eitaa logo
تدابیر طب ایرانی و مکمل
2.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
354 ویدیو
16 فایل
دکتر الهه دلشاد/پزشک/ متخصص طب سنتی ایرانی و مکمل فارغ التحصیل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارتباط با من: @edelshad حدفاصل چهارراه دکترا و میدان بیمارستان امام رضا. انتهای ابن سینا ۵ رزرو نوبت: ۰۵۱۳۸۵۳۰۹۱۱_۰۹۳۸۱۶۶۵۶۴۷
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸بادام درختی شیرین ⚪یک خوراکی ناب برای روزهای پاییز🍂 و زمستان ❄️ 🔹طبع بادام درختی🌳 از نگاه طب سنتی ایرانی تاحدودی گرم و بسیارتر است. و این بگونه ایست که رطوبت زیاد آن باعث می‌شود حرارت آن تعدیل شده و بر خلاف مغزهایی مثل گردو آثارحرارت زیاد در افراد گرم🔥 مزاج ایجاد نشود. 🔹بادام رطوبت بخش و ملین است و شکم را نرم می‌کند. 🔹مصرف آن بخصوص همراه با نبات موجب تقویت مغز و قوای فکری و ذهنی می‌شود. در دانش آموزان و محصلین و افرادی که کار فکری زیاد دارند بسیار توصیه می‌شود. 🔹به جهت رطوبت بخشی خوب آن، در افراد با مزاج خشک و باعلایمی مثل: ✅خشکی پوست و اگزما ✅کم خوابی ناشی از خشکی مغز ✅تحریک پذیری و تندخویی ✅لاغری ✅سرفه های خشک و هر گونه علایم ناشی از خشکی میتواند موثر باشد. 🔹بادام بسیار مقوی قلب 🫀و مغز میباشد. افراد در صورت ضعف می‎توانندیک عدد بادام را با فاصله زمانی نیم تا یک ساعت یک بار خوب بجوندتا در دهان تبدیل به مایع شده و آرام آرام قورت دهند. این کار باعث می‌شود درطی روز قوای لازم به طور دائم برای بدن تأمین شود. 🔹بادام سرشار از کلسیم بوده و علاوه بر تقویت قلب و عروق،با تقویت استخوان ،از پوکی استخوان و بیماری‌های دوران پیری پیشگیری می‌کند. بهترین حالت مصرف بادام این است که هنگام مصرف،بادام را شکسته و از مغزآن استفاده شود. مغزهایی که قبلاً از پوست خارج شده‌اند بهتر است دراولین فرصت مصرف شوند. 📍شیره بادام تعدادی بادام را به دلخواه (حدود ده عدد برای هر فرد بزرگسال) چند ساعت خیس نمایید سپس پوست نازک آن را جدا نموده، داخل مخلوط کن بریزید. می‌توانید کمی شکر یا پودر نبات یا عسل نیز به آن بیفزایید. محلول یکدست حاصله شیره بادام است. 📍حریره بادام 🔹مقداری پودر بادام رابه همراه کمی شکر و آب حرارت داده تا مخلوط یکنواختی حاصل گردد.ماده حاصله حریره بادام است. 🔹غذاییت این ماده زیادبوده و از طرفی هضم آن راحت است لذا جزو اولین غذاهایی است که برای کودک آغاز می‌شود. 🔹برای افراد ضعیف، افرادی که از کم خونی رنج می‌برند،افرادی که مزاج یا معده سرددارند، بچه‌های ضعیف و افراد مسن (که جویدن و هضم برایشان مشکل است) مفید است. ✔️چند نکته: 🔹اگر بادام حرارت (تفت) داده شود،رطوبت اصلی آن کاهش می‌یابد و خشک می‌شود؛ بنابراین خاصیت قابض پیدا می‌کند. و در افراد با مزاج تر و نیز افراد با ضعف هضم گزینه بهتری می‌باشد. 🔹بادام شیرین در عین غنی بودن از مواد مغذی، دیر هضم است، پس نباید در خوردن آن افراط کرد.      🔹البته یک نکته مهم که همیشه به بیمارانم متذکرمیشوم این است که کمال‌گرایی زیاد در هر موضوعی از جمله در مصرف خوراکی ها اگر باعث شود آن کار انجام نشود خوب نیست. با توجه به مشغله های زیاد افراد و بویژه مادران🤱 توصیه میکنم مقدار مشخصی مغز بادام خام (مثلا برای مصرف یک هفته) را پوست کنده و پودر کنید و هر روز یک قاشق غذاخوری از پودر بادام را در یک لیوان آب و عسل🍯 مخلوط کرده و میل کنید. -------------------- با احترام دکتر الهه دلشاد متخصص طب سنتی ایرانی و مکمل 👩‍⚕️ @dr_delshad
تدابیر طب ایرانی و مکمل
تنبل پرخاصیت کدو حلوائی و کدو تنبل علیرغم تفاوت ظاهری از یک خانواده بوده و از نظر خواص نیز مشابه هست
هوالشافی از کدو حلوایی در این روزهای ابتدای پاییز غافل نشیم. یک تقویت کننده خوب سیستم ایمنی برای پیشگیری از انواع بیماری ها و سرماخوردگی ها. میشه بر اساس ذائقه بچه ها به شکل های مختلفی پخته و تهیه کنیم. یک پخت ساده با کمی روغن زرد و تزیین مغز بادام و گردو... و یا تهیه دسر بیسکویتی با خامه و مغزها برای بچه ها 🌸
دسر بیسکویتی
دسر ساده بعنوان عصرانه
غزه در آتش و خون.... أَمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ
الا لعنت الله علی القوم الظامین و سیعلم الذین ظلمو ای منقلب ینقلبون ظالم و ستمگر و غاصب که بودی... حال چه شده نفس خبیث تو را، که بیمارستان رانشانه گرفتی؟؟؟  بیماران دردمند بی پناه .... مکانی که در همه جنگ ها، نقطه امن محسوب می‌شود... البته که از تو توقعی بیش ازین هم نمیشد داشت... این نشان از اوج ترس و بزدلی و اضطرار توست... این نشان از شکست حتمی توست... لعنت بر تو ای اسرائیل غاصب بزدل # مرگ بر اسرائیل
▪️رهبرانقلاب : امروز واکنش در برابر قضیه غزه مسئولیتِ همگانی است ، نخبگان و عالمان حوزه و دانشگاه بی‌تفاوت نباشند 🔻تجمع بزرگ جامعه پزشکی و دانشگاهیان در پی محکومیت فاجعه انسانی و جنایت جنگی صهیونیست‌ها در حمله به مراکز درمانی در غزه 🔹چهارشنبه ۲۶ مهرماه ساعت ۱۲ مزار شهید گمنام دانشکده پزشکی
کمترین کاری که امروز از دستمون برمی آمد حضور در این تجمع بود😔