eitaa logo
تدابیر طب ایرانی و مکمل
2.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
356 ویدیو
16 فایل
دکتر الهه دلشاد/پزشک/ متخصص طب سنتی ایرانی و مکمل فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارتباط با من: @edelshad حدفاصل چهارراه دکترا و میدان بیمارستان امام رضا. انتهای ابن سینا ۵ رزرو نوبت: ۰۵۱۳۸۵۳۰۹۱۱_۰۹۳۸۱۶۶۵۶۴۷
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالشافی مزاج فصل بهار گرم و مرطوب در حد اعتدال بوده و به سبب اعتدال مزاج و لطافت، مقوی قوا می‌باشد و به دلیل این که این فصل مناسب مزاج روح است، موجب تقویت آن می‌گردد. این فصل موافق با تمام سنین است و بویژه برای پیران و صاحبان مزاج سرد و خشک مناسب‌ترین فصل برای زندگی و سلامت می‌باشد. https://eitaa.com/dr_delshad
هوالشافی ۱ بهار فصل رویش و زایش طبیعت است. بدن انسان هم شروع می کند به رویش، به ظهور رساندن مجدد تمام قوایی که در دوران زمستان دچار نوعی خمودگی شده اند ، دوباره برانگیخته شدن قوای حیاتی از اعماق وجود و در نتیجه احساس نشاط و سرور و افزایش قوا در بدن. این فصل در مجموع برای انسان یک خیر است. و چه نیکوست و پرخیر وقتی این برانگیختگی و پاکسازی و تجدید قوا با تدابیر روحی و جسمی ماه مبارک رمضان همزمان شده و درواقع اثرات آن چند برابر می‌گردد. https://eitaa.com/dr_delshad
هوالشافی.... روزهای مناسب حجامت در ایام پایانی سال.... امروز و فردا ۱۶ و ۱۷ ماه مبارک رمضان و بهترین ساعت در حوالی ظهر می‌باشد. برای کسانیکه اولا به هر دلیلی روزه نیستند و دوم اینکه از نظر مزاجی و طبی شرایط انجام حجامت را داشته باشند. و توصیه های قبل از حجامت که در ادامه می‌آید را رعایت کرده باشند. جهت رزرو نوبت با شماره های زیر هماهنگ بفرمایید. ۰۵۱۳۸۵۳۰۸۱۱ ۰۹۳۸۱۶۶۵۶۴۷ https://eitaa.com/dr_delshad
توصیه های قبل و بعد از حجامت و زالو درمانی و فصد: –  با شکم گرسنه حجامت نکنید (خصوصاً صبحانه میل نمائید.ترجیحا کره، عسل یا کره مربا یا ارده عسل ) – 12 ساعت قبل و بعد از حجامت سیگار کشیدن ممنوع است. – یک ساعت قبل و بعد از حجامت ، شربت، آب انار یا انار ، عسل ، ماء الشعیر و شربت سکنجبین و مایعات فراوان بنوشید . _ ۱۲ ساعت قبل و بعد از حجامت فعالیت سنگین نداشته باشید. – از ۱۲ ساعت قبل و تا ۲۴ ساعت بعد لبنیات، تخم مرغ، کرفس و ماهی میل نکنید . ۱۲ ساعت قبل و بعد از حجامت حمام نکنید. حجامت کردن بانوان در ایام خاص توصیه نمی‌شود. – بهتر است برای شفای بیشتر باوضو باشید و دعای حجامت یا ایه الکرسی را حین حجامت بخوانید. https://eitaa.com/dr_delshad
فردا سه شنبه ۱۷ رمضان و ۲۸ اسفند ماه آخرین روز فعالیت مطب در سال ۱۴۰۳ می‌باشد. https://eitaa.com/dr_delshad
صداها رو میشنوی؟ (صدای آتش بازی ایرانی های فقیر و افسرده و غرق در فلاکت😏) چشماتو ببند فرض کن الان... غزه ای... هر کدوم از این صداها، یه بمبه که هر لحظه هرکدومش ممکنه بخوره به سقف آشیانه‌ت و همه زندگیت در یک لحظه آوار بشه بر سرت.... بچه‌تو محکم بغل بگیر و فک کن با صدای بعدی، با انفجار بعدی ممکنه یهو دستات داغ بشه و لباست سرخ و چشمای دردونه‌ت برای همیشه بسته بشه خیلیییی دوره از زندگی ما مگه نه؟ تو خیالمون هم نیست چنین روزهایی بر ما وارد بشه مگه نه؟ آره ما در سایه یه امنیت بزرگ زندگی میکنیم که براش جان‌ها فدا شده ولی از بی غیرتی حکام عرب و جولان شیاطین جن و انس این صحنه ای که تصور کردی داره در نقطه‌ای از جغرافیای زمین روز و شب برای مادرانی تکرار میشه.... مادرانی که گویا زن نیستند که سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر براشون اشک تمساح بریزه و کمپین راه بندازه صدای انفجار - اینجا انفجارهایی از سر شادی و دلخوشی آنجا انفجار جنگ و آوارگی - قطع نمیشه فرزندت رو محکم بغل کن ببوسش به جای همه مادران غزه با آغوش های خالی... @hejrat_kon
هدایت شده از فرزانگی
استُپ✋ من از میانه ی این بازی "وسطی" سر رسیدم! تا سر خوردم وسط بازی، دیدیم"بقیه" دارند می‌دوند. خوشم آمد با آنها،دویدم، رفتم، برگشتم رفتم برگشتم و ذوق کردم. کم کم، همان زمان ها که داشت شانه ام به شانه ی "بقیه" می‌رسید، از این رفتن و آمدن ها ملول شدم! داشتم به فکر می‌افتادم که اصلا اینجا کجاست و چه شد که من آمدم اینجا؟ آمده ام که چکار کنم؟ که یک توپ به سمتم آمد، از آن پرتاب‌های که جان میداد برای پاس گرفتن! اگر نمی‌گرفتمش، میسوختم! حیف بود! گرفتم! و بایک جان تازه، با بقیه،مثل بقیه رفتم و آمدم! .دیگر بازی خوش نمی گذشت اما به این تکرار عادت کرده بودم! چاره ای نبود! نمیدویدم، میسوختم! وسط دویدن هایم، جدیدالورود ها ی دیگری هم از همان سرسره که من آمده بودم، سر خوردند وسط بازی! به دویدن من نگاه کردند و خوششان آمد با من ،دویدند، رفتند، برگشتند رفتند برگشتند و ذوق کردند! درست همین الان، که پاهایم از دویدن خسته است، من به یک استپ نیاز دارم! یک استپ مثل امشب گاهی یک استپ از هزار بار رفتن و دویدن و نرسیدن بهتر است! من نیاز دارم که امشب قرآن دستش رابگیرد کنار دهانش و توی گوشم زمزمه کند"ارجعی الی ربک!" "آنا لله و انا الیه االراجعون" دستی به نخی نامرئی، که من را به آسمانی دور وصل می‌کند بکشد و تازه متوجهش بشوم. بعد یادم بیاورد که من را از بغل معشوقی کنده اند و تمام کار من در این دنیا این است که با هر چه در زمین می‌بینیم بال‌هایی بسازم برای پرواز به سمت معشوق!
یامقلب القلوب والابصار یا مدبراللیل والنهار یامحول الحول والاحوال حول حالنا الی احسن الحال .... امیدوارم در سال جدید بهترین ها براتون پیش بیاد . با احترام🌹🌹 https://eitaa.com/dr_delshad
انا انزلناه فی لیله القدر و ما ادریک ما لیله القدر.... خدایا نه به اندازه فهم ما از شب قدر ، که به اندازه بزرگی و عظمت شب قدر ، به ما بینش و بصیرت و به دنبال آن تلاش و همت عطا کن. بصیرتی برای فهم نادانسته ها و تلاشی برای عمل به دانسته ها.... الهی اِستِعمِلنی لِما خَلَقتَنی لَه...‌ در این شبهای قدر هم برای هم دعا کنیم و هم بر هم ببخشاییم.🤲🙏 https://eitaa.com/dr_delshad
هوالشافی نشانه های رویش وزایش و تولد در بهار طبیعت.... همراه با بهار جان ها امید که ما هم متولد شویم دوباره و دوباره.... https://eitaa.com/dr_delshad