eitaa logo
دیار کهنِ وارنا
267 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
2هزار ویدیو
8 فایل
دیار کهنِ وارنا ایران‌عزیز🇮🇷✌ ارتباط با مدیر: @rasoul_salari
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از داستانهای آموزنده
📚 استاد و شاگرد استادى از شاگردانش پرسيد: چرا ما وقتى عصبانى هستيم داد مي‌زنيم؟ چرا مردم هنگامى كه خشمگين هستند صدايشان را بلند مي‌كنند و سر هم داد مي‌كشند؟ شاگردان فكرى كردند و يكى از آنها گفت: چون در آن لحظه، آرامش و خونسرديمان را از دست مي‌دهيم. استاد پرسيد: اين كه آرامشمان را از دست مي‌دهيم درست است امّا چرا با وجودى كه طرف مقابل كنارمان قرار دارد داد مي‌زنيم؟ آيا نمي‌توان با صداى ملايم صحبت كرد؟ چرا هنگامى كه خشمگين هستيم داد مي‌زنيم؟ شاگردان هر كدام جواب‌هايى دادند امّا پاسخ‌هاى هيچكدام استاد را راضى نكرد... سرانجام او چنين توضيح داد: هنگامى كه دو نفر از دست يكديگر عصبانى هستند، قلب‌هايشان از يكديگر فاصله مي‌گيرد. آنها براى اين كه فاصله را جبران كنند مجبورند كه داد بزنند. هر چه ميزان عصبانيت و خشم بيشتر باشد، اين فاصله بيشتر است و آنها بايد صدايشان را بلندتر كنند. سپس استاد پرسيد: هنگامى كه دو نفر عاشق همديگر باشند چه اتفاقى مي‌افتد؟ آنها سر هم داد نمي‌زنند بلكه خيلى به آرامى با هم صحبت مي‌كنند. چرا؟ چون قلب‌هايشان خيلى به هم نزديك است. فاصله قلب‌هاشان بسيار كم است. استاد ادامه داد: هنگامى كه عشقشان به يكديگر بيشتر شد، چه اتفاقى مي‌افتد؟ آنها حتى حرف معمولى هم با هم نمي‌زنند و فقط در گوش هم نجوا مي‌كنند و عشقشان باز هم به يكديگر بيشتر مي‌شود. سرانجام، حتى از نجوا كردن هم بي‌نياز مي‌شوند و فقط به يكديگر نگاه مي‌كنند! اين هنگامى است كه ديگر هيچ فاصله‌اى بين قلب‌هاى آن‌ها باقى نمانده باشد ─┅═༅𖣔🦋𖣔༅═┅─ ✅ کانال داستانهای آموزنده @dastanhayeamozandeh لینک را برا دوستان بفرستید
هدایت شده از ورامین نامه
‌بازداشت مالک تلگرام در فرانسه 🔻تلویزیون فرانسه: دوروف ممکن است با اتهاماتی نظیر تروریسم در دادگاه فرانسه محاکمه شود. 🔹مالک تلگرام از جمهوری آذربایجان به فرانسه سفر کرده بود که ساعت ۲۰ به وقت محلی در فرودگاه بورژ هنگام پیاده شدن از هواپیمای شخصی‌اش بازداشت شد. جامع ترین رسانه اینترنتی جنوب شرق استان تهران @varaminnamehh
هدایت شده از هلوووووووووو
"پزشک" (Der Medicus) اسم یک فیلم آلمانی است که به تازگى در آلمان به نمایش در آمد داستان فیلم مربوط به هزار سال پیش یعنی سال 1021میلادی در قرون وسطی می باشد که اروپا در جهل و بیماری به سر می برد. فیلم قلب لندن را نشان می دهد که مردم با فقر، آلودگی و بیماری دست و پنجه نرم میکنند وتنازع بقاء در جریان است. هیچ کس ازطبابت چیزی نمی داند. فقط سلمانی های دوره گرد (آرایشگران)، اندکی کارهای طبی درحد کشیدن دندان، جا انداختن استخوان و قطع انگشتان سیاه شده و میزان زیادی اوراد وخرافه به جای درمان به خورد مردم می دهند. سلمانی دوره گردی باگاری که در آن زندگی میکند‌ به محله ای در لندن آمده است. مادری بیوه که سه فرزند کوچک دارد ، دچار حصبه می شود . بچه (جسي) به دنبال سلمانی «طبیب» میرود و او اصلا بر بالین مریض نمی آید و می گوید این درد درمان نمی شود. مادر می میرد و کودک یتیم به همان سلمانی پناه می برد، چون گمان می‌کند از طبابت چیزی میداند. چند سال بعد  «سلمانی» دچار آب مروارید می شود و بینایی اش را از دست می دهد. جسی او را نزد یک کحّال یهودی می برد. کحّال او را عمل جراحی آب مروارید می کند و چشمانش شفا می یابد. جسی می پرسد چنین طبابت شگفتی را چگونه و از کجا آموختی؟ کحّال می‌گوید از بزرگترین دانشمند کره زمین ، جسی می گوید هر طور که هست باید به افتخار شاگردی او نایل شوم. کجاست؟ نامش چیست؟ کحّال می گوید نامش«ابن سینا» ست و تو باید به ایران و شهر اصفهان بروی. جسی با مصايب بی شمار و خطر کردن جان، خود را به اصفهان میرساند. آنجا با شهری مواجه می شود که بر خلاف لندن ، عظیم و مدرن است . برج و بارو دارد و ابوعلی سینا در یک مسجد بزرگ که رواق های فراخ دارد ، صبح ها طب درس می دهد. عصرها فلسفه و شب ها بر بام مسجد درس نجوم و هیات. جسی از این همه دانش وتمدن شگفت زده می شود. شاید مهم ترین صحنه فیلم آنجاست که بوعلی به جسی میگوید : درباب عفونت گوش مقاله ای ارائه بده. جسی از مسؤول کتابخانه می پرسد کتابی در باب عفونت گوش وجود دارد؟ اوجواب میدهد آن قفسه را ببین. وقتی جسی قفسه را باز می کند، می بیند پر از کتاب است. می گوید کدام کتاب مربوط به عفونت گوش است؟ مسئول کتابخانه می گوید: همه شان! بیننده خود شاهد است زمانی که در قلب اروپا برای درمان بیماری ها به اوراد و جادو متوسل می شدند، در کتابخانه اصفهان يک قفسه کتاب فقط مربوط به عفونت گوش بوده است. این تفاوت دانش در ایران و غرب یک هزار سال پیش از منظر یک فیلم صد در صد غربی است. هزارسال بعد ، اعلام شد که دو دانشگاه برتر ایران، شریف و تهران ، در رتبه حدود 600 رده‌ بندی دنیا جای گرفتند و جالبتر این است كه  نظام آموزشي از کسب چنین رتبه ای ابراز شادمانی کرده است ! روزنامه اطلاعات قسمت ابتدایی یادداشت سردبیر علیرضا خانی ┅┅┅❁🌸❁┅┅┅┅┄ ꧁≈﴾❀ فرهنگ، هنر و رسانه https://eitaa.com/etelarasani1401
هدایت شده از 🇮🇷 ابوحسین / abuhossein
چرا قالیباف ستاره اش مردم را نمی گیرد ؟! در تمام دوره های ریاست جمهوری پس از هاشمی وخاتمی که جوانها کاندید ریاست جمهوری شدند ، قالیباف ثبت نام کرد ولی هیچ دوره ای اقبال به او از مرز ۳ میلیون رای نگذشت وحتی در یکی دو دوره رایش از آرای خراب وباطله هم کمتر بود. او در بین کاندیداهای مجلس با هزار ترفند و کدخدا منشی ومهندسی لیست جبهه انقلابی وسرلیستی در دوره قبل یک میلیون ودویست وشصت هزار رای آورد که نزدیک نهصد هزارتای همین رای دهندگان قالیباف به میرسلیم مخالف او هم رای داده بودند . در این دوره فعلی با وجود رئیس مجلس بودن و چندین ترفند فقط ۴۵۰ هزارتا رای آورد. ودر انتخابات ریاست جمهوری با وجود حمایت سردار قاآنی و حاج آقای پناهیان و مداحان معروف و مایه گذاشتن از سران نطام وذکر تمجیدات آنها در همان دور اول حذف شد. قالیباف در مجلس با زد وبند کردن با اصلاحطلبان شاخصی چون تاج گردون و پزشکیان ونمایندگان باصطلاح مستقل که باز همگی اصلاحطلبند و شایعه انداختن اینکه بزرگان نظام در باره اش توصیه کرده اند ولابی و قول ووعده و حتی دادن کارت هدیه ، توانست دوباره رئیس مجلس شود . علت اینکه مردم خصوصاً طیف متدینین وانقلابی ها تمایلی به او ندارند چیست؟ شاید علتش این باشد که می بینند او در زندگی سیاسی اش اصولی ندارد با هر وسیله درست یا نادرستی می خواهد ترقی کند وبر کرسی ریاست بنشیند. او در این دوره ریاست جمهوری نیزضمن یک بیانیه فرمالیته در حمایت از نامزد جبهه ی انقلاب ، از روی دیگر، ستادها وافراد ستادهایش را در اختیار پزشکیان گذاشت وحتی یک سخنرانی، در حمایت از آنکه ادعا کرد از او حمایت می نماید نکرد. قالیباف نتوانسته است صداقت خودرا به مردم اثبات کند. البته او در مجلس قبل هم طرح شفافیت آراء را ابتدا بایگانی کرد بعد برای بررسی به کمیسیون ها فرستاد ودر آخر هم بطور ابتر آن را در روزهای آخر مجلس به رای گذاشت که هیچ فایده ای در جهت شفافیت آراء نداشت وندارد. ودر آخرین اقدام او در یک زدو بند با پزشکیان برای اینکه وزرای پیشنهادی اودر صحن علنی مجلس بوسیله ی نمایندگان مخالف کارنامه شان در مقابل مردم شفاف نشود چون عمده ی آنها دارای کارنامه بد وناکارامد و چهارنفرشان شفاف جزو فتنه گران وحامی اوباش جنبش فواحش بودند ، تمام وقت بررسی مجلس را به کمیسیونها داد که همان کمیسیونها نیز با یک مهندسی وبده بستان از قبل روسایشان تعیین شده بودند . وزرا بدون دلیل در کمیسیون های مربوط ونامربوط رفتند و وقت بررسی مجلس را پر نمودند و بالاخره در یک جلسه وزرای ناکارامد وبرخی ناکارامد چون عراقچی و برخی طرفدار فتنه ها را با تنگی وقت بصورت فله ای در حالی که پزشکیان برداشت غلط از نظر رهبری در مورد افراد کابینه مطرح کرد به تایید مجلس رساند. قالیباف هر چند دیگر برای همیشه امکان نامزد ریاست جمهوری شدن را از دست داد ولی طیف انقلابی یعنی ۱۴ میلیون متدین انقلابی وفدایی نظام مقدس، ظلم اورا هرگز از یاد نمی برند @abuhossein
هدایت شده از داستانهای آموزنده
📚ملاقات امام زمان عجل الله فرجه یكى از علماء بزرگ (مرحوم آیة الله سید باقر مجتهد سیستانى پدر آیة الله سید على سیستانى ومرحوم سید محمود مجتهد سیستانى ) در مشهد مقدس براى آنكه به محضر امام زمان عجل اللّه شرفیاب شود ختم زیارت عاشورا در چهل جمعه هر هفته در مسجدى از مساجد شهر آغاز می كند ایشان فرمودند:  در یكى از جمعه هاى آخرین ، ناگهان شعاع نورى را مشاهده كردم كه از خانه ى نزدیك آن مسجدى كه من در آن مشغول به زیارت عاشورا بودم مى تابید، حال عجیبى به من دست داد، از جاى برخاستم و بدنبال آن نور به در آن خانه رفتم ، خانه كوچك و فقیرانه اى بود، از درون خانه نور عجیبى مى تابید. در زدم وقتى در را باز كردند، مشاهده كردم حضرت ولى عصر امام زمان عجل اللّه فرجه در یكى از اتاق هاى آن خانه تشریف داشتند و در آن اتاق جنازه اى را مشاهده كردم كه پارچه اى سفید بروى آن كشیده بودند، وقتى من وارد شدم و اشك ریزان سلام كردم ، حضرت بمن فرمودند: چرا اینگونه دنبال من مى گردى و رنج ها را متحمّل مى شوى؟ مثل این باشید (اشاره به آن جنازه كردند) تا من دنبال شما بیایم! بعد فرمودند: این بانوئى است كه در دوره بى حجابى (رضا خان پهلوى ) هفت سال از خانه بیرون نیامده مبادا نامحرم او را ببیند! 📚شيفتگان حضرت مهدى(عج)، ج ٣، ص ۱۵۸،  گوهر صدف، ─┅═༅𖣔🦋𖣔༅═┅─ ✅ کانال داستانهای آموزنده @dastanhayeamozandeh لینک را برا دوستان بفرستید
🟢فقاهت اجتماعی به نسخه ولایت فقیه در ایران یا اخوت ایمانی در عراق؟ 📝حسین مهدیزاده 1️⃣از 2️⃣ برادرم زیارت اربعین را از طریق جاده حیدریه نمیرود بلکه از میرود و فقط هم با می رود. من هیچ وقت قبول نمی کردم که از این مسیرها بروم چرا که واقعا از زحمتی که برای برادران عراقی ایجاد می شود خجالت می کشم. می گفتم که همین چادرها و موکبهای جاده ای را می رویم و بیشتر از این زحمت برای این برادران با کرامت درست نمی کنیم. حتی عوض همه ایرانی هایی که می روند خانه های مردم و متوقعانه از آنها تقاضا حمام و غذا و جای خواب و استراحت می کردند خجالت می کشیدم و البته هنوز هم خجالت می کشم! در این سفر هم فقط جمله های عذرخواهی از زبانم هیچ وقت نیفتاد. تا اینکه سال قبل به بخاطر همراهی با برادرم از رفتم. اربعین خودش یک جهان دیگر در جهان حاضر است و طریق روستایی یک جهان دیگر، درون جهان اربعین! برادرم در این سالها رفقای عجیبی پیدا کرده بود و من را برد تا به همه شان سر بزنیم! آدمهای عجیبی که هر کدام یک قصه خوانی برای دنیای قصه خوانها بودند! از روز دوم مدام یک گمانه علمی در ذهنم بازی می کرد که واقعا یک سال دندان روی جگر گذاشتم که آن را منتشر نکردم تا اینکه در این روزها جوابی برای آن پیدا کردم و حالا آن را منتشر می کنم. من وقتی بحث نظریه اجتماعی اسلام را با عنوان می گویم، همیشه به طبع مرحوم آیت الله شاه آبادی از دو عمودی و افقی در این را بطه میگویم. یکی خیط و خط عمودی که استیلاء نیست، بلکه ولایت است و دیگری خیط و خط افقی که به جای تضاد سوداگرانه در بازار، اخوت و برادری و یاریگری مشفقانه است. آنچه سال قبل ذهنم را درگیر کرده بود این بود که فقاهت در ایران به محوریت نظریه ولایت فقیه مرحوم امام (ره) ناموس جامعه پردازی شیعه را صیانت از قرار داد و متاسفانه در جامعه ایران زیر تاخ و تاز در خطر نانودی واقعی قرار گرفته. در مقابل فقهای عراق خط عمودی ولایت را به حکومت مدرن کرده اند و به مشارکت حزبی و لابی گری اکتفا کرده اند و تلاش خود را بر حفظ خط افقی اخوت اجتماعی از طریق اربعین و زیارت و روابط عشیره ای قرار دادند. حالا سوال این است که کدام یک موفق تر بوده اند؟!! سال قبل، وقتی در طریق راه می رفتیم مدام با خودم می گفتم که واقعا ایده عراقی ها موفق تر نبوده؟! 📌پیوند به قسمت دوم https://eitaa.com/social_theory/2806 🆔 @social_theory
🟢فقاهت اجتماعی به نسخه ولایت فقیه در ایران یا اخوت ایمانی در عراق؟ 📝حسین مهدیزاده 2️⃣ از 2️⃣ اما به مرور وقتی به کربلا رسیدیم و منزل سید محمد رفتیم و برادرم از ریزش نسل جوان این خانواده در این سالها تعریف کرد و بعد در مسیر بازگشت وقتی داخل بغداد محله های جدید را دیدیم و یا مال هایی که در کربلا ساخته شده بود و با افتخار نوشته شده بود که موقوفه عتبیه حسینیه و عباسیه است، فهمیدم که نسخه عراقی اربعین و زیارت و عشیره هم در مقابل جامعه پردازی سوداگرانه لیبرال_آمریکایی نقطه ضعف های شدیدی دارد که در برخی از آنها ما ایرانی ها جوابهای بهتری داریم تا عراقی ها و در برخی موارد هم درد مشترک داشتیم! خانواده هایی را دیدم که مجاهدین طریق اربعین در زمان صدام بودند اما امروز فرزند جوان آنها که در بغداد مهندس بود، حاضر نبود حتی برای کمک به موکب اجدادی اش حتی شب و روز اربعین خودش را به طریق برساند و این خیلی برای عشایر عراقی سنگین بود. اضافه کنید روشنفکری عربی که یک پای ثابت زندگی دویست ساله جوانان عرب است و مثل خوره ایمان جوانهای تحصیل کرده و نخبه را می خورد! امنیت و بودن اربعین روی زمین هم که محصول عراقی های طرفدار ولایت فقیه و یا حداقل با حمایت جدی آنها حاصل شده است و الا داعش اربعین را به خاطره ها ملحق می کرد و حتی خیلی بدتر از اینها... حالا پس کدام یک از این دو گروه از فقها مسیر درست برای ساخت دینی و دینی کردن زندگی را انتخاب کرده اند؟! ⚠️می خواهم جواب این سوال راهبردی، بلکه بنیادین را امسال بنویسم که ایران چهارم را نوشته ام و دیگر ذهنم از شعوب و قبایل فراتر رفته و از ایران و عراق کردن خلاص شده. البته می دانم که همین جواب هم به مرور باید تکمیل شود و نسخه های جدیدتری برای آن نوشت. 🔆 زندگی متمدن بشر از شروع شده و پایتخت سرزمین های میانه از زمان آدم ابوالبشر تا امروز و تا همیشه همین نقطه ای بوده و هست و خواهد بود که امروز به آن کوفه تا کربلا می گویند. حالا اگر امروز، همان لحظات تحول تاریخ و ظهور ولایت عظما باشد، ساکنین کوفه و اطراف آن در حال آماده شدن برای میزبانی متفاوت ترین حکومت تاریخ هستند و ما نه تنها نباید به آنها حسادت کنیم و یا با کمی از این مساله یاد کنیم بلکه باید بدانیم که این ماموریت تاریخی این منطقه است و همه ما نیز باید به آن دل بدهیم. در همین حال، هم ظاهرا مثل همیشه تاریخ در است. پس این دو سرزمین از دو مسیر ظاهرا مجزا، برنامه رشد خودشان را ادامه داده اند ولی دستشان را از دست هم خارج نکرده اند. می بنید که عراقی ها با فرهنگ اربعین به ما ایرانی ها کمک می کنند تا ما خط اخوت را گم نکنیم و ما مجاهدین ما ایرانی ها هم در خطرات از آنها و مجاهدین شان حمایت می کنیم. 🟡 حالا وقت این است که مشاهده گر خوبی باشیم و نقش بقیه مردم سرزمین های میانه را هم پیدا کنیم و برای آنها هم احترام قائل شویم و این چهل تکه از هم گسیخته شده را این بار به عنوان یک و به تبعیت از اخلاق نبی مکرم(ص) و امیرالمومنین (ع) و اهلبیت شان(ع) که به قول قرآن «انک علی خلق عظیم» بودند گزارش کنیم و خودخواه نباشیم و دنبال برتری ها خودمان نباشیم و یا مثل بردگان تحقیر شده دنبال آقایی دیگران نباشیم بلکه مثل برادرهایی که قرار است همدگیر را پیدا کنند و به هم تکیه کنند و احساس برتری بر هم نداشته باشند، برادرهایمان را پیدا کنیم بدانیم که بدون آنها و یک یک ما را نابود خواهد کرد و کس دیگری است که البته هنوز پشت پرده غیبت است! جامعه ای که هزار و چند صد سال با رویایش زندگی کرده ایم، جامعه است که هیچ کس در آن خود را نمی بیند و برای خود چیزی جمع نمی کند و دنبال برتری بر دیگری نیست و تواضع و محبت و یاریگری در راه خدا خصلت بزرگ آن است. ما به سوی عاطفی ترین جامعه ای که بشر می تواند به سوی آن حرکت کند، در حال حرکت هستیم! «چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید!» 🆔 @social_theory
هدایت شده از 🇮🇷 ابوحسین / abuhossein
💢 سیاست چشم در برابر چشم در سیاست‌خارجه ایران پوتین در اقدامی تنش آفرین در سفر به ج.آذربایجان دالون زنگزور را به رسمیت شناخته است. اقدام ایران در تبریک روز استقلال اوکراین تلافی برای این اقدام عجیب و تنش آفرین روسیه است. چندماه پیش هم در برابر بیانیه چین و کشور های عربی درمورد مالکیت جزایر خلیج فارس، دستگاه دیپلماسی ایران اعلام کرد که ممکن است استقلال تایوان را به رسمیت بشناسد. @abuhossein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادمان نمیرود که شهید رئیسی بدلیل فشارهای عجیب و غریب مجلس قالیباف در سه سال دولتش، پنج وزیر و معاون را تغییر داد اما دم نزد. توجه کردید؟ ۵ نفر در سه سال! و آقای قالیباف با افتخار از این موضوع یاد میکند... @abuhossein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یادمان نمیرود که شهید رئیسی بدلیل فشارهای عجیب و غریب مجلس قالیباف در سه سال دولتش، پنج وزیر و معاون را تغییر داد اما دم نزد. توجه کردید؟ ۵ نفر در سه سال! و آقای قالیباف با افتخار از این موضوع یاد میکند... @abuhossein
هدایت شده از خبرگزاری فارس
جنجال‌ «بچه‌زرنگ» در سرزمین‌های اشغالی 🔹طبق گزارشی که یک رسانه‌ عبری منتشر کرده انیمیشین سینمایی «بچه‌زرنگ» که پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ ایران شد، در سینماهای رژیم صهیونیستی به نمایش درآمده و با اعتراض مواجه شده است. 🔹شنیده می‌شود عوامل «بچه‌زرنگ» حق پخش این انیمیشن را به یک شرکت مالایی واگذار کرده‌اند و طرف مالایی نیز فیلم را به یک پخش‌کننده فرانسوی واگذار کرده و صهیونیست‌ها بدون اطلاع از ایرانی‌بودن انیمیشن حق پخش آن را خریده‌اند. 🔹عوامل انیمیشن «بچه‌زرنگ» پارسال در زمان اکران فیلم گفته بودند، یک درصد از درآمد حاصل از فروش فیلم به کودکان غزه اختصاص می‌یابد. 🔹حالا رسانه‌های صهیونیستی به این معترض‌اند که چگونه فلیمی که عوامل آن به صراحت به حمایت از مردم غزه و فلسطین پرداخته‌اند اجازۀ اکران پیدا کرده است. 🔹شبکۀ عبری کان نوشته این انیمیشن تاکنون بیش از ۱۵ میلیون دلار درآمد داشته و غیر از ایران، در ترکیه و روسیه نیز اکران شده و در نوبت اکران برخی کشورهای دیگر نیز قرار دارد. @Farsna
هدایت شده از 🇮🇷 ابوحسین / abuhossein
. 🔻"هیچ گاه نگران مباحثات تند طلبگی در فروع و اصول فقه نبوده‌امِ ولی نگران تقابل و تعارض جناح‌های مؤمن به انقلابم که مبادا منتهی به تقویت جناح رفاه طلب بی درد و نق بزن گردد". 🔹صحیفه امام خمینی؛ جلد ۲۱؛ ص ۲۸۸ @abuhossein