تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
👈#دومین_جلسه_ازدواج_و_والدین
👈نوع فایل: #اسلاید
👈#۲۷تیرماه۹۸
تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
👈#جلسه_شانزدهم_تفسیر_در_قرآن
👈 نوع فایل: #اسلاید
👈 موضوع: #تعدد_زوجات
👈واژه: #قسط #مساوات #عدالت #حرص #حب_الشهوات
👈۳۰تیرماه ۹۸
تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
👈#زندگی_ازمنظر_امیرالمومنین_علیه_ السلام
👈 شماره جلسه: #هشتم_دوره_سوم
👈۳۱ تیرماه_۹۸
👈 نوع فایل: #اسلاید
👈 واژه: #وهل #زجر #عاقل #رزق #امر #زیبایی #تبعیض #غفیره #فتنه #فالج_الیاسر #خشیه #ریاء
👈#زندگی_ازمنظر_امیرالمومنین_علیه_ السلام
👈 شماره جلسه: #هشتم_دوره_سوم
👈۳۱ تیرماه_۹۸
👈 نوع فایل: #صوتی
👈 زمان: ۸۸دقیقه
👈 واژه: #وهل #زجر #عاقل #رزق #امر #زیبایی #تبعیض #غفیره #فتنه #فالج_الیاسر #خشیه #ریاء
تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
#متن پیاده شده نهج البلاغه جلسه نهم دوره اول
تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
👈#جلسه_هشتم_دوره_ششم_تدبر_در_مفاهیم_قرآن
👈 نوع فایل: #صوتی
👈زمان: #۸۷دقیقه
👈موضوع: #سوره_مبارکه_انبیاء
👈 واژه: #دحوالارض #وحدت #غفلت #لعب
👈۶مردادماه۹۸
تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
👈#جلسه_هشتم_دوره_ششم_تدبر_در_مفاهیم_قرآن
👈 نوع فایل: #اسلاید
👈موضوع: #سوره_مبارکه_انبیاء
👈 واژه: #دحوالارض #وحدت #غفلت #لعب
👈۶مردادماه۹۸
تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
👈#جلسه_هفدهم_تفسیر_در_قرآن
👈 نوع فایل: #اسلاید
👈 موضوع: #عوامل_غفلت_آور #دحوالارض
👈واژه: #غفلت #خیر #متقین #اراد #شاء #دحا
👈۶مردادماه ۹۸
یافاطمه ...
🔰 *ادامه جلسات ازدواج چرا و چگونه؟
(جوانان مهدوی و والدین امانتدار) *
✅ ویژه جوانان مجرد یا متاهل و پدران و مادران عزیزی که فرزندان جوان مجرد یا متاهل دارند
⏰ زمان: پنج شنبه ۱۰ مردادماه، از ساعت ۱۰ تا ۱۲:۴۵
🎙 با حضور استاد غفرانی
📍 مکان: سهروردي شمالی، خيابان ميرزا زينالی شرقی، هتل پرشين پلازا
🚗 پارکینگ هتل هم فراهم است.
🔹 شرایط شرکت: محدودیت خاصی ندارد، اما عضویت در کانال زیر الزامی است.
🔻 کانال ثبت نام:
▫️ ble.im/AmanatDaran
#اطلاعیه #مدرسه_اهل_بیت #کارگروه_جوان
@QuranEtratSchool
www.QuranEtratSchool.ir
تسبیح ۱ (کانال دکتر غفرانی)
پرسش اول: آزادی یعنی چه؟
پاسخ آزادی: یعنی « رها بودن » و « محدود و مکلّف نبودن » و « هیچ چهارچوبی و هیچ تعهدی نداشتن ».
که این آزادی، نه برای خداوند و نه برای مخلوق، « امکان ندارد » و « محال » است.
قطعا از خداوند « فقط رحمت » صادر می شود و تمام رحمت الهی، عالمانه، حکیمانه، عادلانه و مقتدرانه است و قطعا جاهلانه و ظالمانه نیست و از هر نقص و نیازی منزه و مبرّاست.
انسان هم « مخلوق » است و هر مخلوقی، قطعا « محدود » است (و عبث و سُدی و رها نیست) و انسان حتی اینقدر « آزاد » نیست که « آزادی » را « عاضادی » یا « عاذادی » و یا « عاظادی » بنویسد.
سئوال: پس چرا أمیرالمؤمنین صلوات الله علیه در نامه 31 نهج البلاغه می فرمایند: وَ لَا تَكُنْ عَبْدَ غَيْرِكَ وَ قَدْ جَعَلَكَ اللَّهُ حُــــــرّاً (بندة غیر از (عقلِ) خودت نباش زیرا خداوند تو را (میان عقل و نفس) آزاد آفرید)
پاسخ: انسان به خاطر « مختار » بودنش در هر لحظه و در هر شرائطی، با « دو گزینة » مواجه است و می تواند به هر چیزی و به هر اقدامی بگوید: آره یا خیر. این « مجبور نبودن در انتخابِ یکی از این دو گزینه » (که زمانش حتی از ثانیه هم خیلی کمتر است)، به آزادی تعبیر شده اما او حتما « مجبور » است فقط « یکی » از دو گزینه را و حتما « عواقب » آن را بپذیرد.
پرسش دوم: محدودیت یعنی چه؟ جلوگیری از رفتارهای دلخواه و انحراف و بی رویه بودن، که هر محدودیتی ممکن است عاقلانه یا جاهلانه ، عالمانه یا غافلانه ، محکم یا متشابه ، مرئی یا نامرئی ، مادی یا معنوی ، .... باشد.
اگر انسان با خودشناسی، « مقصد، مقصود، محبوب، معشوق و معبود » پیدا کند حتما دنبال « جهت » و « راه » مشخصی می گردد و برای رسیدن به آن « مطلوب »، قطعا خودش را عاقلانه، عالمانه، عارفانه و مؤمنانه، « محدود » می کند تا وقت و انرژی او در مسیرهای انحرافی و بی راهه ها، تلف نشود و « زودتر » به مقصودش برسد.
پرسش سوم: اسارت یعنی چه؟
پاسخ: بازداشتن انسان از رشد و بالندگی و مانع تلاش او برای رسیدن به اهداف یا مقاصدش شدن.
پرسش چهارم: کدام آزادی خوب یا بد است؟
پاسخ: آزادی برای انتخابهای عاقلانه، خوب است اما آزادی برای انجام کارهای « دلخواه » خوب نیست.
پرسش پنجم: کدام « محدودیت » خوب یا بد است؟
پاسخ: محدودیتهای عاقلانه و مؤمنانه، باعث « رشد » و « سلامت » انسان و حیوان و گیاه می شوند، اما محدودیتهای جاهلانه و خودخواهانه و نفسانی، باعث « اسارت » و « بردگی » انسان می شوند.
پرسش ششم: آیا ازدواج، آغاز محدودیت و پایان اسارت است؟ یا: آغاز اسارت و پایان آزادی؟
پاسخ: اگر ازدواج اسلامی باشد پایان اسارت نفس و آغاز محدودیتهای عقلانی و وحیانی است و باعث می شود که زندگی در جهت تقرب به « حی قیوم »،« شروع » شود ، اما اگر ازدواج عاقلانه و اسلامی نباشد، انسان، همچنان اسیر نفسانیت خود می ماند و به انواع انحراف و تخلف و آلودگی و افسردگی گرفتار می شود و به هیچ مقصد متعالی و زیبا و پایداری نمی رسد. التماس صلوات