eitaa logo
تدابیر طب ایرانی و مکمل
2.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
354 ویدیو
16 فایل
دکتر الهه دلشاد/پزشک/ متخصص طب سنتی ایرانی و مکمل فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارتباط با من: @edelshad حدفاصل چهارراه دکترا و میدان بیمارستان امام رضا. انتهای ابن سینا ۵ رزرو نوبت: ۰۵۱۳۸۵۳۰۹۱۱_۰۹۳۸۱۶۶۵۶۴۷
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالشافی خدماتی که در مطب تخصصی طب سنتی ایرانی و مکمل ارائه می‌گردد شامل: * ویزیت بیماران با هدف مزاج شناسی و اصلاح مزاج و درمان بیماری ها با رویکرد طب تلفیقی و مکمل * اطفال: تدابیر و توصیه ها و درمان ها در کنار اعمال یداوی مفید جهت تقویت رشد و افزایش قد و تاخیر در بلوغ * تدابیر قبل و حین و بعد از بارداری * تدابیر زردی نوزادان  و تغذیه نوزادان و شیرخوران * بیماری های زنان * بیماری‌های گوارشی * بیماری‌های روان تنی شامل استرس ، علایم افسردگی، سردرد * بیماریهای پوست و مو با رویکرد طب تلفیقی و استفاده از حجامت و زالو درمانی و ... در کنار اقدامات طب جدید شامل پاکسازی پوست، میکرونیدلینگ و مزو تراپی توسط پزشک و... * بیماری‌ها و دردهای مفصلی عضلانی و سیاتیک با استفاده از طب سوزنی و ماساژ و بادکش و زالو درمانی در کنار اصلاح مزاج و توصیه های لازم چنانچه در هر یک از موارد فوق پزشک تشخیص دهد که منفعت بیمار در ارجاع وی به پزشک متخصص دیگری می‌باشد، در اولین فرصت و با افتخار این کار انجام می‌گیرد . درمان صحیح و سریع بیمار، اولویت ماست. * انواع اعمال یداوی زیر با تشخیص و صلاحدید پزشک در مطب انجام می‌گیرد. شامل: طب سوزنی بدن طب سوزنی گوش(اوریکولوتراپی) بادکش درمانی ماساژ ریلکسی و درمانی حجامت فصد زالو درمانی پاکسازی پوست میکرو نیدلینگ و مزو نیدلینگ امبدینگ(کاشت نخ جهت لاغری) یون تراپی(پاکسازی پوست از طریق پا) ادرس مطب: حدفاصل چهارراه دکترا و میدان بیمارستان امام رضا. انتهای ابن سینای ۵ پلاک ۶۱/۵ روزهای فعال مطب: شنبه و دوشنبه عصرها سه شنبه و پنجشنبه صبح ها (حتما قبل از مراجعه هماهنگ بفرمایید.) تلفن هماهنگی و رزرو نوبت: ۰۹۳۸۱۶۶۵۶۴۷_ ۳۸۵۳۰۹۱۱ با احترام https://eitaa.com/dr_delshad
هوالشافی... ضمن تبریک عید بزرگ نیمه شعبان ، بنا داشتم به رسم سال‌های قبل وبیناری درخصوص تدابیر ماه مبارک رمضان و آمادگی برای روزه داری برگزار کنم که به دلیل پاره ای مشغولیت ها احتمالا میسر نشود . ولی ان شالله طی روزهای آتی به مرور مطالب کاربردی متناسب با موضوع را در همین کانال بارگذاری خواهم کرد. دوستان عزیز میتوانید بعد از خواندن مطالب ، سوالات خودتان را به آیدی اینجانب ارسال نمایید تا در فرصت مقتضی پاسخ داده شود. @edelshad با احترام https://eitaa.com/dr_delshad
هوالشافی.... ضعف حافظه کم نیستند مراجعین محترمی که در کنار بقیه شکایات ، از ضعف حافظه شاکی هستند و با اصرار به دنبال دریافت دارویی برای بهبود حافظه هستند حال آنکه در اغلب موارد این کاهش حافظه و تمرکز مسئله عینی و جدی نیست بلکه در ادامه اسباب و علل دیگری می‌باشد و تا آن علل رفع نشود یک دارو یا دمنوش خاص به قصد بهبود حافظه چندان موثر نخواهد بود. در این راستا در ادامه یکی از آن اسباب که موجب اختلال تمرکز و حافظه می‌شود را به قلم استاد ارجمند آقای دکتر انوشیروانی می آورم. با احترام دکتر الهه دلشاد متخصص طب ایرانی و مکمل https://eitaa.com/dr_delshad
🌀 درهم‌تنیدگی توجه و حافظه 🖋 مجید انوشیروانی، طبیب، دکترای تخصصی طب ایرانی 🔸 بیماران بسیاری - بیشتر بانوان و‌ مردان پیش از سالخوردگی و حتی میانسالی- در مطب از من درخواست داروی گیاهی برای بهبود حافظه و افزایش تمرکز می‌کنند. هنگامی که به‌قدر وسع، از «فن‌دانش‌هنر» یا «حکمت» فراست کمک می‌گیرم و با پرسش‌هایی، در رفتار ایشان کاوش می‌کنم درمی‌یابم که مشکل آنان ضعف حافظه نیست بلکه نوعی پراکندگی توجه است که چه‌بسا می‌توان آگاهانه و به‌قصد از آن پرهیز و اجتناب کرد. پیش از این نیز درباره افتراق ضعف حافظه از پراکندگی توجه مطالبی در اینجا نوشته‌ام و اکنون با مثالی به آن بازمی‌گردم: @Hikmatbasedmedicine 🔸 تصور کنید کسی را که در حین پیمودن پیچ‌ و‌ خم مسیری کوهستانی، بجای آنکه در وقت گام برداشتن، هشیارانه به پستی و بلندی و سستی و سختی و‌ موانع راه بنگرد، یک دست در جیب ببرد و‌ تنقلات بخورد و‌ با دست دیگر مشغول جستجوی آهنگی در گوشی همراهش شود و همزمان به رهگذران دیگر هم چشم بدوزد و کفش و لباس و‌ چهره آنان را وارسی کند و... آیا اگر او از همراهانش جا بماند یا چیزی را در راه گم کند یا در شیبی ناگاه بلغزد و آسیب ببیند یا راه رفته را در بازگشت به یاد نیاورد، نیازمند دارویی برای بهبود تمرکز و حافظه است؟ آیا مساله او اساسا مساله‌ای طبی است؟ بله، شاید او نیاز به درمان طبی داشته باشد، اما نه برای تقویت حافظه، بلکه برای کاستن اشفتگی و اختلاط توجه و تفرق حس‌ها و ادراک‌ها؛ زیرا که شاید همین پراکندگی توجه و آشفتگی خیال هم کمابیش به‌سبب چیرگی سوءمزاجی در مغز و اخلاط و ارواح رخ داده باشد. اما اگر همین آدم، به قصد و خواست، از تخمه و آجیل بگذرد و از وررفتن با گوشی دست بکشد و پنجه در عصای کوهنوردی بفشرد و مسیر و نشانه‌های میان راه را به چشم رصد کند و به هر جا و‌ هرکس خیره نشود، باز هم به همان وضع و حال خواهد بود؟ در اینجا آن فرد نخست باید از محرک‌های آشوبنده دوری بگزیند تا بتواند از چندکارگی عملی و چندپارگی ذهنی خلاصی پیدا کند، و اگر موفق به اجرای این قصد و عزم شد و‌ باز هم کارش به سامان نیامد و نیروی حافظه‌اش یاری نکرد، مثلا راه را به‌یاد نیاورد یا چیزی را جا گذاشت، آنگاه می‌توان ماجرا را به نوع ضعف حافظه منسوب کرد و به بررسی آن آغازید. @Hikmatbasedmedicine 🔹 باری، آنچه در ویدئوی زیر می‌بینید سخنی شایان از روانپزشک فرزانه، دکتر آذرخش مکری پیرامون توجه، تمرکز، و یادگیری است که شما را به دیدن و شنیدنش فرامی‌خوانم. اشارت ایشان به پزشکی‌سازی (Medicalization) نیز درخور درنگ بسیار است و وقتی دیگر را باید به آن واسپرد گرچه من در همین کانال پیشتر درباره آن نوشته‌ام. ببینید و بشنوید: نوشتار بالا را اختصاصاً برای این کانال نگاشته‌ام و نشر آن را فقط با ذکر نام نویسنده، بدون هیچ کم و زیاد در متن، و با حفظ لینک کانال مجاز می‌شمارم: https://telegram.me/Hikmatbasedmedicine
ام جعفر می گفت: یکی از تجار سوریه به حزب الله لطف داشت و کمک های زیادی می کرد. هر وقت می رفتیم سوریه به اصرار ما را می بردند خانه شان و مهمان نوازی را در حق مان تمام می کردند. تا هر چند روز که می ماندیم انواع کباب و میوه و ترشیجات و نان های مختلف به راه بود. خانه بزرگ و ویلایی شان به یک باغ زیتون زیبا و پرثمر وصل می شد و همیشه چند خدمتکار و باغبان مشغول کار بودند. آن روز همسرش را دیدم. گوشه حسینیه ای در هرمل. در خودش جمع شده بود و از سرما می لرزید. طوری که دندان هایش به هم می خورند. خیلی منقلب شدم. نشستم کنارش و سلام کردم. از دیدن من هم خوشحال شد و هم خجالت کشید. پرسیدم:‌ "خوبید؟ پس شما هم آواره شدید؟" اولش یک "الحمدلله" از ته قلبش بیرون داد و بعد برایم تعریف کرد که دواعش جولانی داشتند می رسیدند و فقط یک ربع وقت داشته اند که وسایلشان را بردارند و فرار کنند. کمی آب و خوراکی و لباس برداشته و آمده اند لب مرز. دولت لبنان مرز را بسته بود و آنها به سختی توانسته اند عبور کنند. با چهارتا بچه واقعا سخت بوده. حالا هم توی هرمل مانده اند و نه راه پس دارند و نه راه پیش. می گفت فردای روزی که فرار کردیم همسایه مان زنگ زد که رسیدند و دنبالتان گشتند و خانه و باغ تان را آتش زدند و رفتند. به همین راحتی! ام جعفر می گفت: صدهزار نفر از شیعیان سوری مثل این خانواده به هرمل پناهنده شده اند. که هرکدام برای خودشان خانه و باغ و زندگی داشته اند. می گفت این تعداد از جمعیت خود شهر بیشتر است. اما مردم آنها را در حسینیه ها و مساجد و خانه هایشان جا داده اند. طوری که همه جا پر شده و در فضای باز چادر زده اند ولی هوا خیلی سرد است. تامین لوازم گرمایشی و غذا برای این همه شیعه ی محترم که از ترس جان به ما پناه آورده اند چیزی است که این روزها خواب را از ما گرفته است. ام جعفر می گفت:‌ ما مردم لبنان خودمان اوضاع خوبی نداریم. خانه هایمان خراب شده. جوانان مان شهید شده. مفقودهایمان زیر آوارها مانده، کسب و کارمان به هم خورده. و مهم تر از همه اینکه پدر از دست داده ایم. عزاداریم. ام جعفر می گفت:‌ ولی نمی توانیم نسبت به خواهران و برادران شیعه خودمان بی تفاوت باشیم. آن ها وقتی ما آواره کشورشان شدیم بی تفاوت نبودند. ما را پناه دادند. ام جعفر می گفت:‌ همه شیعیان از یک پیکرند. ولی ایران سر این پیکر است. ما اگر طوری مان بشود اشکال ندارد. مهم سر است که باید سلامت باشد تا زندگی در این پیکر جریان داشته باشد. ام جعفر می گفت:‌ کاش شیعیان ایران قدر خودشان و زندگی هایشان و امنیت شان و رهبرشان را بیشتر بدانند. ام جعفر می گفت:‌ ما همچنان شاکریم و امیدوار. خدا بزرگ است. شهدا کمک می کنند که شرمنده مهمانان مان نشویم. و من می گویم:‌ بیایید ما هم کمکشان کنیم. آنها بدون کمک ما هم یک جوری از پس کارشان برمی آیند. بس که به خدا امیدوارند. ولی این ماییم که فردای قیامت بابت بی تفاوتی مان نسبت به اضطرار شیعیان و به هم نخوردن روال زندگی مان (با وجود این همه زندگی از هم پاشیده) در پیشگاه امیرالمومنین و حضرت زهرا باید پاسخگو باشیم. مثلا اگر بپرسند: «روزی که بچه های ما کشته و آواره شدند شما چه کردید؟» ما چه داریم بگوییم؟ «هیچی... خودمون هزار تا گرفتاری داشتیم!» نویسنده مطلب: دیمزن | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
امروز جشن برنامه پاورقی مشهد مجتمع آیه ها... https://eitaa.com/dr_delshad
3.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اجرای سرود ایران رنگی... توسط گروه سرود فیروزه رضوی بچه های مسجد قائم مشهد برنامه پاورقی https://eitaa.com/dr_delshad
قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی در نظر دارد طبق سالهای گذشته، به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان 50 بسته معیشتی تهیه و بین خانوادهای تحت پوشش و نیازمند توزیع کند. هر بسته به ارزش ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال می باشد. 💳شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی : 🔺6273817010160681🔺 لطفا فیش های واریزی با مطرح شدن عنوان واریزی به آیدی مالی ارسال شود: @ShahidEbrahimHadi_Mashhad 💬 ارتباط با ادمین: @ymirzaie "واحد رسانه شهید ابراهیم هادی" 🆔@ebrahimhadi_mashhad