eitaa logo
تدابیر طب ایرانی و مکمل
2.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
356 ویدیو
16 فایل
دکتر الهه دلشاد/پزشک/ متخصص طب سنتی ایرانی و مکمل فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارتباط با من: @edelshad حدفاصل چهارراه دکترا و میدان بیمارستان امام رضا. انتهای ابن سینا ۵ رزرو نوبت: ۰۵۱۳۸۵۳۰۹۱۱_۰۹۳۸۱۶۶۵۶۴۷
مشاهده در ایتا
دانلود
دوستان عزیز اخبار وحشتناکی از جان سپردن مردم غزه از فرط تشنگی و گرسنگی به گوش میرسه و افراد اندکی هم که به مقدار محدودی آب دسترسی پیدا می کنند باید در صف های طولانی بایستند صهیونیست ها کودکان مظلومی که در صف به انتظار آب ایستادند به رگبار گلوله می بندند خواستم یادآوری کنم مردم غزه هنوز به کمک های ما نیاز مبرم دارند و هر ثانیه غفلت ما به قیمت جان کودکی تمام میشه. می تونید از طریق سایت Leader. ir وارد قسمت پرداخت وجوهات شده و بعد با انتخاب گزینه کمک به مردم مظلوم غزه نسبت به پرداخت کمک های نقدی اقدام کنید. در کانال ها و گروه ها این پیام رو قرار بدید. در پی وی برای افراد مختلف ارسال کنید و هر طور مقدوره این پیام رو نشر بدید. ـــــــــــــــــــــــ 🎥 رسانه ابراهیم "واحد رسانه شهید ابراهیم هادی" 🆔️ @ebrahimhadi_mashhad
✅ انجمن علمی طب سنتی ایران با همکاری دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و دانشکده طب سنتی شهیدبهشتی برگزار می‌کند 📚 وبینار تدابیر پیاده‌روی اربعین از دیدگاه طب سنتی ایرانی 🔰 مدرس: 🔸 دکتر وحید علیان‌نژادی، پزشک و متخصص طب ایرانی ⏰ زمان برگزاری: 🗓 چهارشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۴، ساعت ۱۹-۱۷ 🌐 نحوه برگزاری: 💠 مجازی ✍ گروه هدف: 🔹 موکب‌داران 🔹 عموم مردم لینک شرکت در وبینار: https://www.skyroom.online/ch/mts_sbu/tavan
🌱دکتر الهه دلشاد🌱 🔻پزشک و متخصص طب ایرانی 🔻 شماره نظام پزشکی:۱۲۴۸۷۷ مهارت های طب مکمل : *گذراندن فرصت مطالعاتی در دانشگاه مکواری سیدنی استرالیا (سال ۱۳۹۶_۱۳۹۷) *گذراندن دوره طب سوزنی تکمیلیِ انجمنِ طب سوزنی پکن در کشور چین. (مردادماه ۱۴۰۳) * گذراندن دوره های مختلف تکمیلی از جمله اوریکولو تراپی، ماساژ درمانی ، امبدینگ و میکرو نیدلینگ و مزوتراپی ... در ایران در سال‌های مختلف دانشجویی و بعد از آن زمینه های ویزیت و درمان بیماران: 🔸ویزیت بیماران با هدف مزاج شناسی و اصلاح مزاج و درمان بیماری ها با رویکرد طب تلفیقی و مکمل 🔸اطفال 🔸تدابیر قبل و حین و بعد از بارداری 🔸تدابیر زردی نوزادان  و تغذیه نوزادان و شیرخوران 🔸بیماری های زنان 🔸بیماری‌های گوارشی 🔸بیماری‌های روان تنی شامل استرس ، علایم افسردگی، سردرد 🔸بیماریهای پوست و مو با رویکرد طب تلفیقی 🔸بیماری‌ها و دردهای مفصلی عضلانی و سیاتیک 🔸انواع اعمال یداوی ✔️ آدرس مطب و شماره تماس: مشهد،حدفاصل چهارراه دکترا و میدان بیمارستان امام رضا. انتهای ابن سینای ۵ پلاک ۶۱/۵ شنبه و دوشنبه ها عصر سه شنبه و پنجشنبه صبح هماهنگی و رزرو نوبت در ساعات ۹ تا ۱۲ صبح و ۴ تا ۸ عصر با شماره های : ۰۹۳۸۱۶۶۵۶۴۷ ۳۸۵۳۰۹۱۱ https://eitaa.com/dr_delshad ┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈
هوالشافی برای آن دسته از دوستانی که تازه به ما ملحق شدند😊👆 https://eitaa.com/dr_delshad
تدابیر طب ایرانی و مکمل
سفرنامه استرالیا را از اینجا😊👆
مفید برای این روزها👆
هوالشافی آلودگی هوا و شاخص اشعه فرابنفش امروز و فردا حتی الامکان ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر از منزل خارج نشوید. از امروز تا پایان هفته، شهروندان تهران و برخی شهرها از جمله تا حدودی مشهد علاوه براینکه با «تهدید ذرات معلق گرد و خاک در هوا» و همچنین «خطر افزایش بیش‌از حد مجاز گاز ازن یا همان O۳ در آسمان» مواجه هستند، با ریسک «افزایش شاخص اشعه UV از حد مجاز» نیز روبرو می‌شوند. اشعه فرابنفش (UB)، نوعی از تابش الکترومغناطیس است که از نور خورشید تولید می‌شود و انرژی آن بیش از نور مرئی است شاخص UV درجایی که آفتاب مستقیم، آسمان صاف و ارتفاع زیاد است، بالاترین میزان خواهد بود. حداکثر سطح اشعه فرابنفش در بازه زمانی چهارساعته بین ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر رخ می‌دهد، بازه زمانی که دانشمندان از آن به‌عنوان ظهر خورشیدی یاد می‌کنند. این روزها رسانه‌های مختلف از بالا رفتن شاخص فرابنفش (UV) خبر می‌دهند و هشدارهای متعددی دراین‌باره منتشر می‌شود. • شاخص بسیار زیاد (قرمز): ۸ تا ۱۰ این شرایط بدین معناست که خطر آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید وجود دارد. افراد با پوست روشن ممکن است در کمتر از ۱۰ دقیقه بسوزند. در ساعات ظهر از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر سعی کنید در فضای باز نباشید. از یک ضد آفتاب باSPF ۳۰ استفاده و هر دوساعت تمدید کنید. لباس‌های محافظ و عینک آفتابی ضد فرابنفش استفاده کنید. وقتی بیرون هستید، به دنبال سایه باشید. از سطوح منعکس کننده اشعه ماوراء بنفش مثل آب، شن، سنگفرش و شیشه، فاصله بگیرید. پیراهن آستین‌بلند و شلوارهایی از جنس پارچه‌های سفت بپوشید؛ چرا که این اشعه از سوراخ‌ها و فضاهای پارچه‌های بافته‌شده آزاد عبور می‌کند. • شاخص شدید (بنفش): ۱۱+ به این معنی است که ریسک آسیب دیدن در معرض آفتاب محافظت نشده بسیار بسیار بالاست. و تمام موارد فوق باید با شدت بیشتری رعایت شود. از مصرف مایعات فراوان و میوه های آبدار غافل نشوید. بویژه کودکان، سالمندان و افراد با بیماری های زمینه ای... چون آسیب اشعه فرابنفش فقط منجر به بیماری های پوستی نمی‌شود بلکه می‌تواند با نقص سیستم ایمنی موجبات تشدید بقیه بیماری ها را نیز فراهم کند. و بعلاوه ی گرمای هوا موجب گرمازدگی و افت فشار و... شود. با احترام دکتر الهه دلشاد، متخصص طب ایرانی و مکمل 👩‍⚕️ @dr_delshad
بسم الله الرحمن الرحیم ما می‌توانیم، اما فقط با هم. ✍🏻پرستو علی‌عسگرنجاد ما این‌جا چند هزار نفریم. اگر هر کدام از شما فقط یک نفر دیگر را صدا کند، می‌شویم چند ده، حتی شاید چند صد هزارنفر. پس ما اصلاً کم نیستیم. برای چه؟ می‌گویم. من از انفعال متنفرم. از فقط نشستن و غرزدن و کام خود و بقیه را تلخ کردن حالم به هم می‌خورد. اگر شما هم مثل من هستید و دلتان می‌خواهد کاری کنید، این چند خط را بخوانید. ببینید! ما افتادیم وسط بحران خشکسالی، آن هم در شرایطی که هنوز پریشان‌حالی آن ۱۲ روز دشوار بر گرده‌مان است و بعضی‌هایمان عزیز و خانه و زندگی از دست داده‌ایم، خیلی‌هایمان آسودگی خاطر را. هوا از همیشه گرم‌تر است و ترکیب گرما و بی‌آبی دیوانه‌کننده! می‌توانیم صرفه‌جویی کنیم. صرفه‌جویی هنر مؤمن است. دوش حمام را باز می‌کنیم تا آب بخواهد گرم شود یک لگن بگذاریم آن زیر که آب هرز نرود. از این یکی بگیر و برو تا هر بار دیگر که شیر آب را باز می‌کنیم و می‌توانیم کمتر تلفش کنیم. از انسانیت، این از ما برمی‌آید که برای هم دل بسوزانیم. هرکس را در گور خودش می‌خوابانند. کشاورزها، هندوانه‌کارها، صنایع آب‌بر وسط بیابان، ویلاهای استخردار با آب شرب؟ می‌دانم. می‌دانم. تو چراغ خود بیفروز! بیا من و تو سهم انسانیت خودمان را ادا کنیم که قدر خودمان بتوانیم جواب بدهیم، خب؟ این از این. اما برویم سر اصل حرف. ما بی‌صاحب نیستیم که! ما امام داریم. امام ما یادمان داده در شرایطی مثل این چکار کنیم. معصومین ما گفته‌اند استغفار خیلی از گره‌ها را باز می‌کند. شانهٔ خیلی‌هایمان از گناه سنگین است و حواسمان نیست. تعارف هم نداریم، گناه آن‌قدر ریز و درشت دارد که لااقل یکی‌ش حتی شده ناغافل گردن هر کداممان افتاده باشد. خیلی‌هایمان گره‌هایی در زندگی‌مان داریم که نمی‌دانیم اثر همین گناه و راست‌راست چرخیدن و معذرت‌خواهی نکردن از کسی است که در لحظهٔ ارتکاب جرم با شش دانگ حواسش داشته ما را می‌دیده... امامان ما به ما یاد داده‌اند دعا که می‌خواهیم بکنیم، اول معذرت‌خواهی کنیم، بگوییم ببخش، غلط کردم، شرمنده‌ام جلوی چشم تو غلط کردم. اسم دیگر معذرت‌خواهی استغفار است. بیایید هفت روز، با هم، شانه‌به‌شانه، هرروز هفتاد بار استغفار کنیم و بعد، دعای باران را با کلمه‌های امام سجادجان که می‌شود دعای نوزدهم صحیفهٔ سجادیه، بخوانیم. خیلی کوتاه است و خیلی عزیز و قشنگ. بعدش هم یک دعای فرج که حواسمان باشد تا نیاید گره از کار بشر وا نشود... می‌کند روزی یک ربع. یک ربع از ۹۶ ربع‌ساعتی که هرروز خدا به ما عمر می‌دهد. نمی‌گویم چهل روز که بلند شود، سخت شود، دلهرهٔ فراموشی دست بدهد. می‌گویم فقط یک هفته بیایید هرروز استغفار کنیم و دعای باران بخوانیم. یکی زبان استغفارش «استغفر الله ربی و اتوب الیه» است، یکی «استغفر الله و اسئله التوبه»، یکی «الهی العفو». اولی بیشتر سفارش شده، پس همان! شاید خدا اراده کرد و این دعا را از ما پذیرفت. شاید هم صلاحش نبود و نپذیرفت، ولی به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم ما چیزی از دست نخواهیم داد. فقط کمی انس به دست می‌آوریم و‌ مقداری سبک‌باری. صحیفهٔ کنج خانه‌مان هم کمتر خاک می‌خورد و کلمات امام چهارممان برایمان از غربت درمی‌آید. به امتحانش می‌ارزد، نه؟ تک‌خور نباشید. بقیه را هم صدا کنید. مدام به هم یادآوری کنید که دعا اثر دارد و ما شیعهٔ امیرالمؤمنینی هستیم که گفته دعا سلاح ماست. یک هفته در حق هم و در حق وطنمان، ایران‌جانمان دعا کنیم و برایش ابر و باد و باران بخواهیم و‌ منجی برای ایران، برای غزه، برای جهان. http://ble.ir/parastooasgarnejad