eitaa logo
تدابیر طب ایرانی و مکمل
2.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
354 ویدیو
16 فایل
دکتر الهه دلشاد/پزشک/ متخصص طب سنتی ایرانی و مکمل فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارتباط با من: @edelshad حدفاصل چهارراه دکترا و میدان بیمارستان امام رضا. انتهای ابن سینا ۵ رزرو نوبت: ۰۵۱۳۸۵۳۰۹۱۱_۰۹۳۸۱۶۶۵۶۴۷
مشاهده در ایتا
دانلود
به نام خدا سفرنامه چین ۳ اولین روز حضور در بیمارستان و کلاس آموزشی طب سوزنی در پکن از قبل از شروع، بارها و به عناوین مختلف این نکته مطرح شد که قوانین حضور در کلاس و بیمارستان در چین خیلی سخت و مهم هستند. هر گز در کلاس صحبت نکنین عکس و فیلم بدون اجازه استاد ممنوع هر سوالی داشتید آخر بحث بپرسید اصلا بین صحبت استاد سوال نکنین که اگه ناراحت شوند ممکن است ادامه بحث را نداشته باشند روپوش سفید  خیلی مرتب و تمیز داشته باشید ..... با مجوعه ای از قوانین و ذهنیت های اینچنینی همراه گروه شدیم و به سمت بیمارستان راه افتادیم. در سه گروه ۶ نفری تقسیم شدیم و توسط سه مترجم راهی بخش ها شدیم. بیمارستان دانگ فانگ دانشگاه طب چینی پکن. طبق برنامه ریزی قبلی هر گروه وارد یکی از بخش ها شدیم. (خوبیه طب سنتی چین این است که توسط دانشگاه علوم پزشکی و مسیولین مربوطه کاملا به رسمیت شناخته شده و سالهاست که بیماران جهت درمان طب چینی و طب سوزنی در بخش های مختلف بستری و پذیرش میشوند.) در ابتدای ورود به بیمارستان؛  گرمای زیاد و بوی نه چندان مطبوع گیاهان مختلف توجه انسان را جلب می‌کرد. وارد بخش مربوطه شدیم. استاد بخش ما خانم دکتر جانگ بودند متخصص طب چینی. اکثر بیماران امروز چاقی و بیماری سیاتیک بودند. خانم دکتر مشغول رسیدگی به بیماران بود و کار آموزش ما را محول کرد به دانشجوی پزشکی که تا حدودی هم زبان انگلیسی بلد بود. چون جالب بود خود استاد خیلی زبان انگلیسی نمی‌دانست. علیرغم تصور قبلی ،با بخش و شرایط مواجه شدیم که توقع نداشتم. ادامه دارد.... https://eitaa.com/dr_delshad
یک سالن نه چندان مرتب با پرده های نه چندان تمیز که اتاق را به چند بخش تقسیم کرده بود. در هر پارتیشن دو تخت بود و یک دستگاه تحریک الکتریکی برای استفاده مشترک. فضا در مقایسه با فضای درمانی ایران و مطب ها از نظر بهداشت قابل مقایسه نبود. ما در سکوت همراه مترجم و دانشجوی پزشکی فقط تخت به تخت ، دنبال استاد میرفتیم و سعی میکردیم نکات عملی و نحوه انجام تکنیک ها را بیاموزیم. سه ساعت کامل ایستاده بودیم و در گرمای بسیار عرق ریختیم و امکانات پذیرایی و حتی آب نبود. (علت گرمای محیط اینکه همه بیماران به دلیل انجام طب سوزنی پوشش بدنشان کم هست.) در نهایت بعد از مطرح کردن از طرف خودمان، با  نفری یک بطری آب گرم از ما پذیرایی کردند. بعد از اتمام بیماران بخش ، سریعا ا ز بیمارستان خارج شدیم و به سمت یکی از ساختمان های طب سوزنی پکن راه افتادیم برای مختصری استراحت و نماز و ناهار. و سپس کلاس آموزشی توسط پروفسور هو با مبحث چاقی. ذکر نکات مشقت و مرارت و کاستی های امروز نه از بابت شکایت بود بلکه برای خودم درس و تجربه بزرگ و ارزشمندی بود. که اغلب ما در ایران درگیر حواشی و .. میشویم و اصل علم و تلاشمان کمرنگ تر میشود. حال آنکه امروز ما دیدیم که چقدر امکانات و حواشی و... برای آن استاد تمام و دانشجویان و همکارانش کم اهمیت بود و تمام مدت و بدون وقفه در همان گرمایی که ما شاکی بودیم مشغول درمان بودند. خیلی امروز برایم تجربه خوبی بود و با همه خستگی اش ، به جهت غنای مطالب و آموزش عملی حال خوشی داشتم و احساس رضایت میکردم. ۲ مرداد https://eitaa.com/dr_delshad
خلاصه بعد از اتمام کلاس ،همگی راهی یکی از بازارهای پکن شدیم و با دیدن اجناس سنتی وخرده خریدهایی به عنوان سوغات برای بچه ها ، انرژی دوباره ای به جان خسته ما برگشت😊 https://eitaa.com/dr_delshad