اندیشه ثابتی نداشته و مدام تغییر نظر داده، خمینی اولی که به سبک پادشاهان خمینی دوم و سوم و ... در خاندانش هست، امامی که صرفاً به دنبال حاکم کردن روحانیون بوده، امامی که تنها قدرت و حکومت (با ادبیات دینی‌تر ولایت) محور کارش بوده، اصل برای او صرفاً رشد معنوی بوده، امامی که مسئله اصلی‌اش حقوق شهروندی بوده، امامی که مهم‌ترین اندیشه‌اش حفظ سنت‌ها و ارزش‌ها در حوزه فرهنگ بوده و انواع و اقسامی از اندیشه امام، آغشته به تحجر و التقاط و سرمایه‌داری و وابستگی و دیکتاتوری و صوفیگری و... خلاصه «امامی، مخالف امامی که بود» ایجاد کردند. ♦امام ذیل اندیشه‌های دیگر مطرح شد، ذیل جنگ سنت و مدرنیته، عشق و عرفان و شوریدگی معنوی، سوسیالیسم، لیبرالیسم، سنت‌گرایی، تأسیس تمدن اسلامی، پست‌مدرنیسم و... ♦تکنولوژی تولید امام بی‌خطر تولید شد. امامی که برندگی ندارد و درنهایت افراد را به قیام برای خدا و ایجاد تغییر برنمی‌انگیزد. تفسیر فانتزی و گرد از دغدغه‌های امام ارائه شد، به‌گونه‌ای که اندیشه‌های اجتماعی، استقلال‌خواهانه، عدالت‌خواهانه و آزادی‌خواهانه امام و انقلاب از برندگی افتاد و اندیشه و سیره معنوی او نیز درون‌گرایانه و هم‌نتیجه عرفای سنتی شد به نام جامعیت و عقلانیت و هوشمندی، افراد به تحیر کشانده شدند و اولویت‌های اندیشه و عمل امام برای آن‌ها پوشیده ماند یا این اولویت‌ها بزرگ و کوچک شد. مسیر با مقصد (تربیت و معنویت) جابجا شد. این‌گونه افراد حتی با خواندن صحیفه امام و جدال دو اسلام به انفعال کشیده شدند. ♦این‌گونه التقاطی‌ها و بیشتر متحجرین، غرب‌گراها و به‌ویژه طرفداران سرمایه‌داری و وابستگی، سنتی‌ها به‌ویژه محافظه‌کاران و... اندیشه امام را از هسته اصلی‌اش تهی کردند. تغییرگراترین اندیشه تاریخ را به حفظ وضع موجود کشاندند و انقلابی‌ها را به نام انقلاب و خط امام و تفسیر امام از اسلام و... به انفعال. ♦عنصر محوری اندیشه امام، قیام برای خدا و توحیدی کردن و حاکم کردن اراده خدا بر فرد و خانواده و جامعه و تاریخ است. این قیام، مستلزم درگیری با طواغیت درونی و بیرونی است. اسلام عارفان مبارزه‌جو، در مکتب امام، معنویت را همراه و در مسیر مبارزه تعریف می‌کند. اسلام ناب، جامعیت دارد و متوجه همه آرمان‌هاست؛ اما هم میان آرمان‌ها و هم در تقابل با دشمنان (دیگری‌ها، معارضین و رقبا) اولویت‌گذاری دارد. متوجه عقلانیت و معنویت هست، اما در دنیای خارج رویکرد اجتماعی و تغییر بنیادین و نپذیرفتن وضع موجود را به همراه دارد و با نابرابری‌ها و فقر و غنا و استضعاف و استکبار و بی‌توجهی به معنویت و آزادی و عقلانیت و... درگیر است. ♦اولین گام مهم در گام دوم انقلاب، شناخت انقلاب و امام، آن‌چنانی است که بودند و هستند، نه آن‌چنان‌که تفسیر و تحریف و بی‌خطر می‌شوند! و گام بعدی درگیری و مرزبندی با دیگری‌ها و رقبا و معارضین انقلاب به‌ویژه متحجرین و محافظه‌کاران است که انقلاب بیش از همه در تقابل با آنان ساماندهی شد. ✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان @denanews_ir
♨ نخستین بیانیه سیاسی امام خمینی(ره)؛ ♦رهبر انقلاب به کدام بیانیه‌ی امام اشاره داشتند؟! متن کامل را اینجا بخوانید👇 http://denanews.ir/?p=29233 ✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان @denanews_ir
♨ ‏۱۴خرداد برای ما پایان راه نیست که با نگاه مناسبتی، فاتحه‌ی ‎ را بخوانیم و پیام تسلیت بفرستیم! 👈 ۱۴خرداد برای ما تداوم راهیست که سراسر شور بود وشعور، و برهمین اساس ما منظومه‌ی فکری و گفتمانی ‎ را از بند سانسورکنندگانِ متحجر،محافظه‌کار ومقدس‌مآب آزاد خواهیم کرد! صفحه رسمی توییتر جریان مردمی عدالتخواه استان https://twitter.com/jaryan_edalat?s=08 ✅دنانیوز رسانه عدالتخواهان @denanews_ir