مربی انسان ها زن است
.زن مربى جامعه است، از دامن زن انسانها پیدا مىشوند، مرحله[ی] اولِ مرد و زن صحیح، از دامن است، مربى انسانها زن است، سعادت و شقاوت کشورها بسته به وجود زن است، زن با تربیت صحیح خودش انسان درست مىکند و با تربیت صحیح خودش کشور را آباد مىکند، مبدأ همه سعادتها از دامن زن بلند مىشود، زن مبدأ همه سعادتها باید باشد
امام خمینی
@zandarislamvgharb
🌷 طرح ویژه | به مناسبت
👈 از مجموعهی #مزه_شیرین_مادری
❇️ رهبر انقلاب: در این راهپیماییها ، وقتی دوربینها میرود روی چهره خانمهایی که با حجاب کامل، فرزندانشان را هم در بغل گرفتهاند و در شرایط دشوار به راهپیمایی آمدهاند، یا برای اعلام موضع سیاسی، یا در نماز جمعه شرکتکردهاند و یا برای کار عبادی، سیاسی به پای صندوقهای رأی رفتهاند، برای ما افتخار است. ٧١/٠٩/٢۵
❣️ @Khamenei_Reyhaneh
دوچرخه سواری زنان در قم
برنامه ای برای روز زن و ولادت حضرت زهرا برای خانم ها در دانشگاهی در قم برنامه ریزی شد که هر چند قوانینی مثل منع دوچرخه سواری درخیابان، پوشش مناسب، عدم حضور آقایان و... تدارک دیده شده بود. تا همه گونه قشری را با خود همراه کند اما این برنامه حرکتی نرم برای تغییر در وضعیت زنان در قم بود.
یکی از مسئولین این برنامه به این حرکت نرم اشاره می کند و از شرکت کنندگان می خواهد این مسائل را رعایت کنند تا در مراحل بعد بتوان تغییراتی برای پذیرش دوچرخه سواری زنان در قم ایجاد شود
اولین قدم انها حضور زنان با دوچرخه هایشان در مقابل ورزشگاه حیدریان قم بود و سپس انتقال انها به دانشگاه بود که این مسئله مانوری از زنان و دوچرخه هایشان در مرکز شهر قم بود. گام نهایی این برنامه شاید رسانه ای کردن ان بود تا بتوان با الگو قرار دادن قم به عنوان شهر مذهبی در سایر شهر ها هم تغییراتی ایجاد کنند
#معصومه_فاطمی
@zandarislamvgharb
(کانال زن در اسلام و غرب)
دوچرخه سواری روشی برای تغییر پوشش زنان
در سال ۱۸۹۵ فرانسیس ویلارد از رهبران موج اول فمینیسم کتابی منتشر کرد با عنوان «چرخی میان چرخها: چگونه دوچرخهسواری را یاد گرفتم.» او در این کتاب در مورد دوچرخهسواری زنان، هموار کردن این مسیر و لزوم تغییر لباس زنان برای دوچرخهسواری میگوید.
او پس از توصیف شرایط دست و پاگیر لباس زنان در آن دوره، نقل میکند: «زنان برای دوچرخهسواری باید لباس مناسبتری بپوشند و درصورتیکه این کار را انجام دهند بسیاری از تعصبات بیجا به همراهش از بین خواهند رفت.» بیان او نشاندهنده وجود حساسیت جامعه نسبت به لباس زنان و دوچرخهسواری آنان بوده است.
همانگونه که ویلارد پیشبینی کرده بود، رواج دوچرخهسواری موجب تغییر لباس زنان شد و پوشیدن شلوارهای خاص، بهجای پیراهن و دامنهای بلند چیندار مرسوم شد
@zandarislamvgharb
کانال زن در اسلام و غرب
دوچرخه سواری زنان و انتخابات
سوزان بی. آنتونی، مبارز معروف حق رأی زنان، در سال ۱۸۹۶ در یادداشتی نوشت که هیچ چیزی برای جنبش حق رأی زنان، مهمتر از دوچرخه نیست و تأکید کرد، «هر بار زنی را سوار دوچرخه میبینم، دوباره از نو سراسر شور و شعف میشوم و لبخند بر لب میآورم.»
زنان خواهان حق رأی در انگلستان در دههی ۱۹۱۰ میلادی، سوار بر دوچرخههایشان جلوی ماشین وینستون چرچیل را سد کردند و خواستهی حق رأی برای زنان را فریاد کردند. نشریات اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم پر است از مطالبی به قلم مردان که شاکیاند که اگر جلو دوچرخهسواری زنان را از اول گرفته بودیم، با این وضع مواجه نمیشدیم که هر زنی سوار دوچرخهاش شود و دنبال تجمع و کنشگری باشد.
@zandarislamvgharb
کانال زن در اسلام و غرب
دختر حوّا |
دوچرخه سواری زنان و انتخابات سوزان بی. آنتونی، مبارز معروف حق رأی زنان، در سال ۱۸۹۶ در یادداشتی ن
توضیح بیشتر:
هرچند حق رای زنان، حق مشروع زنان محسوب می شود ولی باید این دقت را کرد که جنبش های فمنیستی، دوچرخه سواری زنان را حربه ای برای در خواست های فمنیستی قرار داده اند که این تاکتیک در ایران هم برای راهبرد فمنیسم یعنی غربی کردن زن ایرانی استفاده می شود.
@zandarislamvgharb
دوچرخه سواری زنان اشکال شرعی دارد؟
دوچرخه سواری زنان اگر مقابل نامحرم نباشد اشکال ندارد این مسئله را علما و مراجع با عبارات مختلف بیان کرده اند
اما آنچه در جامعه ما دشمن درصدد برنامه ریزی ان هست ورزش زنان و یا دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش نیست بلکه دوچرخه سواری برای آزادی به معنای رهایی و رهایی از تکالیف دینی است.
دوچرخه سواری جرم هم محسوب نمی شود آنچه موجب این برانگیختگی در بین مردم و مسئولان مذهبی از دوچرخه سواری زنان می شود سوء استفاده دشمن از زنان است و ناگفته پیداست که دوچرخه سواری زنان در خیابان ها مسئله ی ازار و اذیت خیابانی زنان را افزایش می دهد و این مسئله در غرب هم تجربه شده است.
@zandarislamvgharb
دوچرخه سواری یعنی آزادی
سوزان آنتونی دوست استنتون و یکی دیگر از رهبران جنبش فمینیسم در مورد دوچرخهسواری زنان میگوید: «فکر میکنم دوچرخهسواری بیشترین تأثیر را برای رهایی زنان در جهان داشته است. دوچرخهسواری به زنان احساس آزادی میدهد. هر وقت زنی را در حال رکاب زدن میبینم، میایستم و شاد هستم. تصویری از یک زنانگی آزاد و نامحدود.» سوزان آنتونی و الیزابت کدی استنتون توأمان اظهار داشتهاند که: «زنان سوار بر دوچرخه به سمت حق رأی رکاب میزنند.» سرخطی که بارها در هنگامه تغییر قرن در روزنامهها چاپ شد.
روزنامه کلمبیا در مورد دوچرخهسواری زنان نوشت: «زنان به سمت آزادی بیشتر، برابری حقوقی با مردان، عادت به مراقبت از خود و به سمت دیدگاههای جدید در مورد فلسفه پوشش، رکاب میزنند.
دوچرخه سواری ازادی از قیود پوشش و حیا را در جامعه ی اروپا در برداشت حتی در روزهای ابتدائی رواج دوچرخه سواری این تغییر پوشش و رفتار زنان که متمایل به مردان شده بود موجب برانگیختگی مردان اروپایی شد. زنانی با دامن های بلند به شلوار و یا دامن هائی که مخصوص دوچرخه سواری بود روی آوردند که این لباس ها پوشش کمتری داشت
@zandarislamvgharb
برای دوچرخه سواری زنان باید چه میکردیم؟
سرانجام دوچرخه سواری زنان در قم به کجا رسید؟
فارغ از اینکه برخی معتقدند همایش دوچرخه سواری زنان در قم تعطیل شد ولی هنوز ثبت نام آن ادامه دارد و ثبت نام کنندگان خبری رسمی از تعطیلی ان ندارند و ممکن است همین مسئله موجب تجمع و اعتراض شود باید به این مسئله پرداخت که چرا تاکنون اقدامی برای دوچرخه سواری مناسب با شرایط زنان در قم و سایر شهرها صورت نگرفته است؟؟
چرا بدون انکه زمینه سازی شهری مناسبی برای این مسئله کنند موج سازی برای دوچرخه سواری زنان صورت می گیرد؟
همانطور که استخر برای بانوان قرار داده می شود و آموزش ورزش های مختلف و باشگاه هایی برای زنان قرار داده شده است چرا برای زنان محیطی امن برای ورزش دوچرخه سواری قرار داده نمی شود؟
حتی امکانات ورزشی که در داخل پارک ها قرار دارد چرا برای زنان مناسب سازی نشده است تا زنان بتوانند در فضای مناسب ورزش کنند؟
چرا به افزایش تعداد پارک های اختصاصی بانوان توجه نشده است تا زنان در انجا دوچرخه سواری کنند؟ چرا پارک های عمومی به جای اینکه محیطی مناسب برای خانواده ها و زنان و کودکان باشد به محلی برای گردش عده ای از جوانان بیکار و معتاد بدل شده؟
شاید نیاز است مسئولان و نمایندگان در زمان تخصیص بودجه ها و اجرای طرح ها، موضوع زن و خانواده را پیوست لازم طرح هایشان قرار دهند تا دشمن کم ترین سوء استفاده را از خلاء های موجود کنند.
و بهتر است زنان به جای اقدام اشتباه مطالبه گری درستی در این زمینه داشته باشند.
#معصومه_فاطمی
@zandarislamvgharb
(کانال زن در اسلام و غرب)
به موضوع زن در انتخابات هم در این کانال پرداخته می شود:
🔺مسائل زنان در انتخابات
🔺زنان نماینده
🔺مجلس و مسائل زنان
@zandarislamvgharb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸افزایش تعداد نمایندگان زن برابری خواه در مجلس برنامه فمنیسم در ایران از سال88
پروانه سلحشوری نماینده فعلی مجلس حاصل این تلاش است
@zandarislamvgharb
کانال زن در اسلام و غرب
📚 غیبت و تفحص درباره عیوب نامزدهای انتخاباتی
💠 سوال: در ایام #انتخابات جهت شناخت #کاندیدای مناسب، میبایست نواقص، عیوب و امتیازهای آنها را در گذشته و حال تفحص کرد تا فرد لایق را پیدا نمود، آیا صحبت کردن پشت سر #کاندیداها برای انتخاب #فرد_اصلح، جایز است؟ ملاک چیست؟
✅ جواب: در امور مربوط به انتخابات در حد مشاوره، اشکال ندارد. اما باید از بیان و نشر دروغ و شایعه که منبع خبری معتبری ندارد یا از نظر مقررات، ممنوع است، اجتناب شود.
#احكام_انتخابات #موارد_جواز_غیبت #مستثنیات_غیبت
🆔@leader_ahkam
@zandarislamvgharb