◾️کروبیان ملا اعلی ناقص اند، یعنی کامل نیستند برای اینکه جهان طبیعت را تجربه نکرده اند.
دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی
گزیده بیانات دکتر در قسمت ۱۰
@drdinani
◾️انسان اگر سختی نبود(اگر سختی نمی کشید) در همان عقل اول باقی میماند
دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی
گزیده بیانات دکتر در قسمت 10
@drdinani
21.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چیستی مفهوم وجود و هستی در مکتب حضرت صدرالمتالهین"رضوان الله تعالی"
@drdinani
برنامه معرفت قسمت ۱۰
جناب دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی
اگر نترسم باید بگم که حق تعالی عین هستی است
گزیده بیانات ویدیو بالا
جناب دکتر دینانی/قسمت ۱۰ برنامه معرفت
@drdinani
تصور ما از هستی مثل تصور ما از نیستی است.
جناب دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی
گزیده بیانات قسمت ۱۰ برنامه معرفت
@drdinani
📝فلسفه اسلامی در طول بیش از ده قرن گذشته،شرح انا الحق حلاج است.
دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی"حفظه الله"
راز راز،ص۲۷۲
@drdinani
📃علم به اسماء و صفات حضرت حق تعالی
در این جا باید یادآور شوم که علم به اسمای حق تبارک و تعالی از جمله ظریف ترین و در عین حال شریف ترین علوم به شمار می آید؛زیرا به واسطه همین علم است که آدم ممتاز گشته و برتری او بر ملائکه و سایر موجودات به منصه ظهور و بروز میرسد.
✏️دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی
📚اسماء و صفات حق" ص ۹۱
@drdinani
عقل و عشق در عاشورا در امام حسین"علیه السلام"تجلی پیدا کرد
✏️دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی
@drdinani
9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
"عقل و عشق در عاشورا"
دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی
@drdinani
"🎙پیشنهاد دانلود"
📃توجه به خویشتنِ خویش
کسی که از طریق تامل در درون به بیرون می نگرد منظر دید و افق نگاه او گشاده تر است و کسی که تنها از دریچه حواس ظاهری به مشاهده می پردازد و راه به درون خود ندارد نسبت به ژرفای جهان هستی بیگانه است و به عالم معنی نیز راه نخواهد داشت
✏️دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی"حفظه الله"
📚شعاع اندیشه و شهود در فلسفه سهروردی، ص ۱۹
@drdinani
دست یافتن به عالم معنی در انحصار یک قوم یا یک گروه معین نیست.
📚✏️دکتر دینانی/شعاع اندیشه و شهود در فلسفه سهروردی/ ص ۲۹
@drdinani
سیر آفاقی یا انفسی!
بدون خود شناسی،خداشناسی معنی معقول و محصلی ندارد و کسی که از خداشناسی سخن میگوید،بدون اینکه خود را شناخته باشد،جز بازی با الفاظ و سرگرم شدن با کلمات تهی،کار دیگری انجام نمی دهد .درست است که خداوند سبحان،با صراحت تمام در کتاب خود اعلام داشته که آیات و نشانه های خویش را در آفاق و انفس به مردم نشان می دهد و البته معلوم است که آیات آفاقی حق، به جهان بیرون از انسان مربوط می گردد و آیات انفسی را باید در درون نفس انسان جستجو نمود،ولی در سخن سبحانی حق تبارک و تعالی نکته ای بس ظریف و لطیف وجود دارد که هرگز نباید از آن غافل بود.
تردیدی نیست که میان درون و بیرون نوعی تقابل وجود دارد. بنابرین، آیات آفاقی و انفسی نیز با یکدیگر متقابل شناخته می شوند، ولی هرگز نباید چنین پنداشت که تقابل آفاق و انفس و آنچه بیرونی و درونی خوانده می شود، از نوع تقابل هایی است که دو طرف تقابل، در عرض یکدیگر قرار گرفته اند و باهم برابر و مساوی و هم رتبه شناخته می شوند. بلکه این تقابل، نوعی از تقابل است که دو طرف آن، بیش آنکه در عرض یکدیگر باشند در طول یکدیگر قرار گرفته نابرابر شناخته می شوند.
📚دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی/حافظ معنوی/جلد یک/صفحه۵۷/ ۵۸
@drdinani