eitaa logo
تدابیر طب ایرانی و مکمل
2.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
356 ویدیو
16 فایل
دکتر الهه دلشاد/پزشک/ متخصص طب سنتی ایرانی و مکمل فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارتباط با من: @edelshad حدفاصل چهارراه دکترا و میدان بیمارستان امام رضا. انتهای ابن سینا ۵ رزرو نوبت: ۰۵۱۳۸۵۳۰۹۱۱_۰۹۳۸۱۶۶۵۶۴۷
مشاهده در ایتا
دانلود
تدابیر طب ایرانی و مکمل
سفرنامه استرالیا را از اینجا😊👆
مفید برای این روزها👆
هوالشافی آلودگی هوا و شاخص اشعه فرابنفش امروز و فردا حتی الامکان ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر از منزل خارج نشوید. از امروز تا پایان هفته، شهروندان تهران و برخی شهرها از جمله تا حدودی مشهد علاوه براینکه با «تهدید ذرات معلق گرد و خاک در هوا» و همچنین «خطر افزایش بیش‌از حد مجاز گاز ازن یا همان O۳ در آسمان» مواجه هستند، با ریسک «افزایش شاخص اشعه UV از حد مجاز» نیز روبرو می‌شوند. اشعه فرابنفش (UB)، نوعی از تابش الکترومغناطیس است که از نور خورشید تولید می‌شود و انرژی آن بیش از نور مرئی است شاخص UV درجایی که آفتاب مستقیم، آسمان صاف و ارتفاع زیاد است، بالاترین میزان خواهد بود. حداکثر سطح اشعه فرابنفش در بازه زمانی چهارساعته بین ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر رخ می‌دهد، بازه زمانی که دانشمندان از آن به‌عنوان ظهر خورشیدی یاد می‌کنند. این روزها رسانه‌های مختلف از بالا رفتن شاخص فرابنفش (UV) خبر می‌دهند و هشدارهای متعددی دراین‌باره منتشر می‌شود. • شاخص بسیار زیاد (قرمز): ۸ تا ۱۰ این شرایط بدین معناست که خطر آسیب ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید وجود دارد. افراد با پوست روشن ممکن است در کمتر از ۱۰ دقیقه بسوزند. در ساعات ظهر از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر سعی کنید در فضای باز نباشید. از یک ضد آفتاب باSPF ۳۰ استفاده و هر دوساعت تمدید کنید. لباس‌های محافظ و عینک آفتابی ضد فرابنفش استفاده کنید. وقتی بیرون هستید، به دنبال سایه باشید. از سطوح منعکس کننده اشعه ماوراء بنفش مثل آب، شن، سنگفرش و شیشه، فاصله بگیرید. پیراهن آستین‌بلند و شلوارهایی از جنس پارچه‌های سفت بپوشید؛ چرا که این اشعه از سوراخ‌ها و فضاهای پارچه‌های بافته‌شده آزاد عبور می‌کند. • شاخص شدید (بنفش): ۱۱+ به این معنی است که ریسک آسیب دیدن در معرض آفتاب محافظت نشده بسیار بسیار بالاست. و تمام موارد فوق باید با شدت بیشتری رعایت شود. از مصرف مایعات فراوان و میوه های آبدار غافل نشوید. بویژه کودکان، سالمندان و افراد با بیماری های زمینه ای... چون آسیب اشعه فرابنفش فقط منجر به بیماری های پوستی نمی‌شود بلکه می‌تواند با نقص سیستم ایمنی موجبات تشدید بقیه بیماری ها را نیز فراهم کند. و بعلاوه ی گرمای هوا موجب گرمازدگی و افت فشار و... شود. با احترام دکتر الهه دلشاد، متخصص طب ایرانی و مکمل 👩‍⚕️ @dr_delshad
بسم الله الرحمن الرحیم ما می‌توانیم، اما فقط با هم. ✍🏻پرستو علی‌عسگرنجاد ما این‌جا چند هزار نفریم. اگر هر کدام از شما فقط یک نفر دیگر را صدا کند، می‌شویم چند ده، حتی شاید چند صد هزارنفر. پس ما اصلاً کم نیستیم. برای چه؟ می‌گویم. من از انفعال متنفرم. از فقط نشستن و غرزدن و کام خود و بقیه را تلخ کردن حالم به هم می‌خورد. اگر شما هم مثل من هستید و دلتان می‌خواهد کاری کنید، این چند خط را بخوانید. ببینید! ما افتادیم وسط بحران خشکسالی، آن هم در شرایطی که هنوز پریشان‌حالی آن ۱۲ روز دشوار بر گرده‌مان است و بعضی‌هایمان عزیز و خانه و زندگی از دست داده‌ایم، خیلی‌هایمان آسودگی خاطر را. هوا از همیشه گرم‌تر است و ترکیب گرما و بی‌آبی دیوانه‌کننده! می‌توانیم صرفه‌جویی کنیم. صرفه‌جویی هنر مؤمن است. دوش حمام را باز می‌کنیم تا آب بخواهد گرم شود یک لگن بگذاریم آن زیر که آب هرز نرود. از این یکی بگیر و برو تا هر بار دیگر که شیر آب را باز می‌کنیم و می‌توانیم کمتر تلفش کنیم. از انسانیت، این از ما برمی‌آید که برای هم دل بسوزانیم. هرکس را در گور خودش می‌خوابانند. کشاورزها، هندوانه‌کارها، صنایع آب‌بر وسط بیابان، ویلاهای استخردار با آب شرب؟ می‌دانم. می‌دانم. تو چراغ خود بیفروز! بیا من و تو سهم انسانیت خودمان را ادا کنیم که قدر خودمان بتوانیم جواب بدهیم، خب؟ این از این. اما برویم سر اصل حرف. ما بی‌صاحب نیستیم که! ما امام داریم. امام ما یادمان داده در شرایطی مثل این چکار کنیم. معصومین ما گفته‌اند استغفار خیلی از گره‌ها را باز می‌کند. شانهٔ خیلی‌هایمان از گناه سنگین است و حواسمان نیست. تعارف هم نداریم، گناه آن‌قدر ریز و درشت دارد که لااقل یکی‌ش حتی شده ناغافل گردن هر کداممان افتاده باشد. خیلی‌هایمان گره‌هایی در زندگی‌مان داریم که نمی‌دانیم اثر همین گناه و راست‌راست چرخیدن و معذرت‌خواهی نکردن از کسی است که در لحظهٔ ارتکاب جرم با شش دانگ حواسش داشته ما را می‌دیده... امامان ما به ما یاد داده‌اند دعا که می‌خواهیم بکنیم، اول معذرت‌خواهی کنیم، بگوییم ببخش، غلط کردم، شرمنده‌ام جلوی چشم تو غلط کردم. اسم دیگر معذرت‌خواهی استغفار است. بیایید هفت روز، با هم، شانه‌به‌شانه، هرروز هفتاد بار استغفار کنیم و بعد، دعای باران را با کلمه‌های امام سجادجان که می‌شود دعای نوزدهم صحیفهٔ سجادیه، بخوانیم. خیلی کوتاه است و خیلی عزیز و قشنگ. بعدش هم یک دعای فرج که حواسمان باشد تا نیاید گره از کار بشر وا نشود... می‌کند روزی یک ربع. یک ربع از ۹۶ ربع‌ساعتی که هرروز خدا به ما عمر می‌دهد. نمی‌گویم چهل روز که بلند شود، سخت شود، دلهرهٔ فراموشی دست بدهد. می‌گویم فقط یک هفته بیایید هرروز استغفار کنیم و دعای باران بخوانیم. یکی زبان استغفارش «استغفر الله ربی و اتوب الیه» است، یکی «استغفر الله و اسئله التوبه»، یکی «الهی العفو». اولی بیشتر سفارش شده، پس همان! شاید خدا اراده کرد و این دعا را از ما پذیرفت. شاید هم صلاحش نبود و نپذیرفت، ولی به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم به قدر وسع بکوشم ما چیزی از دست نخواهیم داد. فقط کمی انس به دست می‌آوریم و‌ مقداری سبک‌باری. صحیفهٔ کنج خانه‌مان هم کمتر خاک می‌خورد و کلمات امام چهارممان برایمان از غربت درمی‌آید. به امتحانش می‌ارزد، نه؟ تک‌خور نباشید. بقیه را هم صدا کنید. مدام به هم یادآوری کنید که دعا اثر دارد و ما شیعهٔ امیرالمؤمنینی هستیم که گفته دعا سلاح ماست. یک هفته در حق هم و در حق وطنمان، ایران‌جانمان دعا کنیم و برایش ابر و باد و باران بخواهیم و‌ منجی برای ایران، برای غزه، برای جهان. http://ble.ir/parastooasgarnejad
هوالشافی... محبت و مهربانی دو دوست... که به لطف خدا و با واسطه درمان ها ، مادر شده اند😍🙏🤲. https://eitaa.com/dr_delshad
هوالهادی.... شهید ابراهیم مظهر اسم هادی خداوند و واسطه هدایت و خیر بسیار بوده و هست.... گروه جهادی شهید ابراهیم هادی، از گروه‌های جهادی فعال مشهد، که در صحنه های مختلف اجتماعی، سیاسی، مردمی و خیررسانی همیشه پیش قدم بوده و هست. و امشب نیز با تلاش خالصانه و بی منت جهادگران ارزشی این مجموعه ، زائر سرایی جهت پذیرایی از زائرین امام مهربانی ها در مشهد افتتاح و شروع به کار کرد. این زائر سرا به احترام مقام مادر و یادبود مادران آسمانی به ساحت مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها تقدیم و  زائر سرای مادر نامگذاری شد. جهت اطلاع از فعالیت های مختلف این مجموعه و مشارکت در امور خیر می‌توانید از طریق لینک زیر با مجموعه گروه جهادی شهید ابراهیم هادی مرتبط شوید. https://eitaa.com/ebrahimhadi_mashhad