🍉 چند نکته درباره مصرف میوههای آبدار فصل تابستان
📌 میوههای مرطوب و آبدار فصل تابستان مانند هندوانه، طالبی و خربزه اگرچه رطوبت فراوانی دارند، اما نمیتوانند به تنهایی آب مورد نیاز بدن را به طور کامل تأمین کنند. این میوهها به علت خاصیت مُدر بودن، میتوانند موجب افزایش حجم ادرار و دفع بخشی از مایعات بدن شوند؛ بنابراین رفع تشنگی و جبران مایعات بدن تنها با تکیه بر مصرف این میوهها باور درستی نیست.
💡نکات مهم مصرف:
❌ از نوشیدن آب بلافاصله پس از مصرف میوههای آبدار پرهیز شود.
🚫 مصرف این میوهها بلافاصله بعد از غذا ممکن است موجب اختلال در هضم، نفخ و دلدرد شود.
⚠️ مصرف ناشتا و با معده خالی توصیه نمیشود.
⛔️ افرادی که دچار نفخ، ریفلاکس، مشکلات گوارشی یا خلط پشت حلق هستند، بهتر است از مصرف این میوهها خصوصا در ساعات پایانی شب خودداری کنند.
✅ بهترین زمان مصرف میوههای آبدار، به صورت میانوعده و در فاصله بین وعدههای غذایی است.
#خواص_خوردنیها #تابستان
#حفظ_سلامتی #سبک_زندگی_سالم
#باورهای_نادرست
🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇🍇
سلامتکده طب سنتی ایرانی معصومیه
🆔@salamatkadeh_official
🌿 #تدابير_تابستان
📛#پرهيزات:
✅پرهیز از #پرخوري خصوصا در ساعات گرم روز! خودتون هم گاها حس کردید که در گرمای ظهر تابستون، اشتها برای خوردن ناهار ندارید یا اشتهاتون کم شده؛ لذا اصراری به خوردن وعده کامل ناهار نداشته باشید، میتونید بجای ناهار (اگر هاضمه تون مشکل نداره و با خوردن ماست یا سبزیجات نفخ و یبوست پیدا نمیکنید) یه کاسه ماست با پونه و نعنا یا سالاد سبزیجات با چاشنی روغن زیتون و آب نارنج مصرف کنید.
✅#غذاهاي_غليظ_و_سنگين_و_ديرهضم مانند هليم، كله پاچه، لازانیا، پیتزا، الویه پرسس، گوشت گاو و .. خیلی کمتر مصرف کنید❌
چراکه در این فصل دستگاه گوارشتون رو به زحمت میندازه.
✅ خوردن غذاها و #ادويههاي_گرم_و_تند مانند فلفل، دارچين، زنجبيل، زعفران، خردل، سير، پياز، سسهاي تند، مواد شور و شيرين مزه را کاهش دهید.
✅مصرف سرخ كردني ها و تنقلات شور و خشک را محدود کنید.
منبع:
@tebeiranifars
🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️🔹️
در کانال ما #انجمن_علمی_طب_سنتی_ایران
#مثبت_سلامتی| عضو شوید🗓
با مجوز رسمی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
توصیههای ناب سلامتی 👇
📱 @persianmedicine
📱https://eitaa.com/persianmedicine
📱https://ble.ir/persianmedicine_anjomanelmi
💻 https://www.itma.ir/
هدایت شده از انجمن علمی طب سنتی ایران
🔹سه انجمن علمی گروه پزشکی موفق به کسب بالاترین رتبه در ارزشیابی ملی معاونت آموزشی وزارت بهداشت شدند
🔸نتایج نهایی ارزشیابی انجمنهای علمی گروه پزشکی در سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، پس از طی فرآیندی تخصصی و چندمرحلهای اعلام شد و سه انجمن علمی متخصصین گوارش و کبد ایران (رتبه اول)، طب سنتی ایران (رتبه دوم) و دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران (رتبه سوم) موفق به کسب بالاترین رتبه شدند.
🔸در راستای تقدیر از عملکرد این انجمنها، گواهی رتبه برتر با امضای دکتر چنگیز، معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر و به انجمنهای منتخب اعطا شد.
🔸این موفقیت بیانگر نقش مؤثر انجمنهای علمی در توسعه آموزش علوم پزشکی، ارتقای فعالیتهای پژوهشی، تولید دانش، آموزش مداوم و مشارکت در سیاستگذاریهای علمی نظام سلامت کشور است.
https://behdasht.gov.ir/ZYbUo
📱 @webda
#تیم_ملی_سلامت
#تن_ایران_درست_سر_ایرانی_سلامت
⌨️ روبیکا | 📲 بله | 📲 ایتا
📱 اینستاگرام | 📱 واتساپ | 📱 ایکس
تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت عرض میکنم. التماس دعا .
عکس : کربلای معلی دهه اول محرم
https://eitaa.com/drfarshchi