به نام خدای مهربون
سفرنامه استرالیا 29( برای دخترم زهرا...)
...و چه تلاقی فرخنده ای شد امسال برای تو که سالروز تولدت با سالروز تولد بهترین و مهربان ترین زنان عالم یکی شد...و چقدر برایم باعث مسرت و افتخار است...و این تلاقی بسیار مبارک را در اولین ماههای به تکلیف رسیدنت به فال نیک میگیرم و از خدا میخواهم به برکت زهرا سلام الله علیها همه مهر و محبت و رحمتش را به تو ارزانی کند...🌹🌹🙏
دخترم زهرا جان...من روز زن، روز تولد حضرت زهرا ، بهترین الگوی زنان را به تو تبریک میگویم...
من روز جهانی زن (8 مارس) روز دفاع از تساوی زن و مرد را به تو تبریک نمیگویم...چرا که معتقدم تو مساوی یک مرد نیستی بلکه ظرفیتهای وجودیت آنقدر زیاد است که نگرانم مبادا در تساوی با مرد و وظایف و موقعیتهای مردانه، حیف شود...😔
من روز تولد کسی را به تو تبریک میگویم که آنقدر وجودش والا و عمیق و سرشار است که نه تنها بهترین زن و بهترین همسر و بهترین مادر بود که مهر سرشار و بی انتهایش او را ام ابیها هم کرد....او حتی مادر پدرش هم بود...❤️❤️
و چقدردلم میسوزد برای زنهایی که به دنبال اثبات معادله غلط تساوی زن و مرد، همه ارزش و هویت وجودیشان ، مهر مادریشان، محبت همسری و خواهری و دختری را هدر میدهند تا فقط بگویند زن با مرد مساویست...🤔🤔 ولی نمیدانند تساوی در چه؟؟؟ و اوج افتخار و پیروزیشان اولین راننده زن در عربستان است که برای دعوت سخنران در مراسم روز زن در دانشگاه الگویی بهتر از او نیافته اند🤔🤔😔😔
ولی من به تو میگویم که زن با مرد مساوی نیست چرا که زن بودن منحصر بفرد و بی نظیر است...و هیچ مردی را توان درک مهر سرشار مادری و دختری نیست....
نازنین زهرای من روز تولد حضرت زهرا سلام الله علیها ، برترین بانوی عالم را به تو بانوی کوچکم تبریک میگویم... 🌺🌺
وبه خودم و به همه زنان و دختران و مادران عالم...
و به مادر بهتر از گلم که در همه این سالها در تساوی با مرد نبود که برتر از بسیاری از مردان، برایم هم پدر بود و هم مادر...😔😔
از راه دور دستان پر مهرت را غرق بوسه قدردانی میکنم....مادر....🌺🌺🌺😘😘😘
الهه دلشاد
18 اسفند 1396
21 جمادی 1439
9 مارس 2018
هوالشافی
🔸تدابیر زمستان ۳
📌کرسی
⚪در فصل زمستان گاهی مشاهده میشود ، فضای داخل اتاقهای محل زندگی یا در محل کار را آن قدر گرم میکنند که افراد مجبور به کم کردن لباسهای خود میشوند و با یک لباس بسیار نازک در منزل به سر میبرند. این مساله علاوه بر اتلاف انرژی از نظر سلامت هم محل اشکال میباشد.
در صورتی که سرمای نسبی زمستان و نیز گرمای تابستان تا حدودی برای #سلامتی بدن لازم است .
بر اساس آموزه های طب ایرانی، ما باید تا حدی صبر به سرمای زمستان و صبر به گرمای تابستان داشته باشیم تا تعادل مناسب با آب و هوای فصل بر بدن ما حاکم شود.
"از گرم کردن و سرد کردن محل اقامت و به ویژه خانههای خود بپرهیزید و بگذارید طبیعت، با تغییرات آب و هوایی خود، بدنهایتان را بسازد."✨✨✨
طراحی و ساختار کرسی نیز بر همین مبنا است، بهتر است محیط بیرون آن خنک تر باشد و بسیارگرم نباشد _همان طور که در زمستان ریشه درخت زیر زمین جای گرمی دارد_ و بالای آن در معرض سرما قرار دارد.
قرار گرفتن در زیر کرسی موجب تعادل گردش خون در محیط و مرکز بدن و در نتیجه گرم شدن بدن و کاهش رطوبت اضافی میشود. که با توجه به شیوع بیماری های مفصلی به سبب غلبه سردی و تری در #فصل_زمستان این گرمابخشی فواید بسیاری دارد.💯
همچنین با گرم نگه داشتن دستگاه گوارش و شکم به بهبود عملکرد گوارشی و پیشگیری از یبوست و نیز با گرم نگه داشتن پاها به بهبود خونرسانی پا و پیشگیری از واریس و دردهای مفصلی کمک شایانی میکند.
👈علاوه بر این ها طراحی و رنگ بندی لحاف کرسی و ملزومات آن نیز در ایجاد نشاط و آرامش قلبی تاثیر بسزایی دارد.
لحاف کرسی سنتی از جنس نخی و پشمی بوده که الکتریسیته ساکن بدن را دفع میکند و ضد سودا و آرامش بخش است. 😉
در فرهنگ و سنت ایرانی کرسی وسیلهای بسیار فراتر از یک دستگاه گرم کننده است و بهعنوان یکی از لوازم فرهنگی جایگاه خاطره انگیز و نوستالژیک دارد، به این سبب که حرارت دلچسبش اعضای خانواده را گرد هم میآورد و زمستان سرد را بر جسم و جان گرم و مطبوع میکند.
👩⚕️ @dr_delshad
هوالشافی
🔸تدابیر زمستان ۴
☕چند دمنوش متناسب فصل
* دمنوش آویشن و خطمی🌿
ترکیب این دو باهم باعث میشود هم مزاج ام به اعتدال نزدیکتر شود و هم خواص هر یک حفظ شود .
مناسب برای تقویت ایمنی بدن، ضد سرفه ، رطوبت بخش
* دمنوش بادرنجبویه و گل محمدی و زعفران🌸
مقوی قلب و مغز و آرام بخش ، ملین و تقویت کننده هاضمه
گرم کننده بدن
* دمنوش گل گاوزبان و زرشک یا لیمو عمانی 🪷
تنظیم کننده فشار خون و آرام بخش.
* دمنوش خطمی و بنفشه☘️
رطوبت بخش و مفید در سرفه های خشک و ملین
* دمنوش دارچین و گل محمدی🌸
گرم کننده بدن و آرام بخش
👩⚕️ @dr_delshad
هدایت شده از هیئت مادرانہ مهدی یاران🇮🇷
📚معرفی کتاب؛ سایه روشن
📝نویسنده؛ دکتر الهه دلشاد
روزنوشت های سفر علمی -خانوادگی خانم دکتر الهه دلشاد از سفر 110 روزه خود به کشور استرالیا.
نویسنده در این کتاب، سعی دارد، ضمن ارائه خاطرات سفر خود، به بررسی و تطبیق شرایط اجتماعی ایران و استرالیا بپردازد.
این سفر از سوار شدن در هواپیما شروع شده و تا برگشتن به ایران ادامه دارد.
همراه با شرح خاطرات، تصاویر و عکسهایی ارائه شده که به درک بهتر این نوشتهها کمک میکند.
#کتاب_خوب
#جلسه_هشتم
https://eitaa.com/MahdiyaraanGroup
این شعرخوانی فوق العاده است💯
مطمئنم اگر یکبار ببینی 🌱
دوباره و سه باره برمیگردی و نگاهش میکنی 😢😔
◇ یک جایی دلها بدجوری آتش میگیرید که شاعر میگويد: "ای صبا دست سلیمانی" و حضرت آقا با بغض می گوید: "چه شد؟"
📎 پ.ن فیلم: شعرخوانی ″آقای محمد رسولی″ در حضور رهبر انقلاب
هدایت شده از گروه جهادی شهید ابراهیم هادی
🔸️صدقهٔ اول ماه فراموش نشود
📚[ثواب الاعمال، 317]
🔸صدقه اول ماه در قالب ذبح مرغ
🔸جهت توزیع بین خانوادههای نیازمند حاشیه شهر مشهد.
منتظر نگاه مهربان شما هستیم
💳شماره کارت:
🔺۶۲۷۳ ۸۱۷۰ ۱۰۱۶ ۰۶۸۱🔻
📣 لطفا فیش واریزی را در ایتا ارسال بفرمائید👇
@ShahidEbrahimHadi_Mashhad
🔸گروه جهادی شهید ابراهیم هادی
@ebrahimhadi_mashhad