فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔮به گفتهی حضرت محمد (ص) کلید تمام خیرات در دنیا و آخرت چیه؟
🎙استاد #عالی
🌹 @dobare_zendegi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟣تو #برزخ (عالم بعد از مرگ)، بدنمون چه شکلیه
توضیحاتحجتالاسلامعالی
🌹 @dobare_zendegi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خودت را آلوده نکن...
ابد در پیش داریم..
🌹 @dobare_zendegi 🌹
امیرالمؤمنین علی علیهالسلام:
دنیا برای هیچ نوشندهای زلال نمیشود و به هیچ یاری وفا نمیکند
📚 عیون الحکم و المواعظ، ص ۲۳
🌹 @dobare_zendegi 🌹
🔵 چهره حضرت عزرائیل
حضرت عزرائیل ماهیت ها و چهره های مختلف ندارد. این زشتی خود افراد است که باعث میشود وقتی فرشته در ظرف ادراک آن ها دیده میشود، زشت به نظر میآید.
📚 از احتضار تا عالم قبر
🌹 @dobare_zendegi 🌹
آیت الله بهجت (ره):
می فرمود: وقــتی که روح انـسان بـــه عـالم دیگر رفت، می فــهمد…
این همه تشریفات در دنـیا لازم نبود
🌹 @dobare_zendegi 🌹
مداحی_آنلاین_سرور_دنیا_و_آخرت_حجت.mp3
2.13M
♨️سرور دنیا و آخرت
👌 سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام #رفیعی
🌹 @dobare_zendegi 🌹
فکر می کردم اعمال من خیلی کامل است. من خیلی در اعمال خودم مراقبت می کردم، اما وقتی کتاب اعمال خودم را مشاهده کردم، به تعبیر دنیایی رنگ از چهره ام پرید.
من با طوماری از کارهای اشتباه مواجه شدم که اصلا فکرش را نمی کردم.
من با چمدانی خالی از اعمال صحیح به برزخ آمده بودم.
مثلا یکبار به دوستم گفتم: موبایلت رو بده که یکدقیقه با منزل تماس بگیرم.
اوایل آمدن موبایل بود و هزینه تماس بالا بود. من به جای یک دقیقه، چهار دقیقه با منزل صحبت کردم!
به من گفتند: چرا به دوستت نگفتی که بیش از یک دقیقه صحبت کردی؟! باید رضایت او را به دست آوری.
و هزاران مورد اینگونه دیگر...
📙برگرفته از کتاب تقاص. حق الناس در تجربه های نزدیک به مرگ. اثر گروه شهید هادی(به زودی)
🌹 @dobare_zendegi 🌹
☝️✨در اسلام رابطه انسان با طبیعت رابطه کشاورز است با مزرعه، رابطه بازرگان است با بازار تجارت، رابطه عابد است با معبد.
👈برای کشاورز، مزرعه هدف نیست ولی وسیله هست؛ یعنی محل زندگی و کانون زندگی کشاورز، شهر است
🚜اما از این مزرعه است که وسایل خوشی و سعادتش را به دست میآورد. یک کشاورز باید به مزرعه برود و زمین را شخم بزند، بذر بپاشد و زمین را آباد کند.
🌱🌿بعد که محصول رویید، اگر علف هرزهای پیدا شد وجین کند و بعد درو و سپس خرمن کند. کلام پیامبر است: الدُّنْیا مَزْرَعَةُ الْاخِرَةِ(2) دنیا کشتزار عالم آخرت است.
⚠️بله، اگر کشاورز مزرعه را با خانه و مقرّ خود اشتباه کند، خطا کرده است. مزرعه را به عنوان مزرعه بودن، نباید با چیز دیگری اشتباه کند.
♻️بازار برای یک بازرگان جای کار است که سرمایه و عمل و تلاشی را برای سود و درآمد بیشتری به کار اندازد و برآنچه دارد بیفزاید.
✨✔️دنیا هم برای انسان چنین چیزی است.
📚 #استاد_مطهری، انسان کامل، ص177
🌹 @dobare_zendegi 🌹
🍀از اميرالمؤمنين امام على(عليه السلام) از *فلسفه سجده* اول سؤال شد، حضرت فرمود:
🍀سجده اول به اين معنا است که خدايا اصل ما از خاک است.
🍀و معناى سربرداشتن از سجده اين است که خدايا ما را از خاک خارج کردى.
🍀و معناى سجده دوم، اين است که خدايا دو باره ما را به خاک برمى گردانى.
🍀 و سربرداشتن از سجده دوم به معناى اين است که خدايا يک بار ديگر در قيامت از خاک بيرونمان خواهى آورد.
📚علل الشرايع
🌹 @dobare_zendegi 🌹
*اتفاقات روز قیامت*
🎋در این روز، انسان نزدیک ترین نزدیکانش را که برادر و پدر و مادر و زن و فرزند هستند نه فقط فراموش کرده، بلکه از آنها فرار می کند،[۱] و این نشان می دهد هول و وحشت محشر آن قدر زیاد است که انسان را از تمام پیوندها و علائقش جدا می کند.
🎋بعضی گفته اند منظور فرار از برادران و پدران و مادران و همسر و فرزندانی است که راه ایمان و تقوا و اطاعت خدا را نپیمودند، او از آنها فرار می کند که مبادا به سرنوشتشان گرفتار شود.
بعضی نیز گفته اند این فرار از آن رو است تا مبادا این افراد حقوقی به گردن او داشته باشند و از او مطالبه کنند، و او از ادای آن عاجز باشد.
در میان این سه تفسیر، تفسیر اول مناسب تر به نظر می رسد، اگرچه جمع میان آنها نیز بی مانع است.[۲]
پیامبر اسلام(ص) در این باره فرمود:«در سه جا، هیچ کس، به یاد دیگران نیست؛ هنگام میزان؛ تا این که ببیند که آیا ترازویش سنگین است یا سبک. هنگام صراط، تا این که ببیند از آن عبور خواهد کرد یا نه، و هنگام دریافت نامه اعمال، تا این که ببیند به دست راستش داده می شود یا دست چپش. در این سه موضع، کسی حتی به یاد دوست صمیمی اش یا محبوبش یا نزدیکانش یا دوست و فرزندش و والدینش نخواهد بود ... به خاطر صحنه های بسیار هولناک قیامت این اتفاق خواهد افتاد».[۳]
📚پی نوشت:
[۱]. عبس، 34 - 36.
[۲]. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 26، ص 157، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ اول، 1374ش.
[۳]. بحرانی، سید هاشم، البرهان فی تفسیر القرآن، ج 5، ص 586، تهران، بنیاد بعثت، چاپ اول، 1416ق.
🌹 @dobare_zendegi 🌹