تدابیر طب ایرانی و مکمل
ارائه مطالبی مختصر و مفید و کاربردی توسط متخصص طب سنتی ایرانی
https://eitaa.com/dr_delshad
ارائه مطالبی مختصر و مفید و کاربردی توسط متخصص طب سنتی ایرانی
https://ble.ir/dr_delshad
ارائه مطالبی مختصر و مفید و کاربردی توسط متخصص طب سنتی ایرانی
https://t.me/delshadam11
هوالشافی
"شنیدن از زبان بیماران" تا "درک کردن با سلولهای خودی"
🔰 #آنفولانزا...
این روزا حداقل دوتا سه مشورت حضوری یا تلفنی داشتم که حول و حوش علایمی مثل سردرد، استخوان درد و تب و گلودرد ، سرفه های طول کشیده و... میچرخید و سعی میکردم با تلفیقی از توصیه های طب رایج و طب سنتی تا حد امکان پاسخ بدم.
تا اینکه خیاط تو کوزه افتاد😊
برام جالب بود که حالا دیگه اصطلاحات و الفاظ مختلف بیماران رو درک میکردم.
تیک تیک کردن مهره ها و شدت درد ، خار در گلو، و...
خلاصه اینجا خواستم این مقدمه رو بگم و در ادامه گلچینی از تدابیر طبی رو که تجربه شده و مفید هستند رو خدمتتون عرض کنم.
۱_ لطفا آرتیست بازی درنیارین درد و تب رو تحمل نکنین💯 و در قدم اول حتما از جناب بروفن یا استامینوفن و یا شیاف دیکلوفناک استفاده کنید💊و از بحران علایم کم کنین.( و بسته به نظر پزشکتون در صورت نیاز انتی بیوتیک رو داشته باشین)
۲_ حالا بعد از کاهش بحران بریم سراغ کمکی های مفید؛
از آب سیب و عسل 🍯 غافل نشین.
ضد تب، ضد درد، تقویت کننده سیستم ایمنی و مقوی قلب ❤️
( اب سیب نمیتونین بگیرین از سیب رنده شده استفاده کنین.)
۳_ یک گل گاوزبان غلیظ با عسل یا نبات میل کرده و برین زیر پتو خوب عرق کنین🥵...ویروس رو از بدن دفع میکنه.(البته در شرایطی که #تب رو قبلش کنترل کرده باشین و اگه مستعد فشار بالا هستین حتما حتما با لیمو عمانی باشه.)
۴_ شیر و لبنیات🥛 رو کمتر کنین در روزهای بیماری
۵_ آبگوشت و نخوداب و سوپ بلدرچین بخورین البته زیاده روی در خوردن نباشه و به گوارش استراحت بدین
۶_ برای سرفه ها بسته به نوع #سرفه در کنار شربتهای کتو تیفن و برم هگزین و... از ترکیب 🌱دمنوش خطمی و بابونه و اویشن هم لذت ببرین.
(اویشن تنها میتونه سرفه های خشک رو بدتر کنه)
۷_ روغن بادام شیرین یک انتخاب عالی برای سرفه و خشکی و گرفتگی صدا بویژه در بچه هاست.
مخصوصا اگه در ترکیب با انار کاملا شیرین پخته بشه که معجزه میکنه.
۸_ استراحت کافی و کم کردن فعالیتها و فرصت دادن به بدن برای بازیابی خودش
۹_ و شاید مهمترین فاکتور حمایت عاطفی بیمار چه بچه چه بزرگ...
اینکه فرد بیمار ببینه دور و وریا حواسشون بهش هست از یک پیامک ساده ارزوی سلامتی گرفته تا دیدار و سوپ و محبت و... کلی در تسریع روند بهبودی موثره...امتحان کنین😊
🤲به امید شفای همه بیماران
با احترام
دکترالهه دلشاد
متخصص طب ایرانی و مکمل
https://eitaa.com/dr_delshad
با این توضیح که با توجه به عدم بارش و وجود خشکی هوا، پاییز طبی همچنان ادامه دارد.
سلام
صبح زیبای برفی تون پر خیر
اولین نشانه های زمستان هم رسید.
در مورد غذاهای مناسب زمستان خواهم نگاشت...🧤🧣