eitaa logo
دکتر موسی نجفی
4.6هزار دنبال‌کننده
921 عکس
379 ویدیو
12 فایل
کانال اطلاع رسانی اندیشه ها و آثار دکتر موسی نجفی, استاد, مولف و محقق عرصه های علوم سیاسی, تاریخ معاصر, هویت و تمدن
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 کتاب انگاره تعالی: فرانظریه فهم تحولات ایران در تناسب با گفتمان ترقی ناشر : آرما نویسنده : موسی نجفی ✅معرفی 🔴انگاره تعالی، دهمین اثر از مجموعه «وانتم الاعلون» و برآیند چهار نظریه «هویت»، «تجدد»، «تمدن»، و «انقلاب» است که به صورت فرانظریه تعالی بازنمایی و بازخوانی شده‌است.این تلاش علمی، در حقیقت، مقابل ذهنیتی قرار می‌گیرد که در سطح کلان، پارادیم مسلط و غالب نظریات بالادستی تاریخ، علوم اجتماعی، و علوم سیاسی و غیره است.فرانظریه تعالی، یا متاتئوری( Metatheory ) طلیعه مسیر جدیدی است که ذهنیت مطلق انگار اندیشه «ترقی» را به چالش می‌کشد و در سطح عالی ، تراز و معیار و سنجش خود را براساس واقعیت‌ها و ذات جامعه ایران با معادله جدیدی مطرح می‌کند.نتیجه این نگاه نو، طرح پرسش‌های جدید و بالطبع عمق بیشتر در مسائل خواهدبود.افق‌گشایی این «کلان‌روایت» می تواند تأثیرات مهمی در نظریات متنوع و موضوعات جزئی‌تر برجای گذارد و نگاه ما را در بخش عظیمی از پژوهشها، اعتلا بخشد و یا این‌که دچار تحول نماید 🔵 مشخصات تاریخ اولین چاپ : 1400 شمارگان :1000 نوع جلد : جلد نرم قطع : رقعی تعداد صفحات :296 http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi https://rubika.ir/drmousanaafi
🔰 کتاب انگاره تعالی: فرانظریه فهم تحولات ایران در تناسب با گفتمان ترقی ناشر : آرما نویسنده : موسی نجفی ✅معرفی 🔴انگاره تعالی، دهمین اثر از مجموعه «وانتم الاعلون» و برآیند چهار نظریه «هویت»، «تجدد»، «تمدن»، و «انقلاب» است که به صورت فرانظریه تعالی بازنمایی و بازخوانی شده‌است.این تلاش علمی، در حقیقت، مقابل ذهنیتی قرار می‌گیرد که در سطح کلان، پارادیم مسلط و غالب نظریات بالادستی تاریخ، علوم اجتماعی، و علوم سیاسی و غیره است.فرانظریه تعالی، یا متاتئوری( Metatheory ) طلیعه مسیر جدیدی است که ذهنیت مطلق انگار اندیشه «ترقی» را به چالش می‌کشد و در سطح عالی ، تراز و معیار و سنجش خود را براساس واقعیت‌ها و ذات جامعه ایران با معادله جدیدی مطرح می‌کند.نتیجه این نگاه نو، طرح پرسش‌های جدید و بالطبع عمق بیشتر در مسائل خواهدبود.افق‌گشایی این «کلان‌روایت» می تواند تأثیرات مهمی در نظریات متنوع و موضوعات جزئی‌تر برجای گذارد و نگاه ما را در بخش عظیمی از پژوهشها، اعتلا بخشد و یا این‌که دچار تحول نماید 🔵 مشخصات تاریخ اولین چاپ : 1400 شمارگان :1000 نوع جلد : جلد نرم قطع : رقعی تعداد صفحات :296 http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi https://rubika.ir/drmousanaafi
🔰جنگ صورت مسئله ها مهمتر از پاسخ ها ✅در "جنگ احزاب فرهنگی " به رهبری غرب علیه شرایط و مقتصات پنجمین دهه انقلاب اسلامی ، باید دقت داشت با یک "فرهنگ برتر " عمیق متناسب و بر آمده از ادبیات تمدن نوین اسلامی می توان با صورت مسئله خودمان صحنه گردانی ظاهرا فرهنگی ولی باطنا سیاسی جریان سازی " نفاق مدرن " را به انفعال وادار نمود۰ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi https://rubika.ir/drmousanaafi
🔰گفتگوی انتقادی پیرامون : ✅هویت ملی ایران معاصر 🔵سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ 🔴سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi https://rubika.ir/drmousanaafi
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔰پرسش یکی از مخاطبین ✅استاد دکتر نجفی اگر فکر نمی کنید من ضد انقلاب و یا منحرف هستم، پرسشم این است که علیرغم نارضایتی گسترده اقنصادی در بین مردم و تبلیغات وسیع فضاهای مجازی و حمایت قدرتهای خارجی مثل امریکا و بی هویتی بخشی از جوانان چرا و به چه دلیل و یا دلایلی باز انقلابی مثل سال ۵۷ و یا حتی انقلابی مدل انقلابهای مخملی و یا رنگین در زمانه ما در ایران رخ نمی دهد ؟ ✅جواب : نجفی : با تشکر از پرسشگر محترم و تشکر مضاعف از اینکه با صداقت سوال خود را مطرح نمودید، اول باید بگویم صرف طرح پرسش نه دلیل انحراف است و نه دلیلی بر اینکه در زمین دشمن قرار دارید لذا هم شما و هم سایر دوستان این کانال در این مورد خودسانسوری نکرده و مطالب تان را صادقانه طرح کنید؛ بنده کمترین هم اگر بتوانم پاسخ داده وگرنه صادقانه خواهم گفت در حوزه تخصصی من نیست ۰ اما در جواب شما باید همان حرف پست های قبلی را با تاکید بیشتر بیان نمایم که وقوع انقلاب اسلامی را نباید در چارچوب محدود سقوط رژیم پهلوی ارزیابی نمود؛ در حقیقت بین نارضایتی مردم با "براندازی " و از آنجا تا ایجاد یک "انقلاب" آنهم اسلامی فرسنگ ها فاصله وجود دارد؛ برای همین هم نارضایتی اقتصادی امروز مردم تبدیل به ناسازگاری سیاسی حاد نشده و تابلوی اعتراضات گسترده انقلاب گونه مثل سال ۵۷ در فضای کشور دیده نمیشود و در ادامه نظریه پردازانه این قسمت باید بگویم ، اکثر قریب به اتفاق نهضت های تاریخ قرون اخیر ایران به کمک و استمداد از مذهب شیعه انجام یافته است و در زمان فعلی نیز مذهب در کنار مردم و حاکمیت توامان قرار دارد و لذا نمی توان در ایران معاصر از یک جنبش فکری نیرومند مردمی علیه نظام سخن گفت۰ 🔴اما در مورد انقلاب های رنگین باید گفت این حرکتها بیشتر مربوط به کشورهایی با رژیم مارکسیستی بوده است و در آن کشورها نیز مردم تحت استبداد قرار داشته و مجال واقعی برای بروز نظراتشان نداشته و ندارند؛ در حالی که در ایران نهادهای رسمی و غیر رسمی (مدرن و سنتی) زیادی برای بیان افکار و احساسات و انتخاب مردم وجود دارد و در بخش هایی توانمندی و مردمی بودن این نهادها و جریانها از بسیاری از کشورهای غربی نیز بیشتر است؛ لذا وقوع اینگونه انقلاب هایی که در کشورهای سوسیالیستی به وجود آمده در ایران اسلامی ممتنع است ۰ البته ناگفته نماند که در اینگونه انقلابهای" کاریکاتوری" ، سرویس های جاسوسی غربی به صورت پروژه گونه وارد شده و با قدرت رسانه ای ، فضا را مشوش و غیر شفاف می نمایند۰ بن بست در فلسفه سیاسی نسبت به وقوع این مدل از انقلاب و تحول دلیل بر سنگین شدن خواب مسئولین و رسیدگی نکردن به معضلات مردم و مشکلات آنان نبوده و نیست و کید و شیطنت غربی ها هم به این چند مدل حرکت و خرابکاری و پروژه محدود نخواهد شد ۰ 🔴در این بخش مناسب است کتاب انقلاب رنگین و انقلاب اسلامی ایران را به عنوان یک منبع برای مطالعه دوستان معرفی نمایم۰ 🔵موفق باشید👇👇👇 ۰ https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
🔰درباره کتاب انقلاب‌های رنگی و انقلاب اسلامی ‌ايران ✅سازمان‌های اطلاعاتی غرب و به‌خصوص آمریکا به تجربیات خود در فروپاشی نظام کمونیستی از حربه‌ی انقلاب‌های رنگی برای سرنگونی دولت‌های مخالف استفاده کردند و «انقلاب گل‌رز»، «انقلاب نارنجی»، «انقلاب لاله»، «انقلاب کاج» و... را ترتیب دادند و بدین‌وسیله دولت‌های مخالف خود را تحت لوای دموکراسی جابه‌جا کردند و با روش‌های به ظاهر مسالمت‌آمیز دولت‌های طرفدار خود را بر سرکار آوردند. هنگامی‌که ایالات متحده از کاربرد ابزارهای متعدد برای مهار و سرنگونی نظامی‌جمهوری اسلامی ‌ایران ناامید شد، به‌خصوص بعد از انتخابات دوم خرداد سال ۱۳۷۶ به الگوی سرنگونی و تغییر نظام از طریق یک انقلاب مخملی روی آورد، لذا سعی کرد به کمک نخبگان سیاسی، احزاب سیاسی و جنبش‌های دانشجویی و مطبوعات به این مهم دست یابد. اما مقاومت‌های فضای سیاسی ایران از جمله حمایت گسترده‌ی مردمی‌ و به‌ویژه دانشجویان از نظام، حضور پرقدرت و مدبرانه‌ی ولایت فقیه در رأس نظام جمهوری اسلامی ‌و عدم وجود انسجام فکری و پایگاه قوی‌ مردمی‌ برای احزاب اپوزیسیون و غیره موجب شده انقلاب رنگی در ایران به شکست بینجامد. کتاب حاضر تحت عنوان «انقلاب‌های رنگی و انقلاب اسلامی ‌ایران» به پردازش و بررسی این موضوع مهم پرداخته است. ناشر: انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی - تاریخ نشر: ۱۳۸۸/۱۰/۱۵ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi https://rubika.ir/drmousanaafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰نشست تخصصی هویت ملی ایران معاصر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی - شبکه یک سیما - برنامه ایرانفکر - ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ✅دکتر موسی نجفی : بحث از مشروعیت و مقبولیت و معقولیت سه عنصر مهم و شاخص سنجش برای هرگونه نظم اجتماعی و سیاسی می باشد 🔴مشروح این بحث را در نشانی زیر دنبال نمایید: برنامه نشست ملی ایران معاصر را در تلوبیون ببینید http://www.telewebion.com/episode/0x53d9977 http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi https://rubika.ir/drmousanaafi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰نشست تخصصی هویت ملی ایران معاصر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی - شبکه یک سیما - برنامه ایرانفکر -۲۷ آذر ۱۴۰۱ ✅دکتر موسی نجفی : نقلی از کتاب نظم جهانی کی سینجر در مورد واقعی بودن ملیت در ایران ایرانیان و نظم جهانی در دنیای قدیم ایرانیان و انقلاب اسلامی ایران بر هم زننده نظم وستفالی http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi https://rubika.ir/drmousanaafi
🔰 اظهار نظر یکی از مخاطبین محترم پیرامون نشست تخصصی هویت ملی ایران معاصر در پژوهشگاه علوم انسانی ✅ "بسم الله الرحمن الرحیم" سخنی چند به رسم قدردانی از نشست نو آورانه "ایران فکر" پخش شبکه ۱ سیما، به ابتکار استاد گرانمایه دکتر موسی نجفی. 🔹به اختصار می نویسم؛ چون امیر بیان، امیرالمؤمنين (ع) فرمود: "خیرالکلام قلّ و دلّ". 🔸منقول است که رسول ختمی مرتبت(ص) فرمود: "حب الوطن من الایمان". اگر چه شیخ بهایی( ره) در کتاب "نان و حلوا" گفته:   این وطن مصر و عراق و شام نیست این وطن شهری است کان را نام نیست البته رسیدن به وطن عالی با ناسپاسی نسبت به وطن دانی میسر نمی شود و حب الوطن، وطن دانی یا میهن را هم در بر می گیرد. چنانچه شیخ بهایی(ره)، خود در مقام شیخ الاسلامی و وزارت شاه عباس صفوی دین خود را نسبت به آبادانی وطن ثانی خود ادا نمود. در این خصوص شاهد بودیم: 🔷محفلی برپا بود بر پایه "خیرالکلام قلّ ودلّ". بهترین کلام، کلامی است که کوتاه و رسا باشد. 🔶هویت ملی نخ تسبیحی شد که رئیسی در رأس، دو سر آن را به هم رساند تا محفل ذکری بر پا شود و ما را در فکر فرو برد. 🔷تخصص در کنار تعهد به بار نشست و از هویت ملی دفاع نمود. 🔶ذکرها مختلف بود و متحد. تکثر در تخصص با پیوند واحد هویت ملی. 🔷تلاش و کارآمدی یک مجموعه علمی بود برای ادای دین خود به ایران و ایرانی. 🇮🇷ایران ای وطن من، پاینده باشی و جاودان. ✍سید مهدی حسینی http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi https://rubika.ir/drmousanaafi
🔘 نظریه "تشیّع علوی و صفویِ" دکتر شریعتی، دوگانه کاذب و انحرافی است. 💥دکتر موسی نجفی (رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)🔻 👈 برداشت انتقادی دکتر شریعتی از سیره علامه مجلسی (ره) فاقد عیار هویتی و بینش تمدنی است ▪️تلاش علمی و اجتماعی علامه مجلسی در تدوین بحا‌رالانوار میتواند بسط فرهنگ شیعی یا همان نشانه تمدن عظیم اسلامی باشد ۰ ▪️برداشت انتقادی مرحوم دکتر علی شریعتی از سیره علامه مجلسی فاقد عیار هویتی و بینش تمدنی بوده است و با واقعیات تاریخی منطبق نمی باشد؛ چرا که شریعتی "هویت انقلابی" را اصیل تر از "انقلاب هویتی" دانسته ، لذا با طرح انحرافی و دوگانه سازی کاذب تشیع علوی با تشیع صفوی نتوانست جایگاه تاریخی والای آن مرد بزرگ را درست درک و تبیین نماید ۰ ▪️امروز در دهه پنجم انقلاب اسلامی و در جریان بسط فرهنگی و معارفی تمدن اسلامی شیعی ذیل نظریه انقلاب هویتی و اصالت هویتی شیعه برای ایران ، علامه مجلسی از ریشه و مفاخر این جریان عظیم فکری محسوب می گردد. 🔰 منبع: کانال دکتر موسی نجفی 🔰 ╭────────────╮ 🆔 کانال اسرار تاریخ http://eitaa.com/monzer_ir ╰────────────╯
🔰دکتر موسی نجفی در نشست تجربه زیارت در ستاد توسعه و بازسازی عتبات : ✅اربعین هویت ماست و هر چه می گذرد این هویت شیعی در سیر تکاملی خود به سوی فعلیت رساندن مدنیت دینی و تمدن اسلامی حرکت می نماید ۰ http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi https://rubika.ir/drmousanaafi