eitaa logo
شناخت جبهه دشمن
149 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
161 فایل
دشمن شناسی و شناخت مواضع و نحوه آرایش سیاسی جبهه دشمن لازمه مبارزه با دشمن است
مشاهده در ایتا
دانلود
11.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️ این پنج دقیقه تحلیل بی نظیر استاد محسن ولدی بر فیلم پینوکیو رو ببینید! رسانه چگونه ما رو مسخ خودش می‌کند... استعمار بدون ممکن نیست. رسانه، ابزار استحمار(خرکردن) است.
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🔹اون ول نمی‌کنه ! 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ، ایتا @kayhannewspaper
✊🔴 را شکل دهید 📌نگذارید صهیونیسم خبری را بدهد. 💠اگر جبهه مقاومت رسانه فعال نداشته باشد، صهیونیسم خبری را می دهد و ذهن ها را می سازد. 🔴 اگر رسانه دست مسلمانان نباشد، امپراتوری رسانه ای صهیونیسم جهانی (رویترز، آسوشیتدپرس، یونایتد پرس، فرانس پرس) به خاک و خون کشیده شدن صدها زن و کودک فلسطینی،را سانسور می کنند. صدها زن و کودک فلسطینی به خاک و خون کشیده می شوند و این ظرفیت وجود دارد که همه دنیا و بشریت تکان بخورد، اما می بینیم آن چیزی که انتظار داریم، اتفاق نمی افتد. دنیا تحت سلطه تحلیل های یک سویه زرادخانه رسانه ای صهیونیستی است. تعجب نکنید بجای آنکه کشتار فلسطینی ها توسط صهیونیست ها را محکوم کنند، برای غاصبان صهیونیستی، دل می سوزانند !!! ⭕️📣 جمهوری اسلامی با کمک نیروهای انقلابی رسانه ای میتواند و باید به سرعت را تشکیل و فعال کند 🌷🇵🇸✊🌷
هدایت شده از افق حوزه
💠 📘طوفان الاقصی 🔹 بخش مکتوب و رسانه‌ مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، با موضوع فلسطین کتاب الکترونیک با عنوان «طوفان الاقصی(سیاسی)» تولید و منتشر کرد. 🔹در این کتاب به نه پرسش‌ سیاسی، پاسخ داده شده است. 👈 دریافت نسخه پی دی اف 📢کانال رسمی هفته‌نامه افق حوزه 🔰http://Eitaa.com/ofogh_howzah
هدایت شده از افق حوزه
کتاب الکترونیکی طولان الاقصی.pdf
2.46M
📘طوفان الاقصی 📢کانال رسمی هفته‌نامه افق حوزه 🔰http://Eitaa.com/ofogh_howzah
🔴تنها حضور و هشیاری توده‌های مردم، مانع بلع شتر‌سان بیت المال«خِضْمَةَ الْإِبِلِ» می‌شود. برخی برخی ، و این دو با هم در مفهوم و روش و پیامد تفاوت دارند. امیرالمومنین علیه السلام در خطبه شقشقیه، چپاول بیت المال توسط زیاده‌خواران و‌ مستأثران، را تصویرسازی کرده، با کاربست تعبیر دقیق «خِضْمَةَ الْإِبِلِ» از مفهومی پرده می گشایند که روش و پیامد ویژه ای دارد. «يَخْضَمُونَ مَالَ اللَّهِ- [خَضْمَ‌] خِضْمَةَ الْإِبِلِ نِبْتَةَ الرَّبِيعِ» حضرت با چنین تعبیری میان بلع شتر‌سان با بلع گوسفندسان قائل به تفصیل می‌شوند. آیت الله جوادی آملی حفظه الله ذیل تفسیر آیه ۲۲ سوره ذاریات با اشاره به تعبیر حضرت امام علی علیه السلام می‌فرماید: «شتر سرِ گياه را قطع نمي‌کند، بلکه با آن دهن پهن خود اين بوته را مي‌کَند، ديگر ريشه‌اي نيست که سبز بشود.  «يَخْضَمُونَ مَالَ اللَّهِ- [خَضْمَ‌] خِضْمَةَ الْإِبِلِ نِبْتَةَ الرَّبِيعِ». اگر مردم غافل باشند همين شترها هست.» 📣📣پس گاه، انسان مثل گاو و گوسفند مي‌خورد اين يک پیامد و نحوه کيفر دارد، و گاهی مثل شتر، بيت‌المال را مي‌خورد، اين سرمايه‌خوري است. در فقدان حضور و نظارت توده های مردم، شتران سرمایه‌خوار بیت المال را از ریشه می کنند و نابود می کنند. 📌بیت‌المال‌خواری، سرمایه‌خواری است یعنی حیات اقتصادی را نابود می‌کند. سرمایه‌خواران، مانند شتر سرمایه‌ها را از ریشه می‌کنند و می‌بلعند و امکان سبز شدن و رشد اقتصادی را از بین می‌برند. صد رحمت به گاوان و گوسفندان که سر بوته‌ها و شاخه‌ها را نمی‌خورند و زمینه‌های رشد و مجدد را نابود نمی‌سازند. اینکه امام خامنه‌ای بر نقش مردم در تحقق ارزش‌های اسلام، انقلاب و نظام تاکید و اصرار دارند، برای جلوگیری از و و تضمین تداوم اصیل ارزش ها است. مراجع نظارتی مانند ، برای مقابله با و ، وظیفه ای دو چندان دارند. ✳️بدون این حضور نقش آفرین توده‌های مردم به رهبری امام المسلمین، ارزش‌ها و حاملان آن به مسلخ برده می شوند و با و ، به جان بیت المال افتاده ریشه حیات اقتصادی را می خشکانند. 👌حضور هوشیارانه امت، مطالبه جدی امام المسلمین است. غفلت نکنیم.
🔴تنها حضور و هشیاری توده‌های مردم، مانع بلع شتر‌سان بیت المال«خِضْمَةَ الْإِبِلِ» می‌شود. برخی برخی ، و این دو با هم در مفهوم و روش و پیامد تفاوت دارند. امیرالمومنین علیه السلام در خطبه شقشقیه، چپاول بیت المال توسط زیاده‌خواران و‌ مستأثران، را تصویرسازی کرده، با کاربست تعبیر دقیق «خِضْمَةَ الْإِبِلِ» از مفهومی پرده می گشایند که روش و پیامد ویژه ای دارد. «يَخْضَمُونَ مَالَ اللَّهِ- [خَضْمَ‌] خِضْمَةَ الْإِبِلِ نِبْتَةَ الرَّبِيعِ» حضرت با چنین تعبیری میان بلع شتر‌سان با بلع گوسفندسان قائل به تفصیل می‌شوند. آیت الله جوادی آملی حفظه الله ذیل تفسیر آیه ۲۲ سوره ذاریات با اشاره به تعبیر حضرت امام علی علیه السلام می‌فرماید: «شتر سرِ گياه را قطع نمي‌کند، بلکه با آن دهن پهن خود اين بوته را مي‌کَند، ديگر ريشه‌اي نيست که سبز بشود.  «يَخْضَمُونَ مَالَ اللَّهِ- [خَضْمَ‌] خِضْمَةَ الْإِبِلِ نِبْتَةَ الرَّبِيعِ». اگر مردم غافل باشند همين شترها هست.» 📣📣پس گاه، انسان مثل گاو و گوسفند مي‌خورد اين يک پیامد و نحوه کيفر دارد، و گاهی مثل شتر، بيت‌المال را مي‌خورد، اين سرمايه‌خوري است. در فقدان حضور و نظارت توده های مردم، شتران سرمایه‌خوار بیت المال را از ریشه می کنند و نابود می کنند. 📌بیت‌المال‌خواری، سرمایه‌خواری است یعنی حیات اقتصادی را نابود می‌کند. سرمایه‌خواران، مانند شتر سرمایه‌ها را از ریشه می‌کنند و می‌بلعند و امکان سبز شدن و رشد اقتصادی را از بین می‌برند. صد رحمت به گاوان و گوسفندان که سر بوته‌ها و شاخه‌ها را می‌خورند و زمینه‌های رشد و مجدد را نابود نمی‌سازند. اینکه امام خامنه‌ای بر نقش مردم در تحقق ارزش‌های اسلام، انقلاب و نظام تاکید و اصرار دارند، برای جلوگیری از و و تضمین تداوم اصیل ارزش ها است. مراجع نظارتی مانند ، برای مقابله با و ، وظیفه ای دو چندان دارند. ✳️بدون این حضور نقش آفرین توده‌های مردم به رهبری امام المسلمین، ارزش‌ها و حاملان آن به مسلخ برده می شوند و با و ، به جان بیت المال افتاده ریشه حیات اقتصادی را می خشکانند. 👌حضور هوشیارانه امت، مطالبه جدی امام المسلمین است. غفلت نکنیم.
📣🔴در همین بس که به ضد انقلاب تریبون می دهد با آزادی نظام و انقلاب را بمباران کند آنگاه مدعی شود آزادی نیست! با حضور در تریبون رسمی کشور، مدعی شود به ما تریبون نمی دهند! در برضدارزش‌های انقلاب و و نظام صحبت کند و فریاد وا آزادی سر دهد! https://virasty.com/user168000149052/1706329340547482658
✅ دستور العمل ترک ‌گناه ♥️ آیت الله بهجت (ره): 🍃 هر کس در دام گناه یا خطائی ‌افتاده و به آن عادت کرده و از ترکش عاجز است به مدت چهل هفته (پنجشنبه یا جمعه صبح‌ها) بر سر مزار اولیاء الهی برود و قرآن بخواند. ✳️ @bahjat_alabd
هدایت شده از تاملات حقوقی
✍حضرت آیت اللّه ره(امامت و مهدویت) 🌺نظام امامت از انقلابى‌ترین برنامه‌هاى اسلامى نظام امامت ‌یکى از انقلابى‌ترین و سازنده‌ترین برنامه‌هاى اسلامى است(ایمان و عقیده به این نظام کم‌ترین فایده ‏اش بازدارى و کنترل هر نظام دیگر است که بر اوضاع مسلط شده باشد، عقیده به نظام امامت،آن نظامات غیرشرعى را نیز محدود مى‏کند و از دیکتاتورى و مطلق‌العنانى آن‌ها جلوگیرى مى‏نماید، و افراد را از این‌که دربست ‏خود را در اختیار آن‌ها بگذارند،مانع مى‏شود. که باشد در همان مرحله نظام بازدارى از ظلم و فساد و استضعاف است که بیشتر از این در این‌جا مجال شرحش نیست)که متأسفانه از آن به‌طور کامل در پیشبرد مقاصد و اهداف اسلام، امر به معروف و نهى از منکر و مبارزه با تجاوز و استضعاف، استفاده نمى‌شود، و چنان‌که باید به عموم تبلیغ نشده و ایمان به این نظام و ابعاد آن و تعهداتى که شخص مؤمن به این نظام دارد، در یک سطح همگانى و با اهمیت عرضه نمى‌شود. به نظر این‌جانب تمام یا عمده نقاط ضعف و عقب‌ماندگى‌هاى جامعه، از عدم توجه به این برنامه و مشخص نکردن تابعیت و ملتزم نبودن به لوازم عقیده به امامت و نشناختن آن، مایه گرفته است، و این‌که بسیارى امامت را در عصر حاضر یک امر اعتقادى خارج از عمل مى‌شمارند و آن‌را مربوط به دوران و امام مى‌دانند، و نمى‌دانند که هم‌اکنون نیز نظام امامت قائم و برپاست و فقط تبعیت از آن، راه نجات دنیا و عقبى است. ⭕️ عقیده به نظام امامت در تمام شؤون، قدرت سازندگى دارد عقیده به نظام امامت و حکومت ‌شرعى، در تمام شؤون، قدرت سازندگى دارد، و شعبه‌اى از عقیده توحید خالص است که از آن انفکاک ندارد، و حدیث‌ شریف معروف: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیّة‌» (منتخب‌الاثر/۱۵) همین استمرار و همین لزوم اطاعت دائم و در تمام اعصار و ازمنه و مناطق را تأیید مى‌نماید و چون عقیده به نظام امامت رشته‌اى از عقیده به توحید و حکومت‌ خدا و سلطنت‌ حق است، هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد، به مرگ جاهلیت مرده است.و چون اطاعت داشتن از دیگر، یک نوع و عملى است، حضرت صادق‌ علیه‌السلام در ضمن حدیثى مى‌فرماید: «لا دین لمن دان الله بولایة امام جائر لیس من الله» (کافى/۱/۳۷۵) «دینى نیست از براى کسى که خدا را به ولایت پیشواى ستمکارى که از جانب خدا نیست، عبادت کند.» حضرت امام باقر‌ علیه‌السلام مى‌فرماید: «قال‌الله تبارک و تعالى: لاعذبن کل رعیة فى الاسلام دانت ‌بولایة کل امام جائر لیس من الله، و ان کانت الرعیة فى اعمالها برة تقیة، و لاعفون عن کل رعیة فى الاسلام دانت ‌بولایة کل امام عادل من الله، و ان کانت الرعیة فى ‌انفسها ظالمة مسیئة‌»؛ (کافى/۱/۳۷۶/ح۴) «خداوند متعال فرموده است: البته عذاب خواهم کرد هر رعیتى را که در اسلام متدین گردد به ولایت هر پیشواى ستمکارى که از جانب خدا نیست، اگرچه رعیت در کارهاى خود نیکوکار و پرهیزکار باشد و البته عفو مى‌کنم از هر رعیتى که در اسلام متدین گردد به ولایت امام عادلى که از جانب خدا باشد، اگر چه در ذات خود ستمگر بدکردار باشد.» ⭕️از امثال این احادیث (مخفى نماند که احادیث‏ بسیار در موضوع ولایت اهل‌بیت‌(ع) و این‌که هیچ عملى بدون ولایت نفع نمى‏دهد وارد است، که قسمتى از آن‌ها را در کتاب‏ «امان‌الامة‏» نقل کرده‏ ام، و همه بر اهمیت و این‌که باید امت آن‌را تعظیم نموده و از آن اطاعت داشته باشند، دلالت دارند) اهمیت امامت و ، و نقش آن در اجتماع معلوم مى‌گردد و این‌که اگر ملتى و فردى در این اصل مسامحه کند و به نظامى که بر اوضاع مسلط است و به شرعى بودن آن، اعتنا نداشته باشد و در این موضوع خود را مسؤول نشمارد (اگرچه در کارهاى دیگرش مواظب دستورات شرع باشد) مستحق بازخواست و عذاب خواهد شد. و نیز از این احادیث استفاده مى‌شود که ، نظام محدودى نبوده و مستمر و جاودان مى‌باشد و همیشه منعقد است و هیچ‌گاه تعطیل نشده و نخواهد شد. در عصر ما نیز حکومت‌ شرعى بر این اساس برقرار است و هیچ کس در ترک آن و قبول نظامات دیگر معذور نیست و عقیده به وجود امام عصر‌ (عج) و حیات آن حضرت معنایش اعتقاد به وجود حکومت‌ شرعى و لزوم اطاعت از اوامر و پیشنهادها و دستورات است. بنابراین، هیچ‌کس و هیچ گروه بر کسى نمى‌تواند حکومت کند، ولایت و سلطنت ندارد، مگر به اذن الله و به حکم خدا، و همه مردم باید در تحت ‌حکومت ‌خدا و داخل در سلطان‌الله، و مطیع احکام‌الله و ساکن مملکت‌الله باشند. پس حکومت‌هایى که من جانب‌الله نیستند، طبق هر رژیم و برنامه‌اى که باشند، باطل، و اطاعت از آن‌ها بالذات است، و فقط حکومت ‌خلفاى الهى و کسانى که از جانب آن‌ها نیابت دارند، شرعى و است و این منصب براى احدى غیر از آن‌ها ثابت نیست
هدایت شده از تاملات حقوقی
⭕️مسئولان قوای کشور! این صدای شهید بهشتی است. تفکر لیبرالی و افراد لیبرال مسلک، امر تازه و فاقد سابقه ای در انقلاب نیست بلکه در اوایل پیروزی انقلاب نیر مسبوق به سابقه بود و حتی مدتها سکان بسیاری از مناصب کلیدی کشور در دست صاحبان چنین نگرش و تفکری بود. و اگرچه اساسا تلاش شد از آنها خلع ید شود ولی متاسفانه انقلاب هنوز در برخی سطوح و لایه های مدیریتی خود از دست تربیت شدگان غرب و شرق رنج می‌برد. ✅در شرایط کنونی کشور، توجه به پاسخ سید الشهدای انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی به قائلان این تفکر و نگرش خالی از لطف و بهره نیست. شهید بهشتی، این یار امام و یکی از های کشور، در جواب و‌ کسانی که اجرای را ممکن و مقدور و مفید نمی دانستند با صدای رسا و واضح اعلام کرد: «بنده نمی‌گویم آقا شما حق نداری حرفت را بزنی؛ ملاحظه کنید ما نه استبداد و خفقان داریم در کشور و نه چیزی شبیه آن، ولی حق داریم که این مطلب را صاف و پوست کنده بیان کنیم که افراد و گروه‌ها هر چند مبارزاتی داشته‌اند و هر چند زندان‌ها رفته باشند، هر چند تلاش‌هایی با سابقه های سی و چهل سال داشته باشند، می توانیم این سؤال را مطرح بکنیم که آیا این افراد و این گروه‌ها رابطه شان امروز با انقلاب اسلامی ملت ما و رهبری انقلاب چیست؟» ✅خودی یا بیگانه از منظر شهید بهشتی ❇️سابقه انقلابی مهم نیست؛ رابطه فکری و‌عملی امروز افراد با انقلاب اسلامی و رهبری چیست؟ از نگاه شهید بهشتی صرف سابقه انقلابی مهم نبود؛ برای قرار نداشتن در جبهه انقلابی‌ها حتی ارتباط شفاف با بیگانه هم لازم نبود؛ بلکه بحث بر سر شکل می گرفت. او بار دیگر از مردم سؤال کرد: «من این سؤال را دوست دارم بر ملت ایران عرضه کنم، بر خانواد‌های شهدای انقلاب ایران در این مقطع اخیر عرضه کنم و بگویم ای ملت مبارز انقلابی به پا خواسته ایران، ای خانواده‌های شهیدان، در راه خدا من سخنم با اکثریت قاطع شماست، از آن اکثریت قاطع انقلابی به پا خواسته می‌پرسم که فرد یا گروهی که در تعریف و رابطه با انقلاب تو بگوید «اگر ما فکر کنیم تمام مسائل سیاسی و اقتصادی و قضایی را می‌توانیم در قالب اسلامی بسازیم، آیات عظام هم می‌دانند این امر در شرایط حاضر نه مقدور است و نه ممکن و نه مفید»، ...آیا چنین افراد و چنین گروه‌هایی را در رابطه با خط انقلابی‌ات، خودی می‌دانی یا بیگانه؟» و باز هم جمعیت یک صدا فریاد کردند:«بیگانه، بیگانه، بیگانه» 📌شهید بهشتی خواهان این افراد شد و گفت: «این کارها بیشتر نشانه این است که یک گروه اقلیت روشنفکر مآب و روشنفکر نما می‌خواهد با این بازی ها با دستاوردهای انقلاب خونین اسلامی ما موضع‌گیری تازه داشته باشد؛ برای ما عواقب آن معلوم است.» و ادامه داد: «من فعلاً نمی‌خواهم بگویم اینها خائن‌اند یا نه؛ باید اینها شوند تا معلوم شود با چه انگیزه‌ای می‌گویند اسلام نمی‌تواند راه حل باشد.» شهید بهشتی هشدار داد که انقلابیون هنوز هم آماده شهادتند و با نهیب گفت: «شما خیال می‌کردید با یک کنگره چند صد نفری با نام دهان پرکن حقوقدان‌ها و وکلای دادگستری می‌توانید جامعه انقلابی ما را کنید؟...مبادا کنگره‌های شما نسخه دوم کنگره های اندیشمندان شاهنشاهی باشد.» 📣تذکار: نقطه اوج اسلامی سازی قوانین جزایی را می‌توان سوم شهریور 1361 دانست که قانون «حدود و قصاص و مقررات آن» توسط کارگروهی متشکل از صاحبنظران و از جمله دکتر تحت نظارت شهید بهشتی تدوین و توسط مجلس به تصویب رسید و پس از مدتی قانون «دیات و تعزیرات» نیز بدان افزوده شد. چندسال پس از آن نیز مجموعه ای از مواد عمومی و حدود، قصاص، دیات و تعزیرات تبدیل به قانونی واحد، تحت عنوان «قانون مجازات اسلامی» شد. فریاد مردم پس از شهادت شهید بهشتی این بود: بهشتی!بهشتی! لایحه قصاص و با خون خود نوشتی! 🎋شادی روح مطهرش صلوات ⭕️منابع و مستندات در دبیرخانه کانال تاملات موجود است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا