هدایت شده از دانشگاه علوم پزشکی مشهد
✳️خط های اضطراری بحران در ایران✳️
1⃣ خط اورژانس دانشآموزی (۱۵۷۰):
هماهنگی و مداخله بهنگام تخصصی در فوریتهای روانی-اجتماعی مانند خودکشی و بدسرپرستی، ارائه خدمات تلفنی مشاورهای به دانشآموزان، خانوادهها و فرهنگیان (از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ و در اکثر استانها تا ساعت ۲۴)
2⃣ اورژانس اجتماعی (۱۲۳):
اگر در بحران هستید و نیاز به کمک فوری دارید.
3⃣ صدای مشاور بهزیستی (۱۴۸۰):
مشاوره تخصصی تلفنی رایگان در حوزههای روانشناختی به صورت ٢۴ ساعته.
4⃣ مرکز ملی مشاوره (۴۰۳۰):
مشاوره تخصصی تلفنی رایگان در حوزههای بیماریها، سلامت روان، ازدواج، باروری سالم، فرزندآوری، سلامت مادران باردار، ترک دخانیات، واکسیناسیون، مشاوره تغذیه.به صورت ٢۴ ساعته
5⃣ خط ملی اعتیاد (۰۹۶۲۸):
از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ به افراد و خانوادههایی که درگیر اعتیاد هستند خدماترسانی میکند.
6⃣ مرکز فوریت های سایبری (٠٩۶٣٨٠)
همه روزه و ٢۴ ساعته پاسخگوی سوالات و گزارشات جرایم فضای مجازی هستند.
7⃣ سامانه مشاوره حقوقی رایگان قوه قضاییه (۱۲۹ و ۰۹۱۲۱۹۰۰۵۰۰):
از ساعت ۸ صبح تا ۲ بعد از ظهر آماده پاسخگویی به سوالات هموطنان میباشد.
8⃣ خدمات حقوقی رایگان به کودکان و نوجوانان تا ۱۸ سال (۰۹۰۱۶۰۰۲۰۶):
در موارد کودکآزاری، استثمار کودکان، تعارض با قانون و بازداشت.
9⃣ مداخله در بحران خودکشی «رهآوا» (۰۲۱۵۴۴۶۷۰۰۰):
کارشناسان بیمارستان روزبه همه روزه و بدون تعطیلی از ساعت ۱۴ تا ۲۴ پاسخگوی افرادی هستند که در شرایط بحران خودکشی با این خط تماس میگیرند.
🔟 فوریتهای روانپزشکی ایران (۰۲۱۴۴۵۰۸۲۰۰):
همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ و در روزهای تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۹ آماده پاسخگویی به مشکلات روانپزشکی فوری و ضروری میباشد.
1️⃣1️⃣ خط تلفنی برای افراد مبتلا به ایدز (۰۲۱۵۳۸۶۵ و ۰۲۱۶۶۹۰۱۰۱۰):
در زمینه پیشگیری و اطلاعرسانی بیماری ایدز، توانمندسازی و حرفهآموزی زنان سرپرست خانوار مبتلا به بیماری ایدز فعالیت میکند و از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۷:۳۰ به طور رایگان به شهروندان خدمات مشاوره ارائه میدهد.
2⃣1⃣ انجمن آتنا (atena-ngo.com و ۰۲۱۶۶۹۲۱۰۶۳، ۰۲۱۶۶۹۲۱۰۶۳ و ۰۲۱۶۶۹۲۶۶۳۰):
از زنان تحت خشونت خانگی حمایت میکند.
M.Abedini: #مشاوره_رایگان
....
✍️سامانۀ تلفنی ۴۰۳۰ برای مشاوره و مدیریت استرس و اضطراب در شرایط ویژۀ جنگی کشور برای مردم ۲۴ ساعته فعال است
✍️سامانه تلفنی ۱۵۷۰ برای مشاوره دانش آموزان و خانواده های آنها
✍️سامانه تلفنی ۱۶۸۴ برای مشاوره در تمامی زمینه ها تحت نظر سازمان نظام روانشناسی
✍️سامانه تلفنی ۰۹۶۴۰۰ مرکز پاسخگویی به سوالات شرعی و شبهات و مشاوره
✍️سامانه تلفنی ۱۴۸۰ مرکز مشاوره بهزیستی
✍️سامانه تلفنی مراکز مشاوره سماح ۰۲۵۳۳۱۳۹۹۹۹ مشاوره در تمامی زمینه ها ( رویکرد دینی)
✍۱۶۰۵_ سامانه مشاوره ویژه مددجویان محترم کمیته امداد
✍۱۱۲ هلال احمر
✍️ شهرداری ( شهروندان آسیبدیده از جنگ) ۱۸۱۱
https://eitaa.com/mums_info
https://ble.ir/mums_info
هدایت شده از اطلاع رسانی مرکز طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت
📌دکتر علیرضا عباسیان، عضو هیئتعلمی دانشگاه علوم پزشکی تهران:
🔹 در فصل بهار مصرف برخی خوراکی ها و مواد غذایی مثل شیرینیها، گوشتها، غذاهای حاوی ادویهجات نظیر غذاهای تند باید کاهش یابد.
🔹در هم خوریها را باید کم کرد. مصرف اغذیهجات خشک نسبت به آنهایی که چرب هستند، برتری دارد و در مورد شیرینیها توصیه میکنیم شیرینیتر استفاده نکنند و بیشتر از شیرینی نخودچی و شیرینی برنجی استفاده شود.
🔹مصرف مواد غذایی نظیر سوپ جو، آش جو و نان جو غذاهای خیلی ایدهآلی برای این فصل هستند و حبوباتی که کمی خنکتر است مثل عدس یا ماش برای این فصل مناسبتر اند.
🔹غذاهایی که رنگها و طعمهای مصنوعی دارند مثلا شیرینیهایی که رنگهای خیلی خاص نظیر قرمز، سبز تند، نقرهای و طلایی دارند، برای بدن مضر هستند و همچنین آدامسها و تنقلاتی که رنگهای زیاد و طعمهای خیلی خاص دارند نیز برای همه فصول خوب نیست و در فصل بهار از آنجایی که بدن خیلی حساستر است، ویژهتر مضر هستند.
🔹در میان آجیلها هر روز یک مدل آجیل را بخورید و برای مثال یک روز تخمه کدو میل کنید و روز بعد چند بادام
🔹فاصلهگذاری بین مواد غذایی مهم است و بلافاصله بعد از مصرف یک سری آجیل و شیرینی غذا خورده نشود.
🔹یک مقدار گرسنه بودن توصیه میشود و بهتر است همیشه سیر از سر سفره بلند نشویم و هنگام بلند شدن از سر سفره یک مقدار گرسنه باشیم.
لینک کوتاه: http://pm.behdasht.gov.ir/X7e7
2.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
میخواستن بعد حمله یه ایران معترضین بریزن بیرون اعتراض کنن و عواملشون رو فعال کنن تا براندازی و کودتا اتفاق بیفته
تو خود آمریکا مردم ریختن بیرون تظاهرات اعتراضی ضد ترامپ راه انداختن..
خدا کید و حیله خودشون رو به خودشون برگردوند
و مَکَروا و مَکَرالله و الله خیرُالماکرین
#حسین_دارابی | عضوشوید 👇
@hosein_darabi
هدایت شده از کانال حمید کثیری
31.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لطفا این ۷ دقیقه رو گوش بدید.
این روزها نقشی که ما مردم ایفا میکنیم باید بازخوانی بشه، باید بفهمیم این کار بسیار بزرگی هست که عامل پیروزی بر دشمنه. من سعی کردم از زاویه دیگه نگاهش کنم، خصوصا نقش ویژه #مادران رو
پینوشت: این رو امروز در آخرین جلسه از لایو کتاب تربیت کودک گفتم
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
⚠️ راهکارهایی برای حفظ سلامت مواد غذایی در شرایط قطع برق
🚨 هموطن گرامی، در شرایط اضطراری و در صورت قطع برق، به منظور حفظ طولانیتر مواد غذایی در دمای سرد و جلوگیری از فساد آنها نکات زیر توصیه میگردد:
1️⃣ باز و بسته کردن درب یخچال و فریزر را تا حد امکان کاهش دهید
❗ به خاطر داشته باشید:
👈 هر بار باز شدن درب یخچال باعث ورود هوای گرم و کاهش سریع ایمنی مواد غذایی میشود.
در مقابل:
👈 یخچال در صورت بسته ماندن درب، حدود ۴ ساعت دمای ایمن را حفظ میکند.
👈 فریزر پر تا حدود ۴۸ ساعت و فریزر نیمهپر حدود ۲۴ ساعت دمای مناسب را نگه میدارد.
🔰 با این اقدام ساده میتوانید تا حدودی از ابتلا به بیماریهای منتقله از غذا از جمله مسمومیت غذایی پیشگیری کنید.
2️⃣ میتوانید از منابع سرمایی جایگزین مانند یخ قالبی و یخ خشک استفاده کنید.
❗ برای این منظور یکی از اقدامات زیر را انجام دهید:
👈 داخل یخچال یخ قالبی یا یخ بستهبندی قرار دهید.
👈 داخل فریزرهای بزرگ یخ خشک قرار دهید.
👈 از پکهای ژلهای سرمایشی استفاده کنید.
🔰 این روشها میتواند دمای داخلی یخچال را برای چند ساعت تا یک روز حفظ کند.
3️⃣ مواد غذایی حساس را به کلمنهای عایق حرارتی منتقل کنید.
❗ این کار را باید به روش صحیح و طبق مراحل زیر انجام دهید:
👈 لایهای از یخ در پایین کلمن قرار دهید.
👈 مواد غذایی را روی یخها بگذارید.
👈 لایهای از یخ روی مواد غذایی قرار دهید.
👈 در کلمن را کاملا ببندید.
🔰 این روش برای گوشت، لبنیات و غذاهای پخته بسیار مؤثر است.
4️⃣ مواد غذایی را بر اساس میزان فسادپذیری اولویتبندی و مدیریت کنید.
❗در چنین شرایطی مواد غذایی زیر، در اولویت مصرف یا انتقال به محیط سرد هستند:
👈 گوشت و مرغ
👈 ماهی
👈 لبنیات
👈 غذاهای پخته
👈 تخم مرغ
👈 سالادها و غذاهای آماده
🔰 مواد خشک مانند برنج، حبوبات و کنسروها نیاز به زنجیره سرد ندارند.
5️⃣ در شرایط اضطراری اگر هنوز برق قطع نشده است ولی احتمال قطع آن وجود دارد، به منظور حفظ طولانیتر مواد غذایی در شرایط سرما و جلوگیری از فساد آنها:
❗مواد غذایی را به فریزر انتقال دهید. برای این اقدام:
👈 مواد غذایی فسادپذیر را در فریزر قرار دهید.
👈 فریزر را تا حد امکان پر کنید زیرا فریزر پر، دمای سرد را به مدت بیشتری حفظ میکند.
6️⃣ استفاده از سیستمهای برق اضطراری یکی از مهمترین راهکارها برای حفظ سرما و سلامت مواد غذایی است.
❗در این شرایط میتوان از یکی از روشهای زیر استفاده کرد:
- ژنراتور دیزلی
- UPS برای تجهیزات کنترل دما
- سیستمهای برق پشتیبان در سردخانهها
7️⃣ در شرایط سرما و جلوگیری از فساد آنها حتما دمای داخل یخچال و فریزر را پایش کنید.
❗برای این کار داخل یخچال و فریزر، یک دماسنج قرار دهید. این اقدام بسیار مهم است.
❗ در زمان وصل مجدد برق، دمای داخل یخچال و فریزر را بررسی کنید:
👈 اگر دما کمتر از ۴ درجه سانتی گراد باشد، مواد غذایی معمولا ایمن هستند.
👈 اگر برای چند ساعت (بیش از 4 ساعت) دما بیش از 5 درجه سانتی گراد بوده باشد، مواد فسادپذیر باید دور ریخته شوند.
8️⃣ در زمان قطع برق به منظور کاهش خطر انتقال آلودگی بین مواد غذایی مختلف، حتما قانون جداسازی مواد غذایی داخل یخچال را به دقت رعایت کنید.
👈 گوشت خام را در ظروف دربسته نگهداری کنید.
👈 مواد غذایی آماده مصرف را جدا از سایر مواد غذایی نگهداری کنید.
👈 از تماس خونابه با سایر مواد غذایی حتما جلوگیری کنید.
9️⃣ این نکته را به خاطر بسپارید که مدیریت مواد غذایی پس از وصل برق یک اقدام کاملا ضروری است.
❗ برای این منظور:
👈 پس از وصل شدن برق، مواد غذایی را به دقت ارزیابی کنید.
👈 اگر مواد غذایی ظاهر نامطلوب یا بوی نامطبوع دارند یا اگر درباره سلامت غذا و مواد غذایی شک دارید، آنها را دور ریخته و مصرف نکنید.
تهیه شده توسط:
مرکز سلامت محیط و کار و مرکز مدیریت بیماریهای واگیر
معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
https://eitaa.com/mums_info
تجمع کادر درمان
شب سی و یکم
در شب سالگرد تولد جمهوری اسلامی❤️
نهضت ادامه دارد...
https://eitaa.com/dr_delshad
سرود ملی جمهوری اسلامی
و
ادایِ احترام کوچک و بزرگِ این سرزمین
https://eitaa.com/dr_delshad
هدایت شده از خبرگزاری صداوسیما
1.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 همراهی پزشکان بیمارستان قائم مشهد با مردم با روپوش سفید در شب ۱۲ فروردین
16.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 پرچمی که زمین نمیماند...
🔹در خیابان احمدآباد مشهد، پرچمی وجود دارد که ۲۴ ساعت شبانهروز بین مردم دست به دست میشود.
🔹جالب است بدانید مردم مشهد ثبتنام میکنند و در صف میمانند تا نوبت نگهداشتن پرچم به آنها برسد!
@Akhbarmashhad |akhbaaremashhad.ir
به کمک بچه های پای کار ایران، از ۶ م فروردین ماه، پرچم سه رنگ مقدس عزیزمون رو نبش میدان احمد آباد مشهد برپا کردیم.
این پرچم قراره تا پایان این جنگ، حتی اگر ماه ها یا سالها طول بکشه، برای یک لحظه هم زمین گذاشته نشه.
اگه تمایل دارین یک ساعت در شبانه روز پرچم دار ایران مقتدر باشید، پیام بدید.
پیام رسان بله
@parchamdar_iran
شماره تماس
09054123606