فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلم می خواهد شما کتاب خوان شید❤️❤️
فدای دل شما آقاجان! عضو کانال شوید.👇
https://eitaa.com/drhsrwm
اصول ترجمه انگليسی به فارسی.pdf
198.1K
پاره ای از اصول ترجمه انگلیسی به فارسی یادگار دوره کارشناسی، درس زبان انگلیسی استاد ارجمند آقای حقیری عضو کانال شوید.👇
https://eitaa.com/drhsrwm
#سختی_در_راه_کسب_علم
🌀 دستنوشته آیت الله مرعشی
*🔰 فوائد بحرالعلوم ،سیّدمهدی نجفی را خریدم به پول ۳ ماه نماز استیجاری. و منِ محزون،شهابالدّین حسینی مرعشی نجفی هستم. و این حروف را در حال #گرسنگی مینویسم! یک روز و شب به دلیل #نداری، چیزی نخوردهام! امیدوارم بتوانم به برکت اجدادم بر این #سختیها صبر نمایم.*
۱۳۴۱ مدرسه قوام - نجف أشرف
📱 | [سایت](https://najmolhoda.org/) | [اینستاگرام](instagram.com/najmolhoda.ir) | [تلگرام](https://t.me/joinchat/QsdKdvbU7DhhNTQ0) | [ایتا](https://eitaa.com/joinchat/2755067904Ccd871be0d8) | [بله](https://ble.ir/najmolhoda_ir) |
*روی هر اسم بزنید تا به لینک مربوطه وارد شوید👆*
#مجموعه_حوزوی_نجم_الهدی
🆔 @Najmolhoda_ir
عضو کانال شوید.👇
https://eitaa.com/drhsrwm
مچیوکاها ۱۷ نفرن توی یک اتاق: بابا ماچیوکا و پیرزنش و سه تا پسرشان و عروسهاشان و نوههاشان از دختر و پسر به سن و سالهای مختلف، قد و نیمقد، همهشان مثل چغندر ریختهاند روی هم... خانه بزرگی دارند. اما تو اتاقهای دیگر، زمستانها گوسفندهاشان را نگه میدارند که توی جای گرم و نرم برایشان برههای چاق و چله بزایند. تو اتاق شان از تخت خواب خبری نیست. کف زمین را پوست گوسفند پهن کردهاند. کنار دیوارها بالش چیدهاند. پنجره را میخ کردهاند که مطلقاً باز نشود و سوز و سرمای زمستانی مطلقاً تو نیاید. روی پوستها میخوابند آن هم طوری که پیرهنهاشان دیرتر خراب بشود. پیرهن زیادی هم ندارند. هر کدام یکی. همهشان بوی پنیر میدهند. بوی کشک و پشم خیس گوسفند میدهند. (پابرهنهها، صفحه ۴۰۸)
عضو کانال شوید.👇
https://eitaa.com/drhsrwm
نگاهی به سریال «زخم کاری2»
آناتومی یک سقوط
آرش فهیم
فصل دوم سریال «زخم کاری» با عنوان «بازگشت» به نمایش درآمد و به پایان خط رسید، اما بیش از بازگشت، شاهد فروپاشی، آشفتگی و سقوط بودیم! اگر هم قرار بر بازگشت باشد، قطعا بازگشت به عقب اتفاق افتاده است، آن هم فرسنگها. ضرباهنگ نامتعادل و بد ریتم، داستان سطحی و غیرمنطقی، بازیهای بسیار ضعیف و ماجراهای مبتذل، باعث شدند تا زخم کاری2، بر دل و روح مخاطبانش زخم بزند.
شوک افتتاحیه این سریال یعنی از گور برخاستن مالک و زنده شدنش باعث شد تا اولین ضربه به ساخته جدید محمدحسین مهدویان به دست خود او وارد شود و به این ترتیب، اولین مرحله فروریختن این سازه کلید خورد. طراحی و میزانسن ماجرای احیای مالک که در انتهای فصل اول کشته شده بود، آنقدر اشتباه و سردستی و شتابزده است که درنتیجه، گویی با فیلمی فانتزی و سوررئال مواجه میشویم!
با اینکه داستان «زخم کاری2»، از لحاظ زمانبندی بلافاصله بعد از انتهای فصل اول شروع میشود اما هم ظاهر شخصیتها و هم فضای سریال آنقدر متفاوت است که گویی سالها گذشته است، ورود آدمهای جدید هم به ناهمگونی کار، افزوده است. طلوعی و اطرافیانش آنچنان بر وقایع سایه میافکنند که گویی از ابتدا نقش مؤثری در رویدادهای این سریال داشتند، اما یک حلقه مفقوده که غیبت آنها را در فصل اول و ظهورشان در فصل دوم را توجیه کند، متن کار را آزار میدهد.
علاوه بر شروع غیرمنطقی، هر چه جلوتر میرویم، داستان سریال فانتزیکتر میشود و در قسمتهای آخر، به فیلمهای آشغال هالیوودی که با تم خون و خونریزی و کشت و کشتار هستند، شباهت مییابد! طوری که نوعی سادیسم بر کلیت کار سیطره مییابد. همه آدمها در این سریال، سادیسم دارند و اغلب در پی آزار دادن و آسیب زدن به یکدیگر هستند. در این فضای پرمرگ و میر، اجرا آنقدر سخیف و سنبلکارانه انجام شده که این سریال تراژیک و زخمناک، گاه به طنز ناخواسته تبدیل میگردد و مخاطب را قلقلک میدهد! گاهی موقعیتها آنقدر ضعیف اجرا شدهاند و آدمها آنقدر بد واکنش نشان میدهند که گویی با فیلمی دانشآموزی مواجه میشویم.
اما از همه بدتر انتخاب بازیگران «زخم کاری 2» است؛ نقطه عطف فهرست بازیگران این سریال یعنی «جواد عزتی» به حاشیه رانده شد و حضور کمرنگی داشت. هرچند همان دقایق اندکی هم که آفتابی شد، بازی خوبی را به رخ کشید. سیدجواد هاشمی هم به دلیل شخصیتپردازی ضعیف، نقشی تکراری و کلیشهای دارد؛ اساسا این شخصیت در زخم کاری، بلاتکلیف و پا در هواست، در حالی که با پرداخت عمیق و درست، باید نقش موثرتری در اتفاقات داستان میداشت. کامبیز دیرباز در نقش یک شخصیت مرموز و پیچیده و قدرتمند چون طلوعی، جا نیفتاده است و قابل باور نیست. علاوهبر اینکه دیرباز برای چنین نقشی تناسب ندارد، بازی چندان خوبی هم توسط او برای شکل گرفتن این شخصیت انجام نشده است. به دلیل سطحی بودن این شمایل، دلیل تمایل و علاقه سمیرا به او نیز اصلا باورپذیر نیست. چون سمیرا به مراتب پیچیده و قدرتمندتر از او به نظر میرسد. رعنا آزادیور، پرتحرک و مؤثر بازی کرده اما مشکلش این است که خشونت و واکنشهای شدیدش، کنترل نشده هستند و فقط هیاهو و هیجان ایجاد میکند نه درام. انتخاب مهران غفوریان، با توجه به پیشینه ذهنی مخاطب از او نیز برای نقش شفاعت مناسب نیست. هر چند که غفوریان بازی چشمگیری دارد و تلاش کرده تا از نقشهای کمدیاش فاصله بگیرد، اما در نهایت، جاذبه لازم را نیافته است.
در نتیجه، با «زخم کاری2» شاهد یک سقوط در کار «محمدحسین مهدویان» هستیم. فیلمسازی که آثار اولیهاش -«آخرین روزهای زمستان»، «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»- همه را به ورود یک کارگردان باهوش و خوشقریحه به سینما و تلویزیون ایران امیدوار کرده بود، اما هر چه جلوتر آمد، پس رفت کرد! طوری که باید گفت «زخم کاری: بازگشت» ضعیفترین اثر در کارنامه مهدویان است. https://kayhan.ir/fa/news/279005/
عضو کانال شوید.👇
https://eitaa.com/drhsrwm
راهنماي جامع نويسندگان علمي https://pourianazemi.com/wp-content/uploads/2021/11/FGSW-E.pdf بسیار عالی 👆👆👆 عضو کانال شوید.👇
https://eitaa.com/drhsrwm
هدایت شده از معارف اسلامی
#معرفی_کتاب
📒گفتگوی پرستوهای عاقل؛ بایدها و نباید های خواستگاری ۵
🖊محمد دوست پرور
ناشر: دفتر نشر معارف
تعداد صفحات: ۱۴۴
⬅️درباره کتاب
بحث اصلی این کتاب درباره بایدها و نبایدهای خواستگاری است که برای همه کسانی که در شرف ازدواج هستند، خواندنی و ارزشمند است.
این کتاب از بخش های زیر تشکیل شده است:
❇️آشنایی با قوانین ازدواج
❇️دلیل ازدواج
❇️دلایل انتخاب
❇️بیماری
❇️وسواسی
❇️محیط کار
❇️اهمیت خانواده
❇️دیدن مدارک
❇️همراهان زندگی
❇️روابط پیشین
❇️راستگویی
❇️پیشینه
❇️رعایت حلال و حرام
❇️ازدواج قبلی
❇️نقش ایمان و مذهب در زندگی
❇️بخشندگی
❇️تعادل در رفتار
❇️زیبایی
❇️قیمت گران
❇️محل زندگی
❇️نگاه به افق زندگی و روشن بودن
❇️ایجاد جذابیت در زندگی
❇️روابط با پدر و مادر
❇️پذیرش نقاط ضعف
❇️خواستگار سمج
❇️حل اختلاف و جلسه خواستگاری و...
📌برای شیرین کردن زندگی شما هدیه ای آوردیم💞
#همسان_گزینی #کتابخوانی #ازدواج_آگاهانه #همرسان
🔸https://hamresaan.ir
🔸https://eitaa.com/hamresaan •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید.
@Islamimaaref
هدایت شده از معارف اسلامی
به نام خدا
اصمعی و اعرابی
اصمعی از مسجد بصره برون آمد شبی
دید یک مرد مسلّح را سوار مرکبی
مرد اعرابی در او سیمای اهل علم دید
با شتر نزدیک آمد تا به نزد او رسید
گفت مرد او را ز چه قوم و عشیره بودهای؟
«از بنی اصمع»، بگفتا در جوابش اصمعی
گفت: برگو خود مرا تا از کجا آیی؟ کجا؟
گفت از جایی که میخوانند اقوال خدا
گفت: مر او را کلامی هست، خوانَد آدمی؟
گفت: آری، چون بخواند خوش بیاساید دمی
گفت از قول خدا چیزی برای من بخوان
خواند از «والذّاریات» آیات چندی را از آن
«فی السّماء رزقُکم» را خواند تا «ماتوعدون»
گفت بس باشد مرا، دیگر مخوان چیزی فزون
گفت با سوگند: «آیا این سخن قول خداست؟»
اصمعی گفتا که آری، وحی حق بر مصطفاست
از شتر پایین آمد، خواست یک چاقوی تیز
تا شتر را نحر سازد، اصمعی را خواند نیز
پس شتر را قطعه قطعه کرد در آن رهگذار
داد هر قطعه به دست عابر آن رهگذار
اصمعی را نیز سهمی داد از قربانیاش
فی امان الله گفتش، شاد از قربانیاش
بعد از آن شمشیر بشکست و کمان را بر نهاد
« فِی السَّماءِ رزْقُکُمْ» خوان، در بیابان سر نهاد
اصمعی خود را ملامت کرده، در دل مینهفت:
سالها این آیه را خواندی، نفهمیدی چه گفت!
این بیابانگرد یک بارش شنید و پند یافت
درس ناخوانده، هنرمندانه، این سان مو شکافت
مدتی زین داستان بگذشت، گوید اصمعی:
در طواف کعبه یک مردی صدا زد اصمعی!
چون نگه کردم، بدیدم کو همان اعرابی است
جسم او بس لاغر و سیمای او صفراوی است
صورتش از آتشین عشقی حکایت مینمود
مرغ جانش از قفس گویا شکایت مینمود
اصمعی را گفت از دل یک سلام و یک درود
خواست از وی بازخواند ذاریات خوش سرود
خواند بر وی اصمعی تا بر همان آیت رسید
«فی السّماء رزقکم» تا «توعدون» را چون شنید
گفت: ما وعدهی خدا را کاملاً حق یافتیم
مهر جز او را ز دل کندیم و دور انداختیم
بعد از آن گفتا: که هست آیا کنون نزد شما
آیتی دیگر که خوانی بهرم از قول خدا؟!
چون «فَوَ رَبِّ السَّما» *خواندم ز بهر آن نجیب
بار دیگر صیحه زد، گفتا عجیب است این عجیب
کِی خداوند جلیل آورده در خشم اینچنین
کو سزا دیده است سوگندی چنان سخت و وزین
گفتهی او را مگر ایمان نیاوردند، کو؟!
لاجرم گردیده این سان بهر ما سوگندگو
اصمعی گوید: کلام خویش چون تکرار کرد
غصّهی عالم همه بر جسم و جانم بار کرد
تا که اعرابی عاشق نیک کشف راز کرد
نالهای زد، مرغ جانش از قفس پرواز کرد
منبع: تفسیر کشاف زمخشری
نظم: حسین صفره (صفا)
* «فَوَ رَبِّ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مِثْلَ ما أَنَّكُمْ تَنْطِقُونَ» (ذاریات: 23) «به پروردگار آسمان و زمین سوگند که این مطلب حق است. درست همانگونه که شما سخن میگویید. (همانطور كه در سخن گفتن خود شك نمىكنيد، در گفتههاى ما نيز شك نكنيد.) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#معارف_اسلامی 👈 عضوشوید.
@Islamimaaref
آکادمی نهال برگزار میکند:
هدفگذاری شخصی با کمک متد OKR (به روش گوگل پایههای موفقیتتان را محکم کنید!)
با روش هدفگذاری OKR چند ماه باقیمانده از سال یک کار ارزشمند انجام بدید و سال آیندهتون رو قدرتمند شروع کنید!
زمان: ساعت 18 تا 20 روز یکشنبه سوم دیماه 1402
سرفصلهای این دوره جذاب:
- تعاریف هدف و برنامه (فعالیت عملی)
- آشنایی با هرم هدفگذاری
- تکامل مدلهـــــای هدفگذاری
- تکنیک MBO پیتر دراکر
- درسهای مدل MBO برای هدفگذاری شما
- تکنیک SMART جرج دوران
- اهداف خود را SMART کنید. (فعالیت عملی)
- تاریخچه OKR
- چگونه برای خودمان هدف یا Objective بنویسیم؟ (فعالیت عملی)
- چگونه برای خودمان نتیجه کلیدی Key Result بنویسیم؟ (فعالیت عملی)
- ارزیابی و بهبود اهداف و نتایج کلیدی (فعالیت عملی)
- دو هدیه پایانی از هدفسنج
با کد تخفیف noorizadeh15 از لینک زیر، در این کارگاه مجازی شرکت کنید.
لینک ثبتنام: https://m0h.ir/ala5i0
عضو کانال شوید.👇
https://eitaa.com/drhsrwm
«مجلات معتبر علوم اجتماعی در جهان عرب»
🔸 مجلات علمی یکی از بسترهای ارائه دیدگاه نخبگان و طرح موضوعات جدید در جهان عرب است. بخشی از مهم ترین مجلات معتبر در زمینه علوم اجتماعی جهان عرب عبارتند از:
➖مجلة العلوم الاجتماعية والإنسانية. الجزائر
➖المستقبل العربي، لبنان
➖مستقبل العلوم الاجتماعيه، انجمن توسعه انساني جهان عرب
➖عمران للعلوم الاجتماعيه و الانسانية، قطر
➖إضافات، المجلة العربية لعلم الاجتماع، لبنان
➖العلوم الاجتماعية، كويت
➖مجلة شؤون اجتماعية، امارات
➖المجلة العربية لعلم الاجتماع، مصر
#مجلات
#علوم_اجتماعی
🔻منظاری ایرانی؛ منظری عربی
@Arabworld2023
https://eitaa.com/Habibollah_Babai
عضو کانال شوید.👇
https://eitaa.com/drhsrwm