هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔰اظهار نظر و پرسش یکی از مخاطبین محترم
✅با سلام می خواستم نظر استاد رو در باره این متن بدونم:
📝📝📝 وقتی امام خمینی شهید رجایی را سرزنش کرد
✍️خاطرۀ کیومرث صابری فومنی (گل آقا)
✅آقای #رجایی بعد از بدبختیهایی که ما سر جریان بنیصدر کشیدیم به ریاست جمهوری انتخاب شد.
آقای فرانسوا میتران انتخاب آقای رجایی به ریاست جمهوری را تبریک گفت.
آقای رجایی از من خواست که جواب تبریک میتران را نیز بنویسم و من هم نوشتم که بله شما به من تبریک گفتی و از آن طرف پاریس را کردهاید مرکز ثقل ضد انقلاب (زمانی که منافقین آنجا بودند)؛
✅متنی که من نوشتم متن غیر دیپلماتیک بود.
از آن طرف هم ما مشتهای مان را بلند کردیم و مرگ بر امریکا، مرگ بر فرانسه، برای اینکه مسعود رجوی آن جاست و غیره گفتیم.
یک روز در دفترم نشسته بودم که آقای رجایی فشاری روی شانه من داد؛
نگاه کردم دیدم که رنگش پریده است.
«چی شده؟»
گفت: «تو نمیدانی چه کار کردی؟ گوشی امام از من کشید که در عمرم کسی این جور با من برخورد نکرده بود.»
گفتم: «مگر امام چی گفتند؟ سر چی؟ خدایا چه خلافی کردهایم؟»
گفت: «راجع به آن اطلاعیۀ جواب میتران.»
امام به من گفتند: «یک کسی به تو تبریک گفته است، تبریک عرض میکنم، تو به عنوان یک مسلمان باید بگویی متشکرم.
تو چه جوری می زنی تو دهان رئیس جمهور یک مملکت؟ ادبمان کجا رفته است؟»
گفتم: «امام خودشان میگویند مرگ بر امریکا، ملت زیر سایه امام این جوری بگویند: مرگ بر فرانسه، آن وقت اگر ما بنویسیم این جوریه!؟ حتماً باید پیش امام بروی!»
شهید رجایی رفت و بعد از ملاقات با امام پیش من آمد و این دفعه دیگر خوشحال؛
گفتم: «چی شد؟»
گفت: «من رفتم به امام گفتم آقا! مشاور فضول ما این جوری میگوید.»
گفتند: «مشاور فضول تو هم درست میگوید، هم کارشان غلط است.
من یک آخوند هستم اینجا نشستهام حرف میزنم.
من چه کاره هستم؟ من در عالم اسلام برای مسلمانانها باید حرف بزنم و حرف میزنم؛
ولی تو پست سیاسی قبول کردی تو رئیس جمهور مملکتی.
رئیس جمهور مملکت باید به عرف سیاسی عمل کند.
در عرف سیاسی جواب میدهی اما حق توهین که نداری.
در حالی که اگر کسی به تو گفت تبریک عرض میکنم هر کس بوده باشد تو باید بگویی متشکرم؛ تمام!
دوستت است از او تعریف میکنی؛
دوستت نیست میگویی متشکر آقا.»
دیدم راست میگوید.
🔴جواب
🔵نجفی
پرسش شما مشابه بسیاری دارد و معمولا این روزها در فضای مجازی از این دست سوالات و نقل قولهای نسبتا خاص زیاد مطرح می شود ؛ ولی شما دوست عزیز در مورد پرسش های مشابه
قبل از اینکه درست یا غلط بودن آن را از نفر سوم بپرسید ، عادت کنید کمی هم محقق و پرسشگر باشید و از کسی که این متن را برایتان فرستاده تقاضای منبع کنید؟! خود این کار نوعی برخورد علمی و درست به موضوعات رایج است و درسی که به اشخاص پخش کننده اینگونه مطالب (گاه درست و گاه کذب ) می دهید این است که قبول و یا رد کردن خود را به ارائه منبع معتبر و درست مشروط نموده اید ۰
🔷اگر از این راه اولیه به نتیجه نرسیدید از یک نفر فرد مطلع پرسش نمایید ۰ اما به هر حال به نظر می رسد بر طبق نظر شواهد محدود بیان کننده این خاطره خاص ، ظاهرا کلیت مطلب درست به نظر می رسد ؛ اینکه می گوییم کلیت مطلب برای این است که گاه مطلب در صورت نقل به نقل شدن و گذشت زمان و یا بخاطر سلیقه ویژه ناقل حاوی جزئیات خاص و یا بر عکس بدون برخی از جزئیات مهم نقل می شود و گاهی هم این مطالب با مقدمه و یا نتایجی گفته می شود که معلوم می شود نقل و مطلب تاریخی مذکور برای اثبات نظریه دیگری گفته شده است ۰
🔶 در مورد مطلبی که پرسیدید دو نکته را برای ذهنیت دادن به شما می گویم :
نکته اول آنکه از امام نکات نغز و عمیقی صادر شده که متاسفانه بخاطر کوتاهی فکری برخی ناقلان تا مدتها درست فهمیده نمی شده است ۰
نکته دوم این است که در نقل های دهه شصت و اوایل انقلاب مسائل و فضای حاکم بخصوص،شرایط جنگی و بمباران شهرها را حتما در نظر داشته باشید ۰
موفق باشید۰
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
https://ble.ir/drmousanajafi.
https://rubika.ir/drmousanajafi
14.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰دکتر نجفی : تفاوت هویت بخشی نهضتها با هویت بخشی در نظام سیاسی
✅تفاوت ساختارشکنان داخلی با ساختار شکنی نظام بین الملل در انقلاب اسلامی
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
https://ble.ir/drmousanajafi.
https://rubika.ir/drmousanajafi
🔰تاملی بر یک متن مفید و بحث برانگیز
✅یکی از متفکران فلسفه سیاسی در مورد رابطه "وطن " با "نظام سیاسی" به نکته و نظر جالبی اشاره می کند و با ذکر یک مثال می نویسد :
♦️یک مادر فرزند خود را بدین دلیل دوست دارد که فرزند اوست ، او چیزی را که به او تعلق دارد دوست دارد، اما او خوبی را هم دوست دارد۰ عشق بشری تماما تابع این قانون است که عشق هم به متعلقات خود باشد و هم به خوبی ۰ رابطه میان متعلقات خود و خوبی تجلی سیاسی خود را در رابطه میان وطن اجدادی و نظام می یابد ؛ وطن اجدادی یا ملت "ماده" است و نظام "صورت" ۰ فیلسوفان کلاسیک معتقد بودند که صورت در مقام و مرتبه از ماده بالاتر است ۰ این دیدگاه را می توان "آرمانگرایی" خواند ؛ این یعنی بهترین نظام از مقام بالاتری برخوردار است تا وطن اجدادی۰♦️
🔴لئو اشتراوس ، فلسفه سیاسی چیست ؟ ، ص ۴۱🔵
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
https://ble.ir/drmousanajafi.
https://rubika.ir/drmousanajafi
هدایت شده از دکتر موسی نجفی
🔰پرسش یکی از مخاطبین
✅سلام جناب آقای دکتر نجفی
بنده یکی از اساتید درس آشنایی با انقلاب اسلامی هستم ، سئوالی که مطرح میکنم توسط دانشجویی مطرح شده است، لطفا درصورت امکان پاسخ دهید.
سئوال: گفته می شود که دوران صفویه که به تحکیم و حمایت از شیعه پرداختند بیش از دویست سال طول کشید و در این مدت فرصت تحکیم شیعه در ایران به وجود آمد اما دوران نادر شاه که باشیعه مبارزه کرد کمتر از بیست سال طول کشید و این مدت برای تضعیف شیعه زمان کافی نبود و آیا اگر دوران افشاریه که با مذهب شیعه مخالف بودند بیشتر طول می کشید ، موجب از بین رفتن شیعه نمی شد؟
:✅جواب :
نجفی
با سلام و آرزوی موفقیت برای شما استاد عزیز و توفیق روز افزون در هر چه پر بارتر شدن محتوای این درس مهم ، به عرض می رسانم که پرسش شما کمی جای بحث و تامل دارد ؛ درست است که صفویان نقش موثری در ترویج صفویه و نادرشاه افشار هم نقش منفی در این زمینه داشته اند و باز درست است که عمر صفویان بسیار بیشتر از نادر و کل دولت افشار بوده است اما در اینجا دو تامل مهم باید داشت :
🔴اول : کدام "قانون تاریخی" و یا سیاسی و جامعه شناختی معتقد است قبول یک مذهب و آئین و دین از سوی یک ملت به اراده حاکمان و سلاطین وابسته است؛ در بسیاری از ازمنه تاریخی حکمران و یا حکمرانانی بوده اند که در مقابل دین و مذهب و حتی فرهنگ جامعه خود موضع گرفته ولی نتوانستند آن را تغییر دهند۰ هر چند حاکمان و صاحبان قدرت نه در زمینه تاسیس نظری و منشا و یا "نرم افزاری مسئله" نقش مهمی نداشته اما بر عکس در زمینه "سخت افزاری" و پیشرفت مادی و تعین اندیشه و یا دین نقش بسزایی ایفا نموده اند و در رشد و حتی کارآمدی دین نیز بسیار مهم عمل کرده اند؛ از طرف دیگر تداوم یک دین و محبت و عشقی که مردم به پای آن می ریزند و استعداد و هنر و ثروت خود را خرج شکوفایی و عمق دادن به آن می کنند، از حوزه حکومت، بیرون و به قلوب و ایمان و اعتقادات مردم مربوط می شود ۰
🔵دوم : با مقدمه قرار دادن بحث اول، می توان به این نتیجه رسید که در نیمه بعدی ، قضیه دقیقا بر عکس می شود یعنی این حکومتها و دولتها هستند که برای بقای خودشان به باورها و فرهنگ مردم متکی می شوند فلذا از این روست که صفویانی که در مسیر این باورها و یا هویت ذاتی جامعه حرکت کرده اند عمر دویست و چند ساله و نادرشاهی که خلاف این رودخانه شنا کرد عمر سیاست فرهنگیش کوتاه گردید ۰ درست برعکس پرسشی که دوست دانشجوی مان تعریف کرده و مدعی شده اند ۰ البته این مسئله ابعاد بسیار عمیق تری هم دارد ، مثل تدارک صبورانه نظری و تاریخی قبل از صفویان و نبود چنین پیشینه ای در سوابق نادرشاه افشار ؛ این بدان معناست که شاه اسماعیل صفوی نه یک فرد بلکه سمبل یک جریان و مسیر تاریخی بوده ولی نادرشاه افشار یک فرد و استثنا در برهه ای از زمان می تواند تلقی شود ۰
🔶موفق باشید
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
https://ble.ir/drmousanajafi.
https://rubika.ir/drmousanajafi
🔰دکتر موسی نجفی رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی :
✅آنچه در غزه می گذرد نماد وحشی گری غربی و مقاومت شرقی است ؛ ولی مهمتر از آن تقابل "استعمار معرفتی" غرب با "استعمار زدایی ذهنی" شرق است ؛ لذا اسرائیل را به عنوان نماد دمکراسی غرب در آسیا معرفی نمودن دیگر اعتبار و ارزش و طرفداری در جهان ندارد ۰ البته تاریخ گواهی می دهد غرب هر وقت که بین دمکراسی و منفعت بایستی یکی را انتخاب کند بی تردید نفع پرستی را برگزیده است ؛ فاجعه غزه یک نمونه از این مطلب است
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
https://ble.ir/drmousanajafi.
https://rubika.ir/drmousanajafi
🔰پرسش یکی از مخاطبین محترم کانال
✅سلام استاد
کاش یه برنامه ای میگذاشتید ، هر هفته چند تا کتاب تاریخی که خودتون خواندید و مورد تائید شما هستش رو معرفی میکردین، هم تاریخ ایران هم تاریخ غرب. خیلی ممنونتون میشیم .
یا مثلا هر کتاب دیگه ای غیر از این دو حوزه ی مطالعاتی
✅جواب :
نجفی:
اینکه من چه کتابی را در چه دوره ای از زندگی و با چه برداشتی خواندم ،به نوعی تجربه شخصی است و معلوم نیست این روش و سیر برای شما هم همانقدر مفید باشد! شما باید خودتان را عادت بدهید تا کم کم نوعی سیر مطالعاتی خاص شخصیت خودتان داشته باشید البته من در این کانال سعی میکنم تا جایی که مقدور باشد این سیر مطالعاتی و قواعد این تجربه را انتقال دهم و نه جزئیات و کتاب خاصی را ۰
نکته دیگر اینکه به مناسبت یا بی مناسبت در موقع مقتضی به هر بهانه ای تاکنون سعی نموده ام کتبی را اینجا بیاورم ؛ شما کمی پست های قبلی را مرور کنید بیشتر متوجه می شوید۰
دو نکته را درسیر مطالعاتی تان حتما رعایت کنید :
اول سیر مطالعاتی باید پیوسته و آرام و ممتد باشد و جزء لا ینفک زندگیتان قرار بگیرد۰
دوم در این سیر مطالعاتی و پژوهش یک مرکزیت و هدف کلی را در نظر بگیرید و حول آن بچرخید و از ان حوزه فکری مدام پرش نکرده ، سعی کنید تا این قله را فتح نکرده اید سراغ قله های دیگر نروید ! چرا ؟ چون ذهنتان را باید از تشتت به تمرکز ببرید و البته توان و عمر و استعداد انسان در این عصر انفجار اطلاعات بیش از حد محدود است و علیرغم وفور منابع مطالعه ، بی شک آسیب های خاص خودش را دارد ۰
موفق باشید
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
https://ble.ir/drmousanajafi.
https://rubika.ir/drmousanajafi
ویرانه های غزه : پایان تاریخ در غرب - طلوع موعودگرایی مقدس از شرق
🔰دکتر موسی نجفی :
✅یکی از اساتید برجسته فلسفه غرب در درس غرب شناسی می گفتند:
🔴 غرب یک سکه دو رو است یک طرف آن دمکراسی خواهی و آزادی طلبی است و یک روی دیگر آن "منفعت طلبی" و " سود افزایی" است ؛ اما نکته مهم اینجاست در صورت انتخاب بین یکی از این دو ، بدون تردید غرب دومی را بر اولی ترجیح داده و دمکراسی را به پای منافعش قربانی می کند ۰
🔵 در مسئله کشتار و یا به تعبیر دیگر حمام خون در غزه فلسطین نکته مذکور به وضوح به اثبات می رسد ؛ اما این بار یک متمم هم می توان به اصل گفته شده افزود و آن این است که این بار به علت ماهیت و ابعاد جنایات انجام شده ، غرب حتی منفعت چندانی هم نخواهد داشت چرا که در این وضعیت تقریبا تمامی ارزشهای تمدن غرب و اخلاقیات مبتنی بر آن متزلزل گشته است و در این به اصطلاح "منازعه و یا جنگ تمدنها" ، یا به تعبیر هانتیگتون این "گسل فرهنگی "غرب است که آسیب دیده و برای همین است که گفتیم بزرگترین منفعت غرب که همان نماد سازی و الگو برداری از عظمت و "خود برتری باوری" است به چالش جدی فرو افتاده است و این بار اگر پایانی برای تاریخ بشر باشد این پایان تاریخ غرب است که "موعود گرایی مقدس" را از شرق نوید می دهد۰
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
https://ble.ir/drmousanajafi.
https://rubika.ir/drmousanajafi
🔰«جامجم» در میزگرد با کارشناسان، موقعیت غزه را به عنوان یک گلوگاه تاریخی بررسی کرد
✅طوفانالاقصی؛ تجلی نبردتمدنی غرب و شرق
طوفانالاقصی برخلاف دیگر برخوردهای فلسطینیان با اسرائیل که یا در راستای توازن قوا یا در افق سازش منطقهای و عربی تحلیل میشد، ابعادی فراتر و ژرفتر دارد و به نوعی در روند برخورد تمدنها تحلیل میشود؛ زیرا انقلاب اسلامی ایران پیش و بیش از هر مؤلفه و خواست دیگر، تجلی واکنش منتقدانه و نپذیرنده
ابعاد این دگرگونی بزرگ بس گسترده و پیچیده است و هربار با تحولاتی به بازنمایی خود میپردازد؛ از این رو طوفانالاقصی را که بهظاهر جنگ منطقهای است، درنهایت به تعیینکنندگی ایران معطوف مینمایند که باید در راستای «برپایی تمدن نوین ایرانی اسلامی» به تحلیل آن پرداخت. این مهم را بدون شناخت هویت «ایران فرهنگی» نمیتوان چنانکه باید بررسی و روشن کرد. به همین منظور در پژوهشگاه علوم انسانی با عنایت دکتر موسی نجفی؛ رئیس و صاحبنظر پژوهشگاه، میزگردی با حضور دکتر یحیی فوزی؛ استاد و معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی، دکتر سیروس نصرا...زاده؛ رئیس پژوهشکده زبانشناسی و دکتر عبدالرحمان حسنیفر، عضو پژوهشکده تاریخ ترتیب دادیم.
🔴برای مطالعه بیشتر این میزگرد در روزنامه جام جم ر ش به
https://jamejamdaily.ir/Newspaper/item/212636
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
https://ble.ir/drmousanajafi.
https://rubika.ir/drmousanajafi
ادامه👆👆
🔰خلاصه نظر دکتر موسینجفی در میزگرد روزنامه جام جم :
✅ تمدن نوین اسلامی، قدرت هاضمه تمدن غرب را دارد
به برپایی تمدن نوین ایرانیاسلامی که میاندیشیم، میتوانیم به سه دوره تمدنی در گذشته تاریخیمان اشاره کنیم. یکی تمدن ایران پیش از اسلام است که ویژگیهایش را رئیس پژوهشکده زبانشناسی، دکتر سیروس نصرا...زاده باز میکند و چندهزار سال تمدن ایران را در دوران یادشده توضیح میدهد. دیگری تمدن اسلامی در سدههای نخست است، همان دوران طلایی که شما یاد کردید. یعنی سدههای سه و چهارم که حدودا دوران آلبویه و اوایل غزنویان بهشمار میرود و کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام مرحوم مطهری که همین دوران، یعنی اواخر دوره نخست و اوایل دوره دوم را دربر میگیرد. دوران دیگری که از نظر تمدنی، چندان توجهی به آن نشده سده دهم، دوره صفویه در راستای مبحث تشیع و اسلام است. به عبارت دیگر محور دوران نخست نقش ایران در تمدن، پررنگ است. در دوران دوم، ایران اسلامی و در دوران سوم، تشیع و اسلام با پرچمداری صفویه در تمدن نقش دارد.مبحث تمدن نوین
🔴ایرانیاسلامی، این سه مؤلفه را دربر میگیرد و افزون بر آن، برخورد با تمدن غرب است که از مشروطه پررنگتر شده. وصف «نوین» در این گفتمان، برآیند ترکیب دادههایی است که برشمردیم. در مشروطه هم تلاقی اسلام، ایران و غرب را داشتیم اما غلبه با غرب بود و در نهایت از دل آن گفتمان، رضاشاه درآمد. در دوره کنونی نیز همان عناصر وجود دارد با این تفاوت که در دوران مشروطه، این اجزای تمدنی از هم گسسته شد اما در دوره نوین، آن مولفههای سهگانه تمدنی در تمدن نوین اسلامی پیوسته است. یعنی همانگونه که پیوستگی با صدر اسلام دارد با تاریخ باستان هم پیوسته است. به عبارتی این تمدن نوین، خیلی قدرت هاضمه ویژهای دارد که حتی تمدن غرب را نیز در خود حل میکند. جنبههای هویتی و تاریخی تمدن نوین را دیگر دوستان خواهند گفت.
🔵فلسطین و غزه نماد انقلاب اسلامی است
دکتر نجفی: در راستای سخن دکترحسنیفر اضافه کنم از ویژگیهای ایرانیان، انعطاف و ظرفیت بالاست اما این یکی از ابعاد آنها است که در طول تاریخ چند چیز را در ذات خود با هم بروز دادهاند؛ یکی حقپرستی است چون ملت خردگرا و عاقلی هستند، مثلا اسلام که به ایرانیان عرضه شد، دریافتند از دین خودشان بالاتر است. کسی ایرانیان را ناگزیر از پذیرش اسلام نکرد. نکتهای که به گواه تاریخ، خیلی خوشایند اعراب نبود، زیرا بیشتر خواستار گرفتن جزیه و کشورگشایی بودند. ایرانیان که قرآن را با اوستا مقایسه کردند، سطح بالاتر قرآن را مگر میشد درنیابند!
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
https://ble.ir/drmousanajafi.
https://rubika.ir/drmousanajafi
🔰همایش ملی نفوذ و سلطه
✅سخنرانی دکتر موسی نجفی :
🔴فلسفه شناخت استعمار در ایران
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲
سرچشمه : مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
https://ble.ir/drmousanajafi.
https://rubika.ir/drmousanajafi
🔰دکتر موسی نجفی در سالگرد ۱۳ آبان :
✅یکی از مسائل تاسف بار که می تواند حتی پشت پرده های جدی هم داشته باشد به فراموشی سپردن اسناد لانه جاسوسی امریکا در ایران است ؛ صدق این گفتار نه تنها در سطح عموم و توده مردم دیده می شود ، بلکه در سطح نخبگان و دولت مردان هم به عیان قابل مشاهده است ؛ ما تاکنون چند درصد از وزیران و یا نمایندگان و یا مدیران عالی رتبه را سراغ داریم که از خوانش و یا تحلیل اسناد جاسوس خانه امریکا سخن گفته باشند و یا حتی بدانند مجموعه این اسناد چند جلد می شود ؟!
🔴امروز به صراحت باید گفت دانستن کلیات این مجموعه ارزشمند (که ملت ایران بهای سنگینی هم برایش پرداخته است) برای مدیران سطوح میانی به بالا امری واجب و ضروری است ۰
البته این خوانش بایستی کم کم در اذهان جامعه و وجدان ملی ایرانیان جای مناسب خود را باز نماید تا نسل جوان ما از آسیب های پیش رو تا حدودی مصون و محفوظ گردند۰
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
https://ble.ir/drmousanajafi.
https://rubika.ir/drmousanajafi
🔰ناوهای امریکایی و طلسم مسجد مهمان کش
🔵 دکتر موسی نجفی :
✅در حکایات تاریخی قرن گذشته بیداری اسلامی برای نترسیدن از قدرت استعمار به یک حکایتی استناد می گردید که وصف حال امروز دنیای اسلام و بخصوص مسئله غزه است ۰
🔴استاد شهید مرتضی مطهری این حکایت را اینگونه نقل می کند :
مثلی است كه در مثنوی آورده، می گوید در یكی از شهرها مسجدی بود كه به «مسجد مهمان كُش» معروف شده بود. می دانید قدیمها مهمانخانه و مانند آن نبوده و اگر كسی وارد محلی می شد و دوست و آشنایی نمی داشت مسجد را مسكن می گزید. مسجدی بود كه معروف شده بود كه هر كس می آید اینجا شب می خوابد، صبح كه می روند، جنازه اش را بیرون می آورند و كسی هم نمی دانست علت قضیه چیست. یك آدم غریبی آمد، رفت در آن مسجد بخوابد، مردم گفتند آنجا نرو، این مسجد نمی دانیم چگونه است كه هر كس می آید شب در اینجا می خوابد صبح جنازه اش را بیرون می آورند، زنده نمی ماند. گفت: من دیگر از زندگی بیزارم و از مرگ هم نمی ترسم، من می روم. هر كار كردند گوش نكرد و رفت در آنجا خوابید.
ضمنا آدم شجاع و دلیری بود. آن نیمه های شب كه شد صداهای هولناكی از اطراف این مسجد بلند شد: آی تو كی هستی كه آمده ای اینجا؟ الان خفه ات می كنیم، الان ریز ریزت می كنیم؛ یك صداهای مهیبی در آن تاریكی كه زهره شیر می تركید. تا این صداها را شنید، این هم از جا بلند شد و گفت: تو كی هستی؟ صدایش را بلندتر كرد: هر كه هستی بیا جلو، من از مرگ نمی ترسم، من دیگر از این زندگی بیزارم، بیا هر كاری می خواهی بكنی بكن. شروع كرد فریادِ بلندتر كشیدن. یك مقدار كه جلو رفت و فریاد كشید صدای مهیبی از داخل مسجد بلند شد، ناگهان دیوارها فرو ریخت و طلسمهایی كه در آنجا بود شكست و گنجهایی كه در آنجا مدفون بود پیش پای آن آدم فرو ریخت. فردا صبح از آنجا با یك سلسله گنجها بیرون آمد.
مجموعه آثار شهید مطهری . ج24، ص: 153
🔵حکایت مسجد مهمان کش حکایت امروز جادوی ناوهای امریکایی است که مدام از آمدن و کشتن سخن می گویند و منتظرند همه قالب تهی کرده میدان را خالی نمایند؛ واکنش سخنرانی سید حسن نصرالله در نترسیدن از ناوها و بالاتر از آن تدبیر به موقع برای نابودی آنها و همچنین تهدید موشکی یمنی ها علیه ناوگان امریکا در خلیج فارس و دریای مدیترانه همان ابطال السحر حکایت مسجد مهمان کش است که در روزگار و زمانه ما اتفاق افتاده است ۰
http://mousanajafi.ir
https://eitaa.com/drmousanajafi
https://Sapp.ir/drmousanajafi
https://ble.ir/drmousanajafi.
https://rubika.ir/drmousanajafi