🔰 نکتهای رجالی از درس رهبر انقلاب
(خارج فقه قصاص - ۱۳مهر۷۸)
@DinVaTamadon
🔹عبدالله بن محمد، برادر احمد بن محمد بن عیسی اشعری که از ثقات و اجلّاء هستند، میباشد، ولی توثیق نشدهاند.
اما در اسناد کامل الزیارات آمده و مشمول توثیق عامِ مرحوم ابن قولویه است.
چون مراد از جملهای که ایشان در مقدمه کتاب خود فرمودهاند: (ما وَقَعَ لَنا مِن جَهةِ الثّقاةِ مِن أصحابنا)
ظهور در همهٔ روایتی دارد که ایشان از آنان نقل میکند، نه خصوص مشایخ، آنطور که بعضی از بزرگان فرمودهاند.
🔹البته ارزش این توثیق عام، مانند ارزش توثیق خاص که مثلاً مرحوم #نجاشی دربارهٔ یک نفر نموده، نیست.
اما برای صحّت سند کافی است.
لذا اگر در مورد یکی از روات اسناد کامل الزیارات، طعنی وارد شده باشد،
او را از توثیق عام خارج میکنیم.
ولی در مورد افرادی که ما حال آنها را نمی دانیم، توثیق عام معتبر است. مخصوصاً اگر جزو اشخاصی باشند که در عالم حدیث جزو معاریف هستند.
#رهبر_انقلاب
#دانشهای_حوزوی
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
#اطلاعیه_پژوهشی
#نشست_علمی
#همایش_ملی_زن_خانواده_امنیت
🔺 دبیرخانه نخستین همایش ملی زن، خانواده، امنیت با همکاری موسسه پژوهشگران دین و تمدن و مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار می کند:
🔻چهل و سومین نشست علمی
🔰عنوان نشست علمی: کلیت امنیت، چیستی و چرایی و جایگاه امنیت از منظر آیات و روایات
🎤استاد: حجت الاسلام و المسلمین موسوی، استاد دورهای فقه امنیت
دبیر نشست: سرکار خانم حیاتی
📆 دو شنبه 27 آذر ماه 1402
⏰ساعت 09:30 الی 10:30
🏫مکان: قم/ مجتمع آموزش عالی بنت الهدی
📲لینک برخط:
https://vcm.whc.ir/b/xrx-mao-h6r-qot
🌐 سایت همایش:
https://wfs-conference.ir
کانال همایش در پیامرسان ایتا
@wfs_conference
⛅️أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج⛅️
عابدی، تعریف عقل.mp3
1.48M
●━━━━━━───────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
🎧 چیستی عقل
🎙 #استاد_عابدی
#پادکست_دانشهای_حوزوی
#نکتهها
💠 موسسه دین و تمدن
➕ DinVaTamadon.ir
➕ eitaa.com/joinchat/2739667154Cc7f3f5b56d
#اطلاعیه_پژوهشی
#نشست_علمی
#همایش_ملی_زن_خانواده_امنیت
🔺 دبیرخانه نخستین همایش ملی زن، خانواده، امنیت با همکاری موسسه پژوهشگران دین و تمدن و مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار می کند:
🔻چهل و چهارمین نشست علمی
🔰عنوان نشست علمی: امنیت زن و خانواده از منظر فقه
🎤استاد: حجت الاسلام و المسلمین موسوی، استاد دورهای فقه امنیت
دبیر نشست: سرکار خانم حیاتی
📆 دو شنبه 4 دی ماه 1402
⏰ساعت 09:30 الی 10:30
🏫مکان: قم/ مجتمع آموزش عالی بنت الهدی
📲لینک برخط:
https://vcm.whc.ir/b/xrx-mao-h6r-qot
🌐 سایت همایش:
https://wfs-conference.ir
کانال همایش در پیامرسان ایتا
@wfs_conference
⛅️أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج⛅️
عابدی،بنای عقلا در زمان حضرت آدم.mp3
1.22M
●━━━━━━───────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
🎧 بنای عقلا در زمان حضرت آدم
🎙 #استاد_عابدی
#پادکست_دانشهای_حوزوی
#نکتهها
💠 موسسه دین و تمدن
➕ DinVaTamadon.ir
➕ eitaa.com/joinchat/2739667154Cc7f3f5b56d
🔹 برگزاری هیجده نشست
تخصصی و علمی توسط
دبیرخانه همایش بینالمللی
فقه سیاست خارجی
در پاییز۱۴۰۲
▪️برگزاری نشستهایی با ارائه اساتید حوزوی و دانشگاهی و مدیران مرتبط و متخصصین
▪️برگزاری نشستها در مشهد، قم، تهران، بغداد و نجف
▪️نشستهایی مرتبط با محورهای همایش همانند: حقوق بشر، امنیت بینالملل، نظریات و فرانظریات، جایگاه اقتصاد، منافع ملی، مسائل مرتبط با مقاومت و...
👈 این نشستها ادامه دارند...
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
بیستمین نشست تخصصی
#همایش_فقه_سیاست_خارجی
با موضوع:
🌱 ظرفیت اجتماعی-تمدنی تاریخ اندیشه فقهی با رویکرد روابط بینالملل
با حضور استاد #اسدپور
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم
□ زمان: چهارشنبه - ششم دی
□ مکان: موسسه دین و تمدن
👈 جهت هماهنگی حضور در جلسه با ادمین مرتبط شوید:
🔹 @DinTamadon
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
عابدی،تمام احکام شرع برای حفظ نظام و نوع است..mp3
1.64M
●━━━━━━───────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
🎧 تمام احکام شرع برای حفظ نظام است
🎙 #استاد_عابدی
#پادکست_دانشهای_حوزوی
#نکتهها
💠 موسسه دین و تمدن
➕ DinVaTamadon.ir
➕ eitaa.com/joinchat/2739667154Cc7f3f5b56d
🔹 نشست چیستی، چرایی و جایگاه امنیت از منظر آیات و روایات
💠 این نشست با ارائه استاد سیدحسین موسوی و با همکاری موسسه دین و تمدن و مجتمع بنتالهدی، برای همایش زن، خانواده و امنیت برگزار شد.
◽️ ایشان در ابتدای مباحثش به بیان تفاوت بین فقه امنیت و فقه امنیتی و همچنین معنای کلیاتی از امنیت پرداخت. وی نگاه به امنیت را در غالب دو معنا که یکی به صورت سلبی و دیگری به صورت ایجابی است، بیان نمود.
◽️ ایشان ضمن بیان دیدگاه برخی از مهمترین مکاتب امنیتی دنیا، با نقل سیره و عملکرد پیامبر صلی الله علیه و آله در مدینه و بعد از هجرت، مساله امنیت از منظر اسلام را تلفیقی از هر دو نظریه سلبی و ایجابی دانست.
◽️ استاد موسوی نگاه سلبی را به عنوان روشی زودبازده و طبیعتا موقت و نگاه ایجابی به امنیت را عملکردی دیربازده ولکن ارزشمندتر و مستحکم قلمداد نمود. سپس با نقل برخی از آیات و روایات به جایگاه امنیت و بیان اقسام امنیت از منظر روایات پرداخت.
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
بیست و یکمین نشست تخصصی
#همایش_فقه_سیاست_خارجی
با موضوع:
🌱 چیستی و چرایی دیپلماسی فرهنگی
با حضور استاد #ایمانی_پور
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
□ زمان: پنجشنبه - چهاردهم دی
□ مکان: موسسه دین و تمدن
👈 جهت هماهنگی حضور در جلسه با ادمین مرتبط شوید:
🔹 @DinTamadon
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
دین و تمدن
بیست و یکمین نشست تخصصی #همایش_فقه_سیاست_خارجی با موضوع: 🌱 چیستی و چرایی دیپلماسی فرهنگی با حضور ا
با سلام و احترام
به اطلاع میرساند که نشست
استاد ایمانیپور، به روز چهارشنبه
بیستم دی ، ساعت ۱۴ الی ۱۶
تغییر زمان پیدا کرد.
➕انشاالله در روز چهارشنبه هفته آینده
جلسه برگزار خواهد شد.
بیست و دومین نشست تخصصی
#همایش_فقه_سیاست_خارجی
با موضوع:
🌱 امنیت جهانی در پرتو الگوی سوم زن
با حضور سرکار خانم #طاهره_حیاتی
استاد حوزه و دانشگاه
□ زمان: یکشنبه - هفدهم دی
□ مکان: موسسه دین و تمدن
👈 جهت هماهنگی حضور در جلسه با ادمین مرتبط شوید:
🔹 @DinTamadon
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
💠 نخستین ویژهنامه
همایش بینالمللی
فقه سیاست خارجی
منتشر شد...
👈 در این ویژهنامه گزارشی از مجموعه فعالیتها و جلسات دبیرخانه همایش و پیشنشستهای علمی و تخصصی که در پاییز ۱۴۰۲ برگزار شد را میخوانیم.
👇لینک دانلود فایل Pdf :
🔗 bayanbox.ir/view/6661608341748170321/140210.pdf
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
🔹ایجاد امنیت در پرتو الگوی زن سوم🔹
💠 سرکار خانم حیاتی معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران قم گفت: با توجه به نظریه الگوی سوم زن، با تأمین امنیت و عفت و متناسب سازی جامعه برای حضور فعال زنان، بعد ایجابی امنیت در سایر بخشهای جامعه نیز سرایت میکند و در نهایت مقدمات شکلگیری جامعه مهدوی فراهم میشود.
🌱 به گزارش دبیرخانه همایش بینالمللی فقه سیاست خارجی، سرکار خانم طاهره حیاتی معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان قم در بیست و دومین نشست تخصصی همایش فقه سیاست خارجی با موضوع امنیت جهانی در پرتو الگوی سوم زن در جمع پژوهشگران مؤسسه دین و تمدن گفت: کلید واژه الگوی سوم زن سال ۹۱ برای اولین بار توسط رهبری مطرح شده و در سال ۹۲ به عنوان گفتمان حقیقی زن دوباره از سوی ایشان طرح شد و بعد از آن هم همواره در صحبتهای ایشان ذکر شده است.
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
🔹امنیت جهانی در پرتو الگوس سوم زن🔹
◽️سرکار خانم حیاتی معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران قم گفت: با توجه به نظریه الگوی سوم زن، با تأمین امنیت و عفت و متناسب سازی جامعه برای حضور فعال زنان، بعد ایجابی امنیت درسایر بخشهای جامعه نیز سرایت میکند و در نهایت مقدمات شکلگیری جامعه مهدوی فراهم میشود.
🌱به گزارش دبیرخانهی نخستین همایش بینالمللی فقه سیاست خارجی خانم طاهره حیاتی معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان قم در بیست و دومین نشست تخصصی همایش فقه سیاست خارجی با موضوع امنیت جهانی در پرتو الگوی سوم زن در جمع پژوهشگران مؤسسه دین و تمدن گفت: کلید واژه الگوی سوم زن سال ۹۱ برای اولین بار توسط رهبری مطرح شده و در سال ۹۲ به عنوان گفتمان حقیقی زن دوباره از سوی ایشان طرح شد و بعد از آن هم همواره در صحبتهای ایشان ذک شده است.
◽️وی افزود: دربحث امنیت، الگوی سوم زن به عنوان یک نظریه کلیدی قابل طرح است و میتواند تبدیل به یک مکتب شود وقطعا باورما براین است که مکتب اسلام ما را به سمت حکومت جهانی و به دنبال آن امنیت جهانی خواهدبرد.
◽️ایشان با اشاره به نیاز به ارائه اجتهادی نظریه الگوی سوم زن گفت: در تعریف نظریه الگوی سوم زن تلاش بر این است که بحث بهصورت اجتهادی به معنای عام خود، طرح شود؛ یعنی ابتدا مفهوم شناسی شده، بعدارتباط بین پدیدهها لحاظ میشود و در نهایت ارائه نظریه انجام و صدور حکم ارائه میشود.
◽️حیاتی افزود: مفهوم قابل برداشت در امنیت، تلاش برای حفظ و حفاظت از حیات، حقوق و منافع فرد وجامعه(در مراتب مختلف آن)و است واز سویی میتوانیم کلیدواژههایی مثل آسایش و آرامش را معادل آن قرار دهیم.
◽️ایشان گفت: درپیگیری امنیت در واژه شناسی قرآنی، مفهوم آسایش وآرامش با ماده سَکَن قابل طرح است که درسه آیه ومرتبط با سه پدیده مختلف، این ماده ذکر شده است؛
۱- آیه ۶۷ سوره یونس، هُوَ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ لِتَسْكُنُوا فِيهِ: که خداوند پدیده شب را سکنی و محل سکون و آرامش قرار داده است. ۲- آیه ۸۰ سوره نحل، وَاللَّهُ جَعَلَ لَكُمْ مِنْ بُيُوتِكُمْ سَكَنًا: که قرآن بیت و خانه را معیاری برای آرامش قرار داده است که از لحاظ اینکه یک پدیده فیزیکی به عنوان معیار برای آسایش و آرامش قرار گرفته است، قابلیت بحث دارد. ۳- آیه ۲۱ روم، وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً: که در مورد خداوند زوجه را به عنوان معیاری برای آرامش و آسایش قرار میدهد.
◽️استاد حوزه علمیه خواهران قم در بخش بعدی سخنان خود گفت: از سوی دیگر امنیت در دوبعد سلبی و ایجابی قابل طرح است. دربعد سلبی معمولاً مطرح شدن آن اینگونه است که تهدید و ظلم و مخاطرهای ایجاد شده و باید برای رفع آن، امنیت وآسایش ایجاد میشود. این بعد سلبی امنیت است. اما آنچه که مغفول قرار گرفته، درحالیکه بسیار مهم است، بعد ایجابی امنیت است. به این معنا که پیش ازشکلگیری تهدید، چه کنیم که امنیت ایجاد شود؟
◽️وی افزود: درپاسخ به این سؤال که چگونه الگوی سوم زن میتواند ما را به امنیت جهانی برساند، باید بدانیم که بعد ایجابی امنیت بیش از بعد سلبی آن مدنظر است با لحاظ این موردباید ببینیم که آیا نظریه الگوی سوم زن میتواند ما رابه جامعه جهانی ایمن در بعد ایجابی آن برساند یا خیر؟
◽️حیاتی در شرح سطوح مختلف امنیت گفت: امنیت در سه سطح قابل طرح است: فرد، خانواده وجامعه. منظور از جامعه شامل جامعه محلی، منطقهای، شهری، ملی و فراملی است و وقتی امنیت جهانی مطرح میشود، امنیت درتمام این سطوح منظور است و وجود امنیت جهانی، زمینهساز شکلگیری جامعه مهدوی خواهد بود.
◽️معاون پژوهشی مدیریت حوزه علمیه خواهران قم گفت: درتعریف الگوی سوم زن بااستفاده از شیوه تعریف براساس اضداد که مورد استفاده رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفته است، ابتدا باید ویژگیهای الگوهای اول و دوم رابررسی کرده وبعد ببینیم الگوی سوم زن چه تعریفی دارد.
◽️وی افزود: رهبر انقلاب در پیام به کنگرهی ۷۰۰۰زن شهید کشور میگوید:«زن در تعریف قالباً شرقی، همچون عنصری در حاشیه و بینقش در تاریخسازی است و درتعریف کاملاً غربی، موجودی است که جنسیت او بر انسانیتش میچربد و ابزاری جنسی برای مردان و سرمایهداری است معرفی میشد. اما شیرزنان انقلاب ودفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، زن نه شرقی نه غربی است.»
◽️حیاتی گفت: با توجه به تعریف الگوی اول، یعنی عنصری در حاشیه و بینقش در تاریخ سازی، ویژگی الگوی اول مشخص شده و براساس این تبیین، کلید واژهای که میتوان در برابر الگوی اول زن قرار داد، «زن خانهنشین» است. بنابراین تعریف ضد الگوی اول این است: نه به زن حاشیهنشین و خانهنشین که نقش اجتماعی ندارد و فقط نقش کانونی در درون خانه دارد.
👇 ادامه بحث👇
وجود این نگاه را، علیرغم تأکید رهبری در سال گذشته نیز، در لایههایی تفکرات برخی از صاحب نظران میبینیم.
◽️وی افزود: با توجه به ویژگیهای الگوی دوم، این الگو جزئیات گوناگونی دارد و دو جز در آن برجسته است؛ اول مردواره کردن زن، یعنی متشبه کردن زن به مردان بگونهای که حضور اجتماعی زن با تشبه به مردان است و دوم تبدیل زن به ابزار و وسیله راحتی برای التزاز جنسی مرد.
◽️حیاتی گفت: رهبر انقلاب در توضیح این شاخصه میگوید:«مردواره کردن زن به این معنا که حضور اجتماعی بانوان طوری طراحی شده که شبیه به مردان شوند. یعنی به دنبال این بودند که مشاغلی که با ساحت جسمی مرد سازگارتر است را برای زنان بیاورند و ما هم فریب این را خوردیم. مثلاً اینکه افتخار کنیم فلان تعداد خانم در محیطهای اجرایی داریم. ما مشکلی با حضور زنان در این محیطها نداریم، آنچه اشکال دارد افتخار به این است که ما به رخ دنیا بکشانیم که ما این تعداد زن کارمند و مدیر و فعال در محیط اجرایی داریم. بنابراین در الگوی دوم زن، ویژگی حضور اجتماعی زن همراه با مردواره شدنش است، چراکه به سمت کارها و محیطهایی کشیده شده است که با روحیه مردان سازگاری دارد. ذکر این نکته ضروری است که از سوی دیگر با توجه به نگاه نظام سرمایهداری، کار حضور زن در جامعه را بگونهای جلو بردهاند که بسیاری از هزینههایی که به خانمها میدهند، دوباره به جیب خودشان برمیگردد. کمپانیهای مهدکودک دار، خانههای سالمندان، تولید کنندگان مواد غذایی، مجموعههای رفاهی و تفریحی و... مجموعههایی هستند که درآمدهای زنان صرف آنها میشود و به این ترتیب هزینههایی که برای حضور زنان در اجتماع و مشاغل میشود، دوباره به جیب نظام سرمایهداری برمیگردد.
◽️وی افزود: رهبر انقلاب در ادامه میگویند:«اگر به تعداد خانمهای روشنفکر، نویسنده، فعال اجتماعی و سیاسی داریم، خوب است و افتخار به این خوب است. اما افتخار به تعداد زنان در مسئولیتهای اجرایی، غلط است و انفعال در برابر آنها(نظام غربی) است.»
◽️حیاتی گفت: آنچه در الگوی سوم قابل طرح است، این است که یک خانم فعال اجتماعی داریم که صاحب نظر و ایدهپرداز است و صرفاً مجری نیست، بلکه فعال و پویا است. درحالیکه کلید واژه کنشگری اجتماعی که برخی به عنوان تعریف الگوی سوم زن مطرح کردهاند، در نهایت به شکلی است که ابتدا یک اتفاق رخ داده و به دنبال آن زن به فعالیت میپردازد.
◽️استاد حوزه علمیه خواهران قم گفت: رهبر انقلاب در دیدار اعضای کنگره شهدای استان همدان الگو را با همین کلید واژه الگوی سوم زن، خانم دباغ معرفی میکند. فردی پویا، اثرگذار، فعال، قوی و در عین حال اهل خانه و خانواده که با وجود داشتن چند فرزند مشغول فعالیت فرهنگی سیاسی و نظامی است. این درحالی است که شاخصهی دوم الگوی دوم که زن را وسیله التزاز جنسی مرد قرار داده نه التزاز معنوی و روحی و علمی، مثل یک سیل وارد کشورهای اسلامی هم شده و البته ما در هردو بعد الگوی دوم ضربه خوردهایم.
◽️حیاتی گفت: جمع بندی مطلب اینکه الگوی سوم زن، فقط برای زن مسلمان نیست بلکه برای زن بما هو زن در هر جایی از جامعه جهانی که قرار گرفته باشد، مطرح شده است، چراکه در این نگاه سه ویژگی منتفی شد؛ ۱- زن به معنای خانه نشین محض نباید باشد بلکه در عین خانه داری باید در اجتماع هم فعال باشد. ۲- مردواره کردن زنان در حضور اجتماعی ممنوع است و هم در زمینه مشاغل و هم کیفیت حضور باید بگونهای باشد که به سمت مردواره شدن زن نرود. ۳- زن در الگوی سوم باید زن عفیف باشد، نه زن با حجاب. بلکه عفیف باشد و میدانیم که بین عفاف و حجاب تفاوت وجود دارد.
◽️معاون پژوهشی حوزههای علمیه خواهران قم افزود: در نهایت و با توجه به توضیحات ارائه شده، اگر بخواهیم کلید واژهای را در مقابل الگوی سوم زن قرار دهیم «زن خانهدار فعال اجتماعی» است. قطعا زن در چنین الگویی که شغلش متناسب با وجود، جنسیت و زنانگی او است و بهخاطر عفت او، تمام حضورهای اجتماعی زن به خطر نمیافتد و مورد سوءاستفاده مردان قرار نمیگیرد و محیط خانه او نیز محیط آرام و امن خواهد بود، در چنین جامعهای، حتی اگر جامعه مسلمان نباشد، امنیت برای زن محقق شده و با تحقق امنیت برای زن، بهخاطر جایگاه محوری او در خانه و خانواده و جامعه، این امنیت به جامعه هم سرایت میکند.
◽️حیاتی در پایان صحبتهای خود گفت: این نظریه باید تبدیل به گفتمان شود و چه بسا آن گفتمان تهاجمی که رهبر انقلاب در مقابل گفتمان غرب مدنظر دارند، همین الگوی سوم زن باشد. در نهایت باید از این نظریه و سایر نظریات به مکتب اسلام برسیم که نمونهای از این مکتب سازی، مکتب سلیمانی است که شاخصههای آن را هم رهبر انقلاب مطرح کرده است که این شاخصهها جنسیت زده نیست و مخاطب آن فقط مردان نیست.
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
هدایت شده از معاونت آموزش موسسه دین و تمدن
بیست و چهارمین نشست تخصصی
#همایش_فقه_سیاست_خارجی
با موضوع:
🌱 ظرفیت اجتماعی-تمدنی تاریخ اندیشه فقهی با رویکرد روابط بینالملل
(جلسه دوم)
با حضور استاد #اسدپور
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم
□ زمان: دوشنبه - هیجدهم دی
□ مکان: موسسه دین و تمدن
👈 جهت هماهنگی حضور در جلسه با ادمین مرتبط شوید:
🔹 @DinTamadon
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
لیست موضوعات سیاست خارجی - نسخه چهارم.pdf
1.4M
.
💠 فهرست موضوعات استخراج شده
در دبیرخانه همایش بینالمللی
#فقه_سیاست_خارجی
(نسخه چهارم - دی۱۴۰۲)
👈 جهت انتخاب موضوع برای نگارش
مقاله یا پایاننامه سطح سه و چهار
با ادمین مرتبط شوید:
🔹 @DinTamadon
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
💠 #همایش_فقه_سیاست_خارجی
در نمایشگاه دستاوردهای علمی حوزه
➕ فهرست موضوعات همایش:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/638
➕ شیوهنامه مقالهنویسی:
🔗 eitaa.com/dinvatamadon/539
➕ نخستین ویژهنامه همایش بینالمللی فقه سیاست خارجی
🔗 bayanbox.ir/view/6661608341748170321/140210.pdf
👈 جهت ارتباط با ادمین:
➕ @DinTamadon
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon
🔹 به گزارش دبیرخانه همایش بینالمللی #فقه_سیاست_خارجی حجتالاسلام والمسلمین امین اسدپور در بیست و چهارمین نشست تخصصی همایش فقه سیاست خارجی با موضوع ظرفیت اجتماعی - تمدنی تاریخ اندیشههای فقهی با رویکرد روابط بین الملل در جمع دانشپژوهان مؤسسه دین و تمدن گفت: در بدو شکل گیری جامعه اسلامی در دوران پیامبر و بعد از هجرت به مدینه که با محوریت یک حکومت اسلامی پیامبر اداره جامعه را برعهده میگیرد که از جمله نکات مهم این است که از طرف مسلمانان هم مبدأ تاریخ تمدنی و اجتماعی مسلمانان قرار گرفته است، خود مسلمانان درک کردند که بعد از خروج از جامعه جاهلیت انگار که حیات مجددی را آغاز کردهاند و وارد یک نظام معنایی و جهان جدید شده اند، دعوت پیامبر پیش میآید که نامه دعوت خطاب به قبایل اطراف و امپراتوری های اطراف بوده است که درباره عقبه فقهی این دعوت کمتر مطالعه صورت گرفته است.
💠 موسسه دین و تمدن
➕ @DinVaTamadon