هدایت شده از محمد فنایی اشکوری
تفکر فلسفی و زیست عقلانی
محمد فنایی اشکوری
✍در نشست فلسفه بیرون و درون دانشگاه
تهران انجمن حکمت و فلسفه ایران با همکاری گروه فلسفه خانه اندیشمندان علوم انسانی
24 بهمن 1402
http://eitaa.com/dreshkevari
هدایت شده از محمد فنایی اشکوری
1_9733620332.mp3
38.7M
تفکر فلسفی و زیست عقلانی
http://eitaa.com/dreshkevari
4_5949323951787217587.mp3
23.66M
☘آنچه یک مبلغ دین باید بداند🍀
🔰سخنرانی محمد فنایی اشکوری
در مدرسه معصومیه قم در جمع مبلغان بین المللی🌏
28 بهمن 1402
#تبلیغ
http://eitaa.com/dreshkevari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب رفت صبوح آمد
غم رفت فتوح آمد
خورشید درخشان شد
تاباد چنین بادا
http://eitaa.com/dreshkevari
سلام...
با سپاس از بیانات شیوای جنابعالی با موضوع تفکر فلسفی و زیست عقلانی.
اما سوالی دارم و آن اینکه زیستن با اندیشه و خرد ورزانه که در قرآن نیز کرارا با تعابیری همچون افلا یعقلون و ... تاکید شده چگونه با تعالیم اهل عرفان و تصوف که نظر تحقیرانه نسبت به عقل دارند و مریدان را برخلاف آموزه های قرآنی از جمله ربنا انا اطعنا سادتنا و کبرائنا فاضلونا السبیلا به تقلید و پیروی محض از مرشد، خلیفه،پیر و.. فرا می خوانند و نقش مرید را در برابر مراد کالمیت بین یدی الغسال می دانند سازگار و قابل جمع است. سخنانی مثل:
عقل را باشد عصا یعنی که من اعماستم (مولوی)
به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید
که سالک بی خبر نبود ز راه و رسم منزلها (حافظ)
شیخ مذهب ما عقل را گنه دانست (عطار)
تاویل مذموم آن است که از راه فکر و ظن و عقل حاصل آید (ابن عربی)
پیر من و مراد من درد من و دوای من فاش بگویم این سخن شمس من و خدای من (مولوی)
از قزوین
پاسخ را می توانید در فایل صوتی زیر بشنوید. 👇
1_9995735150.mp3
12.11M
"به می سجاده رنگین کن گرت پیر مغان گوید"!!!
قصه دلکش تنازع عقل و عشق❤️
فنایی اشکوری
http://eitaa.com/dreshkevari