12.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 مقام منتظران ظهور
🌕 [الإحتجاج] ، عَنْ أَبِي حَمْزَةَ اَلثُّمَالِيِّ عَنْ أَبِي خَالِدٍ اَلْكَابُلِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلْحُسَيْنِ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ) قَالَ:
«تَمْتَدُّ اَلْغَيْبَةُ بِوَلِيِّ اَللَّهِ اَلثَّانِي عَشَرَ مِنْ أَوْصِيَاءِ رَسُولِ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) وَ اَلْأَئِمَّةِ بَعْدَهُ؛
يَا أَبَا خَالِدٍ؛ إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَيْبَتِهِ اَلْقَائِلُونَ بِإِمَامَتِهِ اَلْمُنْتَظِرُونَ لِظُهُورِهِ أَفْضَلُ أَهْلِ كُلِّ زَمَانٍ؛
لِأَنَّ اَللَّهَ تَعَالَى ذِكْرُهُ أَعْطَاهُمْ مِنَ اَلْعُقُولِ وَ اَلْأَفْهَامِ وَ اَلْمَعْرِفَةِ مَا صَارَتْ بِهِ اَلْغَيْبَةُ عِنْدَهُمْ بِمَنْزِلَةِ اَلْمُشَاهَدَةِ؛
وَ جَعَلَهُمْ فِي ذَلِكَ اَلزَّمَانِ بِمَنْزِلَةِ اَلْمُجَاهِدِينَ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اَللَّهِ (صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) بِالسَّيْفِ؛
أُولَئِكَ اَلْمُخْلَصُونَ حَقّاً، وَ شِيعَتُنَا صِدْقاً، وَ اَلدُّعَاةُ إِلَى دِينِ اَللَّهِ سِرّاً وَ جَهْراً؛
وَ قَالَ (عَلَيْهِ السَّلاَمُ): "اِنْتِظَارُ اَلْفَرَجِ مِنْ أَعْظَمِ اَلْفَرَجِ".»
🔰 آيتالله حقشناس (رضوان الله علیه)
#️⃣ #امام_زمان
#️⃣ #حکیمانه
❇️ رعایت حقّالناس برای تبلیغات انتخاباتی
9⃣1⃣ سؤال: حکم شرعی چسباندن پوسترهای تبلیغاتی در مکانی که صاحب آن مکان راضی نیست، چیست؟
اگر باعث کثیفی نمای ساختمان یا آسیبزدن به آن شود، آیا فرد، ضامن است؟
✅ جواب: اگر عرفاً تصرف در مال او محسوب شود، حرام است؛ و ضامن خسارات وارد شده میباشد.
#️⃣ #احکام_انتخابات
📚@doros_howze_asghari
جلسه ۳. فقه۶، مکاسب، شروط المتعاقدین؛ بيع الفضولي... الأولی؛ ج۳، ص ۳۵۰. لعموم أدلة البیع و العقود. ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ .mp3
4.36M
جلسه ۴. اصول۲، کفایة؛ ج۱، ص ۱۰۳. الأوامر... الفصل الثاني في ما يتعلق بصیغة الأمر... المبحث الرابع. ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ .mp3
10.08M
🎙جلسه ۴. اصول۲، کفایةالأصول؛
المقصد الأول: في الأوامر... الفصل الثاني: في ما يتعلّق بصیغة الأمر
ج۱، ص ۱۰۳؛ المبحث الرابع
📆 شنبه؛ ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
#کفایة_الأصول
#اصول۲
🌺 حدیث جلسه ۴: «عقوبت در آخرت "محدود"»
📜 روایت ابتدای درس خارج مقام معظّم رهبری (حفظه الله)
🌕 في الكافي [عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنِ اِبْنِ بُكَيْرٍ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ حُمْرَانَ قَالَ]:
«سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ أَوْ أَبَا جَعْفَرٍ (عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ): عَنْ رَجُلٍ أُقِيمَ عَلَيْهِ اَلْحَدُّ فِي اَلدُّنْيَا أَ يُعَاقَبُ فِي اَلْآخِرَةِ؟
فَقَالَ: «اَللَّهُ أَكْرَمُ مِنْ ذَلِكَ».
🖊 شرح حدیث:
🍃 کسی است که پس از ارتكاب گناهِ مستوجب رجم، حدّ رجم بر او جاری شده است.
❓سؤال این است که آيا خدای متعال او را در آخرت هم عذاب میکند، با اینکه در دنیا عذاب شده است؟
✅ مىفرمايد: خداوند کریمتر و بزرگوارتر از این است که هم در دنیا او را مجازات كند، و هم در آخرت،
همین مجازات دنیوی، کفاره اخروى گناه او نیز هست.
📚 الشّافی (تلخیص کتب اربعه)؛ صفحه ۶۰۵؛ فیض کاشانی
📆 ۱۷ فروردین ۱۳۸۹ (جلسه ۳۴۱ مکاسب محرّمه)