🔸 *حکایتی شنیدنی* 🔸
دو نفر از شیعیان در گذرگاهی از بغداد به مجلس بزرگی رسیدند.
پرسیدند : این مجلس متعلّق به کیست؟
گفتند : مجلس درس امام اعظم ابوحنیفه است.
راوی حکایت می گوید : رفیق من که اسمش فضل بن حسن بود و مردی متعصّب در مذهب شیعه ، و در عین حال آدمی بحّاث و با اطلاع از مبانی مذهب بود ، گفت :
من می روم و با این مرد مباحثه می کنم و تا او را ملزم و مجاب نکنم از این مکان نمی روم.
گفتم : این عالم بزرگی است و از عهدۀ بحث با او بر نمی آیی.
گفت : من معتقد به مذهب حقم و حق مغلوب نمی شود.
وارد مجلس شدیم و نشستیم و در یک فرصت مناسب ، فضل از جا برخاست و گفت :
ایها العالم ، من برادری دارم که رافضی است (یعنی شیعه است) و من هر چه می خواهم به او بفهمانم که ابوبکر بعد از پیامبر اکرم ، افضل امّت و خلیفۀ به حق بوده قبول نمی کند و می گوید : علی بن ابیطالب ، افضل و خلیفۀ به حق است.
شما یک دلیل قاطعی به من یاد بدهید که به او بفهمانم و او را به راه راست بیاورم.
ابوحنیفه گفت : به برادرت بگو بهترین و روشن ترین دلیل این است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ، همواره در میدان های جنگ ، آن دو بزرگوار ( ابوبکر و عمر) را کنارخود می نشاند و علی را مقابل نیزه و شمشیر دشمن می فرستاد ! و این نشان می دهد که آن دو نفر ، محبوب پیامبر بوده اند و چون آن حضرت می خواسته که آنها بعد از خودش جانشین باشند آنها را حفظ می کرد ! و چون علی را دوست نمی داشت ، طردش می کرد ؛ و به میدان می فرستاد تا کشته شود و این بهترین دلیل بر افضلیت ابوبکر و عمر است !
فضل گفت : بله من این را به برادرم می گویم.
ولی او از قرآن به من جواب می دهد که خداوند فرموده است :
«خداوند ، مجاهدین را بر قاعدین و نشستگان برتری داده و اجری بزرگ برای آنان آماده است»
و به حکم این آیه ، علی چون مجاهد بوده افضل از ابوبکر وعمراست که قاعد بوده اند.
ابوحنیفه گفت : به او بگو از این بهتر می خواهی که ابوبکر و عمر قبرشان کنار قبر پیامبر و چسبیده به قبر آن حضرت است ؛ در حالی که قبر علی از قبر پیامبر دور افتاده و در عراق است !
فضل گفت : بله این را هم به برادرم می گویم.
امّا او می گوید : آن ها غاصبانه در کنار پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ، دفن شده اند!
برای این که خداوند فرموده است :
« ای مؤمنان بدون اذن و اجازۀ پیامبر ، داخل خانه اش نشوید…»
و می دانیم که رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در خانۀ خودش دفن شده و آن دو نفر بدون اذن در خانۀ آن حضرت دفن شده اند و محل دفن ایشان غصبی است.
ابوحنیفه که از این گفتگو سخت ناراحت شده بود تأمّلی کرد و سپس با لحنی تند گفت : به این برادر خبیثت بگو آنها غاصبانه در خانه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) دفن نشده اند ! بلکه عایشه و حفصه که دختران آن دو بزرگوار و همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بودند و از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) مهریه طلبکار بودند ، پدرانشان را در مهریه خودشان دفن کردند !
فضل گفت : بله من این مطلب را هم به برادرم گفته ام ، ولی او باز آیه ای برای من می خواند و می گوید : پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به همسرانش بدهکار نبوده است.
برای اینکه خداوند فرموده است :
«ای پیامبر ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته ای برای تو حلال کردیم»
طبق این آیه ، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مهریۀ زن هایش را داده بود و وقتی که از دنیا رفت به زن هایش بدهکار نبوده است.
ابوحنیفه اندکی تأمّل کرد و گفت :
به این برادرت بگو درست است که همسران پیامبر (صلی الله علیه و آله) مهریّه طلبکار نبوده اند ، اما سهم الارث که از ماتَرَک پیامبر داشته اند و ماتَرَک (یعنی آنچه پیامبر اکرم بعد از مرگش از خود باقی گذاشته) نیز همین خانه اش بوده و شرعاً سهمی هم از آن خانه به همسرانش می رسد و چون عایشه و حفصه وارث پیامبر (صلی الله علیه و آله) بوده اند پدرانشان را در سهم الارث خودشان دفن کرده اند و بنابراین غصبی در کار نبوده است !
فضل گفت : بله من این را هم به برادرم گفته ام.
ولی او می گوید : شما آقایان سنّی ها مگر نمی گویید: پیامبر ارث نمی گذارد و خودتان حدیث نقل می کنید که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرموده است :
«ما پیامبران اصلاً ارث نمی گذاریم و هر چه از ما باقی مانده صدقه است»
پس طبق گفته خودتان عایشه و حفصه سهم الارث نداشتهاند.
به همان دلیلی که شما حضرت فاطمه علیها السلام را از فدک محروم کردید و گفتید : پیامبر صلی الله علیه وآله ، ارث نمی گذارد آن دو همسر نیز نباید ارث ببرند.
آیا دختر از پدر ارث نمی برد اما همسر از شوهر ارث می برد ؟!
سخن که به اینجا رسید ، ابوحنیفه حسابی از کوره در رفت وگفت این مرد را بیرون کنید او شیعه است و اصلا برادر ندارد.
✍ به عنوان هدیه ای به محضر امیر المومنین(ع) بجاست این دلایل حقانیت شیعه بودنمان رابه فرزندانمان بیاموزیم
11.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سخنان طوفانی امام جمعه مردم چهار دانگه:
⭕️مدیران دزد، تانکهای مرکاوا هستند
دزدا را بیارید نماز جمعه من اعدام میکنم
ببینید مردم عمامه آخوند را میبوسند یا پرتاب میکنند؟!
💩ظریف الخائن در انتخابات فریاد میکشید و ما ادراک چای دبش... با حکم همتی یکی از مدیران چای دبش رئیس سازمان بورس کشور شد!
📌یعنی هم دزدی های کلان میکنند هم با آهای دزد دزد کردن های خود در ایام انتخابات، مردم را برای رای دادن به خود همراه میکنند.
و چه راحت مردم دائما از یک سوراخ، توسط این افعی های زمانه گزیده میشوند
۴ تغییر احتمالی یارانه بنزین در ۱۴۰۴ / آماده باشید!
در سال ۱۴۰۴، احتمال دارد تغییراتی در نظام یارانه بنزین اعمال کند.
1- تخصیص سهمیه بنزین به هر فرد ایرانی: در این سناریو، به جای تخصیص سهمیه بنزین به خودروها، به هر فرد ایرانی ماهانه مقدار مشخصی بنزین یارانهای تعلق میگیرد. بهعنوان مثال، هر فرد ممکن است ماهانه ۱۵ تا ۲۰ لیتر بنزین سهمیهای دریافت کند که برای یک خانواده ۳ نفره، معادل ۴۵ تا ۶۰ لیتر خواهد بود.
2- افزایش تدریجی قیمت بنزین متناسب با تورم: در این رویکرد، قیمت بنزین سهمیهای به حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان و بنزین آزاد به ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان افزایش مییابد. این اقدام به منظور کاهش فشار بر بودجه دولت و مدیریت مصرف سوخت پیشنهاد شده است.
3- ثبات قیمتها به دلیل ملاحظات اجتماعی: در این سناریو، دولت قیمتهای فعلی بنزین (۱۵۰۰ تومان برای سهمیهای و ۳۰۰۰ تومان برای آزاد) را بدون تغییر نگه میدارد تا از فشار اقتصادی بر مردم جلوگیری شود. با این حال، این تصمیم ممکن است منجر به افزایش واردات بنزین و تحمیل هزینههای بیشتر بر دولت گردد.
4- افزایش چشمگیر قیمت بنزین به دلیل اصلاحات اقتصادی: در این حالت، قیمت بنزین سهمیهای به ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان و بنزین آزاد به ۸۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ تومان میرسد. این اقدام به منظور واقعیسازی قیمت سوخت و کاهش مصرف بیرویه پیشنهاد شده است.
لازم به ذکر است که هنوز تصمیم نهایی در مورد مبلغ دقیق یارانه بنزین در سال ۱۴۰۴ اتخاذ نشده و سناریوهای مذکور در دست بررسی هستند. اجرای هر یک از این سناریوها بستگی به شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور در سال آینده خواهد داشت.
مقام معظم رهبری(حفظه الله):
جهاد تبیین، مهمترین عرصه جهاد است.
💌سلام و عرض ادب خدمت شما دوست بزرگوار و گرامی از شما دعوت به عمل می آید تا در عرصه جهاد و روشنگری کمک و یاریگر ما باشید خوشحال میشویم ما رو در این مسیر همراهی کنید
حضور شما باعث دلگرمی و خرسندی ما می شود
منتظر حضور سبزتان هستیم💐🙏🏻
عضویت در کانال
@doostdaranvelayat
https://eitaa.com/doostdaranvelayat
.
مافیای نفاق چرا از خبر عبرت آموز الگو می سازد؟!
🔹هنر طنزنویسی، در کنایه و لطافت است. زمانی که طنزنویس، از ظرافت تُهی شود و به درشت گویی و ناسزانویسی چارواداری افتاد، تمام شده است.
🔻ابراهیم نبوی (همکار دو دهه قبل نشریات زنجیره ای) نه پریشب که خبر خودکشی اش در "مریلند" منتشر شد، بلکه دو دهه قبل تمام شد؛ زمانی که دیگر حرفی برای نوشتن به زبان طنز نداشت.
🔹اما مافیای گرک صفت سیاسی، او را به حال خود نگذاشتند و در توهمش دمیدند تا در آمریکا، از او مبارز سیاسی بسازند، چیزی که اصلا در قواره و شخصیتش نبود.
🔻مهاجرانی وزیر ارشاد دولت خاتمی، کسی است که خودش نیز در لندن به توهم "ریاست اتاق فکر جنبش سبز در خارج" افتاد" و امریه تجمع برای براندازی صادر کرد و سپس، به بن بست خورد.
🔹مهاجرانی نوشته است : "نبوی می توانست یکی از بهترین رمان نویسان معاصر باشد. توهم و سیاست آدمیخوار، مثل گرداب او را بلعید".
🔻ابراهیم نبوی را نسل جدید اصلا نمی شناسند و در میان قدیمی تر ها هم اگر از هزار نفز، یکی او را بشناسد، هیچ نقش و اهمیتی برایش قائل نیست. بنابراین می شود خبر درگذشت او را نادیده گرفت.
🔹اما به صف شدن برخی افراطیون مدعی اصلاح طلبی برای آخرین سوء استفاده قابل تامل است. آنها حتی به مُرده نبوی رحم نکردند و حال آن که او بدون هیچ پیغام حمایتی از این جماعت، خودکشی کرد.
🔻خیلی ها که مجرم تر از نبوی بودند، در ایران ماندند و کسی هم کاری به کارشان نداشت. اما او وسوسه شد و به آمریکا رفت و به سرعت هم تمام شد. این برای کسانی که باور ریشه داری ندارند و از شهرت نسبی به دیده نشدن سقوط می کنند، دردناک است.
🔹در هیچ کشوری، از فردی که به پوچی رسیده و خودکشی کرده، قهرمان نمی تراشند. پروتکل های رسانه ای سفت و سختی هم از جمله در غرب در این باره وجود دارد.
🔹اما برخی افراطیون مدعی اصلاح طلبی، به خط شدند تا عنوان "مرگ خودخواسته" را به خودکشی نبوی بدهند و از او تصویری وارونه و تحریف شده (قهرمان، مظلوم و اصلاح طلب) بسازند!
🔹این رفتار چنان مبتذل بود که که کانال اصلاح طلب "باشگاه روزنامه نگاران" به اعتراض نوشت:
🔻"ما در موضوع خودکشی، چیزی به نام مرگ خودخواسته نداریم و این واژه تراوشات ذهنی آدمهای یست که میخواهند ادای روشنفکری در بیاورند اما نمیدانند که حتی شبه روشنفکری هم نیست.
🔻روانشناسی به طور دقیق اثبات کرده که چیزی به نام مرگ خودخواسته حقیقت ندارد و فرد هنگام خودکشی در مرحله قرار میگیرد که قوای تصمیمگیری درستی ندارد؛ پس نمیتواند اقدام خودخواسته انجام بدهد. پس این واژه صد در صد غلط است.
🔻اما خطر بزرگی که این واژه ظاهرا باکلاس دارد، تشویق به خودکشی است... در پروتکلهای مربوط به نشر اخبار خودکشی در آمریکا آمدها که خبر با ذکر واژه خودکشی منتشر شود و از هر واژهای که به آن شکل و شمایل بهتری بدهد، باید پرهیز شود. همچنین به جای مطبوعات، بهتر است این قبیل اخبار بیشتر از طریق رادیو آنهم یکبار منتشر شود".
🔹نکته عجیب و قابل تامل در این میان، متن علی ربیعی (از عناصر امنیتتی دولت خاتمی و دستیار اجتماعی پزشکیان) است که ضمن ستایش از نبوی نوشت:
🔻"با آنکه ناراضی و منتقد بود، اما هیچگاه نه تنها به دام بدخواهان ایران نیفتاد، بلکه حتی آنها را نیز از نیش قلم خود در امان نمیگذاشت. ای کاش مسیر برای برگشت به کشورش برای او و دیگرانی که دل در گرو ایران دارند فراهم میبود".
🔹اهانت های مبتذل و بی مایه ابراهیم نبوی نسبت به امام خمینی (ره) و رهبری و مراجع عظام تقلید (مثل آیت الله وحید خراسانی) و شهید سید حسن نصرالله و سردار قاآنی و .. در فضای مجازی موجود است.
🔻او با این توهین ها نمی توانست اصلاح طلب باشد. با این وجود چرا مدعیان اصلاح طلبی، تلاش کردند از او چهره ای روتوش شده بسازند؟!
🔹نبوی ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ به با سایت جرس گفته بود که برخی از عناصر مثل بهنود، نوشابه امیری، محسن سازگارا، قاضیزاده، و... که همکار بیبیسی، رادیو فردا و صدای آمریکا شدند، با روزنامه های اصلاح طلب همکاری می کردند.
🔻مسعود بهنود (از گردانندگان نشریات زنجیرهای و همکار بعدی بیبیسی) سال ۱۳۸۲ گفته بود: «ابراهیم نبوی یک نامه تندی نوشته به شادی صدر که، در آن روز (بعد از دوم خرداد ۱۳۷۶) همه تسمه پاره کرده بودیم و همه با هم از چراغ قرمز رد شدیم».
🔹نفاق افراطیون نقابدار، دوباره بیرون زد و ثابت کردند که اصلاح طلب نیستند. پایان زندگیِ توام با توهم و هتاکی ابراهیم نبوی، قطعا برای دیگران عبرت آموز است.
🔻اما مافیای نفاق نمی خواهد این عبرت اندوزی موجب ریزش پایوران و محرومیت از مُهره های انتحاری شود. بنابراین از عبرت مسلّم، الگو می سازد! اما اگر "خودنابودی توهمی" واقعا الگو بود، سران مافیا باید خودکشی می کردند، نه اینکه دیگران را قربانی مطامع خود کنند!
#داستان
▪️روزی پادشاه از هریک از سه وزیرش خواست تا کیسهای برداشته و به باغ قصر برود و کیسهها را برای پادشاه با میوهها و محصولات تازه پر کنند همچنین از آنها خواست که در این کار از هیچکس کمکی نگیرند و آن را به شخص دیگری واگذار نکنند. وزرا از دستور شاه تعجب کرده و هرکدام کیسهای برداشته و بهسوی باغ به راه افتادند…
▫️وزیر اول که به دنبال راضی کردن شاه بود بهترین میوهها و باکیفیتترین محصولات را جمعآوری کرده و پیوسته بهترین را انتخاب میکرد تا اینکه کیسهاش پر شد.
اما وزیر دوم با خود فکر میکرد که شاه این میوهها را برای خود نمیخواهد و احتیاجی به آنها ندارد و درون کیسه را نیز نگاه نمیکند، پس با تنبلی و اهمال شروع به جمع کردن نمود و خوب و بد را از هم جدا نمیکرد تا اینکه کیسه را با میوهها پر نمود. و وزیر سوم که اعتقاد داشت شاه به محتویات این کیسه اصلاً اهمیتی نمیدهد کیسه را با علف و برگ درخت و خاشاک پر نمود…
▪️روز بعد پادشاه دستور داد که وزیران را به همراه کیسههایی که پرکردهاند بیاورند…
وقتی وزیران نزد شاه آمدند، به سربازانش دستور داد، سه وزیر را گرفته و هرکدام را جداگانه با کیسهاش به مدت سه ماه زندانی کنند. در زنداني دور که هیچکس دستش به آنجا نرسد و هيچ آب و غذايي هم به آنها نرسانند. وزير اول پيوسته از میوههای خوبي که جمعآوری کرده بود میخورد تا اينکه سه ماه به پايان رسيد. اما وزير دوم، اين سه ماه را با سختي و گرسنگي و مقدار میوههای تازهای که جمعآوری کرده بود سپري کرد. و وزير سوم قبل از اينکه ماه اول به پايان برسد از گرسنگي مرد.
▫️ حال از خود اين سؤال را بپرسيم، ما از کدام گروه هستيم؟ زيرا ما الآن در باغ دنيا بوده و آزاديم تا اعمال خوب يا اعمال بد و فاسد را جمعآوری کنيم، اما فردا زماني که ملکالموت امر میشود تا ما را در قبرمان زنداني کند در آن زندان تنگ و تاريک و در تنهايی
ستاد کل نیروهای مسلح: در بروز سانحه برای بالگرد حامل آیتالله رئیسی ترور و جنگ الکترونیک به اثبات نرسید
🔹مرکز ارتباطات ستاد کل نیروهای مسلح: هرگونه شبههافکنی درباره چگونگی و علت شهادت آیتالله رئیسی و همراهان او مردود است.
🔹اظهارنظرهای غیرمسئولانه ناشی از ناآگاهی یا با اهداف و اغراض خاص است. علت بروز سانحه برای بالگرد صرفاً «شرایط پیچیده جوی وجغرافیایی منطقه» بوده است.
🔹هیچیک از گمانهزنیها از جمله نقص فنی، خرابکاری، ترور، انفجار، جنگ الکترونیک به اثبات نرسید.
فارس
🔴قوهقضائیه: ۲ قاضی برجسته به شهادت رسیدند
🔹مرکز رسانه قوهقضائیه: صبح امروز فرد مسلحی نفوذی در دیوان عالی کشور در اقدامی برنامهریزی شده اقدام به ترور ۲ قاضی شجاع و پرسابقه در مبارزه با جرایم علیه امنیت ملی، جواسیس و تروریزم کرد.
🔹حجتالاسلام رازینی رئیس شعبۀ ۳۹ و حجتالاسلام مقیسه رئیس شعبه ۵۳ دیوان عالی کشور در پی این اقدام تروریستی به شهادت رسیدند.
🔹براساس تحقیقات اولیه، فرد مورد اشاره نه پروندهای در دیوان عالی کشور داشته و نه از مراجعین به شعب دیوان بوده است.
🔹بلافاصله پس از اقدام تروریستی صورت گرفته برای دستگیری فرد مسلح اقدام میشود که او به سرعت اقدام به خودکشی میکند. در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عقبه این اقدام تروریستی آغاز شده است.
✍توییت خبرنگار حوادث
🔹نیروی خدماتی نفوذی عامل این ترور بوده است/ محافظ را با چاقو مجروح و با استفاده از سلاح جنگی این ترور را انجام می دهد.
📣 نماز نصر مسلمانان در مسجدالاقصی به تیتر یک رسانههای جهان تبدیل خواهد شد
🔻 بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با آتشبس در غزه:
▫️ آنانی که با حمایت تمام عیار آمریکا و متحدان اروپایی و منطقهای و پشتیبانی امپراطوری رسانه ای سلطه، در پی دستیابی به اهداف اعلامی خود مبنی بر «آزادسازی اسرا بدون پرداخت هزینه و از طریق عملیات نظامی، نابودی کامل حماس و بازگرداندن شهرک نشینان شمالی» بودند؛ اینک پس از ۴۶۳ روز جنایت گری که به شهادت بیش از ۵۰ هزار مظلوم و بی دفاع، مجروحیت بیش از صد ها هزار تن دیگر از ساکنین غزه و همچنین نابودی بیش از ۸۰ درصد زیرساختهای حیاتی و مسکونی غزه قهرمان منجر شد، برابر صبر و استقامت بی نظیر مردم قهرمان غزه و اراده پولادین مقاومت سر تسلیم فرود آوردند.
▫️ امروز پایان جنگ و تحمیل آتش بس بر رژیم صهیونیستی یک فتح مبین و پیروزی بزرگ برای فلسطین و شکستی بزرگتر برای رژیم هیولایی صهیونیستی است.
▫️بی تردید این فتح مبین و پیروزی بزرگ به مانند «طوفان الاقصی» که یک شکست چند وجهی و ترمیم ناپذیر برای صهیونیستها بود. امیدواریم به اذن الله برگزاری «نماز نصر» مسلمین در مسجد الاقصی در آیندهای نه چندان دور به خبر اول رسانههای جهان تبدیل شود.
درد دلی با رئیسجمهور
آقای رئیسجمهور پزشکیان،
اعتماد به دشمنان هیچگاه به پیشرفت منجر نشده است و تاریخ گواهی بر این واقعیت است که چنین اعتمادی همواره هزینههای سنگینی برای کشورها به همراه داشته است. امروز نیز وضعیت داخلی و خارجی ما بهخوبی نشان میدهد که اعتماد به طرفهایی که همواره در پی منافع خود بودهاند، نه تنها زیانی را جبران نمیکند، بلکه به ضرر منافع ملی و امنیت کشور تمام میشود.
کشورهای مختلف در تاریخ بارها از اعتماد به دشمنان آسیبهای جبرانناپذیری دیدهاند. به عنوان مثال، در دوران پس از جنگ جهانی دوم، بسیاری از کشورها بهدلیل اعتماد به قدرتهای خارجی و توافقات بینتیجه، حتی خاک خود را از دست دادند و به مرزهای استعماری کشیده شدند. تجربه عراق و سوریه در منطقه ما نیز نشان میدهد که اعتماد به نیروهای خارجی و دشمنان تاریخی چه خسارات سنگینی به بار میآورد.
آقای پزشکیان، برخی ممکن است با وعدههای فریبنده، بهطور موقت به دنبال صلح یا تعامل با دشمنان باشند، اما این واقعیت را نمیتوان نادیده گرفت که در دل این اعتماد همیشه چالشها و تهدیدهای جدی نهفته است. دشمنان همواره از موقعیت ضعف طرف مقابل بهرهبرداری کرده و در نهایت بهدنبال تضعیف و حاشیهنشینی آن هستند. تاریخ نیز ثابت کرده است که دشمنان هیچگاه بهدنبال ایجاد روابط بر اساس احترام و منفعت مشترک نبودهاند؛ آنها همواره در پی حفظ سلطه و استثمار طرف مقابل بودهاند.
اعتماد به دشمن در نهایت به خودفریبی منتهی میشود. تجربه انقلاب اسلامی و تحولات پس از آن بهطور روشن نشان میدهد که هرگونه معامله با دشمنان که بدون توجه به منافع ملی صورت گیرد، نهتنها سودی بهدنبال ندارد، بلکه ممکن است کشور را در دام انزوای سیاسی و اقتصادی بیندازد. دشمنان امروز همان کسانی هستند که در دهههای گذشته همواره در تلاش برای تضعیف کشور بودهاند. برجام هم بهترین مثال برای این واقعیت است که وقتی به دشمن اعتماد میشود، نه تنها به نتیجه نمیرسد، بلکه آنها از هر فرصتی برای فشار به کشور استفاده میکنند.
آقای رئیسجمهور، مردم ایران از شما انتظار دارند که با حکمت و قدرت، تصمیمات استراتژیک را بر اساس منافع بلندمدت کشور و تقویت استقلال و امنیت ملی اتخاذ کنید. اعتماد به دشمنان نهتنها در کوتاهمدت کشور را در معرض تهدید قرار میدهد، بلکه در بلندمدت باعث بیاعتمادی عمومی و تضعیف روابط داخلی خواهد شد. تاریخ، بهویژه تاریخ ایران، نشان داده است که هرگونه اعتماد به کسانی که نیت خیر ندارند، نهایتاً به نفع کشور نخواهد بود.
در این شرایط حساس، باید تعامل با دشمنان و قدرتهای خارجی را بر مبنای منافع ملی و با تکیه بر قدرت داخلی کشور قرار داد. چنین تعاملاتی باید با دقت و از موضع قدرت انجام شود، نه بر پایه وعدههایی که هرگز عملی نمیشوند.