eitaa logo
دفتر ارتباطات فرهنگی
1.9هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1هزار ویدیو
88 فایل
دفتر ارتباطات فرهنگی یک تشکل گفتمانی‌ است و هدف آن ترویج اسلام ناب محمدی، صیانت از نظام جمهوری اسلامی، و پی‌‌گیری منویات و مطالبات مقام معظم رهبری در جهت بصیرت‌افزایی و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی است. ارتباط با مدیر: 🆔 @DEFadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️معيار كارگزاران 🔰برگرفته از سخنراني علامه مصباح يزدي(ره) 🔺به دلیل عقلی و با توجه به تجارب عینی، در هر نظام سیاسی باید همه کارگزاران حدنصابی از شرایط که بایسته‌های کارگزاری برای حکومت است را داشته باشند؛ و اگر افرادی علاوه بر ، دارای هم باشند که بهتر می‌توانند هدف حکومت را تحقق بخشند، به‌حکم عقل باید همان‌ها انتخاب شوند، و این معنای است. 🔺مطالعه متن كامل👇 http://dpfqom.ir/node/1234 🆔 @difqom
📣 دفتر ارتباطات فرهنگی ✳️دفتر ارتباطات فرهنگی در تاریخ نهم مرداد 1379 با مساعدت مقام معظم رهبری(ادام الله ظله العالی) و ‏به ریاست عالی حضرت آیت‌الله علامه مصباح‌یزدی‌رضوان الله علیه تأسیس شد.‏ ✳️دفتر ارتباطات فرهنگی یک تشکل گفتمانی‌ است و به‌دنبال ارائه خدمات فرهنگی و ترویج اسلام ناب محمدی و صیانت از نظام جمهوری اسلامی و ‏پی‌‌گیری منویات و مطالبات فکری - فرهنگی مقام معظم رهبری جهت بصیرت‌افزایی و کمک به تنویر ‏افکار عمومی است.‏ ✳️ دفتر، در راستای این رسالت خود آمادگی اعزام سخنران، ارائه محتوی فکری فرهنگی به تمامی مراکز فرهنگی، حوزوی، ‏دانشگاهی، نظامی، سازمان‌ها، ارگان‌ها، پایگاه‌های فرهنگی، نهادها، ادارات دولتی و غیردولتی و‎...‎‏ در موضوعات متنوع اعم از: ‏اعتقادی، سیاسی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، فلسفی، کلامی، روانشناسی، تربیتی و‎...‎‏ به‌ویژه در ایام انتخابات را دارد ‎.‎ ✳️ برای تهیه فایل سخنرانی، مقالات، تحلیل‌ها و... در ایام انتخابات به لینک زیر مراجعه فرمایید.👇 https://eitaa.com/difqom 🆔 @difqom
🔰دفتر ارتباطات فرهنگی تقديم می‌كند: ⭕️مقالات فرهنگي، سياسی ⭕️تحلیلی‌های به روز ⭕️محتوای انتخاباتی 1400 👌ويژه مبلغين و فعالان فرهنگی _ سياسی 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir
✳️وظيفه در انتخابات 🎤علامه مصباح يزدي(ره) 🔺مردم ما از لحاظ مسائل اجتماعی ـ سیاسی در شرایطی قرار گرفتند که صرف تبعیت از یک شعار و امثال آن تکلیفشان را تعیین نمی‌کند....در هیچ کدام از انتخابات‌هایی که در سال‌های اخیر واقع شده هیچ لیستی کاملا رأی نیاورده است...این‌که افراد خودشان به فکر خودشان ارزش بدهند، بخواهند بفهمند و تبعیت محض از کسی نداشته باشند، است. 🔺شکی نیست که همه افراد جامعه از نظر تأثیرگذاری در دیگران مساوی نیستند... کسانی هستند که حرفشان بیشتر در مردم می‌کند و مردم بیشتر به آنها اعتنا می‌کنند، فکرشان را مورد توجه قرار می‌دهند، بررسی می‌کنند...از این رو کسانی که موقعیت‌های ویژه‌ تأثیرگذاری در اجتماع دارند، سنگین‌تر می‌شود.... کسی که می‌تواند در صد نفر اثر بگذارد و گاهی شاید افرادی باشند که می‌توانند در میلیون‌ها انسان اثر بگذارند، مسئولیت دارند، اگر اثر خوب گذاشتند در ثواب آنها و اگر اثر بد گذاشتند در گناهشان شریکند. این حساب خداست. درست است که لاَ تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى؛ هیچ کس بار کسی را نمی‌کشد، اما در آیه دیگری نیز فرموده؛ وَلَیَحْمِلُنَّ أَثْقَالَهُمْ وَأَثْقَالا مَّعَ أَثْقَالِهِمْ؛ کسانی که دیگران را گمراه کردند هم بار خودشان سنگین است و هم بار دیگران بر دوش آنهاست؛ شما در گناه آنها شریکید. 🔺این‌جا جای نیست، که ما بگوییم آقا شما خیلی موقعیت‌تان در اجتماع بالاست و او هم تواضع کند و بگوید نه خیر من هیچ چیز نیستم. هر کسی بینه و بین الله باید حساب کند من در جامعه چه موقعیتی دارم؟ چه اندازه می‌توانم در دیگران اثر بگذارم؟ از چه راهی می‌توانم اثر بگذارم؟ آیا اثری که می‌توانم بگذارم اثر خوبی است و باعث رشد، هدایت و سعادت دیگران می‌شود؟ آیا کارهایم باعث ، ، و می‌شود یا برعکس؟ 🔺هر کسی باید کلاه خودش را قاضی کند تا را بهتر بفهمد؛ یکی وظیفه‌اش این می‌شود که باید خودش را به عنوان معرفی کند و بینه و بین الله تشخیصش این است، ممکن است اشتباه کند، ولی تشخیص خودش این است که من بهتر از دیگران می‌توانم به اسلام و جامعه کنم. وظیفه این فرد است کند و اگر بگوید نه، من چیزی نیستم و کاری از دستم برنمی‌آید، کوتاهی کرده و مسئول است. افرادی هم که می‌توانند کمک کنند تا شخص سرکار بیاید، هر چه کوتاهی کنند مسئول‌اند. 🔺این درست نیست که بگویم "رأی مال خود من است و به هر که بخواهم می‌دهم"؛ البته تکوینا هر کسی آزاد است، اما این با در برابر انتخاب، منافات ندارد؛ کسی حق ندارد به شما تحمیل کند که به چه کسی رأی بدهید، اما می‌تواند از شما سؤال کند که چرا به این رأی دادی؛ تو که عیبش را می‌دانستی و می‌دانستی به درد این کار نمی‌خورد، چرا به او رأی دادی؟...تو که می‌دانستی فلانی اصلح است، چرا به او رأی ندادی؟ با این کار باعث شدی او رأی نیاورد و نتواند خدمت کند. توجه داشته باشیم که همه ما غیر از آن وظیفه شخصی که خودمان داریم، در سطح اجتماع، متعددی داریم. 🔺خدا روز به روز و ساعت به ساعت بر علوّ درجات (ره) بیفزاید. او بود که جامعه ما را به خوبی، متوجه این مسئولیت ساخت. او بود که گفت این‌ها به عنوان یک همانند نماز خواندن، واجب است. او بود که گفت این مسائل صرف یک وظیفه ملی، استفاده از حق و امثال آن نیست، تکلیف شرعی است و اگر به این وظایف عمل نکنیم مؤاخذه خدایی داریم. مطالعه كامل سخنراني:👇 https://mesbahyazdi.ir/node/4682 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir
✳️رد صلاحيت و كاهش مشاركت ⭕️این روزها برخی نگران‌اند که با عدم تأیید صلاحیت فلان آقا و فلان فرد، میزان مشارکت عمومی کاهش پیدا می‌کند! از این آدم‌ها باید پرسید: 🔺 به نظر شما مردمی که از وضع موجود عصبانی و ناراضی هستند، از تأیید صلاحیت بانیان و شرکای آن‌ها در پدیدآیی این وضع، خوشحال می‌شدند؟ 🔺اصلاً آیا شورای نگهبان حق دارد فقط به این دلیل که ممکن است مشارکت عمومی کاهش یابد، به هر کس اجازه حضور در عرصه انتخابات را بدهد؟ 🔺 آیا خیلی‌ها در این سال‌ها به شورای نگهبان خرده نمی‌گرفتند که چرا صلاحیت بعضی‌ها را تأیید کرد و مردم را به‌اشتباه انداخت؟! 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir
✳️حق راي؛ آري يا خير؟! ⭕️حتماً می‌دانید که در همین زمانه، مردم بسیاری در جهان برای داشتن «حق رأی» می‌جنگند و حتی عده بسیاری در این راه کشته شده‌اند. امروز در کشورهایی (برخی از کشورهای عربی) زنان حق رأی ندارند و مردم برای احقاق این حق تلاش می‌کنند و در مواردی هزینه‌های سنگین می‌پردازند. 🔺حال تصور کنید که در کشور ما روزی اعلام شود که از این پس، انتخاب رئیس‌جمهور، با مجلس یا رهبری است و مردم دیگر نمی‌توانند به‌صورت مستقیم رئیس‌جمهورشان را انتخاب کنند. یا انتخابات, محدود به قشر خاصي شود. آیا این خبر‌ها مردم را ناراحت و نگران و معترض نمی‌کند؟ 🔺چرا اكنون كه در كشور ما مردم بالاي 18 سال، صرفنظر از هر جنس و رنگ و نژاد و زباني، حق راي دارند، بسياري افراد، آن را مسئله‌ای ناچیز و کم‌اهمیت می‌دانند؟! 🔺چرا برخی با افتخار می‌گویند که در شناسنامه‌شان تابه‌حال مهر هیچ انتخاباتی نخورده است؟ 🔺 آیا باید برخی حقوق از ما گرفته شود تا به اهمیت آن پی ببریم؟ 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir
✳️ معیارهای گزینش دولتمردان اسلامی(1) ✅ پاسداری از فرهنگ اسلامی 🔶 یکی از وظایف کارگزاران دولت اسلامی این است که برای حفظ فرهنگ دینی در جامعه دغدغه داشته ‏باشند ‏و مسائل دینی و پاسداری از سنگرهای ایدئولوژیک و ‌ارزش‌ها و اخلاق و مناسک و شعائر اسلامی برایشان ‏در اولویت نخست قرار داشته باشد و تأمین سایر نیازهای مادی و رفاهی جامعه را در اولویت‏های بعدی قرار ‏دهند و هنگام دوران امر بین حفظ دین در جامعه با کسب منافع مادی، حفظ دین را در اولویت قرار دهند. ‏ازاین‏رو قرآن مجید در وصف مؤمنانی که در جوامع دینی قدرت می‏یابند، می‏فرماید:‏... 🔴 مطالعه ادامه مقاله در👈🏽 http://dpfqom.ir/node/1238 ‏ 🆔 @difqom ‎ ‎
دكتر سليماني.پاسداری از فرهنگ اسلامی.mp3
3.56M
🔊 پاسداري از فرهنگ اسلام 🔺از مهمترين معیارهای دولتمردان اسلامی، پاسداری از فرهنگ اسلامی است. براي تبيین اين موضوع که مسئولين غیر فرهنگی، چه ارتباطی با مسائل فرهنگي و اسلامی دارند، باید ابتدا مقصود خود را از فرهنگ و اسلام و نیز اهداف نظام اسلامی روشن کنیم. 🔺اهداف نظام اسلامی مبتنی بر باورها و ارزش‌هایی است که بر اساس آن، انقلاب و نظام سیاسی جمهوری اسلامی شکل گرفته است. اين باورها و ارزشهاي اسلامي، فرهنگ جامعه ما را شكل داده و موجب حرکت و انقلاب شده است. از همین رو فرهنگ همواره مد نظر رهبران جامعه اسلامی بوده است... 🔺حجت الاسلام و المسلمین دکتر جواد سلیمانی(عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره))، در اين فايل صوتي, ضمن تبیین تشریح مباحث فوق، به ضرورت پاسداری از فرهنگ اسلامی توسط دولتمردان حکومت اسلامی می پردازند. 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir
✳️نسبی بودن مفهوم رجل مذهبی و سیاسی 🔺نباید از نظر دور داشت که رجلیت مذهبی و سیاسی، یک مفهوم نسبی است و با توجه به شرایط زمان و اشخاص تعریف می شود. ممکن است فردی در گذشته رجل مذهبی و سیاسی محسوب می شده، اما به دلیل مشکلات شخصی یا کناره گیری از سیاست یا تکامل نظام و جامعه، اکنون مصداق رجل مذهبی و سیاسی نباشد. 🔺از جمله اینکه امروز اطلاعات مذهبی و سیاسی افراد جامعه با دهه گذشته بسیار متفاوت شده و رشد یافته است به گونه ای که اوائل انقلاب گاه یک فرد سی ساله هم رجل مذهبی و سیاسی محسوب می شد، اما امروز چنین نیست؛ چراکه انقلاب اسلامی در سیر تکاملی خود، هر چه پیش رفته، شرایط و آزمون های دشوارتری را تجربه کرده است و اگر انقلاب اسلامی پیش از این در مرحله نظام سازی قرار داشته، اکنون در مرحله دولت سازی است. از همین رو باید با توجه به شرایط حاکم امروز رجال مذهبی و سیاسی را تعریف شود. ✍️هادي قطبي - تبيين مفهوم رجل مذهبي سياسي در اصل 115 قانون اساسي. 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir
✳️انتخابات، بهترين نوع مشورت با مردم 🔺برای این‌که جایگاه نقش مردم و حوزه دخالت آن‌ها در نظام اسلامی را بهتر بشناسیم مثال عرض می‌کنم؛ فرض کنید ما در زمان حاکمیت امیرالمومنین (علیه‌السلام) می‌بودیم و در شهر خودمان شخصی را شایسته و صالح برای تصدی ولایت بر آن شهر شناختیم و به امام پیشنهاد دادیم که فلانی برای فرمانداری شهر ما صلاحیت دارد ممکن است امام پس از پیشنهاد عده‌ای آن شخص را به عنوان والی جدید نصب کند. 🔰 حال اگر اکثریت مردم چنین پیشنهادی را داشتند، به طریق اولی حضرت نظر آن‌ها را می پذیرند و شخص مورد نظر را برای ولایت یکی از مناطق تحت حکومت خود نصب می‌کردند. ✍️ محسن هنرجو - اهمیت نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور از دیدگاه علامه مصباح‌یزدی (ره) 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir
✳️انتخابات نشانه حيات ملت 🔺«اگر بخواهید در مقابل دنیا اظهار حیات بکنید که بگویید ما بعد از گذشتن چندین سال زنده هستیم، باید مشارکت کنید. اگر خدای‌نخواسته از عدم مشارکت شما یک لطمه‌ای بر جمهوری اسلامی وارد بشود، بدانید که آحاد ما که این خلاف را کرده باشیم خدای‌نخواسته مسئول هستیم؛ مسئول پیش خدا هستیم. مسئله، مسئله ریاست‌جمهور نیست...مسئله حیثیت اسلام است». 🔸صحیفه امام، جلد19، ص328. 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir
✳️معنا و مفهوم انتخابات 🔺هر کس پای صندوق رأی می‌آید، در واقع رأی به جمهوری اسلامی، رأی به قانون اساسی و رأی به مواد غیرقابل تغییر قانون اساسی - یعنی اسلام و ارزشهای اسلامی - می‌دهد». 🔸بیانات‌ در دیدار اقشار مختلف مردم‌ - 1384/03/25. 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir
✳️قرآن كريم و مشاركت سياسي- اجتماعي مردم ✍️غلامعلي عزيزي كيا 🔺یکی از موفقیت‌های حضرت امام خمینی ره در دوران معاصر، طرح مباحث اجتماعی اسلام و به صحنه آوردن دین در عرصه اجتماع بود قرآن را که در میان عامه مردم فقط برای ثواب بردن از قرائت و هدیه به اموات و حفاظت از جان و مال و ... و در میان خواص گاه برای استناد به برخی از احکام فقهی و یا اخلاقی آن مطرح بود، برای اصلاح امور اجتماعی مسلمین به کار گرفت و در حد امکان به مهجوریت زدایی از آن پرداخت. 🔺امام ره بر همین اساس مردم را به صحنه آورد و پس از پیروزی در سرنگونی نظام وابسته به استکبار جهانی، حکومت جدید را به رأی گذاشت و مردم با شرکت بی‌نظیر خود در انتخابات، جمهوری اسلامی را برگزیدند و این مشارکت پس از چهل سالگی انقلاب هم‌چنان ادامه دارد و نزدیک به چهل همه پرسی در امور مختلف سیاسی اجتماعی برگزار گردیده است. 🔺 آیاتِ بیان‌گر ِ لزوم ِ مشارکت مسلمانان در فعالیت‌های سیاسی اجتماعی به مثابه یکی از ابعاد سرمایه اجتماعی، در دسته‌های زیر قابل است. 🔸مطالعه ادامه مقاله👇 http://dpfqom.iki.ac.ir/system/files/files/Pouya-46-1.pdf 🔸آدرس مقاله👇 http://dpfqom.ir/node/1239 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir 🆔ادمین: @DEFadmin
✳️معیارهای گزینش دولتمردان اسلامی / 1 🔸تقوا و پرهیزکاری 🔺يکی از شروط عقلی لازم برای گزینش دولتمرد، این است که دولتمرد باید علاوه بر شناخت قوانین و توان اجرای آن‌ها، قدرت غلبه بر خواهش‏های نفسانی‏اش را داشته باشد؛ ‌به‌طوری که میل به منافع شخصی، خانوادگی یا حزبی و گروهی و تعصب‏های قومی، وی را مجذوب نساخته، از مسیر حق و عدالت منحرف نکند و در همه حال، حق‌الله و حق‌الناس، و حدود الهی و مصالح کل جامعه را در نظر بگیرد، نه صرف منافع شخصی، خانوادگی و حزبی!... 🔸مطالعه ادامه مقاله 👇 http://dpfqom.iki.ac.ir/system/files/files/meyarha.1.pdf 👇آدرس مقاله: http://dpfqom.ir/node/1240 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir 🆔ادمین: @DEFadmin
✳️ بيانيه انجمن فاغ التحصيلان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) در آستانه انتخابات 1400 🔺اين بيانيه با اشاره به اهداف انقلاب اسلامي و دستاوردهای آن، و اقدامات دشمنان در عرصه‌های فرهنگی، سياسی، نظامی و اقتصادی، نيز به اهميت انتخابات در دوره كنونی اشاره كرده و ميزان مشاركت و نتيجه آن را نشان دهنده ميزان آمادگی براي ظهور عنوان كرده است. 🔺در بخشی از اين بيانيه با تحليل شرايط موجود كشور، آيت‌الله رئيسي را به عنوان بهترين فرد براي تصدي رياست جمهوري پيشنهاد می‌دهد. 🔺در بخشی از اين بيانيه آمده است: دشمنان ما در ضعیف‌ترین شرایط خود به سرمی‌برند و در درون خود دچار مشکلات امنیتی، اقتصادی، نظامی، و سیاسی‌ بی‌سابقه‌ای هستند، و درصورتی که ما انتخاب درستی داشته باشیم می‌توانیم جمهوری اسلامی را از معضلاتی برهانیم که در اثر بی‌تدبیری، ناکارآمدی و خودباختگی برخی مسئولان به آن دچار شده است. 🔸متن كامل بيانيه 👇 http://dpfqom.iki.ac.ir/system/files/files/bayanieh.pdf 👇آدرس مقاله: http://dpfqom.ir/node/1241 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir 🆔ادمین: @DEFadmin
✳️مسئوليت اجتماعي 🔺این درست نیست که بگویم "رأی مال خود من است و به هر که بخواهم می‌دهم"؛ البته تکوینا هر کسی آزاد است، اما این آزادی_تکوینی با مسئولیت در برابر انتخاب، منافات ندارد؛ کسی حق ندارد به شما تحمیل کند که به چه کسی رأی بدهید، اما خدا می‌تواند از شما سؤال کند که چرا به این رأی دادی؛ تو که عیبش را می‌دانستی و می‌دانستی به درد این کار نمی‌خورد، چرا به او رأی دادی؟...تو که می‌دانستی فلانی اصلح است، چرا به او رأی ندادی؟ با این کار باعث شدی او رأی نیاورد و نتواند خدمت کند. 🔺توجه داشته باشیم که همه ما غیر از آن وظیفه شخصی که خودمان داریم، در سطح اجتماع، وظایف اجتماعی متعددی داریم. 🔸مشاهده متن كامل: http://dpfqom.ir/node/1237 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir 🆔ادمین: @DEFadmin
✳️سرمايه اجتماعي ✍️مهدي رشيد 🔺سرمایه اجتماعی چیست؟ آیا جوامعی که دارای سرمایه‌های انسانی، فیزیکی، مالی و... هستند، دارای میزان بالایی از سرمایه اجتماعی نیز خواهند بود؟ مؤلفه¬های سرمایه اجتماعی چه می‌باشند؟ 🔺تراز سرمایه اجتماعی در گفتمان انقلاب اسلامی و نظام اجتماعی اسلام کدام است؟ چه عواملی سرمایه اجتماعی را در جامعه دچار بحران می‌کند؟ راهکارهای موثر در جامعه ایران برای افزایش سرمایه اجتماعی چیست؟ آثار بنیادین سرمایه اجتماعی در جامعه کدام هستند؟ 🔺در این نگاره در صدد پاسخ به این پرسش‌ها با رویکرد تطبیقی بر جمهوری اسلامی ایران هستیم. 🔸مطالعه ادامه مقاله👇 http://dpfqom.iki.ac.ir/system/files/files/Pouya-46-2.pdf 🔸آدرس مقاله👇 http://dpfqom.ir/node/1242 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir 🆔ادمین: @DEFadmin
فلسفه انتخاب.mp3
502K
✳️ فايل 🔺چرا بايد انتخاب كنيم و به طور كلي فلسفه انتخابات در كشور ما چيست؟ 🔺حجت الاسلام دكتر باقر زاده، استاد حقوق و علوم سياسي در اين كليپ صوتي، به اين پرسش پاسخ مي دهند. http://dpfqom.ir/node/1245 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir 🆔ادمین: @DEFadmin
✳️معيار كارآمدي و ناكارآمدي دولت هاي پس از انقلاب 🔺این روزها عاملان وضع موجود، با تحریف حقایق، آشفتگی اقتصادی را معلول ناکارآمدی اسلام و حکومت اسلامی معرفی می‌کنند و راه حل معضلات را بازگشت به عصر طاغوت یا گرایش به اقتصاد لیبرالیستی می‌دانند. 🔺بررسی مبانی و رویکردهای دولت‌های پس از انقلاب اسلامی می‌تواند تا حدود زیادی مساله را روشن سازد که التزام به اسلام و ارزش‌های والای آن یا رویگردانی از اسلام و گرایش به سکولاریسم کدام یک منشا این گرفتاری‌ها شده است. 🔺تاریخ41 ساله انقلاب نشان می‌دهد هرگاه دولت‌ها به تبعیت از امامین انقلاب بر اساس مبانی و ارزش‌های اسلامی قدم برداشته‌اند کارنامه‌ی موفقیت‌آمیزی را رقم زده‌اند و هرگاه به‌هر دلیلی از این ارزش‌ها و مبانی فاصله گرفته‌اند دوچار لغزش شده و نمرات قابل قبولی را کسب ننموده‌اند. 🔺برای اثبات این ادعا لازم است همه دولت‌ها از دولت موقت بازرگان تا دولت روحانی را مورد بحث و بررسی قرار داد. ✍️ قاسم روانبخش - میزان تاثیر سکولاریسم بر دولت های پس از انقلاب اسلامی 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir
✳️قدرت امت اسلامي 🔺امروز مثل زمان سابق نیست. مثل زمان رژیم سابق نیست. رژیم سابق شما نمی‌توانستید. قدرت نداشتید. امروز قدرت دارید برای اینکه حفظ کنید حیثیت اسلام را و حفظ کنید مصالح کشور را و حفظ کنید استقلال خودتان را و حفظ کنید آزادی خودتان را». 🔸صحبفه امام، ج12، ص182 و 183. 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir
✳️انتخابات، تزريق خون تازه در کالبد نظام 🔺«انتخابات تزریق خون تازه در کالبد نظام جمهوری اسلامی است؛ تجدیدقوا و تجدید نیرو برای ملّت است… انتخابات یعنی این؛ یعنی یک روح جدید، یک خون تازه و یک‌نفس نو به کشور و به ملّت و به مردم دادن؛ انتخابات این است.» 🔸امام خامنه‌ای - 1394/11/19. 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir
معیارهای انتخاب.mp3
939.1K
✳️ فايل 🔺براي انتخاب درست بايد چه ملاك هايي داشته باشيم؟ اصلي ترين معيارها براي انتخاب اصلح كدام است؟ 🔺حجت الاسلام دكتر باقر زاده، استاد حقوق و علوم سياسي در اين كليپ صوتي، به اين پرسش پاسخ مي دهند. http://dpfqom.ir/node/1245 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir 🆔ادمین: @DEFadmin
حکومت امانت است.mp3
780.6K
✳️فايل 🔺امانت داري و نگاه اماني به قدرت 🔺حجت الاسلام دكتر جواد سليماني، عضو هيئت علمي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) ضمن تبيين برخي از ويژگي هاي كارگزارن و دولتمردان اسلامي، به بررسي ويژگي مهم امانت و امانت داري پرداخته و با ذكر آيات و روايات مربوط به آن، ضرورت نگاه اماني به قدرت و پاي بندي به لوازم آن را از ويژگي هاي مهم كارگزار اسلامي مي داند. 🔺ايشان با تبيين نگاه اسلام به قدرت و ذكر نمونه هاي تاريخي به ويژه در دوران حكومت اميرالمؤمنين(ع)، لوازم نگاه اماني به قدرت را تبيين مي كنند. http://dpfqom.ir/node/1243 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir 🆔ادمین: @DEFadmin
✳️علم، تقوا و مدیریت؛ سه شرط مهم کارگزاران 🔺آیا می‌توان از نظر عقلی شرایطی کلی را برای کارگزار حکومت در نظر گرفت که در همه جوامع پذیرفته شده باشد؟ 🔺باید گفت: از آنجا که دستگاه حکومت دارای قواعد و مقررات و چارچوب‌هایی است، اولین شرط مسئولان حکومت، شناخت این قواعد و مقررات است؛ چراکه اگر مقررات را نشناسند، چگونه می‌خواهند هدف حکومت که در گرو رعایت این مقررات است را محقق کنند؟ 🔺شرط دوم کارگزاران حکومت، عدم منفعت‌طلبی است و اگر کارگزار حکومتْ مقررات را بداند، اما منفعت‌طلب و بی‌تقوا باشد، در جایی که مقررات با منافع شخصی‌اش تعارض پیدا کند، منفعت خود را مقدم کرده و مقررات را زیر پا می‌گذارد. 🔺حسن تدبیر، شرط سوم کارگزار حکومت است و اگر کارگزار نداند که برای رسیدن به هدف حکومت چگونه باید از ابزار و امکانات استفاده کند، و در مقام تزاحم نتواند اهم و مهم را بشناسد، باز هم هدف حکومت تأمین نخواهد شد؛ لذا علاوه بر آگاهی و عدم منفعت‌طلبی، حسن تدبیر نیز برای کارگزار حکومت لازم است. ✍️علامه مصباح يزدي - معیارهای گزینش دولتمردان اسلامی. 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir 🆔ادمین: @DEFadmin
✳️تربيت اعتقادي در دولت جوان انقلابي 🔺مفهوم تربیت اعتقادی در تشکیلات سیاسی با مفهوم تربيت اعتقادي که توسط نظام آموزشي کشور انجام مي‌پذيرد، متفاوت است. تربیت اعتقادی در تشکيلات، به این معنا است که اعتقادات با نظارت‌هاي خاص، به باور در افراد تبديل مي‌شود و با توجه به ميزاني که اعتقادات در فرد تبديل به باور شده و هويت او را ساخته باشد، به فرد مسئوليت داده مي‌شود. 🔺زماني که يک جريان و يا تشکيلات، فردي را به عنوان يک نامزد برای پذیرش یک مسئولیت به جامعه معرفي مي‌کند، يعني به جامعه تضمين مي‌دهدکه او صلاحيت اعتقادي براي پذيرش اين مسئوليت را داراست. 🔺متأسفانه يکي از مهم‌ترين ضعف‌هاي تشکیلاتی ما، اعتماد به شعارهاي انقلابي افراد است. درحالي که سردادن شعارهاي انقلابي، دليلي بر اعتقادات قوي و نهادينه شدن آن‌ها، در فرد نيست. ✍️هادي قطبي - مهم‌ترين چالش‌هاي دولت جوان انقلابي 🔰دفتر ارتباطات فرهنگي 📡ايتا: https://eitaa.com/difqom 📡سايت: http://dpfqom.iki.ac.ir 🆔ادمین: @DEFadmin