eitaa logo
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
1.1هزار دنبال‌کننده
16 عکس
102 ویدیو
171 فایل
دکتر محمد جعفر غفرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۴۵۵ #پرسش یک پرسش از گفتمان شما و دوست عزیزمان پیرامون نظارت ولایت فقیه بر دستگاه
۱۴۵۶ سلام و رحمت الهی بر شما. ـ اینکه فرمودید: *به فرمایش ایشون* مردم وارد بورس شدند، دروغ و تهمت است و مجازات سنگینی دارد. ـ از أمیرالمؤمنین صلوات الله علیه، مطلبی را درباره فقر نقل کردید، در حالی که در آن زمان فقر بیداد می کرد تا آنجا که برادرشان به معاویه پناه برد. اما ثروت طلحه و زبیر و تعداد اسبهای آنها سر به فلک می زد و اکثر نمایندگان ایشان هم، مسئله دار و خطاکار بودند و ایشان از اینکه به فرزندان شهداء و ایتام رسیدگی نمی شود متأسف بودند. ـ اگر ایشان *ولی أمر منصوب الهی* ما هستند، پس باید مطیعشان باشیم و نباید به جای خدا، ایشان را حسابرسی کنیم و اگر *نیستند* لطفا *زمامدار حاضر و منصوب الهی* در این زمان را *که خودتان تسلیم اوئید و از او اطاعت می کنید* به ما معرفی کنید. لطفا به این موارد هم توجه کنید: ۱ـ انسان کمال طلب است و می خواهد خودش را به *کمال مطلق = خدا* برساند. ۲ـ چون انسان راه و روش این تقرب را نمی داند پس در *هر لحظه از زندگی* خود و *در هر شهری* دائما، *نیازمند* ۱ـ راه نما، ۲ـ راه بر است. (و این نیاز به « *راهنما و ولی و پیشوا و حجت الهی* » هرگز تعطیل بردار نیست و هیچ ربطی به غیبت صغرا و کبرا ندارد.) ۳ـ وقتی خداوند، *فردی را* (با هر خصوصیت و ظاهر و باطنی) به عنوان *راهنما یا رهبر یا نبی یا رسول یا ولی یا نایب* برای بشر *منصوب* می کند، مردم، اگر *تشنه تقرب و لقاء الهی* باشند ابتدا باید با *عقل و اختیار* خود، از *انتصاب الهی* و *صداقت* آن مأمور مطمئن شوند. و پس از آنکه از انتصاب آن مأمور مطمئن شدند باید *اختیار* و خودخواهی و حواس *ظاهر بین* و ذهن *حسابگر* خود را *کنار* بگذارند (احزاب/۳۶) و *تسلیم مطلق* آن نبی، یا رسول، یا امام، یا نایب آنها شوند و از *تمام دستورات آن مأمور،* (که قطعا در کتاب آسمانی و در قرآن *دیده نمی شوند* )، باید حتما *اطاعت* کنند تا *مسلمان* تلقی شوند و به مقصد برسند. ۴ـ هر روز در فرودگاهها این صحنه را می توان دید که وقتی مسافران (داخلی و بیشتر خارجی) *وارد* می شوند، در میان استقبال کنندگان، افرادی هستند که *دست نوشته ای* را روبروی مسافران می گیرند که یک *نام* بر روی آن نوشته شده و مسافری که نامش را بر روی آن تابلو می بیند، به آن فرد مراجعه می کند و آن مأمور را به طور کامل و به عنوان *راننده و راهنمای* خود، تا مقصد، اطاعت و پیروی می کند. ۵ـ لطفا دقت کنید که: اولا: *قبولی بندگی خدا،* (حتی اگر شش هزار سال عبادت کنیم) *مشروط* به *إجابت* دعاها و *بی مشکل شدن زندگی* و *ثروتمند و مرفه شدن* ما نیست. ثانیا: *تسلیم* أنبیاء و أولیاء و نایبان آنان شدن و *اطاعت* از آنان هم، *مشروط* به *ریشه کردن شدن فقر* و *از بین رفتن فساد* و *تحقق عدالت* در جامعه نیست. لذا در طول تاریخ، آنها که *تشنه لقاء الله* و *بندگی* نبودند و میخواستند همچنان *مختار و خودخواه و آزاد* بمانند، با هزاران معجزات عجیب، باز هم *انتصاب* تمام أنبیاء و رسولان و أئمه أطهار صلوات الله علیهم را با *بهانه های* گوناگون، *تکذیب* کردند و اکثر آنهایی هم که ظاهرا *تصدیق* کردند، کاملا *تسلیم* نشدند و نه تنها *اطاعت* نکردند بلکه به اسم یهودی، مسیحی و مسلمان، أنبیاء و رسولان و أئمه و مالک اشتر و مسلم بن عقیل ها را *کشتند.* خلاصه اینکه همیشه *حتی پس از ظهور آخرین حجت الهی* عجل الله تعالی فرجه الشریف هم انواع *بهانه ها* برای اعتراض و نافرمانی و ادامه خودپرستی وجود خواهد داشت تا آنجا که ایشان را هم به *شهادت* می رسانند. پس *فقر و فساد و فحشاء* و دیگر مشکلات جامعه تا *خود مردم* نخواهند برطرف نمی شود.(رعد/۱۱) 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۴۵۷ 📌همراه با نظرات استاد با سلام و احترام؛ آیا تا کنون برای شما اتفاق نیفتاده که در یافتن نشانی منزل شخصی، یا مغازه خاصی، یا پمپ بنزین، یا مسجد، ...، *عاجز* شده و *از خودتان ناامید شده باشید* و از *بچه ها* آدرس بپرسید؟ و از او *اطاعت* کنید؟ ظاهرا در *اطاعت* از خداوند با *اطاعت* از رسول الهی، و با *اطاعت* از اولی الأمر، (حتی با اطاعت از عقل خودتان در شرائط عسر و حرج) هیچ فرقی نیست. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۴۵۶ #پاسخ سلام و رحمت الهی بر شما. ـ اینکه فرمودید: *به فرمایش ایشون* مردم وارد ب
۱۴۵۸ 📌همراه با نظرات استاد سلام و صلوات و رحمت الهی بر شما؛ و تبریک این شب نورانی و عزیز. شما نوشته بودید: *... یا اینهمه غارت و دزدی که در بین مسولان طراز اول مشاهده شده و یا در همین نمونه آخر بورس که کلی مردم سرمایه های اندک خود را به فرمایش ایشون و دیگران وارد بازار سرمایه کردند و دود شد ....* متأسفانه من استنباط کردم که منظور شما اینست که ایشان *حکمی در زمینه بورس* صادر کرده اند، لذا *عجولانه* واکنش نشان دادم و اکنون از شما و از أعضاء محترم گروه، بسیار *عذرخواهی* می کنم. آری ایشان در یکی از صحبتهایشان، به مردم *توصیه* می کنند که: *۱ـ از کالاهای ساخت داخل حتما استفاده کنند، ۲ـ در سرمایه های مولد حتما شرکت کنند مثل: تعاونی ها و یک جاهایی مثل بورس...* مجددا از شما معذرت خواهی و از ارسال *سخنرانی ایشان* بسیار تشکر می کنم. خداوند ما و شما و جمیع مسلمین را از هر غفلت و انحراف و تخلفی حفظ فرماید. 📌همراه با نظرات شما استاد شما تاج سرید نفرمایید ما کوچک و شاگرد شماییم اگر هم چیزی یاد گرفتیم به لطف دم مسیحایی شماست، در حضور حضرت عالی درس پس میدهیم. مارا از دعای خیر خود بی نصیب نفرمایید. طول عمرتان بلند سایه تان سر ما 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۴۵۹ سلام و صلوات و رحمت الهی بر شما اعضاء محترم گروه سالروز میلاد حضرت رسول أکرم صلی الله علیه و آله (رئیس مکتبمان) و حضرت صادق آل محمد صلوات الله علیه (رئیس مذهبمان) را به شما دوستدارن أهل بیت نبوت و امامت تبریک عرض می کنم. إن شاء الله تعالی رهبر عالیقدرمان و ما و شما و جمیع مسلمین، مشمول دعاهای خیر و شفاعت آن بزرگواران باشیم و هر روز در برابر تهاجم مستکبرین جهان، مقاوم تر شویم. *سی امین* پرسش *موکب قرآنی* ما این بود که: چرا قرآن می فرماید: يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا؛ *أَنْفِقُوا مِنْ طَيِّباتِ ما كَسَبْتُمْ؟* (بقره/۲۶۷) انفاق، *دل کندن و رها شدن از تعلقات و وابستگی و دلبستگی* برای *وارستگی* است. انسان با انفاق، خودش را از *جاذبه های فریبنده و فانی* آزاد می کند. پس *انفاق، قبل از اینکه کمک به غیر باشد، کمک به خویش است.* آنها که انفاق نمی کنند مثل *ساکنین کوچه های بن بست* از بودن خود، لذتی نمی برند اما آنان که أهل انفاق اند، انگار *کنار رودخانه پر آب و پر تلاطم* زندگی می کنند و از لحظاتشان لذت می برند. بسیاری از مردم، می پندارند *هر چه بیشتر داشته باشند، راحتی و موفقیت و آرامششان بیشتر است.* اما *داشته های بیشتر، مثل غل و زنجیر دست و پای آدم را می بندند و روزگارش را سیاه می کنند.* در حالی که انفاق، خیال آدم را راحت می کند و به او *آرامش می بخشد.* با انفاق، *جـــــا* برای *نــــــزولات جدیــــد* بـــاز می شود.* زیرا انفاق، *بلافاصله* جایگزین می شود: *وَ ما أَنْفَقْتُمْ* مِنْ شَيْ‏ءٍ *فَهُوَ يُخْلِفُهُ* (سبأ/۳۹) پس تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد *بلافـاصـــــله* دهدت بـــاز پس انفاق، انسان را به *جریان* می اندازد و او مثل *قناتی پر آب و زلال،* *جریان و تازگی و طراوت* پیدا می کند. با اینکه انسان، با انفاق، ظاهرا *دستاوردها و نتیجه زحماتش* را *از دست می دهد* اما در حقیقت، *خودش را به دست می آورد.* پس این *اصل* را به خاطر بسپاریم که: تا از *خوشی ها* (ی زودگذر و فانی) نگذریم، هرگز به *خوبی ها* (ی پایدار) نمی رسیم و در کاروان *ابــــرار* ثبت نام نمی شویم: *لَنْ تَنالُوا الْبِرّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ* (بقره/۹۲) برای انفاق، نباید دنبال *چیزهای کهنه و خراب و ناپاک* رفت، زیرا خودمان، از خالق و خلق، *بهترین و پاک ترین* را انتظار داریم. *طیب* از *أسماء الهی* است. پاکی و پاکیزگی، صفت اوست. انسان با انفاق از *طیبات و پاکی ها* ، *پاکی و پاکیزگی خودش را وسعت می بخشد.* انفاق، مانند *بــــذرپاشـــی* است و انسان، *هر چه را بکارد، همان را برداشت می کند.* پس اگر از *طیبات* انفاق کنیم، روزی آن طیبات، *گُل* می دهند و *لجنزار دنیا* برایمان به *گلزار و گلستان* تبدیل می شود. پس مؤمنین، با *انفاق طیبات،* لایقِ *بهشت، خودساخته خود* می شوند. انفاق، کاری به *کم و زیادی داشته ها* ندارد بلکه بحث *دل کندن* و *تقدیم بی منت* و *کاشتن برای آبادانی آخرت* است. *یک اصل دیگر* : نماز صبح، *قبل* از طلوع آفتاب، *قبول و ارزشمند* است اما *بعد* از طلوع آفتاب، *باطل و بی ارزش* است. انفاق هم، *در زمان گرانی و نایابی و قحطی و قبل از هر گشایشی،* بسیار ارزشمند است، اما انفاق، *بعد از ارزانی و فراوانی و گشایش در امور،* ارزش چندانی ندارد: *لا يَسْتَوي مِنْكُمْ* مَنْ أَنْفَقَ مِنْ *قَبْــلِ الْفَتْحِ* وَ .... مِنَ الَّذينَ أَنْفَقُوا *مِنْ بَعْـــدُ* (حدید/۱۰) خدایا؛ به حق این شب پر خیر و برکت و نورانی ما را از *مؤمنین منفق* (مما رزقتنا) قرار ده. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۴۶۰ سلام و رحمت الهی در این روز چهارشنبه که ذکرش *یا حیُّ یا قیُّوم* است به شما اعضای محترم *سی و یکمین* پذیرائی *موکب قرآنی* ما اینست که: بفرمائید: چرا قرآن می فرماید: *فَلا تُزَكُّـــوا أَنْفُسَكُمْ هُوَ أَعْلَـــمُ بِمَنِ اتَّقى*‏ (نجم/۳۲) « .... پس *خودتان را پاك مشماريد* (زیرا) *او به* (حال) *آن كه تقوا دارد، داناتر است.* » امیدوارم *۱۰۰۰* نفر به این پرسش زیبا و مهم پاسخ دهند. إن شاء الله تعالی *حیّ علی التقوی* 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۴۶۱ 🍃 نورچشمی عزیزی در « شکایت » از « والدین پسردار » و « خود پسرها » فرموده اند: مدتی ست الحمدلله در معرض أمر مقدس ازدواج قرار گرفته ام. دختری هستم که بیست و شش غدیر و بیست و شش محرم را درک کرده ام. الحمدلله بندگان خوب خدا بسیار به من لطف دارند ، مانند هر ریحانه ای، در هر مجلس ،مسجد و یا خرید و دانشگاه و .... خواستگاران زیادی برایم پیدا میشود که به اکثر آنها خانواده اجازه ملاقات می دهند و خانواده ها باهم آشنا میشوند.... این وضعیت غمی را در دل بنده نشانده، به این خاطر که خانواده ها با کلی انرژی با هم آشنا میشوند و صحبت های اولیه صورت میگیرد با وجود اصرار ها و ابراز محبت و.... اما همه ی خواستگاران، می روند و دیگر هیچ خبری از آنها نمیشود.... این مسئله برای خانواده هم باعث رنجش بسیار شده... واقعا شاکر خداوند هستم و میدانم همیشه همیشه بهترین ها را برایم میخواهد ولی رویکرد منطقی و عقلانی می گوید در پی علت باشم... چرا این اتفاق در حال تکرار است؟ افرادی که هم خود خانواده و هم خود آقا، پسند کردند اصرار در پی اصرار ولی به یکباره... تکرار این اتفاق، باعث شده که دیگر از پذیرا بودن خواستگار دلسرد شوم صحبت با نامحرم ،جویا شدن از احوالات او و بیان کردن احوالات خود برای او به خودی خود سخت هست و تکرار این ماجرا ها سخت ترش کرده و بعد از آن اینکه راجع به این شخص فکر کنی یا نه آیا خبری میشود یا خیر چون اگر اینها دیگر قصد رجوع نداشتند چه فکر کردن به نامحرم کاش در جامعه دینی و خانواده های مذهبی فرهنگ خبر دادن و در انتظار نداشتن و طلب خیر و عافیت کردن، برای هر دو خانواده جا بیفتد... 🍂 به این نورچشمی عزیز عرض کردم: اولا: ازدواجتان (شاید به خاطر گرفتن مدرک پوچ دانشگاه) به تاخیر افتاده و این آثاری را در شما پدید آورده که شاید برای خودتان خیلی ملموس نباشد اما برای خواستگارانتان مشهود است. پس سعی کنید مدارک دانشگاهیتان را در ذهنتان آتش بزنید و به همان خصوصیات زیبا و جذاب یک دختر طبیعی بدون مدرک، برگردید. ثانیا: برای اینکه از این وضعیت برزخی نجات پیدا کنید پیشنهاد من اینست که از پرسشنامه استفاده کنید که در طی پنج جلسه حضوری در باب ازدواج توضیح داده ام لطفا در کانال تسبیح آنها را پیدا و چه بهتر که با خانواده آنها را گوش بدید. ضمنا در « سایت به آسمان نگاه کن » و در کتاب ازدواج چرا و ازدواج چگونه هم این پرسشنامه هست. ثالثا: خدا را شکر کنید شاید این باز نگشتن خواستگاران به خاطر « آماده نبودن شما » است که خداوند به شما لطف کرده و برای در امان بودن از طلاق به شما فرصت بیشتری داده تا برای « جهادهمسرداری » خودتان را آماده کنید. امیدوارم موفق باشید. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۴۶۲ با سلام و احترام و تشکر فراوان از پاسخهای پر نکتة شما *جوانان مهدوی* و *والدین امانتدار* *سی و یکمین* پذیرائی *موکب قرآنی* ما این بود که: چرا قرآن می فرماید: *فَلا تُزَكُّـــوا أَنْفُسَكُمْ هُوَ أَعْلَـــمُ بِمَنِ اتَّقى*‏ (نجم/۳۲) « .... پس *خودتان را منزّه مشماريد* (زیرا) او *به* (حال) *آن كه تقوا دارد، داناتر است.* » انسان را در *دنیائی* مستقر کرده اند که پُر از تاریکی، آلودگی، غفلت، جهالت، حسادت، حرص، دروغ، شایعه، ظلم، فریب، مکر، حیله، خدعه، شرارت، خباثت، رذالت، میکرب و باکتری و ویروس های *بیمار* کننده است. پس انسانی که سالها در چنین محیط و فضا و شرائط آلوده ای قرار دارد، چگونه می تواند خود را پاک و منزّه بپندارد؟ ظاهرا *پیام مهم* این آیه اینست که: اولا: *توهّم منزّه بودن و ادعای پاکی،* بــــا *حقیقت تزکیه و پاکی،* برابر نیست. ثانیا: *توهّم منزّه بودن و ادعای پاکی،* خودش زائیده *ناپاکی* و یک *بیماری خطرناک* است. چرا؟ زیرا این افراد، معمولا *خود* را از هر انحراف و تخلّفی، *تبرئه* یا آنها را *توجیه* می کنند و از *هر انتقادی* گریزان اند اما دیگران را با هر احتمالی، *متهم و محکوم* میکنند و برای آنها *حق دفاع* هم قائل نیستند. افراد *از خود راضی* آنقدر در جوامع خصوصا *مذهبی* زیادند که خداوند انتظار دارد هر مؤمنی این *ناهنجاری خطرناک* را *دیده* باشد: *أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ يُزَكُّونَ أَنْفُسَهُمْ* .... (۴۹) حتما ببینید که این افراد از خود راضی، (نه تنها به أنبیاء و أولیاء که) حتی به *خدا* هم تهمت دروغ می زنند: *انْظُرْ كَيْفَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ* ... (۵۰) این افرادِ تحصیلکرده و به ظاهر مذهبی و روشنفکرنما، به هر *کدخدای ظالم و دشمن طغیانگری دل میبندند* و به شکلهای مختلف مؤمنین را تحقیر می کنند و می گویند: *اهل کفر* از *أهل ایمان* بهترند: *أَ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ أُوتُوا نَصيباً مِنَ الْكِتابِ يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ وَ يَقُولُونَ لِلَّذينَ كَفَرُوا هؤُلاءِ أَهْدى‏ مِنَ الَّذينَ آمَنُوا سَبيلاً؟ (۵۱) این *منافقین از خود راضی،* آنقدر پلید و خطرناکند که خداوند آنها را دائما *لعن* می کند: *أُولئِكَ الَّذينَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ* ... (۵۲) این *خودخواهان خودپرست از خود متشکر،* اگر (۷ سال هم) بر اریکه قدرت باشند، *هیچ خیری* به مردم نمیرسانند و به مردم انقلابی *حسادت* میورزند (و از آنها انتقام میگیرند): *أَمْ لَهُمْ نَصيبٌ مِنَ الْمُلْكِ فَإِذاً لا يُؤْتُـــونَ النَّاسَ نَقيـــراً* (۵۳) *أَمْ يَحْسُدُونَ النَّـــاسَ عَلى‏ ما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ* .... (نساء/۵۴) در حالی که *انسان با تقوا،* چون *منیّت* ندارد پس اصلا *ادعایی* هم ندارد. او خود را به *خالق* خود *تسلیم* کرده و به او *پناهنده* شده و *مقصد* تمام تلاشهایش، *فقط تقرب به خدا و جلب رضایت او و مطیع أمر الهی* است، لذا *هیچ خواسته و آرزوئی ندارد* در نتیجه، *به هیچ چیزی* در این دنیا، *تعلّق و علاقه و دلبستگی و چسبیدگی* ندارد و دنبال *تملّک و تصاحب* هیچ چیز *فانی و موقتی* نمی رود، پس *سبکبال و سبکبار* است. این *انسان وارسته،* عبادتهای بسیار و تلاشهای فراوان و کارهای خیرش را اصلاً *نمیبیند* و آنها را *به حساب خود نمی گذارد،* لذا با آنها *مغرور و متکبر* نمی شود و به آنها *نمی بالد* و به آنها *چشم امید* نمی دوزد، چرا؟ چون تمام *توفیقات* و *اعمال صالح* خود را در هر زمینه ای، مدیون *لطف الهی* میداند: * الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذي هَدانا لِهذا* پس انسان *با تقوا* اگر *سلیمانی مقتدر* هم باشد باز همه چیز را *نعمت الهی* می بیند و تمام *امیدش* فقط *به رحمت الهی* است: *رَبِّ أَوْزِعْني‏ أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتي‏ أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَ عَلى‏ والِدَيَّ وَ أَنْ أَعْمَلَ صالِحاً تَرْضاهُ وَ أَدْخِلْني‏ بِرَحْمَتِكَ في‏ عِبادِكَ الصَّالِحينَ* (نمل/۱۹) انسان *پاک و با تقوا،* با *صادقانه ترین و مخلصانه ترین عبادتهایش،* باز فریاد می زند: *ما عبدناک حق عبادتک* (آنطور که شایسته توست، تو را بندگی نکردیم.) و خداوند که بر همه چیز *احاطه مطلق* دارد، این افرادِ صادق و مخلص و بی ادعاء که عاشق پاکی اند: *يُحِبُّونَ أَنْ يَتَطَهَّرُوا* را از هر *آلودگی و پلیدی و رجسی،* پاک می کند: *يا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاكِ وَ طَهَّرَكِ* *يا عيسى‏ إِنِّي .... مُطَهِّرُكَ مِنَ الَّذينَ كَفَرُوا* *وَ يُنَزِّلُ عَلَيْكُمْ مِنَ السَّماءِ ماءً لِيُطَهِّرَكُمْ بِهِ وَ يُذْهِبَ عَنْكُمْ رِجْزَ الشَّيْطانِ* *خُذْ مِنْ أَمْوالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّــرُهُمْ وَ تُزَكِّيــهِمْ بِها* *إِنَّما يُريدُ اللَّهُ ل
ِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً* اللهم اجعلنا *من الْمُطَّهِّرينَ.* 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۴۶۳ آیا مطالعه کتاب "به اسمان نگاه کن". "ازدواج چرا. و ازدواج چگونه" برای کسانی که ناآگاهانه ازدواج کرده اند و حالا به مشکلات زیادی در رابطه زوجین برخورده اند هم موثر میباشد؟ سلام و رحمت و برکات الهی بر شما. آنهایی که این چهار کتاب را خوانده اند، ابراز رضایت کرده اند: ۱ـ ازدواج چرا؟ ۲ـ ازدواج چگونه؟ ۳ـ فردای ازدواج، ۴ـ عشق و اختلاف. امیدوارم برای شما هم مفید باشد و لطفا اگر هر کدامشان را خواندید نظرتان را هم ابراز بفرمائید. ممنون. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۴۶۴ خانم محترمی که پس از طلاق با یک فرزند پسر مجددا ازدواج کرده اند فرموده اند: علیرقم خوبیها و زحمات و محبتهای بی دریغ همسر جدیدم، من چون تو فشار زیادی بودم و دائم تو استرس بودم و آرامش نداشتم نتونستم ایشان رو از خودم راضی کنم و یه سری مشکلاتی برام پیش میومد که حل نمیشد و ایشان نارضایتی بحقشون رو با اکراه و فشار از حضور پسرم نشون میدادن. و چون چاره ای نمیدیدم هر بار حال من بدتر و عرصه سخت و وضع بدتر میشد. با این حال بارها سعی کردم به زندگی برگردم و تمام تلاش خودم رو بکنم البته ایشون هم انصافا خیلی تلاش کردند ولی در آخر به خاطر بی تدبیری و بی صبری، یکسری حرمت ها شکسته شد و آسیب هایی وارد شد و حضور پسرم غیرممکن شد و بچه آسیب جدی روحی دید و انقدر ترسیده و اذیت شده که اصلا دیگه حاضر نیست برگرده چون حتی دو فرزند ایشان هم که انگیزه دوسداشتی و مهمی برای پسرم بودند دیگه همبازی نبودند و بهش به دید نفر اضافه و آزاردهنده نگاه میکردند و در عمل هم این اکراه رو ابراز میکردند با این حال امید داشتم با تحمل و صبر و استمداد از اهل بیت علیهم السلام، تمام این تلخی ها از بین بره و هممون راضی بشیم و به آرامش برسیم. ولی الان دیگه خودم هم دیگه نمیتونم با بردنش منزل ایشان بهش ظلم کنم که هروقت شوهرم به هر دلیل ازم راضی نبود چوبشو این بچه بخوره و مطمئنم خدا هم به این راضی نیست از طرفی به ایشان علاقه دارم و با توسل زیاد و زحمت خیلی زیاد بهش رسیدم خیلی دلم میسوزه که از دستش بدم و برای رسیدن بهش بهای سنگینی دادم. گرچه به قصورات و اشتباهات خودم معترف و واقفم. اکنون شما در این شرایط چه پیشنهادی دارید که مورد رضایت خدا باشه. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
#قطرات_بارانی_۱۴۶۴ خانم محترمی که پس از طلاق با یک فرزند پسر مجددا ازدواج کرده اند فرموده اند: علی
۱۴۶۵ به ایشان عرض کردم: شاید در مطالبی که در گروه ارائه می شود متوجه شده اید به دلیل « آموزه های ناقص و إلقائات غلط » و اینکه « نگاه قرآنی » در حوزه و دانشگاه و مساجد و رسانه ها حاکم نیست، غالب بانوان تحصیلکرده و مذهبی، « تصور » درستی از « نقش » و « مسئولیت » و « مأموریت و رسالت الهی » خود ندارند و لذا با ترجیح دادن « نقــش » مادری و « دلسوزی و علاقه » به فرزند، از تکلیف حیاتی « خودشناسی و خودسازی » و از جهاد و « مسئولیت » همسرداری، غافل میمانند و « محبت و عواطف و جذابیتهای » خود را « هدر » میدهند و در نتیجه « پایداری و دوام » خانواده ها امروز بسیار متزلزل و شکننده شده و آمار طلاق « خصوصا برای افراد به ظاهر مذهبی »، هر روز بیشتر می شود. در « اولین » پیامم (قبل از اینکه از مسائل شما مطلع باشم) از شما (که فرمودید حافظ قرآنید) « نظر قرآن درباره رابطه مادر و فرزند » را پرسیدم و در پیام بعدی « آیه ۲۳۳ سوره بقره » را برایتان اندکی توضیح دادم که شما (با اینکه فرمودید قبلا نمی دانستید و برایتان جالب بوده) اما به هر دلیل بحث را دنبال نکردید. الآن هم به نظر من مشکل اصلی شما و « غالب مادران تحصیلکرده و به ظاهر مذهبی » اینست که کمترین « شناخت قرآنی از خودتان » ندارید و فرق « نقش » و « مسئولیت » و « معنای زندگی » و « اصول و مبانی زندگی » و « کلیدواژه های زندگی » برایتان روشن نیست و از ازدواج « اسلامی » هم (با دوبار ازدواج) هنوز چیزی نمی دانید، لذا گرفتار « خیالبافی و اوهام » و « آموزه های ناقص » و « إلقائات غلط » هستید و از روایات « استفاده نادرست » می کنید و « ذهن » شما با کلماتی مثل « طلسم »، درگیر است و به ناچار (فصورات و اشتباهات) خود را « پشت فرزند » پنهان می کنید. خانم محترم؛ به عنوان مثال، از اینکه نوشته اید: به همسرم « علاقه » دارم، معلوم می شود که نمی دانید « علاقه و تعلق » چه جایگاهی نفرت انگیزی در قرآن دارد و نمی دانید که « ریشة » بیشترین مشکلات بشر، « تضاد در دلبستگیهای » اوست که باعث « دلــسوزی متناقض » می شود و « قلب » او را می سوزاند » و از « وارستگی » و « توجه به ملکوت زندگی » و « خالق » خود محروم می کند. لذا بیشترین دانشجویان دانشگاهها که بر اساس « علاقه » انتخاب رشته می کنند، خیلی زود از رشته خود « بیزار » و متنفر می شوند. در پنج جلسه حضوری (که نمی دانم آنها را شنیده اید یا خیر) چندین بار در تشریح این کلمه عرض کردم که « اولیـــن هشـــدار خداوند در اولین شب بعثت » همین بود که: « خلق الإنسان من علــق » اینکه « عالم ماده و عالم خلق »، درگیر « تعلق و علاقه » به افراد، أشیاء، ذهنیات، خاطرات و عناوین، .... است و به خاطر همین آمیختگی « خلقت و علاقه »، بشر به « بعثت » و « إنذار و تبشیر » و « نصیحت و دعوت و ارشاد » و نبوت و امامت و ولایت و هدایت » نیازمند است. ضمنا خداوند در آیه ۲۳ سوره نور، « بهترین زنان » را « محصناتی » می داند که پس از ازدواج، « غافلات المومنات » هستند و از هر گونه « ارتباط و خوش و بش با نامحرم » و از « هرگونه رفتار خودسرانه »، مؤمنانه می گریزند و تمام توجه آنها به « همسرشان » است و تمام رفتارهایشان را با او هماهنگ می کنند. اینکه بانوی ازدواج کرده، « در هر ساعتی از شبانروز » و « بدون کمترین توضیحی»،« با هر بهانه ای »، خانه همسرش را (بدون فرزندش یا با فرزندش) « ترک » کند، با هیچیک از قوانین بشری هم سازگار نیست تا چه رسد به قوانین متقن الهی. قطعا و یقینا « نظر افراد ناشناخته پشت تلفن دفاتر مراجع »، هرگز نمی تواند « مجوزی » برای تخلف از « احکام شرعی » و « قانونی » باشد. پس ابتدا بپذیرید که « مشکل اصلی، ذهنیات و باورهای متناقض خود شماست » و « مشکل رفتار با بچه، مشکل ثانوی است. » که تا این مسئله برایتان به طور قطعی روشن نشود، از « بهانه تراشی » رها نمی شوید و نفسانیت و شیاطین، دست از وساوس خود بر نمی دارند. در هر حال بکوشید با « تمسک درست به عقل و قرآن »، خودتان را از این « اسارت تحیر و سرگشتگی » و از این « گفتار و رفتار متضاد » و « از این رفتارهای دوگانه و متناقض » برهانید و یا به همان « مواضع و قرارهایی » که بر اساس آنها « پیمان ازدواج را امضا کرده اید » برگردید و برای آینده هم « مواضع روشن و درست و ثابتی » را « بر مبنای منابع موثق و مبانی ثابت » برای خود برگزینید و یا « رسما » جدا شوید و خودتان و همسرتان را از این « بلاتکلیفی » و از این « جدایی بی معنی و غیر مجاز » درآورید. زیرا این « ترک منزل بی اجازه همسر »، قطعا خلاف شرع و قوانین جاری است و نه تنها با « عقد دائم » که حتی با « عقد موقت » هم منافات و تضاد دارد و با هیچ « توجیهی » نمی توان آن را تأئید کرد. برایتان در این ایامی که باید به شدت خود را برای ظهور آخرین حجت الهی آماده کنیم موفقیت مسئلت دارم. 🍃واژه: @dr_ghofrani2
۱۴۶۶ راهکار عملی برای جایگزین کردن انس با علاقه چیست؟ اینکه: « انسانیت » خود را تقویت و « محبت انسانی » خود را ابراز کنیم و از هر گونه « دلسوزی خودخواهانه » بپرهیزیم و « الهی هب لی کمال الإنقطاع الیک » را در تمام ابعاد زندگی به اجرا در بیاوریم و به « هیچ مخلوقی (والدین، همسر، فرزند، برادران و خواهران و بستگان و دوستان) » و به « هیچ مال و ثروت و شهرت و شهوت و عنوان و مدرکی »،« تعلق » و « علاقه » و « وابستگی » و « دلبستگی » نداشته باشیم. استاد تشکر از پاسختون ولی این راهکار،یک راهکار کلی و البته ذهنی و غیر عملی هم برای آقایون و هم برای خانمهاست از اینکه با عبارت « راهکار ذهنی و غیر عملی » !!! مرا « تشویق و تحسین » کردید متشکرم. « تمام روابط » مؤمنین و مؤمنات در « تمام سطوح و ابعاد زندگی » (خانواده، جامعه، اقتصاد، سیاست....) باید بر اساس « برائت و امامت و ولایت » باشد، یعنی فقط بر اساس « تکلیف عقلی و تعالیم قرآنی و احکام شرعی » عمل کنیم و از کمترین خودخواهی و خودسری و دخالت نفسانیت در ارتباط با اطرافیان خودداری کنیم. البته لازمه چنین « بندگی صادقانه و مخلصانه و موحدانه ای » اینست که به خودشناسی بپردازیم و انس با قرآن پیدا کنیم و احکام شرعی را بیاموزیم و این اصل مهم را بفهمیم که انسان « به اندازه نفرتش، عشق » دارد لذا عوامل استکبار ، بسیار کوشیده اند و موفق هم شده اند تا غالب افراد تحصیلکرده را از « نفرت » تهی کنند تا به هیچ چیزی « عشق و محبت » پیدا نکنند و فقط دنبال هوسها و علائق خود باشند. قطعا اگر با اسم قرآن و با اسم اسلام و با اسم انسانیت ، بخواهیم به إلقائات روانشناسان و اخباریها و .... عمل کنیم طبیعی است که به نتیجه روشنی نمی رسیم. 🍃واژه: @dr_ghofrani2