eitaa logo
تدابیر طب ایرانی و مکمل
2.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
356 ویدیو
16 فایل
دکتر الهه دلشاد/پزشک/ متخصص طب سنتی ایرانی و مکمل فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارتباط با من: @edelshad حدفاصل چهارراه دکترا و میدان بیمارستان امام رضا. انتهای ابن سینا ۵ رزرو نوبت: ۰۵۱۳۸۵۳۰۹۱۱_۰۹۳۸۱۶۶۵۶۴۷
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 درهم‌تنیدگی توجه و حافظه 🖋 مجید انوشیروانی، طبیب، دکترای تخصصی طب ایرانی 🔸 بیماران بسیاری - بیشتر بانوان و‌ مردان پیش از سالخوردگی و حتی میانسالی- در مطب از من درخواست داروی گیاهی برای بهبود حافظه و افزایش تمرکز می‌کنند. هنگامی که به‌قدر وسع، از «فن‌دانش‌هنر» یا «حکمت» فراست کمک می‌گیرم و با پرسش‌هایی، در رفتار ایشان کاوش می‌کنم درمی‌یابم که مشکل آنان ضعف حافظه نیست بلکه نوعی پراکندگی توجه است که چه‌بسا می‌توان آگاهانه و به‌قصد از آن پرهیز و اجتناب کرد. پیش از این نیز درباره افتراق ضعف حافظه از پراکندگی توجه مطالبی در اینجا نوشته‌ام و اکنون با مثالی به آن بازمی‌گردم: @Hikmatbasedmedicine 🔸 تصور کنید کسی را که در حین پیمودن پیچ‌ و‌ خم مسیری کوهستانی، بجای آنکه در وقت گام برداشتن، هشیارانه به پستی و بلندی و سستی و سختی و‌ موانع راه بنگرد، یک دست در جیب ببرد و‌ تنقلات بخورد و‌ با دست دیگر مشغول جستجوی آهنگی در گوشی همراهش شود و همزمان به رهگذران دیگر هم چشم بدوزد و کفش و لباس و‌ چهره آنان را وارسی کند و... آیا اگر او از همراهانش جا بماند یا چیزی را در راه گم کند یا در شیبی ناگاه بلغزد و آسیب ببیند یا راه رفته را در بازگشت به یاد نیاورد، نیازمند دارویی برای بهبود تمرکز و حافظه است؟ آیا مساله او اساسا مساله‌ای طبی است؟ بله، شاید او نیاز به درمان طبی داشته باشد، اما نه برای تقویت حافظه، بلکه برای کاستن اشفتگی و اختلاط توجه و تفرق حس‌ها و ادراک‌ها؛ زیرا که شاید همین پراکندگی توجه و آشفتگی خیال هم کمابیش به‌سبب چیرگی سوءمزاجی در مغز و اخلاط و ارواح رخ داده باشد. اما اگر همین آدم، به قصد و خواست، از تخمه و آجیل بگذرد و از وررفتن با گوشی دست بکشد و پنجه در عصای کوهنوردی بفشرد و مسیر و نشانه‌های میان راه را به چشم رصد کند و به هر جا و‌ هرکس خیره نشود، باز هم به همان وضع و حال خواهد بود؟ در اینجا آن فرد نخست باید از محرک‌های آشوبنده دوری بگزیند تا بتواند از چندکارگی عملی و چندپارگی ذهنی خلاصی پیدا کند، و اگر موفق به اجرای این قصد و عزم شد و‌ باز هم کارش به سامان نیامد و نیروی حافظه‌اش یاری نکرد، مثلا راه را به‌یاد نیاورد یا چیزی را جا گذاشت، آنگاه می‌توان ماجرا را به نوع ضعف حافظه منسوب کرد و به بررسی آن آغازید. @Hikmatbasedmedicine 🔹 باری، آنچه در ویدئوی زیر می‌بینید سخنی شایان از روانپزشک فرزانه، دکتر آذرخش مکری پیرامون توجه، تمرکز، و یادگیری است که شما را به دیدن و شنیدنش فرامی‌خوانم. اشارت ایشان به پزشکی‌سازی (Medicalization) نیز درخور درنگ بسیار است و وقتی دیگر را باید به آن واسپرد گرچه من در همین کانال پیشتر درباره آن نوشته‌ام. ببینید و بشنوید: نوشتار بالا را اختصاصاً برای این کانال نگاشته‌ام و نشر آن را فقط با ذکر نام نویسنده، بدون هیچ کم و زیاد در متن، و با حفظ لینک کانال مجاز می‌شمارم: https://telegram.me/Hikmatbasedmedicine
ام جعفر می گفت: یکی از تجار سوریه به حزب الله لطف داشت و کمک های زیادی می کرد. هر وقت می رفتیم سوریه به اصرار ما را می بردند خانه شان و مهمان نوازی را در حق مان تمام می کردند. تا هر چند روز که می ماندیم انواع کباب و میوه و ترشیجات و نان های مختلف به راه بود. خانه بزرگ و ویلایی شان به یک باغ زیتون زیبا و پرثمر وصل می شد و همیشه چند خدمتکار و باغبان مشغول کار بودند. آن روز همسرش را دیدم. گوشه حسینیه ای در هرمل. در خودش جمع شده بود و از سرما می لرزید. طوری که دندان هایش به هم می خورند. خیلی منقلب شدم. نشستم کنارش و سلام کردم. از دیدن من هم خوشحال شد و هم خجالت کشید. پرسیدم:‌ "خوبید؟ پس شما هم آواره شدید؟" اولش یک "الحمدلله" از ته قلبش بیرون داد و بعد برایم تعریف کرد که دواعش جولانی داشتند می رسیدند و فقط یک ربع وقت داشته اند که وسایلشان را بردارند و فرار کنند. کمی آب و خوراکی و لباس برداشته و آمده اند لب مرز. دولت لبنان مرز را بسته بود و آنها به سختی توانسته اند عبور کنند. با چهارتا بچه واقعا سخت بوده. حالا هم توی هرمل مانده اند و نه راه پس دارند و نه راه پیش. می گفت فردای روزی که فرار کردیم همسایه مان زنگ زد که رسیدند و دنبالتان گشتند و خانه و باغ تان را آتش زدند و رفتند. به همین راحتی! ام جعفر می گفت: صدهزار نفر از شیعیان سوری مثل این خانواده به هرمل پناهنده شده اند. که هرکدام برای خودشان خانه و باغ و زندگی داشته اند. می گفت این تعداد از جمعیت خود شهر بیشتر است. اما مردم آنها را در حسینیه ها و مساجد و خانه هایشان جا داده اند. طوری که همه جا پر شده و در فضای باز چادر زده اند ولی هوا خیلی سرد است. تامین لوازم گرمایشی و غذا برای این همه شیعه ی محترم که از ترس جان به ما پناه آورده اند چیزی است که این روزها خواب را از ما گرفته است. ام جعفر می گفت:‌ ما مردم لبنان خودمان اوضاع خوبی نداریم. خانه هایمان خراب شده. جوانان مان شهید شده. مفقودهایمان زیر آوارها مانده، کسب و کارمان به هم خورده. و مهم تر از همه اینکه پدر از دست داده ایم. عزاداریم. ام جعفر می گفت:‌ ولی نمی توانیم نسبت به خواهران و برادران شیعه خودمان بی تفاوت باشیم. آن ها وقتی ما آواره کشورشان شدیم بی تفاوت نبودند. ما را پناه دادند. ام جعفر می گفت:‌ همه شیعیان از یک پیکرند. ولی ایران سر این پیکر است. ما اگر طوری مان بشود اشکال ندارد. مهم سر است که باید سلامت باشد تا زندگی در این پیکر جریان داشته باشد. ام جعفر می گفت:‌ کاش شیعیان ایران قدر خودشان و زندگی هایشان و امنیت شان و رهبرشان را بیشتر بدانند. ام جعفر می گفت:‌ ما همچنان شاکریم و امیدوار. خدا بزرگ است. شهدا کمک می کنند که شرمنده مهمانان مان نشویم. و من می گویم:‌ بیایید ما هم کمکشان کنیم. آنها بدون کمک ما هم یک جوری از پس کارشان برمی آیند. بس که به خدا امیدوارند. ولی این ماییم که فردای قیامت بابت بی تفاوتی مان نسبت به اضطرار شیعیان و به هم نخوردن روال زندگی مان (با وجود این همه زندگی از هم پاشیده) در پیشگاه امیرالمومنین و حضرت زهرا باید پاسخگو باشیم. مثلا اگر بپرسند: «روزی که بچه های ما کشته و آواره شدند شما چه کردید؟» ما چه داریم بگوییم؟ «هیچی... خودمون هزار تا گرفتاری داشتیم!» نویسنده مطلب: دیمزن | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
امروز جشن برنامه پاورقی مشهد مجتمع آیه ها... https://eitaa.com/dr_delshad
3.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اجرای سرود ایران رنگی... توسط گروه سرود فیروزه رضوی بچه های مسجد قائم مشهد برنامه پاورقی https://eitaa.com/dr_delshad
قرارگاه جهادی شهید ابراهیم هادی در نظر دارد طبق سالهای گذشته، به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان 50 بسته معیشتی تهیه و بین خانوادهای تحت پوشش و نیازمند توزیع کند. هر بسته به ارزش ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال می باشد. 💳شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی : 🔺6273817010160681🔺 لطفا فیش های واریزی با مطرح شدن عنوان واریزی به آیدی مالی ارسال شود: @ShahidEbrahimHadi_Mashhad 💬 ارتباط با ادمین: @ymirzaie "واحد رسانه شهید ابراهیم هادی" 🆔@ebrahimhadi_mashhad
امشب خبر کنید تمامِ قبیله را بر شانه می‌برند امامِ قبیله را... @ghalamzann
8.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
أَلا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيب... و اما تکه‌ای از قلبمان امروز در کنار تو دفن خواهد شد🖤 "واحد رسانه شهید ابراهیم هادی" 🆔 @ebrahimhadi_mashhad
هدایت شده از کانال حسین دارابی
امروز، فقط روز تشییع نیست، روز به رخ کشیدن سرمایه اجتماعی و قدرت نرم حزب‌الله است. روز رونمایی از عمق نفوذ و عشق در دلهاست. ادعا کردند حزب‌الله را نابود کردیم و مقاومت ضعیف شد‌، اما امروز خواهند دید که این نور خاموش شدنی نیست و معادله جدیدی رقم خواهد خورد. معادله‌ای که پیکر با جان‌ها و دل‌های به خروش آمده، خلق خواهد کرد. | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0